1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580406 inlägg · 6216 ämnen

LHC - Timrå IK 2005-09-29

584528 · » Till forumet


Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
DJ Hell: ja men älskar man något så vill man ha det mycket. i detta fallet timråik. att få bänka sig framför tv apparaten o se timrå spela o ta några kylda det är livskvalitet.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Friman SR: ...och så ber jag så mycket om ursäkt att tråden Matchtråd LHC-TIK 29/9-05 hamnade där den tills nu har hamnat....
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Friman SR: Kanske pinka på Prso,,,,
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
DJ Hell: Göteborg.. TIK031 fixar boende och biljett till nästa lördag... Kom du ner och älska lite hockey och TIMRÅ IK....

Sen har ju GAIS inga landslagslirare så deras supportrar åker tåg till Degerfors när det är viktig landskamp mot Kroatien.... Men i Göteborg kommer sedan vinnande GAIS:are, förlorande Frölunda:iter och vinnande Timrå:iter skråla tillsammans framför storbilds TV:n......

Heja Sverige, heja Zlatan, VM, VM VM öka nu för satan...

De e enna GötLaBorg vet la du......;-)

Arg som satan, tvärs över gatan och pinka på Zlatan. In på Café, pinka på Cafu.... Så gör bara cocobello's....;-)

Heja Sverige.... FORZA TIK.........alltid, alltid............

Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Laken:

Göteborg är en konstig stad. Ganska taskigt med folk på Ullevi när 17-faldiga mästarna IFK lirar, än värre när ÖIS intar arenan och Rambergs-Häcken ska vi inte tala om. Derbyna är undantaget, men obegripligt är det ändå. Kan det vara så att det i GötLaBorg endast finns ett hockeylag (förutom typ Bäcken) och att därmed HELA jävla stan sluter upp bakom detta? Oavsett sympatier i övrigt... Jag har själv bott i Gbg, men ignorerade då hockeyn totalt. Kollade hellre på GAIS eller Västra Frölunda i vilken serie de än befann sig fotbollsmässigt...


Slutsats: Göteborg är stort och många av dess invånare har ingen koll på vilken sport de borde bry sig om. Fotbollskulturen borde dominera totalt i stan, men det gör den inte riktigt. Skämmes ta mig fan...

Tack för dina förslag! 14 lag, inga derbygrupper, minst ett lag åker direkt... Jag är på! Hockeyn skulle definitivt bli intressantare i mina ögon om dessa förändringar blev verklighet - MIF och SAIK kunde gott ha förgyllt årets ES...
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
DJ Hell: Ja, 13 dagar (mellan den 28 juni och 11 juli) är j-vligt långt med tanke på klimatet i Sverige. Varför spelar man inte när fotbollen är som bäst lämpad, det förstår jag inte?!?

Apropå intensivt matchande så känns det som om det ibland är 2-3 månader mellan Giffarnas hemmamatcher...
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
DJ Hell: I Göteborg då?
Elitserien är en av världens bästa ligor medan allsvenskan tillhör bottenskrapet i Europa.

Men på en punkt ger jag dig "rätt", jag gillar fotbollens upplägg att de två sista lagen åker ner, det ger lite mer omväxling, mer att spela för.

För att utveckla elitserien borde man enligt mig:
Skrota derbygrupperna.
Införa 14 lag.
Minst ett lag ska åka ut direkt.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
kungsbacka:

Håller med till viss del. Å andra sidan hinner man inte snacka färdigt om den ena matchen förrän det är dags för nästa. Massproduktion...
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Laken:

"Och jag har sett så dyngdåliga fotbollsmatcher ifrån allsvenskan att man trott det varit små pojklag."

Den åsikten har jag om många elitseriematcher i hockey också. Men det är klart att kvaliteten varierar med så intensivt matchande...

"Är det rimligare att ha ett långt uppehåll mitt i sommaren som fotbollen har??? Precis när vädret är som bäst och människor är lediga..."

SÅ långt är nu inte uppehållet. Giffarnas längsta speluppehåll i somras var t ex mellan 28 juni och 11 juli. 13 dagar... Är det långt det??? Dessutom kan man ju se fotboll även när man jobbar, för matcherna spelas antingen på helger eller kl 19.00 vardagar - kom igen nu!
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Laken:

I Karlstad och Jönköping finns inte så många andra sporter på elitnivå, så där har man väl inget val. Säkert är det många företag som tjackar upp sig på några säsongsplåtar också, det finns ju gott om sponsorer och cash i dessa trakter...

1999 var ett annat exempel. Jag led svårt med MoDo den gången när de missade sitt andra, välförtjänta SM-guld. Inte nu längre dock...

Jag tror att de flesta fotbollskännare sedan länge varit medveten om att allsvenskan håller en ganska låg nivå internationellt. Men vad spelar det för roll? Det är landets högsta serie i den ädlaste av sporter. Så varför skulle man sluta bry sig...?

"Dessutom är jag less på att man ligger och vrider sig i plågor efter varje liten smäll i fotbollen, inom hockyen tar man sig till båset och gör sig klar inför nästa byte."

Men för f-n, Laken... Hockeylirarna är ju fullständigt belamrade med feta skydd! Som fotbollsspelare är man i stort sett oskyddad. Klart att det känns så mycket mer då, jag har ju lirat själv (även om jag tål ovanligt mycket och aldrig någonsin gnällde själv)...
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
DJ Hell: ja det kanske är lite väl många matcher. men jag gillar det 3 matcher i veckan det lyser ju upp vintermörkret lite. tiden går lite fortare på jobbet har man nåt att snacka om.annars är bara jobbsnack.efter varje match kan man snacka hockey här.hoppas vårat älskade timrå gör en bra match imorron ser den på säsongskortet första matchen med det nya laget jag ser ska bli intressant.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
NuMo: Varför är gathockey ett underskattat nöje? Jag tycker vi går "back to basic" igen...

Är det seeegt på HS?

Svar; JA...!
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
NuMo: Varför är gathockey ett underskattat nöje? Jag tycker vi går "back to basic" igen...
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
DJ Hell: I E.ON Arena låter man klacken/publiken höras även under spelavbrotten. Det var en journalist som skrev om just detta i Aftonbladet (?) för något år sedan (orkar inte leta reda på länken).

Och jag har sett så dyngdåliga fotbollsmatcher ifrån allsvenskan att man trott det varit små pojklag.

Är det rimligare att ha ett långt uppehåll mitt i sommaren som fotbollen har??? Precis när vädret är som bäst och människor är lediga...
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
DJ Hell: HBK är undantaget som bekräftade regeln. Jag säger bara Cork City, FC Thun, Besiktas...

Så varför kommer (hockey)publiken trots att det enligt DIG är så j-vla ointressant? Varför spelar Frölunda, Färjestad, HV71 m.fl. inför fullsatta läktare nästan jämt?

Att du får gå tillbaka ända till 1994 och 1995 bevisar att jag har rätt i min tes. Sedan kan det så klart alltid skrälla både i ishockeyn och i fotbollen (se på Helsingborg-Inter)... Men just det är ju en del av tjusningen!

Allsvenskan är och har framför allt varit enormt överskattad men är på väg ner mot rimliga nivåer nu. Det som håller intresset uppe är derbymatcherna i storstäderna.

Dessutom är jag less på att man ligger och vrider sig i plågor efter varje liten smäll i fotbollen, inom hockyen tar man sig till båset och gör sig klar inför nästa byte.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
DJ Hell: Tar man sig till final i en serie om sju matcher mot varje lag så måste man få ha tillåtelse att forsätta att vinna.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
NuMo:

Jo, i slutspelet är det spännande. Men jag kan inte tycka annat än att det blir förbannat orättvist ibland. Har ett lag vunnit elitserien med 20-30 poängs marginal är det ren skandal att man inte ska kunna titulera sig Svenska Mästare. Och blir man åtta(!) i serien ska man egentligen inte ha något med slutsegern att göra...
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Jensa:

Problemet är nog att du bara har sett Assyriska spela... :)

I Sthlm-regionen anser jag att både Bajen och DIF har bjudit på bra underhållning i år...

Tyvärr, men av hockeyns 50 omgångar har jag sett åtskilliga matcher där man knappast kan snacka krig. Vilket också är orimligt att begära av spelarna när det liras hela tre omgångar i veckan...

Håller definitivt med om att amerikaniserandet och tuggummipopen drar ner något fruktansvärt. Det känns ju inte seriöst för fem öre att det ska behöva fläskas på med musik vid varje avblåsning, snarare dras rena löjets skimmer över hela sporten...
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
DJ Hell: Angående slutsepelet och "att snubbla på mållinjen".

I ett slutspel gäller det att vinna. Inget annat. Är inte det spännande så säg.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Laken:

Jag brukar ha rätt...

Om de allsvenska spelarna knappt kan slå ett inlägg är det märkligt hur t ex lilla HBK ganska rättvist lyckas slå ut storklubben Sporting Lissabon som i våras spelade final i UEFA-cupen. Antar att i alla fall några inlägg blev lyckade...

För Timrå IK kändes varje poäng viktig i debutsäsongen 00/01. 01/02 kvalade vi oss kvar, trots att vi kom dyngsist i serien. Men att vi skulle komma sist insåg man redan i november, så resten av serien kändes helt ointressant. Därefter (03-05) har vi varit ett stabilt slutspelslag och poängen eller ens placeringen har knappt haft någon betydelse överhuvudtaget. 04 slog vi ut ett högre placerat lag i kvarten och senast var det tvärtom...

Några skräckexempel: 94 och 95 gick de åttondeplacerade lagen (MoDo och HV) till final, 95 vann t o m åttan - sicket j-vla skämt! 99 var MoDo helt överlägsna i serien, men saknade röta i finalen och missade guldet. För mig känns det helt orimligt att ett lag som dominerat totalt i ca 60 matcher ska behöva snubbla på mållinjen i näst sista matchen (tappade 4-1 till 5-6 genom rena tillfälligheter). Det finns säkert fler exempel...

Och ja, en stor del av publiken är nog lättlurade-dumma-korkade. Det hörs bland annat på konversationerna på läktaren. Känslan är också att många går på hockey för att det-känns-häftigt medan fotbollspubliken är mer fokuserade på själva spelet...

Inget orimligt i det inlägget...
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
4-2 och sedan "Live is life" med Opus. Vet ärligt talat vilket som gjorde mest ont. Snacka om att strö salt i såren.

Linköping - ingen hockeykultur, ingen musikkultur.

Timrå rockar alltid fetast!
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Jensa:
Elitserien är ett krig i 50 omgångar ENDAST kring strecken.
Har man sitt på det torra i slutet, kan man gott kosta på sig att rehabba litegrann, spara slitet folk, lufta bänken etc, etc...
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Laken: Det var nog bland det bästa jag läst på länge!

Instämmer till hundra procent. Allsvenskan är ett skämt och ett hån mot mig som ändå gillar fotboll(utländsk sådan). Jag skulle inte ens gå och kolla på skiten om jag så fick pengar för det. Tyvärr så är det stämningen som har dragit de senaste åren ivarjefall här nere i STHLM regionen, men folk kan inte se igenom fingrarna längre. Allsvenskan är bedrövlig!

Hockeyns 50 omgångar har ju debaterats fram och tillbaks och en ursäkt för dom som har gått på fotboll att säga att de inte har någon betydelse. Herregud varenda omgång har betydlese, var upp i Globen igår där två relativt nervösa lag slogs om säsongens oerhört viktiga tre första poäng. Elitserien är ett krig i 50 omgångar, håller en hög kvalité och är underhållande.

Något som dock drar ned betyget är ju amerikaniserandet av elitserien, tuggummipop ivarje avblåsning(på alltför många arenor) och en generellt mesigare attityd bland supporter som inte bryr sig om sitt lag lika mycket och det är jävligt synd. Arenor som Globen och Cloetta Center är rena rama öken numer.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Laken: Helt riktigt, eller för att citera Wikegård - nu har sporten för männen startat. (Han menar då hockeyn)
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
DJ Hell: Du har helt fel!
Fotbollen i Sverige (allsvenskan) håller en korpnivå internationellt sett! Spelarna kan ju knappt slå ett inlägg...
Att serielunken i elitserien skulle vara obetydlig är bullshit, de senaste säsongerna har varje poäng varit viktig. Vidare gäller det att spela ihop laget, att få fördel av hemmaplan i slutspelet, att bjuda publiken på underhållning o.s.v. Titta på de senaste säsongerna så ser du att ettan i serien också vunnit SM-guldet.
Om det nu, som du skriver är en "total avsaknad av spänning" varför slås då alla möjliga publikrekord (utom då i Stockholm)? Är hockeypubliken i Göteborg, Kalstad, Linköping, Jönköping, Timrå o.s.v. så lättlurade, dumma, korkade?
Du ser ju själv orimlighetetn i ditt inlägg.

"Fotboll är rock´n´roll. 26 omgångar i allsvenskan."
- Nej det är en j-vla piss-serie som gör upphåll mitt i sommaren när vädret är som bäst...!

Älska hockey och elitserien!
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
pettsson: Oki doki!
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Fet-Ecke: Precis som Rox skriver så menade jag 3-0. Tryckte på fel tangent.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Fet-Ecke: Han menar 3-0 målet.....
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
pettsson: Det var Asplund som stod i målet vid LHC:s 4:de mål!
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Första perioden var ren katastrof. Oksa kändes oerhört osäker i målet. 2-0målet skulle en junior ha tagit. På 4-0 så var han alldeles för långt ute. Han hade ju en back till hjälp så han hade ingen anledning att lämna buren.

Till andra och tredje kom Asplund in och han var en gud i målet. Helt fenomenala dubbelräddningar gjorde att vi fortfarande var med i matchen. Och när resten av laget visade att man minsann inte var så dåliga som första perioden ville påvisa så lyckades man få nre LHC på knä och det kändes väldigt bra inför tredje.

Till tredje så var det ganska lika spel. LHC hade fortfarande bättre passningar och fler bra kontringslägen men Timrå höll kvar sitt spel från andra. Men det höll inte och en utvisning i slutminuterna gjorde att LHC fick in 4-2.

Rolig match trots allt.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Olle: Skröder skulle ha passat in men Södertälje verkar ha gett honom BRA betalt.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Olle: Appropå desperation: Prata inte om Mathiasson! Spelare på nedgång kanske vore en bra beskrivning av honom.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Robban gjorde nog 3-0
Ser då så ut på filmen.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
RocknRolf2: Grejen är väl att ingen direkt förväntar sig toppnamn från nhl men om man ser till övriga lag så finns det ju en hel del spelare som har bytt klubb sedan förra säsongen. Exempelvis:
Lars Erik Spets
Björn Melin
Jens Karlsson
Rastislav Pavlikovsky
Per-Åge Skröder
Tero Leinonen (!)
Calle Steen
Corey Hirsch (!)

Som sagt, inga toppnamn men däremot bevisat dugliga spelare. Varför satsa på wildcards? Hur mycket skulle det kosta att lösa Matthiasson från kontraktet nere i skåne föresten?

Bara en fundering i dessa tider av desperation och misär. Känns som att yttligare monetära medel borde kunnat skjutas till.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Frella: OK. Du, jag bjuder på korv i Gärde.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Moverare: Skribenten här alltså?
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Frella: Sune?
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
DJ Hell:

"saknad" ska vara "avsaknad"
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Moverare: Vi avvaktar väl tills dess att vi åker ur, fast vi kan väl spika nåt redan nu. För det verkar ju vara klart redan, eller hur Sune?
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Frella: Jag fixar biljetterna i morgon. Nån särskild match du vill se?
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Jag följde matchen via text-tv. Har inte sett några matchbilder och vill inte heller se några. En förlust i andra omgången av 50(!) känns inte så mycket att hetsa upp sig över, särskilt som den kom mot en av seriens absoluta favoriter på bortaplan. Mitt Timrå IK-hjärta är intakt, men jag är oerhört skeptisk till sporten ishockey och dess upplägg. En serie med hela 50(!) omgångar och ändå gäller det inte så mycket förrän i slutändan. Inga lag åker ur direkt och man har ingen större nytta av att vinna serien, förutom då förmånen av en hemmamatch mer i slutspelsomgångarna. Att elitserien är stängd är egentligen helt jävla obegripligt för mig. Har insett att det är helt meningslöst och att en total saknad av spänning råder under den s k serielunken, för det handlar som vi alla vet bara om att mjölka publiken på så mycket pengar som möjligt. 50(!) grundserieomgångar trots att det endast är tolv lag i serien, bäst av sju(!) matcher i varje slutspelsomgång etc... Ni ser ju själva! Upplägget kring sporten ishockey är ett skämt, det vet vi alla. Timrå IK är MITT lag 365 dagar om året, men det går fan inte att engagera alltför starkt sig i en sport med ett skämtupplägg längre...

Fotboll är rock´n´roll. 26 omgångar i allsvenskan. Två lag åker ur DIREKT, ett har möjligheten att kvala sig ur serien. Grymt som satan, men sådan är också verkligheten för det mesta. Ishockeyn förstod också detta en gång i tiden, men det är ca 30 år sedan. Införandet av elitserien med påföljandet av allt överjävligare serieformer har förstört meningen med sporten ganska rejält om ni frågar mig...

Okej. Vi skiljer på sakerna. ÄLSKA TIMRÅ IK! Tycka mindre om spektaklet kring sporten ishockey...
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Sune: Hamnar TIK i KS ska jag gå med Moverare på hockey...
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
RocknRolf2: Kanske därför Kenta stannar ?
Varje år får han ett gäng "No Names" att forma till ett lag.

Det om nått måste va en utmaning ?
Men och andra sidan är det nog sista säsongen här för honom.
Han vill nog också gå vidare och vinna SM-guld.
Anbud är han ju knappast utan.

Men det finns ett ordspråk för det också.

SOM MAN BÄDDAR FÅR MAN LIGGA !

Nubben - Du är GUD !

Religionen är andefattig i Antjärn, Hjälp dom !
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Sune: Ja jag är då hellre naiv än bitter!

Han har fått sina chanser när ledningen tycker att han har fått det, själv är jag en supporter och stöttar alltså det befintliga laget så gott jag kan!
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Frella:

Skillnaden är inte så stor om du hamnar i en kvalserie, där kan allt hända...
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Sune: Och du pratar Allsvenskan...jo vi kör på det tycker jag, det låter rimligt.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Selina: Om alla har rätt till en ärlig chans så skulle vi ju kunna värva vilken målvakt som helst. Varför värvade vi inte Markus Ottosson från Sundsvall? Eller han i Kovland?

Värvningarna måste motsvara Timrås ambitioner. Men tydligen ska vi inte vara ett topplag längre...
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Selina:

Japp...och han har fått sina chanser, även om det bara är ett antal matcher, han håller inte måttet. Och du framstår som naiv...
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Sune: Jag anser att ALLA har rätt till en ärlig chans. Vad är så fel med det?

Sucka hur mycket du vill, det enda du lyckas med är att framstå som barnslig!
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2005-09-29
Selina:

Ja men då är det väl lika bra vi fortsätter med Oksa så kan du stå där med din jäkla ångest nästa år i en ev. Allsvenska. Då måste du väl vara nöjd. Suck...
Kommentera

584528 · »