Timrå Icon: B-B tillbaka, 3 pinnar imorgon, en buss till Hofvet redan fylld... Kör uppmaningen igen till dig, och alla andra;
Du, Nomaden, HB och alla andra själar SKA göra allt för att infinna sig på lördag.
Jag skiter i hur.
Far med osanning till ev. man/kvinna eller lämna bort barn om det är din helg - skyll på magsjuka, säg att du måste jobba dygn - 300% upp, smyg iväg osedd i gryningen, begär skilsmässa, etc...
JOBBA PUCK! 1 1 !!! 12
Alexander Larsson@aLarsson16
Jag fortsätter min uppmaning tillsammans med @Friberg12 .. Kom i RÖTT till E-on i morgon!! #kokandeEon
Bragd-Birger:
Seså, lugna ner dig några hektogram. Jag tycker bara att det är fascinerande att MoDo berör så mycket trots att vi inte ens deltar i Lilla SM i år. Och om ni nu vill diskutera MoDo, är det väl trevligt att sakkunniga skribenter dyker upp och kastar ljus över saker å ting?
Nåväl, ni ska få diskutera Sveriges bästa plantskola ifred nu. Jag återkommer vid nedsläpp i morgon så att vi kan följa matchen tillsammans.
Ambroo: Hur är det det står på den där pekoral-affischen som man brukade flappa förbi när man letade Samantha Fox-planscher på Domus? 'Jag har varit här hela tiden, men du såg inte mina fotspår bredvid dig därför att jag bar dig'.
Men, faktum är att jag åt skitäckliga, vidbrända köttbullar och överkokta makaroner. Så går det när man ska multitaska (kolla sista Walking Dead, öva skalor på gitarren och laga mat samtidigt).
Bad_Brett: Och? Det här är Timrås forum. Här skriver vi om vad vi vill. Varför är du så fixerad vid oss att du måste in hit och hugga som en pavlovsk hund varje gång modo nämns? Som om jag skulle orka bo inne hos er som en jävla ubåt och gå Huge on your asses varje gång ni smädar Timrå?
Get a life.
Bragd-Birger:
Titta, så fort ni får chansen styr ni över diskussionen till att handla om MoDo igen. Kom inte och klaga på oss sen.
Bragd-Birger: Jag är på din linje. Djurgården är egentligen det klart bästa laget i den här serien och de kommer inte att bli avhängda oavsett om de torskat pinnar idag. Bättre då att Leksand tappar poängen då det kan vara laget att slå i slutändan för oss.
Vi har ju ett utmärkt läge att i princip ta kål på Örebro imorgon. Rögle håller jag mig mycket tveksam till att de orkar hela serien och Bofors tror jag inte har grundkapaciteten även om de mycket väl kan slå Rögle imorgon.
Bragd-Birger:
Bra skrivet!
Men att försöka förklara ödmjukhet för en modoit är som att försöka förklara andragradsekvationer för en vattenbuffel.
NuMo: Om du slutar tugga fradga och tänker logiskt så kanske du inser att det här med ödmjukhet/respekt inte nödvändigtvis innebär att man skriver saker som 'Modo är ett fint hockeylag', eller 'tummisar på er i kvalet, länsbröder!!1'. Snarare att man håller sig från att gå in och håna på motståndarlagets sida. Det betyder alltså att vi skriver vad vi vill (tex 'Modolider är dumma i huvudet och luktar bajs'), och ni skriver hur mycket smädelser ni vill. På den egna sidan.
Nu kommer det inte hålla fullt ut i praktiken, det vet vi. Osnygga och dryga supportrar ur det andra lägret kommer alltid att trilla dit och springa in och häckla. Men det bestämmer man ju själv.
Bragd-Birger:
Frågan är ju hur illa ställt det är med ekonomin. Nu får ni ju visserligen in någon miljon extra tack vare Lilla SM, men kommer ni klara Elitserielicensen utan externa finansiärer? Kommer den ekonomiska situationen påverka spelarbudgeten?
Annars, om vi får prata Lilla SM här och inte enbart surra med timråfixerade modolider, verkar DIF tvåla till Leksand. Ett rätt trevligt faktum, eftersom jag näppeligen tror att DIF kommer att missa det här. Oavsett hur trevligt det vore så är det nog mest en mysig dröm.
DIF kommer att ta fler poäng än oss i våra inbördes möten. Därmed har dom skaffat sig ett utomordentligt utgångsläge inför avslutningen. Dom grejar det.
Leksand är ett betydligt sämre lag. Sämsta laget jag sett Timrå möta på jävligt länge. Hemma ska dom slås. I synnerhet om dom börjat sladda lite.
DIF och Timrå kvar i serien. Resten får sno poäng av varann. Klart å betart!
Bragd-Birger:
Eftersom det är ni som är längst ner i skiten så tror jag faktist det är Timrå som luktar lite avföring just nu.
Redigerad kommentar
Bad_Brett: 29000 släktingar, men ändå så svårt att finna ordet...
Edit: Hälsa Foppa!
Redigerad kommentar
NuMo:
Tänk att det trots omständigheterna läggs så mycket krut på att kasta skit på MoDo och Örnsköldsvik. Vad heter det nu igen... mindervärdeskomplex? För övrigt vanligt bland småsyskon.
Timrå Icon:
Och jag fick för mig att ni erbjöd lite ödmjukhet , med vädjan, för att inte Modoiter skulle gå in här och håna er, "i er svåra stund".
Jag misstolkade det tydligen. ser ut som att ni tigger om det.
FY!
Bragd-Birger: Kul att ha dig tillbaka! Äntligen lite trevlig munhuggning i timråboken igen som omväxling till den suicidala stämning som dominerat här säsongen nästan hela säsongen.
Vet du vad det är för likhet mellan dina köttbullar och ditt favoritlag?
-Båda ser ut som hundskit!