Kattgubben: Över 7 matcher så tror jag och många med mig, att det är lättare att vinna mot TIK än HV71.TIK orkar inte spela varannandags matcher. se idag dom vek ner efter 45 minuter. Okej i grundserien har dom varit bäst i slutet av matcherna, och ofta vänt. Men nu måste man kliva upp ett snäpp.
På måndag gäller inga normala naturlagar ang. hemmaplan eller bortaplan. Det är nästintill omöjligt att på förhand säga vem som har fördel då, det kan lika gärna vara en nackdel för HV med hemmaplan eftersom det bara ytterligare ökar pressen på HV. TIK kan iaf glida in på isen utan ett uns av press, uträknade på förhand av en samlad expertkår och i stort sett hela hockeysverige.
Laken: Ja, vi ser nog lite olika på saken. Tycker dock att man till viss del bör ha förståelse för Livs reaktion efter matchen, eftersom jag vet hur en halvfull adrenalinstinn klack/publik ibland kan låta. Sen hoppas jag verkligen att ni tvålar dit smålänningarna i nästa match. Det är isf det ultimata svaret på Livs uppträdande efter matchen. Go, Timrå, Go. Ni är värda en finalplats.
Självklart var den här förlusten helt sinnesjukt jobbig, men nu när man fått distans till skiten så äre bara ladda om o komma starkare än någonsin tills nästa match, de står trots allt 0-0 på resultattavlan när matchen på måndag startar, kom igen nu Timrå nu skräller vi till oss seger på måndag !!
Men ändå... slicka deras söta tårar när de förlorar på hemmaplan.. det vore väl nåt, eh? Mums,,, det får mig att tänka på Cartman i avsnittet "Scott tenorman must die", när han lurade scott tenorman att äta upp sina egna föräldrar ...
Simmalugnt: "Du verkar ha alldeles för mycket fritid nu när ni har fått sommarlov eftersom du måste springa här och strö salt i såren.
Fast du hade väl en svår uppväxt med trasiga leksaker och betong i sandlådan som du måste kompensera för."
Undrar bara varför er klack inte klarar en liten psykning från Liv efter matchen, när ni psykat honom ända fram till slutsignalen. Om du uppfattat det som att jag strör salt i era sår så är det isf ditt problem och inte mitt. Din uppväxt nedlåter jag mig inte till att kommentera. Hoppas dock att den varit trygg och fin och att du hittar en moderlig famn att söka tröst i, när ni nu förlorat en match. Puss på dig... :-)
MB:han skulle nog ha taget ett snack där i tredje när dom naglade fast oss.. man funderade va faan är det som händer,vi gick ju på knäna fullständigt! sen ser man ju också att många inte har dom fysiska förutsättningrna där bak att lyckas få ut pucken ur egen zon när vi är under hård press!Sebbe tippade ju upp flippass rak upp på Hv backarna flera gånger i tredje!Dom tackade ju och satte upp oss igen under hård press,vi var jävligt trötta stora delar av tredje!faan vad less man är nu...
Om nån ska få några följder av händelserna efter matchen så är det ju inte Liv utan Falk. Att håna publiken med gester är kanske inte särskilt lämpligt men knappast straffbart, däremot att som spelare upprepade gånger slå mot publiken med en hockeyklubba känns mer som något som bör leda till påföljd.
Laken: "Under matchens gång försöker ju både publik och spelare psyka varandra för att få motståndaren att tappa fattningen. Men det är en helt annan sak tycker jag."
Helt Ok även för mig. Min poäng är dock att Liv sannolikt fått utstå en massa personliga påhopp och andra psykningar, som han knappast kan återgälda under match eftersom han då är koncentrerad på sin uppgift. Jag är övertygad om att han skulle ha viftat med spaden och gjort V-tecken framför er klack/publik mitt under match istf EFTER densamma, om det inte hade inverkat på hans koncentration på matchen. Återstår att ge igen EFTER matchen.
Då är jag isf mer kritisk mot hans egenhet att efter match skicka pucken upp på läktaren. För det borde han nästan ha en avstängning, eller iaf en kraftig tillrättavisning.
Långben: Jag tycker torsken är en coachgrej, när man ser att killarna är ängsliga måste man ju för fan göra något, de stod ju för fan i knät på Backe och skickade puck efter puck till icing, klart som fan att det skulle ringa till slut. Man kan kriga i kanske de sista två min så, inte de sista 20 min. Sen att Lehtonen missade chans på chans i andra gjorde det inte bättre.
Bissett19: "Men enligt reportern på Femman så haglade det in grejer på Grillfors när han skulle intervjuas efter matchen."
Knappast, det kom ner nån/ett par grejer typ papperstussar modell större och hårdare som var riktade mot idioten Falk som gjorde utfall och slog med sin klubba upprepade gånger mot ett par personer på sittplats som förmodligen sa några mindre roliga ord till honom och Liv (han träffade dock inte personerna utan enbart uppepå plexit ovanför spelarbåsen).
Allt detta skedde efter att tönten Liv gjort diverse uppretande gester mot klacken.
DJ Hemp: Det är ett sånt där helvete till journalist som gång på gång tippar fel. Alltid tippar låga odds, dvs favoriter. Sen när läget förändras så vänder man helt diskret kappan åt ett helt annat håll och låtsas som att läsarna inte har märkt ett skit "nej men herregud.. jag sa ju hela tiden att dom skulle skrälla".. han är ett imbecillt jävla ägghuvud och kommer så att förbli
MB:han såg rätt så uppgiven ut den här charles berglund!undra om det kan bero på att timrå var helt slutkörda i kroppen!dom såg ju helt tom i buggarna i tredje!
Simmalugnt: Ni går också på sommarlov på måndag. Ett par dar senare än Brynäs, men shit happens. Smällar man får ta...
Sen begriper jag inte vad Brynäs erkänt dåliga hemmapublik har med ert prinsessanpåärten-uppträdande att göra när Liv svara med samma mynt mot er hånfulla publik?
Bissett19: Det verkar korkat, va fan hade han gjort??? Skulle kasta grejor på laget som bjöd in och gav bort matchen så hade det inte behövts något jävla OT, är fortfarande vansinnig på att Challe lät tredje perioden bara förlöpa även om han manade på som han sa, när inte det räcker är det bara ta time out.
Vi får skylla oss själva, korkad tredje period och missade chanser i massor i andra.
Huge: Ja, om man vunnit tycker jag det är oerhört lågt att håna en oerhört besviken och frustrerad hemmapublik. Då kan man faktiskt bara åka av isen. Under matchens gång försöker ju både publik och spelare psyka varandra för att få motståndaren att tappa fattningen. Men det är en helt annan sak tycker jag.
Vi får skylla oss själva samtidigt som Jerusalem har en förbannad satans jävla tur.
Domartrion med han från Ljungby i spetsen kan fara åt helvete!
Riktigt uselt av Backe att inte rädda 2-1 pucken.
Lello känner sig för på isen i några sekunder bytet innan han ska in. Vilken parodi! Hade han 10 kanonlägen under matchen förresten? Så jävla olyckligt.
Pyrr, Pärr, Hynning är för dåliga idag. Finnarna är väl skadade eller nåt.
Bissett19: "Men enligt reportern på Femman så haglade det in grejer på Grillfors när han skulle intervjuas efter matchen."
Djävla sätt av Grillfors. Att stå där EFTER matchen och försöka sno åt sig en massa grejer som Timråpubliken i all välmening försöker skänka till Grillfors som tack för god match, det tycker jag är dåligt uppträdande av Grillfors.... :-)
Jag förstår att det kan vara svårt att förstå när man har så svårt att få folk till hemmamatcherna i Gävle att man måste hyra in en klack från Samhall.
Och i Gävle hånar ju inte publiken någon för de har ju sommarlov.
ante08: Det vete fan.. vi har ju fått skitmycket utvisningar med oss också, men inte satt dom.. däremot har ju HV lyckats få tunga utvisningar mot oss just i slutet av perioderna. Problemet har nog varit att vi inte satt chanserna.. vi hade 2 st 5 mot 3.. det är snudd på tjänstefel att inte hänga en kasse där.
Laken: "Men att EFTER slutsignalen HÅNA en oerhört besviken och frustrerad hemmapublik är inte speciellt vackert gjort."
Verkar som att du hängt upp dig på att Liv hånat publiken EFTER matchen, eftersom du trycker på just det ordet. Hade det känts bättre ifall han hånat publiken under matchen istället för efter? Skulle tro att Liv hade annat att koncentrera sig på under matchen än att försöka slänga käft med en hånfull publik, och därför helt naturligt väntade med den biten till efter match.
Min poäng är att det känns lite väl prinsessanpåärten-aktigt att som publik gnälla över att nån hånar en, när man själv hånat personen ifråga under en hel match.
Över 7 matcher så tror jag och många med mig, att det är lättare att vinna mot TIK än HV71.TIK orkar inte spela varannandags matcher. se idag dom vek ner efter 45 minuter.
Okej i grundserien har dom varit bäst i slutet av matcherna, och ofta vänt.
Men nu måste man kliva upp ett snäpp.