Gathlopp: Oliver Johansson? Han hade väl en del flax skulle jag vilja säga. Det var väl han, Oscar Larsson och någon till 03a som fick känna på det 20/21 när det knappt gick att flytta upp junisar pga smittoriskerna och Oliver färgade absolut tydligast. Sen gick vi upp och under de åren delade vi ju ut A-lagskontrakt lite som goodwill. Han gjorde absolut inte bort sig men att han sen draftades hade nog mer att göra med att många juniorligor var pausade i Nordamerika än att man faktiskt såg NHL-potential i honom.
Knylan: Fast Sörbrand är ju ingen egen produkt, iofs från närområdet, Kovland. Den jag tror mest på är Lucas Brauer, 08:a, från Stockholm, han verkar lovande.
Men annars måste jag säga att klubben måste göra som man säger man vill göra. Det är ju faktiskt att slussa in spelare från egna leden men det blir svårt det när man har ett överflöd på spelare, då blir det ju enbart då man är kort om folk pga skador och sånt.
JanneH: Det var nog längesedan man fasade in junisar på det viset, att man först i händelse av seniorspel kan avgöra om en spelare fixar nivån eller ej. Hade allt varit så slumpmässigt så vore scoutyrket rätt meningslöst.
Rip Kirby: Sörbrand kmr blomma ut och vips så sitter Lilja/Pääjärvi/Forsell/eller annan överbetald på läktaren. Det blir dyrare och oroligare i gruppen. Som sagt, dumsnål.
Rip Kirby: Det kommer beredas plats för egna gubbar så fort de egna gubbarna är tillräckligt bra, klubben vill så klart ingenting annat. Kan ske redan till vintern med framförallt Sörbrand.
Smörgåsen : Nu verkar vi ju ha förmågan att bygga a-truppen så att juniorerna inte ser någon framtid och hellre väljer spel annorstädes. Något av en tragik i sig.
Så att folk inte testas för att verkligen se är inte sant.