1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606533 inlägg · 6213 ämnen

Leif Boork

Leif Boork
Jag skapar en ny tråd i ämnet Boork.

Jag nådde mitt mål med att skapa debatt i "ämnet" Leif Boork.

Jag står för vad jag skrev tidigare om att han är väl inte min favorit direkt samt allat annat.
Jag ber om ursäkt för att jag använde ordet bomba, det var lite plumt kanske, som någon påpekade.

Åter till näringen.

Det var någon som skrev att Boork inte skrivit ner Timrå alltjämnt, men då vill jag att du visar mig var han skrivit något bra om Timrå.

Jag vill bara citera Rickard Fagerlund när han var gäst på C+.

" Elitserien behöver ett stockholmslag i toppen", men inte med ett ord han nämnde att Timrå gjort en berömvärd insats.
Boork var inte sen att hänga på, den karln har ingen egen åsikt utan han hänger på andra.
Detta gör at man kan inte tycka bra om den mannen.

Visa mig sedan var skrivit ner något annat lag i ES.

Tyvärr Boork ligger på minus hos mig.

Okej nu slutar jag här.

Ha det gott, snart semester !!!!!!!

Sv: Leif Boork
jollybob: Om det inte framgått med all önskvärd tydlighet tidigare som vill jag då återigen belysa "problemet". Jag är ingen stor vän av Leif Boork, jag har varit kritisk mot honom vad beträffar hans krönikor och uttalanden tidigare. Men jag skriver utifrån den senaste krönika som han skrivit i Expressen. Det var i denna jag höll med Boork. Och jag menar att ingen människa kan hudflängas för något man sagt eller gjort resten av livet. Man måste göra bokslut någon gång och avstamp. Det är skillnad om det handlar om en konflikt, nu är det en åsikt, en krönika vi resonerar utifrån. Klart Boork snackar skit om Timrå just för att vi är tacksamma att reta. Det skapar debatt och han får behålla sitt jobb ett tag till. Så länge den mannen rör upp känslor var än han dyker upp så fortsätter han ju. Han har ju kommit på ett vinnande koncept. Och Cheferna på Expressen älskar det säkerligen även om det naturligtvis är fult att sko sig på andras elände. Men herregud det skiter väl media i fullständigt. Allt som kan säljas ska analyseras in i minsta detalj. Men det visste ni ju redan...

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

ernie eagle: Vad jag vill med mina inlägg är att om nu Boork ser sig som någon messias så må det vara honom väl, men att hela tiden skriva om ett lag som om det var en soppåse han skrev om så tycker inte jag detta är god journarlestik.

Han kan ju bli lite mer objektiv.

Men jag håller med dig at man skall inte hudflänga en person bara för detta, men han har själv satt sig i denna situation till TIK-supportrarna och då får han ta skiten.

Han har satt sig för att skita ner Timrå och dess hockeyliarare för att de uppnår något som han aldrig fick uppnå, ( Han vann SM, jag vet ), men det var på den gamla goda tiden.

Få se vad han säger om Nordström slasching idag.

Nu debatterar vi nåt annat för annars blir det tjatigt.

ernie eagle: Va var det jag sa ? Förutfattade meningar och inkonsekvens. Det konstiga är att så många har tippat negotipps
inför morgondagens match, varför då ? Eller är de för ni tror på Boork ? Jag tror ju inte att vi faller , men det gör ju inte Boork heller ( c : Så Mitt Match tipps 3-4

Helg Ernest: Jag tror det är svårt för vissa att erkänna att en viss Herr Boork har rätt i en hel del i det han säger. Sen så kan man inte komma i från att att han faktiskt också skrivit mycket "skit" om Timrå. Men vem har inte gjort det? Lasse Anrell, Mats Wennerholm, Rolle Engström m fl och vilka har inte sagt mycket skit? L-G Jansson, Challe Berglund, Christer Jonasson, Lasse Granqvist, Johan Edlund m fl

Om man "synar" det hela lite grand i sömmarna så ser man att karln knappast varit ensam om att dra ett svart skimmer över Timrå IK. Men jag antar jag har är lite mer liberal än dom flesta andra i en "sossestyrd" kommun. Du vet här ser man bara RÖTT. Antar att det är därför som det är så jäkla svårt för en urtimråit att kunna bläddra i en ST bara därför att den är - just det liberal! Åsikterna går stick i stäv med vad "sossarna" själva skulle ha sagt och därför man väljer man röd tidning istället - Dagbladet. Nu är jag någon stor vän av socialdemokratin men har faktiskt Dagbladet i brevlådan enbart för sportens skull. Jag brukar hoppa över ledarsidorna. Möjligen kan jag sträcka mig till att läsa insändare, mer än så är det inte. Å andra sidan har jag ju ett förflutet som praktikant på Mediehuset ST också och känner mig hemtam på redaktionen där. Sen så är jag ju även tidningsbud på söndagarna.

Mor min lärde mig en väldigt klok sak en gång - "min son lär dig livets svåra gåta, älska, glömma och förlåta". Det har jag tagit till mig och det budskapet har jag också haft mycket glädje utav.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

« · 193731