1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

578036 inlägg · 6216 ämnen

Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back

« · 2131878 · » Till forumet


Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
Det spelar ingen roll vad Löven värvar. Dom kommer oavsett inte ens ta sig till den Hockeyallsvenska finalen.
Löven spelar som ett bottenlag just nu och har gjort det länge. Största anledningen till det är brist på harmoni.
Två transatlanter till som bara behöver pengar och lattja runt lite kommer inte lösa det problemet. Dom har större problem än så.

Jag har alltid haft respekt för Per Kentä. Men den är borta nu. Vilken pajas han är.

Nu har dom 9 st transor i laget. Hur många fler blir det?
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
Messias : sexiga spelare? Kentä har ju varit en jätteflopp hittills. Det är väl en av målvaktsvärvningarna som fallit väl ut? Han har strösslat pengar omkring sig hela säsongen men det räcker bara till en mittenplacering i ligan. Det måste väl ändå anses vara en flopp?
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
Tom Topp:

Ni verkar då ha det 😅
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
Messias : Och du har insyn i bägge klubbarna?
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
Messias : Hej Kentää! Trevligt att du kunde titta in. Härligt att du tycker att du gör sexiga värvningar...
Själv tycker jag inte att du direkt går på vatten... snarare trampar vatten.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
TIK1928:

Lövens ekonomi är inte alls i fara! Snarare tvärtom.

Mer orolig för er.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
Messias : Jag vet haha! Men det var väl ändå nu du syftade om?
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
Messias : Skillnaden är väl att vi sedan tog ansvar för vår ekonomi
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
Messias : Jaha, ok. Blir en njutning att se dem floppa i ert vilsna lapptäcke
Låst ämne


Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
mikenomad:
Det här är spelare som normalt sätt ej spelar i HA.

Det förstår nog även du.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
Messias : Ja jättesexiga. Har grabbarna i laget slitit ut Besse redan?
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
Messias : Haha där har vi den! Sådär snackar en äkta Lövenboy!
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
Messias : Sluta ljug.?


Löven har inga pengar ni hade ju granskningsår ifjol och levde på existensminimum, så ni lever företags satsningar i föreningen. Utan dom hade ni inte kommit långt.

Sluta ljug ang Timrås ekonomi också. Den är balanserad. Ifjol (lövens) granskningsår hade ni kapital på under 1,5m och timrå hade på över 5m miljoner.

Ända andledningen till att ni inte blir granskade i år är pga coronan.

Med det sagt, bra värvningar & lycka till!
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
Messias : ” Almtuna, Kristianstad, Västervik, Karlskrona, Vita Hästen och Björklöven hade i somras inte godkänd ekonomi enligt Ishockeyförbundets licensnämnd för att spela i vår näst högsta serie. ” Japp, Löven verkar vara bäst på ekonomi. Ni har dessutom begärt er själv i konkurs en gång i tiden vilket vittnar om bra ekonomisk koll..
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
Olle:

Men herregud vad ni lägger energi på Löven och värvningarna.

Löven har till skillnad från er en stor supporterskara och har sålt nästan 3000 årskort bland annat.

55 personer valde att ta tillbaka pengarna men resten valde att behålla trots pandemin.

Nästan 2 miljoner inkommet i insamlingar.

Löven har pengar till skillnad från Timrå som lever på minimum.

Kenttä värvar sexiga spelare och Timrå fansen grinar ut!
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
Rytter: Löven har inget lag, ett gäng legoknektar. Dom kommer inte ha en chans mot lagmaskinen och kollektivet Timrå IK. Laget vinner alltid över jaget!! Så less på Björklöven ständiga värvningar av jänkare. Vore jag lövensupporter skulle jag tokskämmas.!
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
Olle:

Han (nr 4) är inte långsam, han är elegant där ute på isen.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
Rytter: med tanke på att Luleå var och röck i Hardegård så kostar han nog en slant men alla håller nog med dig om att deras backsida imponerar... på pappret
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
Jag såg matchen i efterhand idag!

Det var spännande!

Som Freddan sa så såg det mer kontrollerat ut ikväll!

Wallis mål var mumsigt! Iskallt avslut av honom för att stänga matchen!

Angående Lindholm så liknar han en annan 17 som levererat jäkligt ansvarsfull hockey åt Timrå IK...

Möjligtvis bidrar Lindholm lite mer offensivt än vad bagarn gjorde men dom täcker gärna skott med munnen om det behövs...

Viktiga lagmoralboostande pjäser!

Sköna matcher i Kristianstad nu dessa dagar iaf och hoppas man kan komma in mot Tingsryd och vara så här bra igen!
Bredden i Timrå IK är förbannat fin sådana här matcher!
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
Knylan: ja, exakt. Blir ju extra pirr-reducerande att det i år inte finns någon riktig seriesegerutmanare. Ifjol hade Löven åtminstone lite has-flås av Modo, och Timrå nafsade strax bakom dom. I år torskar Löven mot Väsby, och modo torskar mot alla. BIK tar inte ens Wennerholm på allvar.

Boysen får väl försöka krysta fram enorm prestige i att slå Lövens poängrekord från ifjol. Eller satsa på att spela in så många pinnar som möjligt innan hela laget åker på corona och spelar som Timrå Old Boys i en månad efteråt.

Med det sagt längtar jag ändå till nästa match. Det är något speciellt ändå med matcher som renderar +3 i pulspåslag. Man myskollar, spanar in spelare I motståndarlaget, försöker se spelmönster, kollar hur olika spelare jobbar utan puck...osv. Och hoppla, medan man intresserat ser hur Lindelöf bevakar kontringslägen vid blå klapp-klappades det visst och gjordes mål.

Mysigt, som sagt. Inte alls samma maniska stirra-puck och inkontinenshopp i soffan som man är van vid.
Men är det hockey? Nja. Risken är att man av ren ovana drar på sig Den Stora Infarkten när det vankas kvartsfinal mot Almtuna och #22 missar JJ:s magplatta efter 2 minuter av första.

Likväl, och som alltid: hockey är en underbar sport!
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
jå1: Så var det!
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
Olle:

Med tanke på vilken lokal extern finansiär de har i ryggen är det inte otroligt att det är något fuffens inblandat.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
Hassan: Hade varit intressant att syna deras ekonomi. Kan man vara i kontrollår ena året och nästa dra in så många miljoner (utan publik) att man både klarar eget kapital OCH värvar sönder hela marknaden? Är det en klassisk ”AIK-bubbla” vi ser här?
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
Rytter: och då har timråspelarna gått med på att sänka sina löner. Jag vet inte hur det funkar i löven.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
Hassan: Mattson tror jag han kallade sig
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
mikenomad: Tror det var någon annan. Nån ny proffstyckare.... hade man hållit på brunsås så hade man hållit en jävligt låg profil nu
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
JanneH:

Klart de kostar en del. Men jämför spelare för spelare. Vad tror du lövens backsida kostar kontra er. Palmqvist, norbe, Rahimi, plant, karl Johansson, Ullman, Hellström, eronen låter betydligt dyrare än hardegård, Svensson, carlssonx2, westerlund, Ragnarsson, lerbäck.

Samma i forwards uppställningen, skillnaden kommer på spelarna i 3/4. Besse, Liss, Ottosson kostar nog betydligt mer än de i botten av ert lag. Boyce, reinhart, Lindholm, lodin
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
Hassan: Axsan heter han va? Vass hockeytyckare det där
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
JanneH: Ingen som sett han brynäsarn som var här inne förra veckan och gapade om SSK?
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
Tom Topp: J.T Brown och Francis Perron. Jodå, nog ville PK bränna budgeten på coola namn. Vi får väl se hur jävla kul det är i Umeå när snålblåsten viner in från Teg och poängen uteblir.

Undrar hur stor deras kassakista är? Hela kvarken full i pantburkar
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
Rytter: ska man vara lite ärlig så kostar nog Dahlén, Lundin, Lööke, Blomkvist, Liljewall, Hartmann, Madsen, Hardegård m fl en bra slant också men skillnaden är väl att våran trupp har en röd tråd medan Burkölens spretar åt lite alla möjliga håll och mkt verkar hänga på en bra målvakt samt några transingar som ska producera i PP.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
Rytter: PK EP-shoppar värre än Bianca Ingrosso i en väskaffär. Total avsaknad av impulskontroll när det dyker upp en transing som har satt sin fot i ett NHL-omklädningsrum
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
RasmusVS: Har du hört den sången då? 😁
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
Sputnik: Jo eller rättare sagt så säger Nubben han vill bredda laget men ändå inte rubba lagsammanhållningen som finns just nu. Det behöver ju heller inte betyda att han inte kollar på spets heller. Kan nog tänka mig att det fortfarande spanas på Spetsback av nått slag. Antingen poängback eller skicklig defensiv back vill säga.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
MR T: T Liljegren kan gärna få komma
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
Rytter: Och vad händer om dom skulle gå upp? Då sticker väl hälften, ska han köpa ihop ett nytt lag igen då?
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
mikenomad:

Deras spelare är ju nästan gratis enligt fansen, spelar till ca 70% av marknadsvärdet eftersom PK är en sådan grym förhandlare.

Titta på deras trupp, någon som fortfarandetror att de inte har högst budget i serien.

Se för fan till att slå dem i finalen, så det visas att man inte kan köpa uppflyttning.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
Knylan: Obegripligt att det där laget spelade under "kontrollår" bara häromåret och antagligen hystar in coronabidrag as we speak. Vilket jävla Kalle Anka-system
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
roger_sundsvall: Ingen artikel. Är väl endast klippet på 52 min Timrå tror jag. Nubben nämner ingen specifik spelare eller spelartyp som skall in. Däremot säger han som titeln säger. Att det till 100 procent kommer komma ett eller fler nyförvärv innan deadline.
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
Zäta75: Aldrig hört den ramsan i hela mitt liv
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
Olle: Manitoba Moose, Toronto Marlies, Belleville Senators och Laval Rocket inväntar besked om de får delta i AHL. Kan finnas nåt kanske
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
Hahl Bundy 2.0: lugn, jag ska anti-jinxa in resten av säsongen
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
Hahl Bundy 2.0: Det ska bli väldigt spännande att se vad nubben förstärker laget med. Ska vi gissa på ett par chansspelare som tillför bredd eller en riktig bomb?
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
Bragd-Birger: Nu ska det bli kul att lira 20 exakt såna här matcher ytterligare! Det gäller att välja glädjen i det tror jag.

Nä, det mest spännande framöver blir att följa Löven. Hur många värvningar hinner Kenttä klicka hem innan revisorn plockar kreditkortet ifrån honom?
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
Olle: Det går åt rätt håll
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
Olle: Ingen jinx säger galen höken...
Nu är det all in på slutspelet!
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
Jävligt weird matcher i det här dubbelmötet, men man kan väl inte säga att det var spännande. Mys-Timrå vinner 19/20 mot cowboy-KIK.

Och vi vann skotten! Och målvaktskampen!

Seriöst: kan det inte bli slutspel snart?
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
Tycho: Läder C-J? ^^
Låst ämne

Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
nån som har Plus artikel??

TV: 52 min om Timrå – sportchefen lovar flera nyförvärv: ”100 procent
Låst ämne

« · 2131878 · »