1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 605841 inlägg · 6213 ämnen
2991970 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Parodi signerat Södertälje - björklöven i just detta nu

bar mofftak: Säkert vid live. Knappast när man sett reprisen. Klart man ska stå upp för sitt lag och målvakt, men hallå?
(Självklart har ingen spelare sett reprisen som vi har) Däremot domarna

Paninaro: Det var en generös tolkning, det fanns inget plats för Swetlikoff. Ointresserad att undvika kontakt.. Jag gissar att vi båda varit rasande om vår målvakt blivit överkörd så där.

bar mofftak: Tilltryckt dit av vit spelare.
Vad hade du som Timråit tyckt om beslutet om det varit egen spelare?

Zource: Brukar kalla oss närmast sörjande som även vill ha derbyn!

DrCox: huvva! 😱

Tom Topp: Längar ni inte tillbaka till såna här fantastiska bortamatcher?

Sakic: Likgiltig, höft i huvudet på målvakt som är i målområdet. Domarna har inget val då.

Sakic: måtte vi aldrig hamna i den där ligan igen! 😖

Sakic: Fint att även ni stöttar oss!

Årets sjukaste matchstraff hände Modo nyss iaf, så wtf…..

Knylan: Hans bastupolare till scout blev man heller aldrig klok på.

RYGG HANS: Kimmo hade säkert sina förtjänster men det där med att bygga en ”sportslig organisation” blev lite sisådär.

EP14 och TS inför Luleå.

Zäta75: Man gillar Jonte, det gör man ju, men när man hör att TIK fortfarande väntar på hans första scoutrapport så... njae.

Andersson: Klart man saknar honom, eller åtminstone hans färdigheter. Det är inte det lättaste att komma tillbaka efter en knäoperation i den åldern. Jag hoppas och tror att en rejäl sommarträning kan hjälpa

Rallarn: nåja, visst kan man få många karriärer att låta fattiga om man vill.

tror inte filander är nån stjärntränare som om vi skulle få hit typ rönnberg. vet inte heller hur kravställan eller tålamod ser ut i schweiz. men visst gjorde han bra saker i iko med liten budget o dom var väl trots allt bara 1 match från att klara sig kvar.

av de namn som finns på den minst sagt beiga tränarhyllan just nu tror åtminstone jag att han är ett av de bättre o kanske något att bygga upp nått kring. att få hit en 64-åring för att den inte åkt ur shl känns inte heller så spännande…

Andersson: Hardegård har för bra betalt för att petas! 😉

Kan tycka att jag saknar Skägget på isen. Vem han ska peta just nu vet jag dock inte. Harde har dålig form men han ''ska'' ju vara vår försteback ...... aja vi får se

JanneH: Boxplay är en av hans "huvudsysslor". Vet att han är väldigt omtyckt bland spelarna.

Jag tror absolut att en sån lösning kan slå väl ut men det gäller att få in rätt gubbe också.

RYGG HANS: Har nån koll på vilken nuvarande roll Karlunden har? Är det forwards eller backar han ansvarar för? Karlunden och Molinder som assisterande med något mer rutinerat som head coach kan funka

SKRIDSKOSKENAN: Försöker förstå Filander som nyss fick foten i Schweiz, det kan ju inte vara så meriterande så då får man kolla bakåt.
Uttåg med Oskars och innan det någon åttondel och avbrutet kvalspel. Längre tillbaka foten av Västerås.
Är det här verkligen något att hoppas på? Jag kanske är lite för pessimistisk här.

Östman var högt upp på listan men det kommer inte att bli nåt där.

Att Madsen och troligtvis inte heller Marklund skulle bli kvar skrev jag redan om för ett par-tre veckor sen. Även det om att Karlunden är den man väljer att gå på av dem i nuvarande stab. Skulle dock bli väldigt förvånad om han är den som står där som HC.

Molinder har varit med tidigare och att man tror på honom för framtiden är ingen överraskning. Han är taktiskt kunnig och har ett bra öga.

Knylan: Han sa i Corren att de stannar kontraktet ut, det vill säga t o m 26/27, och sedan bestämmer sig. Jag tror inte på att Östman är på g. Möjligen var han drömnamnet som Nubben syftade på.

Tänkte YES när jag såg bilden på Filander och samtidigt läste ”Han kommer in i Timrås bås”

Riktig antiklimax när det sedan visade sig vara Molinder.. Hål i huvudet om man går med Karlunden som hc och Molle som ass, orutinerat värre

Stridhsyxa: Du har en poäng där... funkade han med Fröberg borde oddsen vara höga att han funkar med Nubben också... är väl bara jag som projicerar mina egna fördomar om honom.

Niikeliito: Jag vill veta vad tränarna tjänar. Om Molinder och Karlunden har ett bra pris, så gärna det tränarparet om "vinsten" läggs på spelare. Det kommer att bli ett tufft år nästa år oavsett tränare. Dumt att erbjuda lukrativa kontrakt till erfarna tränare om vi ända har ett sopgäng på isen.

Knylan: Ahh ok. Det var väl bara nått nån slängde ur sig häromveckan då. Att man läste att Östman inte var så sugen på att bryta kontraktet alltså.

Även om det inte alls känns aktuellt (trots vissa rykten) så hoppas jag innerligt på Stridh. Mest för att det känns som ett perfekt läge för honom att komma in nu.

JanneH: Nubben och Fröberg är polare och har sina likheter. Fröberg älskade att jobba med Filander. Kollade in spelare själv och visade Fröberg, gjorde bakgrundskoll på spelare Fröberg ville värva. Andades hockey dygnet runt. Så ser inte inte att dom två inte skulle fungera ihop.

Montén Python: Han har kontrakt som ass i ett år till i Davos, ja. Men att det är särskilt lukrativt stämmer inte enligt Corren-artikeln jag länkade för ett tag sedan där han nämnde just att det han saknade mest med att vara huvudtränare var lönen. Inte minst i Schweiz där det är stor löneskillnad och väldigt hierarkiskt i ledarstaben. Att det kontraktet skulle utesluta en återkomst till Sverige redan nu har jag svårt att se, han sa i samma intervju att de stannar där nere i max ett år till ändå.

Montén Python: Spontant känns det som att Filander och Nubbens personligheter inte skulle passa ihop? Kollar man vad Nubben värvat tidigare så har det varit tränare med ganska jordnära personligheter och i min värld känns Filander lite mer "stockholmsk".

Montén Python: Bl a jag har gissat att faktumet att Östman har kontrakt, och att han rätt nyligen flyttat ner hela familjen talar mot att han skulle röra sig.

2991970 · »