1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607252 inlägg · 6214 ämnen
3004099 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Barkemo 1+2 idag för BIK

Stridhsyxa: Verkar ju störtskön i intervjun! Loggar mycket minuter och fint spel i PP

Villervalla: Ge inte Karlunden BP nästa säsong

Villervalla: Med tanke på att Madsen inte får förlängt så kan ju alla här glömma det där med kompiskontrakt.
Tränarfrågan vad jag förstår just nu är Molinder och Gath, någon fler, möjligen och troligt Karlunden.

Boyse har de tydligen en diskussion med, blir det U20 för honom eller ska Hussen lägga ner? Fast Huss är bara 62 i år.

Frågorna blev många nu.

Söderöver: Det sups för lite nuförtiden. Vi lär väl försöka vara bäst på nåt 🍺

Smörgåsen : Ja hade vi inte redan haft för många breddspelare som typ Lilja, Westfält eller Pääjärvi, Wallin etc. Så hade en sån som Bagenda varit en klockren rollspelare.

Simmalugnt: klart man kan och tiderna när cheferna betalade lön i sprit! Haha.

Jo men under finneran var det väl ganska blött på fritiden med va? Vill minnas att det skrevs endel i lokalpressen om händelserika utekvällar…

Hockeydynamit97: Vi behöver spets.

Muzito Bagenda hade inte varit en dålig värvning. Otroligt stark med pucken och stor och tung!

JanneH: Framför allt Sörbrand ser otroligt spännande ut. Kan nog ta en plats nästa säsong.

DenRöda: Tror en väg är att försöka hitta yngre spelare och skriva kontrakt på max 2 år med enstaka trettio plus spelare. Undvika ha för många ålderstigna som tjänar 150k eller mer och inte producerar.

Bättre att satsa på 25-åringar med viss internationell erfarenhet och låta dessa växa. Sen komplettera med några dyra poängspelare. Saik har exempelvis varit outstanding på lagbygge.

DenRöda: tycker helt klart Sörbrand, Därth och Annerstedt kan vara intressanta till nästa säsong. Lär ju vara billigare än Lilja, Pääjärvi och Boyce och borde ju inte göra bort sig i jämförelse

Montén Python: Jag hakar inte upp mig på Hallquisth lika mycket faktiskt. En billig back längre bak i laget. Uppsidan finns. Varit med i juniorlandslaget osv. Hamnat helt fel på slutet dock. Får hoppas det är på grund av att han spelar i två föreningar som också hamnat väldigt snett. En 9/10:e back ska ju inte vara dyr? Då har jag betydligt svårare för Forsmarks nya kontrakt.

Jadu: haha vilken king!

20:30:10 in i sändningen för den som vill kolla på det.

Karlsson74: Jo det kommer man ihåg. Pärssinen och Jokela. Har för mig att de hade skoteroveraller på sig då.😁

Har vart en del genom åren. Och på 70 och 80-talet var det var det inte tal om att spotta i glasen.
Gick nån ramsa med Timrå super där i början av 80-talet och Stephen Foyn var det nån artikel om har jag för mig när han kom från bolaget med en kasse kvartingar...😁

Man får väl försöka sköta det snyggt om man nu tar sig några stänkare eller pilsner. 🥃🍺

Gooode: 10p förra säsongen och +15. 22p denna säsong och +21. +/- är väldigt viktiga grejer när man har plus!

Gooode: Hahahaha kolla gärna intervjun mellan andra och tredje perioden som Barkemo gjorde, detta kan bli bra

Stridhsyxa: Jag är väl en av de som tycker att det inte gör något om en spelare går ut och tar en bärs efter en lördagsmatch t.ex. Det är trots allt unga människor som måste få ha hyfsat normala liv utanför hockeyn.

Men omdömet brister en aning om man fokuserar på sånt när laget är nära att få kvala, och dessutom festar tillräckligt för att Sanny ska reagera.

The great one: var ju en annan kvalite på lagbygget också...

Karlsson74: Men de höll sig som oftast till längre uppehåll, speciellt efter säsongen så samlades dom och söp några veckor.

Gooode: 16:55 istid efter 2 perioder.

Karlsson74: Skillnaden var dock att då levererades det på isen även.

Maktankan: som sagt. Sanny har varit i Timrå och sett en del. Inte direkt så hockeyspelare är nykterister. Så när Sanny känner att han iaf bör göra en pik om förberedelserna, då kan man gissa på att det varit en blöt säsong. Är riktigt riktigt besviken. Och i en så viktig match mot FBK. Det är för dåligt!

Det är löööögnt, Barkemo med 1+1 hittills ikväll.
Luktar som en producerande toppback nästa sässe! 😉

Simmalugnt: Kom ihåg när Timrå hade massa finnar. Då var det helt okej för spelarna att på internationellt vis svira runt lite på krogen mellan matcher och uppehåll.
Hittade denna artikel.
De va annat förr..

Simmalugnt: De rykten som går runt nu, det festande som Sanny Lindström syftar på, påminner om det som hände på 70-talet. Men utan nostalgins förlåtande drag.

Söderöver: Ryktas visst om att det var 28,25,16 plus JVM-grabbarna som var och körde ”Halligali”

Ej förvånad över vissa nr.

Söderöver: Du kan gå ännu längre tillbaka, historierna man hört om de glada 70-talet alltså. Sedan har jag själv sett saker med egna ögon 90-00 tal.

Simmalugnt: haha… nubben och trappuppgång eller hur var det?

Minnet är som timråspelares söndagar…

Haha!

Med tanke på den relativt identitetslösa säsong som passerat så kanske man bör göra mittåt på det där inlägget om att satsa mot alkohol i truppen och istället göra tvärt om… skaffa bryggeri sponsorer som ställer in en platta långhylsor var till spelarna att götta ner sig i efter matcherna så blir det nog sjuka jävla matchavsnitt och en starkt etablerad identitet…

😬

Hockeydynamit97: Tar hellre Drugge än Forsmark

3004099 · »