Cobbel: Sen är det också med Genborg att man kan inte förvänta så mycket av han. Han har gjort det otroligt bra och långt över förväntan men att sitta och tänka han ska vara en bärande spelare i laget tycker jag är fel och lägger onödigt stora förväntningar och förhoppningar på en sån kille. Det här är trots allt hans första SHL säsong på riktigt. Det har också varit mycket ståhej med JVM och allt därkring liksom det kommer säkert dippa och det är fullt normalt.
Söderöver: Jag håller med dig i mångt och mycket, framförallt kring Genborg. Det syndes på hans spel att han är lite tagen av sjukdomen han haft. Farten fanns inte riktigt där.
Något som jag dock tycker spelade hela laget igår (trots bra genomförd match) var slarvet med pucken. Det var många bakomryggen passningar, lite sköna chanspassningar utan adress.
Det kändes som att det saknades lite kommunikation mellan varandra, vilket ledde till att vi satte oss i situationer som kostade oss mycket energi utan att de borde ha kostat oss mycket energi.
Men nu har jag andats i kvadraten ett par timmar så…
Jag känner att jag kommer vidare från denna torsk rätt lätt ändå.
Tycker verkligen grabbarna krigar på bra givet förutsättningarna,
Frölunda är en klass för sig själva hittills och vi gör det stabilt och fint ändå med hedern lutat mot defensiv noggrannhet.
Klart man saknar Levi och Lundmark lite extra idag nr några killar till dessutom går på limpmode efter infektioner.
Stackars Genborg asså! Viljan stark som en tall men lät som en kattunge utan rösten.
På lördag hoppas jag att Han är mer tillbaka med farten och tacklingarna med. Så vi kan bli lite tyngre.
Lundmark saknades med där framför Norrman tycker jag.
Men vi har kontakt genom matchen och även om jag gnäller på Heikis avslut så gör han en del bra saker med. Rullar upp en bra kontring där lilja serveras avslutsläget som tyvärr blir ett klassiskt Emil Berglund.
På lördag tar vi lite mer avslut med intentioner och viktar upp lite med piggare lungor på krigarna så ramlar vi tillbaka på spåret!
Jag tycker vi ska se till att hålla svenska mästarna söder om oss i tabellen och spänna blicken i Malmö!
Det är skönt att vi inte är perfekta! Sjukt sega träningar när alla vet att allt är bäst redan! Bra med lite potential!
Utveckla, vässa och leverera!
Jag sågar ingen efter idag. Det var en tuff prövning!
Lander var jävligt gedigen. Bra passningar bra tekningar!
Tyckte Sundin var bättre än på sistone med! Mer fysik.
Sämst idag Robbans dommargnäll på presskonferensen!
Han tyckte dom var fel ute på de mesta utvisningar FHC drabbades av, överraskades av att han kunde drabbas av en till utvisning fast andra domaren redan hade en på armen? Jo för reglerna finns ju inte längre då…
Jag är bitter Timrå suppe, jag tycker bedömningsnivån mellan Timrå och FHC var skitdålig! Jämnar ut sig över matchen men om slashingen på Hardegård är korrekt bedömd så var det otroligt lite som beivrades.
sargad: Håller med dig att det är frustrerande när de faktiskt är bra i stora delar av matchen. Början o slutet är det inget fel på. De har fler skott på mål. Pucktempo tycker jag nog att man har men som du säger är det lättläst. Skotten kommer inte som en överraskning och returerna lyckas man inte nå fram på. Några A-chanser har man men där verkar det sista lilla distinkta självförtroendet saknas förutom Emils reducering. Tråkigt att det kom så sent. Men det hade ju kunnat vara en viktig kvittering om man lyckats få mål tidigare i PP 5/3. Så vi är inte långt ifrån. En tröst att tänka på att det var Frölunda vi mötte. Det är fler än vi som haft problem med dom som är på 80p nivån. Vi har ju slagit dom och vi kan slå dom igen i match om guldet på vårkanten...
sargad: jag vet inte hur mycket våra tränare agerar under matcherna.
Runt PP är känslan ju att spelarna gör sin grej…
Men man missar ju 5-3an ganska totalt när man drar ner tempot mer och mer och mer och mer i sin totala ovilja att snurra på lite folk.
Vi såg Freij i PP i första perioden och han gjorde ju EXAKT det han hyllades för under JVM.
Drar upp tempot och spelar puckar snabbt i sidled.
Det är så synd att Heikki trots bra pass och god tid skjuter ett jävla skitskott direkt mitt i mål ist för 3 dm högre eller till höger i det vid skottet tomma målet.
Det är ju inte svårare än så! Pass i sidled-direktskott.
När tränarna ser tempot i PP gå ner måste dom ta mig fan elda upp läget!
Att inte bry sig som ledare skickar också signaler. Man måste inte byta alla i PP men två kan man byta och Hardegård kan man skippa.
Jag tycker faktiskt att även han måste visa att han förtjänar tiden i PP.
Han har kompetensen till det men varken tempot eller formen just nu och det är viktigt för Timrå att ta vara på sina offensiva chanser. PP är en offensiv chans.
Bakläxa på staben där.
Det är en mängd tränare i båset och att besluta om en ledare som är general för PP och vars röst ska styra.
Ett kort att dra när man ser att tempot är för lågt.
Riktigt tråkig förlust idag. Hade till och med varit nöjd med endast 1p den här matchen för att känna att vi låg i fas med tabellen. Den här torsken sved, när man inte får tävla på schysta villkor. Tur att det bara är matchen på lördag kvar innan vi får ett miniuppehåll tills nästa lördag. Det behöver denna sjukstuga till lag.
Oroväckande tight tabell nu ändå, sedan möter vi vårt bogey team ”Clubben” på lördag, efter det FBK hemma som gått dåligt och ska bryta trenden mot oss. Helt plötsligt kan våra 3 raka segrar förvandlas till 3 raka torsk…
sargad: Ja surt med torsk. Kunde blivit poäng här men kändes som det inte riktigt ville sig.
Bra första men sen lite upp o ner tyvärr. Mycket slarv emellanåt i passningsspelet samt stora problem i egen zon speciellt i andra perioden.
Måste vart en av Hardes sämre matcher. Kom fel mest hela tiden o naturligtvis skulle han haft mindre tid på slutet o spelat nån annan och Dahlen hade det också lite tyngre men Linus fortsätter och göra det bra.
Bra tryck i hallen mestadels i alla fall och bara att ta nya tag på lördag nu mot LHC dyngan!👊 Vinst då o det ska mycket till om LHC ska komma ikapp oss.
Smörgåsen : Absolut, dom borde också kunna bidra med mer poäng. Jag gnäller mest på Pääjärvi pga av hans meriter. Karln har ju lirat 500 nhl matcher, 100 KHL matcher, 3 vm turneringar och producerat hyfsat med poäng under karriären. Han borde definitivt ha petat in några kassar efter snart 40 matcher.
Men jag antar att hans speltid kommer minska markant nu när vi borde få tillbaka lite mer spelare snart.
Smörgåsen : Målgörandet nästa säsong blir en nöt att knäcka förmodligen. Just nu har Pääjärvi, Walli, Eriksson, Boyce, Lilja, Westfält, Levinsson, Lundmark hela NIO (9) mål tillsammans.
Efter att ha andats och kontemplerat en smula. Jäkligt frustrerande med förlust och Indianernas köttvägg. MEN jag gillar att vi är stabila och gör en riktigt bra match i det stora hela. Nöjd med det mesta men har några matchavgörande minus: - 5 mot 3 som såg ut som ett dåligt 5 mot 4. Mycket endimensionellt och lättläst med 15 distanskott, de flesta av Jonte. Man bör kunna ha högre pucktempo och spela sig fram till "öppetmålchanser". - Lite svag coachning av Tommy där, att låta samma 5 man drälla bort 2 minuter 5 mot 3. - Också svagt av Tommy att spela Harde 20+ minuter när alla andra såg att han bara hade ben för 10-12 minuter idag.
Bragd-Birger: ja Hardy såg ju för fan ut som Kolan i denna matchen. Var det för mkt pannkakor i lunchrestaurangen idag eller har han käkat julbord i 3 veckor?