1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601302 inlägg · 6212 ämnen

Kvällens match

Kvällens match
Äntligen 3 poäng!! Det har man väntat länge på! Men att snacka om nån vändning ännu är väl tidigt anser jag. SSK kunde lika gärna vunnit matchen istället för TIK, som inte på något sätt dominerade matchen. Det darriga spelet finns fortfarande kvar även om det för dagen såg bättre ut än på länge! Oförmågan att göra mål är fortfarande ett stort aber. Det är inte många matcher man vinner om man bara gör ett mål.... Men nån gång ska väl även Timrå ha lite tur.

Det som jag såg idag gav dock lite hopp om framtiden eftersom jag för första gången i år såg ett taggat TIK som offrade sig och slet. Peltomaa som jag tidagare sågat vid fotknölarna gjorde en kämpa insats, men mannen för dagen blir nog ändå Robban som slet som ett djur i 5 mot 5, 5 mot 4 och 4 mot 5. Han hade nog inte mycket mindre istid än Zäta idag, som för övrigt också gjorde en bra insats. Kedjorna med Lind-Zäta-Robban, Ward-Peltomaa-Åhlund fungerade mkt bra medans tredje kedjan med Mathiasson-Hallin-Söderström kändes väldigt ostabil. Många av de SSK farligheter som uppstod var medans den kedjan var på isen. Men jag tycker ändå att de nya formationerna är ett steg framåt.

Bara att hoppas att denna seger ger lite råg i ryggen inför nästa match. För övrigt kan jag kan säga att spelarna var väldigt glada efter segern. De stod och jublade i båset sekunderna innan slutsignalen gick och på lyckoruset kunde man tro att det tagit SM-guld. Casselståhl var nog gladast i gänget och skrek i ren lycka flera gånger mot klacken efter det att man tackat SSK spelarna. Kul att se sånna känsloyttringar!!

« · 30572