1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581533 inlägg · 6216 ämnen

Kvartsfinal 2010

« · 1246649 Till forumet


Kvartsfinal 2010
Bring 'em on!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Är Challe på plats eller kör han via länk? Han borde ju ha sovit ut i dag kan man tycka.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
T T: "Huvudtränarna i lag 1-4 finns på plats i Stockholm och övriga 4 huvudtränare deltar från respektive hemort."
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
T T: Röstar på HV... Men det vette fan det =/
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Mathias: Allt utom DIF blir bra.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Blizzard: Om inte HV väljer oss tror jag faktiskt att Dif kan vara lite småsugen på att välja oss. Det känns sådär måste jag säga. När vann vi senast nere på hovet?

Jag hoppas på HV eller Linköping.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
YES HV!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
JERUSALEM!!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
hv blå ett ord: HÄMD!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Krossa Hv!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Tredje gången gillt!!

Lycka till att knäcka Lindbäck!!!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
JNS: Föga förvånande!

Hoppas att Timrå verkligen står upp mot HV och att det blir 3:e gången gillt för Timrå!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Krossa HV!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Jag säger som Expressens Ek; HV väljer Timrå och tigger om problem! Dock får naturligtvis HV gälla som klara favoriter och Ek:s tips om 4-2 i matcher till HV känns väl inte så där jätteotippat. Men efter att ha agerat Tomas Tvivlaren hela säsongen ska jag nu prova en annan inställning och konstaterar att vibbarna säger favoritfall och 4-3 i matcher till TIK.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
VI SES I JÖNKÖPING PÅ LÖRDA!
DÅ JÄVLAR BLIR DET VINST!
Nu fyller vi bortastå med en jäkla bortastöd!

Mot SM-GULD 2010!

Älska Timrå IK i med o i MOTGÅNG o i vått och torrt ALLTID!

Lall On Lall On..
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
JAAAAAAAA! Tomas Ros tippade just 4-0 i matcher till HV.

Underbart!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Simmalugnt: Tomas Roos får fel, Timrå IK går till semifinal i år. Solklart!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Simmalugnt: " Ett av mina favoritlag " Därför man tippar så? Säger sig själv i mina ögon...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Simmalugnt: Till och med sa han att det inte finns på världskartan att Timrå tar 2 matcher.......Yeeeeeessss
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Mathias: ungefär som....

"Hadelöv storspelar utan att vara en bra målvakt.... Lägg ihop den logiken, grabbar..haha Bra Ros..
Gurra88 Kommentera 15 min sedan "
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Undra om Ros vunnit mycket pengar på spel.. :)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Blizzard: Tomas Roos fyller på bränsletanken åt Timrå IK, ingen blir gladare än Roosen när HV 71 slås ut ur slutspelet.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Jag vill se "HÄMND" från Slaget om Västernorrland II nu på torsdag!!!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
En nykter reflektion är att det känns bra med HV.

Now it´s time for Revenge! Now it´s time for Heroes!
Bring It On!
There is No Tomorrow.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Åkerblom i 6e: Eller "Revansch 09/10". Nej, vänta...den är redan tingad.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Varför inte en flagga med texten: Lets empty the tank boys! ;)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Kerstin_k: Det var det näst bästa alternativet för oss vid sidan av LHC eller ja, kanske t o m det bästa. DIF och SkAIK är jag livrädda för och vilka är inte det? Vi brukar allt som oftast bli överkörda av DIF på Globen/Hovet och SkAIK spelar näst efter dem den intensivaste hockeyn och våra något tröga backar har alltid problem med hög forechecking.

Det finns ett tydligt revanschbegär gentemot HV och är det någon gång som vi ska fixa dem så är det nu. Vår trend de senaste två månaderna, då vi toppar serien, talar för sig själv och det flyt och det stim vi har varit inne i under en period ser heller inte ut att upphöra. Det kan bli riktigt, riktigt kul detta och även i långa loppet då det känns mer öppet än någonsin!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Ambroo: Vi får travestera Sonnenbergs citat inför Luleå matchen genom att sätta upp en ny banner härinne eller en banderoll i Eon med texten:

"Det är HV:s matchserie att förlora, den är Vår att Vinna!"
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Hahl Bundy: Det är verkligen ett klockrent citat. Efter att i princip ha hållit på HV i varje match i flera månader (då de mött lag på vår sida av serien) ska det nu bli skönt att plocka fram HV-hatet igen.

Och det brukar inte vara särskilt svårt, då det bara är att tänka på lipsillen Thörnbergs svettiga ansikte alternativt Lainebuffelns ständiga stapplande och handlösa fallande.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Raggaren Putte: På aftonbladet kan man just nu chatta med Lance Ward. Gå in och ställ lite frågor vettja!

Där tog det slut... nu vart det marcus nilsson från djurgården istället :P

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Raggaren Putte: Och Timrå sägs vara överens med Lander och Granath medan Pääjärvi verkar lämna enligt denna blogg.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Hahl Bundy: Gör ett tillägg och konstaterar att den här banderollen vore helrätt och riktig:

"Det är HV:s matchserie att förlora, den är Vår att vinna!

Let's empty the tank, boys!"
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Bigthelin: Hey lance.... is it true that u was MVP in special olympics?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Ambroo: Nån får börja med den till på Torsdag!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010

Mackelito: Jag är skeptisk till den där bloggen.

"Vi kan säga så mycket som att vi har en hög position inom Ishockeyn och skulle jvi avslöja vårat namn skulle bloggen behöva stängas."

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Hv-grabbarna kommer ha mardrömmar om Lindbäck efter denna kvarten... Sveriges näst bästa målvakt;)

Se till att slå ut HV nu!!
Kommentera


Sv: Kvartsfinal 2010
Åkerblom i 6e: Om han filmar lika mycket lär vi få prblem
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
SMÅLAND: vadå lall on lall on..vilket jävla bebistugg det är på den här sidan..vad är medelåldern på mån tro ? 23...14..
Hoppas och tror allafall att Timrå slår ut HV
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
HillBiliRedNeck: Din fjuniga rookie. Vet hut.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
El Maco: har garanterat mer hår i arslet vad du har bröstet
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
HillBiliRedNeck: Du, med lite mascara och i rätt belysning ser jag riktigt buskig ut. I alla fall fläckvis. Små fläckar.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
HillBiliRedNeck: ...men om du inte vet vad lall on är i hockeysnacksammanhang. kan jag bara beklaga. Alternativt gratulera, beror på hur man ser det.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
El Maco: ok...man e väl för gammal för sånt prat
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
HillBiliRedNeck: Ja, eller alternativt hängt med här inne för kort tid. Vilket som så är det en skitsak att lägga ner energi på.

Timrå - HV på torsdag. Vem hade trott det för en månad sedan?

Jag är grymt nöjd över det faktum att vi spelar slutspelshockey på torsdag. Lite ambivalenta känslor då jag med största sannolikhet inte kommer att kunna se så mycket av hockeyn. Blir nämligen farsa för första gången under den här veckan.

Hoppas dock att stämningen på torsdag blir magisk och att Timrå vinner. Första matchen kommer att vara oerhört viktig!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
Kerstin_k: Kerstin, farsa? tillåt mig le.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010

Otroligt roligt att möta HV71 igen efter en stenhård fight i slutspelet sist det begav sig. Jag minns, som om det vore igår, Lehtonens skridskoskena och hur fortsatt spel förblev en våt dröm. Men ny matchserie, nya insatser, även om det känns som att Timrås chanser i år är betydligt mindre än förra säsongens.

Ser vi till de senaste åren så har resultaten varit oerhört jämn mellan lagen och känslan att allt kan hända är slående. Det är väl bara HVs vinst med 7-0 i den andra kvarten säsongen som var, som utmärker sig. I övrigt har det varit idel uddamålsvinster åt endera hållet. 7 av de tolv matcherna lagen möttes förra säsongen gick till sudden, 3 vann Timrå i overtime, 2 vann HV.

I år känns det ungefär likadant. Även om Timrå har plusstatistik kännetecknas mötena av jämn och hård kamp. Och Timrås styrka i år har faktiskt varit att prestera sin bästa ishockey mot topplagen, mot spelande lag. Någon journalist påstod att Timrå var slutkörd efter en våldsam forcering nu på slutet. Skitsnack. Orkar inte ett lag att tända om när det verkligen gäller, då vet inte jag.

Viktigt i denna matchserie är att Timrå IK får en bra start. Att laget gör en bra match i E.ON arena på torsdag. Dödar utvisningar och visar prov på ruskig effektivitet. Att vinna matchen på torsdag skapar den matchserie vi alla vill ha. Att inte döda denna kvartsfinal med en skitvinst för HV utan att Timrå orkar hålla ihop och skaka fram en sista, avgörande match (eller något liknande).

Det som talar för Timrå är Anders Lindbäck, Charles Berglund och våra artistpelare. Där ligger mycket i våra  slutspelsframgångar. Lindbäck som kanske seriens bästa målvakt (med all respekt för vad Liv brukar prestera under slutspelet), Challe (som jag totaldissat under nästan hela säsongen och fortfarande anser vara fel tränare i Timrå IK) har ett jävulskt slutspelshjärta där han får ut allt av alla och canadickerna som liksom inte behöver så mycket mer presentation än att de är, eller har sitt ursprung, i Canada.

Timrå slår ur underläge, som vanligt. Men jag tror inte man ska underskatta det här laget som fått lite fart under rören. Det är hyffsat bra spelare som är i ett stim. Dessutom har vi skickliga spelare som jag inte ens nämnt (Caslava, Erixon, Skogs, Meunier) m.fl.
Det kan faktiskt bli en otrevlig överaskning att möta ett Timrå, i flyt. Så upp till kamp. Må bästa lag vinna.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
John K: Kerstin_k har länge funderat på att byta nick.      ;)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
El Maco: Susilull och susilo, vet hut själv fjun!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
250kg kärlek: Lite vila nu också från Lör-Tors, så förkylningarna släpper helt, och dom hinner återhämta sig, för all heder till Corso men han såg sig inte 100% lik ut de sista 2-3 matcherna,MEN NU JÄVLAR!!!!!!111

"sista 2-3 matcherna menar jag ju självklar från start mot BIF eftersom han var helt borta mot Frölunda"

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2010
orion: Vadårå faschan, killarna i den närliggande youtubeänken uttalar det ju "sussilu och sussilu". Ska inte de få något alternativ att rösta på bara för att de är utlänningar? Va?
Kommentera

« · 1246649