1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607283 inlägg · 6213 ämnen
2969386 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Semjonovs satte dit sin 15:e balja för ÖIK tidigare under kvällen. Han ser riktigt fin ut, hade säkert varit billig att lösa med ett SHL-kontraktserbjudande.

Rip Kirby: och Andersson: ja jag undrar vad han vill bevisa… att han inte ger upp?

Det har man fattat…

Men tänk om dom får in en tränar som skapar kemi och får världens jäkla fart på maskineriet…

Skaplig käftsmäll mot de som kämpat för att hålla kvar Anton.

Jag tilltalas ändå lite av det här med att den dyra truppen fan har ansvar mot arbetsgivaren med.

Sedan har dom som det sagts här tidigare idag, haft sjukt tungt med skador i truppen med.

Jag gillar Ang med. Som en jävla dynamo i offensiven men det blir lite misstag med så han måste var i en ansvarsfull omgivning med tydlig roll för att leverera poäng…

Andersson: När stoltheten bedrar visheten..?

Söderöver: Anton är nära avgrunden han med , förstår inte varför han är kvar

Söderöver: Ett sjunkande skepp...

Montén Python: Deras klubbdirre hoppar av med tydligen…

Så det blir styrelsen och Anton kvar då?

Intressant organisation…

Kalmar bara 4 poäng bakom löven och en match mindre spelad

Som boende i Kalmar gillar jag tanken på en "hemmamatch" här, dessutom ett mycket trevligt lag att se. Men det händer inte denna säsong i alla fall, och SKA ju egentligen inte hända inte minst med tanke på minihallen Hatstore Arena (2650). Däremot bör vi sno coach Viktor Tuurula om inte TS blir kvar.

vonDöbeln: va snackar du om? sjukskriver du dig ska du normalt ha läkarintyg efter 7 dagar och efter 14 dagar tar försäkringskassan (myndighet) över ärendet och kräver ett läkarintyg. Du ska även ha uppföljningar med läkare.

Klart du kan hävda att du mår psykiskt dåligt pga bakbundna händer men det ska finnas en rimlighet i det. När två stycken gör det inom 5 månader måste man ju börja fundera. Tror du styrelsen sitter och rullar tummarna när sportchef på sportchef sjukskriver sig och lämnar klubben i skiten pga ”ni är dumma, jag får inte göra som jg vill!” Den konflikten hade mynnat ut i en sparkning från styrelsen.

Är väl ganska så självklart att det är arbetsförhållanden med tryck utifrån som är kärnan i sjukskrivningen.

Villervalla: Mm, sjuka lägen dom bommat, Värre än Tiken tom. Sen tkr jag domaren blåser åt ett håll

Stridhsyxa:
Vad ska du kontakta myndigheter om?
Om man hamnar i konflikt med sin arbetsgivare och efter det sjukskriver sig med motivering att det inte går att utföra arbetet under rådande förhållanden så kan man ju bli arbetsbefriad tills konflikten är löst?

Jag tror att du, likt många andra, tror att "sjukskrivning" måste gå igenom vården. Att ringa in till sin arbetsgivare på morgonen för att man har feber är också att sjukskriva sig. Termen används för all form av sjukfrånvaro.

Jåkkinen: 13-3 i skottfördel för Kalmar. Inte konstigt att det ser ut som det gör.

Jåkkinen: Ja det är Tummen som håller de kvar i matchen, hade det stått 2-6 hade det inte varit orättvist.

Rip Kirby: Vore det inte "lustigt" om Kalmar gick upp istället för MoDo eller Björklöven. De småländska lagen smyger sig in vare sig man vill det eller ej 🤢

Villervalla: Löven ser ju ut som ett korpgäng, helvete vad Kalmar snurrar upp dom i tredje. Hade lätt kunnat va 3-4 mål till om inte målisen stått på hövve

Villervalla: Kalmar tar ledningen mot Löven med 3-2 efter att hemmalaget haft ledningen 2-0 ;)

Rip Kirby: Jäklar vad tyst det blev i Umeå.🤣

Rico01: Legender båda två haha

Hahaha

Köp kebab imorgon:

Red Bulls: Att värva Rattie är att som att ställa en typ boll maskin (som tennisspelare använder) i anfallszon och skjuta pucken på mål. Han går ju knappast att använda till annat såsom försvarsspel eller till annat över hela banan. Rattie-Nej tack!

Montén Python: 100% jag är ju en het förkämpe för att yttrande av åsikter ska vara fritt förutsatt att det faktiskt är en åsikt…

Men hot och sånt skit är aldrig ok!

vonDöbeln: låter sinnessjukt. Man får liksom inte en sjukskrivning i flingpaketet. Skulle isf vara århundradets mest oseriösa agerande. Läge att kontakta myndigheter då.

Red Bulls: Även om det är LHC så känns combon av stigande ålder, minskande produktion och hög lön jäkligt olockande

Red Bulls:
Ryktet på stan här i Jönköping är att Liljander sjukskrev sig i protest när styrelsen förbjöd honom att sparka Anton Blomqvist.

Inte orimligt att gissa att även denna gång har med just tränarfrågan att göra.

Bobby Hahl: Instämmer. HV tar tåget ner till HA och Ang stannar kvar på Timrås perrong.. 👍🙏🤤

Red Bulls: Kan inte HV bara åka ur?!
Bara åka ur o aldrig komma tillbaka…

Söderöver: Läser man lite ur pressmeddelandet så verkar det ju finnas hot och dylikt med i bilden.

En grej att ge konstruktiv kritik kring en sportchef så här på ett hockey forum. Men sånt där överskrider ju alla gränser.

Red Bulls: Jag vet att några blir jättemjuka kring kritik mot chefer med sportsligt ansvar och jag förstår att arbetsmiljön är tuff för en sportchef som har hjärtat investerat utöver hedern i sin position.

Bra med en kommitté kring värvningar.
Det ger en lagkänsla även om chefen alltid till sist är chef.

Sedan vet man ju inte ”nyanserna”, vad händer utöver hockeyn i Stillmans liv.

Ibland är livet inte lätt.

cloon: Varför är alla så negativa till Rattie? Hans marknadsvärde lär ju ha dykt lite under året. Trivdes bra i stan och man vet att han är god vän till Lander. Vi behöver en sniper nästa år och det finns väl knappt någon bättre i SHL än Ty när han spelar med lite självförtroende.

Red Bulls: lägg ner klubben!

jk: Kommit från olika folk med kopplingar till föreningen..

Red Bulls: Skulle också gå in i väggen om jag jobbade där . Ligans tredje (?) högsta budget /kapital och ständigt i botten

Red Bulls: man är bara glad att nubben undslapp skiten. jävla piss förening.

sen ett bra läge att ta tillfället i akt o tänka på hur man utrycker sig.

… Vad gör dom med sina sportchefer i Jönköping?

Stan Makita : Winnipeg med trolig utlåning till Timrå.

jk: Är inte Freij redan klar för någon klubb? Tyckte jag läst det någonstans.

bar mofftak: Den stora frågan, ska man se Kalmar spöa Löven eller AIK spöa m0d0 eller Östersund massakrera Vimmerby?

Andersson: Det finns i alla fall ett "toppmöte" i HA att kolla på, Löven och Kalmar. Kalmar som räddningsplanka i SHL nästa år? Märkligt.

2969386 · »