1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

LHC - Timrå IK 2005-09-29

« · 583892 · » Till forumet


Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Selina: Nog finns det ångestfyllda perioder, men det ska inte göra det.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
RocknRolf2: Om han fortsätter såhär är det en helt annan sak.

Och jodå, alla som har följt TIK vet att det kommer ångest lite då och då...är väl bara de senaste säsongerna som det har varit lite ynkligt på den fronten.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Selina:
Vi får se hur det går för Oksa framöver, men jag hoppas verkligen inte att Nubben är förlåtande om han fortsätter såhär.
Kalla det vad du vill, men det är ingen jävla välgörenhet som nån sa tidigare.

Livet som Timråsupporter ska förresten INTE innehålla ångest.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
chief: Det är ungefär det jag vill komma fram till.
Att halshugga spelare efter två omgångar tycker jag är högst osmakligt.

Tarus: Tyckte precis att jag skrev att jag hade sett matchen nere i Malmö
och att han var långt ifrån bra. Så jag förstår inte riktigt vart du vill
komma med ditt inlägg?

När man ser paniken som verkar sprida sig härinne kommer jag att tänka på ett gäng småflickor som skriker för en spindel.
Vad är ni gjorda av egentligen? Har ni alldeles förträngt att livet som
Timråsupporter SKA innehålla ångest!
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Selina:

Det är möjligt...men jag är tämligen säker på att Oksa inte hållet måttet. Han har inte det rörelsemönster och trygghet som Timrå behöver. Men deklart...är man beredd att chansa och riskera sin elitserieplats så behöver man väl ingen förstemålvakt antar jag...
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Selina: Visst kan Oksa haft en särskilt dålig dag. Men han övertygade inte på mig (och på många andra) under försäsongen heller.
Kapanen spelade förtroendeingivande från början. Skillnad.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Selina:

Beror väl lite på hur målen kommer till också!! Man kan nog släppa in 7 mål utan att göra stora tavlor!!!
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Selina: Alla har dåliga dagar. Oksa hade en idag. Några matcher till kan han få innan vi steker honom fullständigt. Men då bor jag å andra sidan i Linköping och har inte sett honom tidigare så jag vet inte hur han skött sig i övrigt...
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Sune: Jag har sett Timrå förlora med 7-0 nere i Malmö. Vem tror du det var som stod i målet?
Kapanen!
Han var långt ifrån bra den matchen, ändå minns vi honom som en hjälte nu!
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Taurus:

GOD NATT MED ER TIK FAN!!
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
RocknRolf2:

Visst. Men det skulle vara väldigt roligt att veta om en kille som Pavlikovsky t.ex blivit tillfrågad. Modo lyckades ju fånga honom.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Selina:

Timrå har alltid levt på sina målvakter de senaste åren, trots att man kanske inte haft det namnkunnigaste materialet. Nu när man dessutom har snålat på det övriga materialet så MÅSTE man ha en bra målvakt som ensam kan vinna matcher. Det har inte Timrå nu, och det måste man inse snabbt, annars kan det här gå riktigt riktigt illa!
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Selina:

Precis! Måste till några spelare om de ska hålla måttet.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Selina: Oksa gjorde ju tre halvtavlor. Det är riktigt illa att han får kliva av så tidigt, särskilt när han är ny i laget, det ger dåliga signaler.
Målvakten är lagets viktigaste post. Där måste vi ha någon riktigt stabil
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
RocknRolf2:

Visst. Men det skulle vara väldigt roligt att veta om en kille som Pavlikovsky t.ex blivit. Modo lyckades ju fånga honom.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Så då måste vi skicka iväg större delen av laget nu då?
Jag menar, enligt vissa verkar ju som om Oksa gjort sitt efter det här.
Så då borde det väl vara detsamma som gäller för de andra i laget som
inte höll måttet i den första perioden...
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Olle: En anledning till de mindre namnkunniga värvningarna är väl en hårdare spelarmarknad i och med nhl-starten. Dessutom blev ju Timrå hårt drabbat av spelarflykt.
Men det är knappast hela sanningen och det förklarar INTE hela sänkningen av ambitionsnivå.

Att sedan Hedström skulle sticka borde dem fattat från första början. Nordgren ok, men en ersättare till Hedström skulle vi redan haft.
Sen ett tungt målvaktsnamn.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Efter att ha sett matchen ikväll kan jag konstatera att Oksa INTE övertygade. Såg darrig ut och svarade för ett missar. Gav knappast ett varken kyligt eller säkert intryck. Men till hans försvar ska tilläggas att han inte fick mycket hjälp heller. Första perioden var bedrövlig från Timrås sida. Och då menar jag verkligen bedrövlig. Timrå var steget efter och sämre i allt. Han kan knappast ensam lastas för det.

Men det ska också sägas att Asplund såg stabil ut. Hade tur ett par gånger, men hans insats såg bra mycket säkrare ut.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
RocknRolf2:

Precis!! Måste in minst två st målskyttar!

Måste sova nu. Ha det.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Taurus: precis. Det finns många frågor att ställa just nu. Det är viktigt att det händer saker nu tidigt så det inte blir en Giffarna av det hela
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
sargad:

Tror att Nordgren har det ganska tungt. Fått spela 7-8 min på matcherna.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Olle:

Slutspel kan nog vara troligt, men sämre än tidigare år blir det garanterat!!
Jag vet inte om man är nöjd med att gå till slutspel och sedan spelar det ingen roll hur långt man ter sig?? Att spela final verkar inte vara en målsättning över huvud taget. Man tycker ju att det skulle vara det efter säsongerna som varit
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Att Oksa släppte in så där lätta mål det var verkligen dåligt! Men i andra perioden så klev Timrå ut och visade RÖD OCH VIT - HOCKEYDYNAMIT!
Det kunde ju ha blivit mycket högre siffror så man ska vara nöjd.

By the way: Asplund - vilken kille!!!
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Taurus: Väderspänning kanske :- Låter som att en spelare som Niklas Nordgren skulle vara välkommen. Någon som vet vart åt de lutar för hans del?
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
RocknRolf2: Tänkte väl det. Om allt vore som det skulle, om man ville bibehålla hög status i ligan så borde man ha värvat betydligt bättre.

Hur tänker man när man, från att ha legat i topp i ligan, sänker ambitionerna (ambitionerna har väl iofs varit att ta sig till slutspel varje år) och helt plötsligt värvar som ett bottenlag?

Detta säger jag med viss reservation för att det faktiskt är 48 omgångar kvar. Jag är dock ingen religiös man och tror därefter inte på mirakel heller.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
RocknRolf2:

Håller fullständigt med dig!!! Enligt matchbladet mot DIF så hade ju Nubben målsättningen att bli 5-8!!?? Alltså vara sämre än tidigare år??? Manderville och Krykov är ju inga tillskott. De har ju funnits med innan. Är spelare som Hannula, Louma, Pavlikovsky mm helt utom räckhåll för TIK?????
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
RocknRolf2:

Håller fullständigt med dig!!! Enligt matchbladet mot DIF så hade ju Nubben målsättningen att bli 5-8!!?? Alltså vara sämre än tidigare år??? Manderville och Krykov är ju inga tillskott. De har ju funnits med innan. Är spelare som Hannula, Louma, Pavlikovsky mm helt utom räckhåll för TIK?????
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Olle: Klubbens ekonomi är bättre än någonsin.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Taurus: Ja eller så sparar man pengar till "återtåget" efter denna säsong.
Ok att dom flesta tunga namn lämnade, men visst borde väl TIK har slutat på plus i kassan sen förra säsongen? Visst borde man kunna avvara pengar till lite större namn än de som finns på pappret idag. Det är väl klart att man inte får heta spelare om man inte är beredd att betala för sig. "You've got to spend money to make money". Kapitalismens grundregel nr 1. För det är väl ändå det det handlar om i slutänden...

Notis: Jag har inte ett skit till insyn i TIK's balansräkning.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
sargad: Jag tycker också det är något som inte stämmer. Alla anser att LHC förväntas sluta betydligt bättre i tabellen än Timrå. Varför är det så? Vi har ju hållt jämna steg med dem flera säsonger i rad. Varför ska Timrå distanseras helt plötsligt?

NHL säger en del. Ja visst, Timrå har drabbats av hård spelarflykt. Men det kan omöjligt vara hela svaret, även de andra lagen har ju tappat spelare till nhl. Varför kan då inte Timrå satsa som det topplaget vi faktiskt var? helt okänd förstemålis, spelare från tredje- och fjärdefemman plus några talanger. (!!?) Det är nästan som man vill tappa sin toppstatus.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
sargad:

Tror jag inte. Laget i sig räcker inte längre än max 7:a, tror jag. Den sista udden i anfallen finns inte kvar i TIK som jag ser det. Tycker det känns i hela kroppen att det är nåt som fattas.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
sargad:

Det var Asplund som räddade oss. Dock tror jag inte han kommer att kunna hålla den jämna nivån genom hela serien.

Vi är Timrå och vi har ingen målvakt....tralalalala....
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Det är något som inte stämmer...
Jag förstår på kommentarerna att målman Oksa var usel. Men att förlora med 2-4 borta mot ett lag som förväntas sluta betydligt högre upp i tabellen med en målvakt som är kass... ja då måste ju övriga laget ha gjort mer eller mindre en stormatch alternativt att LHC spelade sopigt.

Har jag fattat saken rätt att om bara vi får en målvakt som tillhör säg de 4-5 bästa i elitserien så kommer vi att landa på placeringar typ 2-5?
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
RocknRolf2:

Ja men nu har vi varit ett topplag i 2 säsonger. Varför sikta nedåt??????? Kan man inte värva någon med högre klass än bara medelmåttor??
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Janken:

Skulle vara roligt att veta om en keeper som Corey Hirch fått förfrågan av TIK?
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Taurus: topplagsstatusen kan vi ju glömma nu. Okej att man vill satsa med förnuft men i vissa avseenden måste det få kosta på om man ska vara ett topplag. Som på målvaktssidan.
Hur många tror vi kommer få in en ny målis innan säsongen är slut? I så fall blir det minst lika dyrt som om man hade satsat vettigt från början
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Jag är nog ganska nöjd med slutresultatet... Utifrån den misserabla förstaperioden...
Det är, i sig, ingen skam att förlora mot LHC med 4-2 i Closetten Center... Men förstaperioden var en katastrooooooof...
Och våran "förstemålis" gav mig stora darren!
Jag har försvarat karl'n tills nu... Jag såg inte matchen men på Wbben fick jag intrycket att han inte räddae ett piss! Nervig så fort LHC gick in i zon....
Nä! Jag ser nog hellre Asplund mellan stolparna på lördag.

Faen så onödigt med dom tre i arslet i första perioden...
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Olle:

Håller med!! Förstår inte riktigt vad man har för målsättning i TIK?? Målsättningen måste väl vara att bli bättre och bättre eller???
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
sargad: Inte för att klaga på Manderville men det behövs nog mer än "bara" honom och Asplund i målet för att se ljuset i änden av tunneln som komma skall.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
sargad: Då kanske du borde se matchen (och målvaktsspelet)...
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
sargad: Men då stod den store Kipprusoff, förvisso bakis...
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
sargad:

Du ska vara glad att du inte såg matchen. Vår nye förstemålvakt hade stor galashow...
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Per HApps:
Jag är nöjd med lagets insats!
Att förlora borta mot Linköping är inte så illa.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Det var ett j''##% klagande härinne. Jag har inte sett matchen men att förlora borta mot LHC med 2-4 är för mig inget konstigt. Hade folk väntat sig Timråseger? LHC är allmänt tippat topp 3-4 och Timrå är allmänt tippat 6-11 och våran sheriff har inte entrat saloonen ännu.
Nää, nu får vi allt rätta munnen efter matsäcken.

Åkte vi förresten inte på en riktig kölhalning förra säsongen i något möte med slakabönderna.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Kerstin_k: Det är precis så jag ser på saken också. Han kan få någon chans till, att visa att han kan bättre. Nånstans, tror jag ändock, faktiskt att han kan spela riktigt bra. Men det såg verkligen tragiskt ut idag. En dålig start kan vem som hellst få, men det såg verkligen, illa ut.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Synd på Styfs utvisning innan 4-2 målet, såg billig ut, annars hade det kanske sett helt annat ut.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Sune: Instämmer till fullo. Man kunde ju ha överseende med att Kipprusoff var lite loj i mellanåt men Oksa har ju haft allt att bevisa...och inte lyckats vidare bra. Bort bort bort!
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Sune: Niklas Dyrén fick stå en match i Frölunda innan han fick gå. Kan vi göra samma sak med Oksa? Bör inte vara omöjligt iaf
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Kerstin_k:

Nej...jag säger det igen...karln ska inte ha några fler chanser. Han ska bort! :)
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
tjobba: Tycker nog att man bör ge Oksa nån chans till. Men att döma av det man sett av honom (Försäsong och seriespelet) spelar han inte stabilt. Framför allt tycker jag att han saknar engagemang när han står. Det är som om han inte bryr sig vidare mycket och agerar lite lojt därefter.

Men ytterligare någon chans tycker jag absolut att han bör få. Men först efter det, och endast om, Asplunds form lägger sig.
Kommentera

« · 583892 · »