En sak som slog mig idag, säkert diskuterats här tidigare, men tänker på en eventuell roll för Boyce i föreningen. Kan det vara så att han tar Nordgrens plats i sportrådet? Blir nån typ av scout eller nåt åt det hållet?
Lär vara svårt att hitta en bättre kille som står upp för varumärket Timrå IK än bojjan.
Eller kanske på marknadsidan? Tycker den känns rätt trött i dagsläget.
Jag skulle har svårt att tacka nej till sponsring om Boyce kom med en bullpåse och snackade lite hockey.
Analysen efter denna säsong är inte jätte-komplicerad… När vi med sju omgångar kvar tror vi är klara från att slippa kval så blir många av spelarna bekväma.
Det har ingenting med att Tommy Samuelssons besked att göra. Trams!
Alldeles för låg kravställan och för många bekväma spelare (dock inte alla) är förklaringen. Sedan måste man så klart också se över grund-/fysträningen då vi flera år i rad tappat i slutet på säsongerna. Det finns en anledning till att Skellefteå är ett ständigt topplag i SHL! Det är inte en tillfällighet år efter år…
Villervalla: Sen är det ju problematiskt om vi skulle sitta med exempelvis Pääjärvi, Westfält och Lilja som 14:e,15:e och 16:e forwards, där alla ligger på ca 100k i månanden, samtidigt som vi måste köra budgetvariant på backsidan. Fördelningen av pengarna blir riktigt skev.
Tom Topp: då hoppas jag Timrå gör något i stil med. Få ditt årskort levererad med en signerad matchtröja av vårt senaste nyförvärv gäller dom som köper kortet fram till sista maj.
Nisse på Mon or: Det beror nog på om de höjer sig eller synkar bättre idag och får utdelning. Får man det och det går bra så finns det ju ingen anledning att bryta med någon. Det är bara framtiden som har facit, nu vet vi ingenting egentligen.
Jag tror att Nubben & övriga sportrådet tillsammans med Gath kommer att höja kraven betydligt på truppen inför kommande säsong, både träningsmässigt och spelmässigt. Alla forwards blir inte kvar säsongen ut.