1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601402 inlägg · 6212 ämnen
« · 2835162 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
josha840: I morgon hoppas jag vi har spelare som älskar läget. I morgon ska vi ta oss an matchen som att slutspelet redan börjat, att ha ett stekhett derby så här i näst sista omgången ska vi kunna använda som en kickstart inför det som väntar

FrOllik: Linköping måste ta tre för att dom ska vara säkra inför vår match.

FrOllik: Inte riktigt, dom kan fortfarande gå om Malmö som också börjar 18.00

Intressant notis. Linköping spelar sin match 15:15 imorgon . Vi mot Modo 18.00.

Tar Linköping en poäng är det klart.
Då möter vi ett Modo utan mening att spela

Vi får deppa åt DIF's serieseger men glädjas åt Östersund som är bäst när det gäller

TD: jorå, det var Cederlund, 3a på armen.

TD: Men ikväll drack jag för många groggar så jag inte kunde slutföra meningen.

TD: TV 4 Sport ville namnge spelaren Men kvälll

TD: Ja är det så ska han stängas av

God kväll!

Nu är HA färdigspelad. Alla som vill få gärna klicka på länken nedan och vara med i premiären av vårt första stora HA-tips! Ni har två dagar på er innan play in drar igång, så tveka inte att tippa redan ikväll om ni är intresserade.

(det kommer även ett stort SHL-tips inom kort)

Modano: Jo det är Timrå back up Cederlund Tycker Timrå ska reagera pinsamt hoppas de stänger av honom

Nisse på Mon or: Var inte Cederlund som var målvakt

Om det nu är Cederlund i TAIF... hur ser Timrå på det?

Villervalla: Dom har väl lagt sig förr?

T T: varför i flåen gör han så....?

Villervalla: tror mer på Timråsyndromet. Sämst när det gäller.

Nisse på Mon or: Undrar om Löven läste vad jag skrev om att lägga sig och tänka på resorna och ekonomin?

Labban: 4-0

Gött att ÖIK ser ut att bli kvar i HA. Fast definitivt vet vi först när Tingsryd spelat klart sin match men de måste vända 4-0 till typ 4-8 för att gå om ÖIK.

4-0 ÖIK - Björklöven nu

T T: Problematiskt. Hoppas vi inte betalat för honom redan, spela lär han inte få göra.

Det är Cederlund. Kommer att bli en lång avstängning.

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2025-03-06
Rip Kirby: Allt jag ser av detta avsnitt är att det finns EN kille i omklädningsrummet som visar passion och ett driv att göra allt i sin makt för att ta sig framåt. EN kille som utstrålar hunger och en vilja att visa vad han går för, och det är fan Jokinen. Lander Pääjärvi för gamla för att bry sig mer? Olli är över 45, har mer pengar än han skulle kunna göra sig av med under en livstid, lämnar familj och villa i Florida för att bosätta sig i Timrå (!)pga sin passion till hockeyn. Han håller brandtal efter brandtal för att motivera grabbarna. Visst det kan låta lite repetitivt (COMPETE), men vad fan, man kan inte uppfinna hjulet varje matchsnack. Men han är väl den enda i laget just nu som man inte kan anklaga för att inte försöka sitt yttersta.

Någon nämnde här i en tidigare kommentar att motivationen hos de gamla i laget inte riktigt finns där längre, att Dahlén har huvudet i Schweiz, Hållander i NHL osv.. Ska det vara på tal om en motivationsfråga i detta skede av säsongen? Man har redan visat upp sig för sina framtida arbetsgivare genom att ha peakat och blivit omtalade under sex matcher? Skillnad på psyke i så fall jämfört med Olli.

TD: I all media står det Emil Cederlund, d v s den som Timrå har registrerat?

Rip Kirby: bedrövligt

Andersson: Klockan går, klockan går... hela jävla slutpelet.....

Vimmerby måste göra 6 mål till mot BiK för stt gå förbi ÖIK just nu.

Villervalla: De senaste säsongerna verkar vi ha kopierat Björklövens taktik, sämst när det gäller något. Inte direkt ett lag man vill förknippas med men det är ju kul att se Björklöven misslyckas i alla fall.

Rip Kirby: 3-0 ÖIK!!!!

Andersson: Östersund verkar klara, 3-0.

Rip Kirby: Gubbgården vann serien , trist

TD: Förstår att Fredrik Söderström ej har koll på målvakter expertkommentator fd tränare tur jag amatör har bättre koll syns helt klart når han borrar hål med skenan

Andersson: 4-2 DIF i pp.

TD: Japp, har svårt att se han förklara bort detta. Ut med Tingsryd.

TD: Eltonius förstörde isen dock inte den målvakt Timrå IK kontraktat som 3de Cederlund

Tingsryd målvakt förstör isen så matchen skjuts upp 30 min naturligt att Tingsryd diskas

Inte sett matchen men de är nog avgjort om seriesegern nu . Kalmar fick en femma på en spelare

Labban: Har ett förslag till TIK
Inför slutspelet så skall domarnas omklädningsrum inredas med typ loggor där det står: Vi i Timrå tror på rättvisa och att rätt lag skall vinna utan fusk. Vi vill därför förtydliga följande:
1. Interference (Otillåten störning)
Beskrivning: En spelare hindrar en motståndare som inte har pucken från att röra sig fritt. Exempel: En försvarare tacklar eller blockerar en motståndare långt ifrån pucken.
En spelare stoppar en motståndare från att nå puckföraren genom att hålla emot eller köra in i denne.
2. Fasthållning (Holding)
Beskrivning: En spelare håller fast en motståndare med händer, armar, klubba eller kropp för att hindra dennes rörelse. Exempel: En spelare griper tag i motståndarens tröja eller arm för att bromsa denne. Använder klubban för att haka fast en spelare utan att direkt spela pucken.

Båda regelbrotten handlar om att orättvist hindra motståndaren från att delta i spelet.

Rip Kirby: mm spännande, vet inte om man ska följa HA's sista omgång eller se om EP40 blir trejdad inom 50 minuter! 😳

Labban: ...skall kollas! ...pucken ligger helt fri när ÖIK gör 2:an. Måste godkännas! Japp! 2-0!

ÖIK 2-0!

Andersson: BIK har vänt. 2-1 nu!

BIK 1-1 Vilken omgång

Andersson: Mora leder mot Tingsryd, 1-0.

1-0 ÖSTERSUND!!! ..och BIK har kvitterat mot Vimmerby!

Mora - Tingsryd 1-0. Tyvärr så leder Vimmerby mot BIK med samma siffror.

SnabelA: Det Timrå behöver till nästa år är en Sonnenberg eller Mandervill. Någon som kan driva laget framåt och inte på ett svenskt lagom utan med jävlar anamma.

SÅJA 2-1 KALMAR . NER MED GUBBGÅRDEN

Rip Kirby: Det här visar att jag haft fel nästan hela säsongen. Felet ligger inte hos Jokinen, och att han inte eldar på spelarna. Skitsnack jag dragits med rent utav, så där pudlar jag direkt. Han gör allt han kan, och han har känslor, och försöker elda på spelarna.

Men spelledande karaktärer hänger med huvudena. Pääjärvi är tyst, Lander är gammal och trött och verkar inte palla med. Dahlèn har redan huvudet i schweiz och har gjort sitt definitiva avtryck i våra historieböcker redan. Hartmann har precis fått långkontrakt. Ingen i det där omklädningsrummet höjer rösten och raljerar och taggar till längre. Man sitter tyst, rätar till utrustningen, dricker vatten och går ut igen. Inget mer.

Jag är tämligen säker på att vi ligger i den nedre halvan av tabellen nästa säsong men att vi spelar desto mer engagerat och att vi har en något mer sammanhållen grupp utan individuella divor som tar all uppmärksamhet och några som bara rakt av är för gamla. Tiden går. Klart man blir trött.

Peta upp ett par juniorer in i A-laget som vill skapa en karriär, håll hårt i Juel, drafta ett par namnstarka tydliga offensiva pjäser och en stabil lekkamrat till svensson så är vi nog ett bättre lag på isen nästa säsong, även om vi inte utmanar om topp-placeringen på samma sätt.

Framtiden kan fortfarande vara mycket ljus för oss.

« · 2835162 · »