1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581705 inlägg · 6215 ämnen

Lilla SM 2012

« · 1465091 Till forumet


Lilla SM 2012
Det är väl ingen mening med att vänta med kvalserietråden längre.
Kommentera

Sv: Lilla SM 2012

T T: Jepp, Lila SM här kommer vi och för att citera den gamle Timråiten Jarl Kulle; Ring ut det gamla TandlösaImbecillaMoloknaRenegataÅgrenbenägna. Ring in det nya TaggadeIllistigaMassakerandeRekordeligaÅffensiva.

Kommentera

Sv: Lilla SM 2012

timrasuppi08: Viasat sänder kvalserien.

K 01 Torsdag 120315 19.00
K 02 Lördag 120317 16.00
K 03 Tisdag 120320 19.00
K 04 Torsdag 120322 19.00
K 05 Lördag 120324 16.00
K 06 Tisdag 120327 19.00
K 07 Torsdag 120329 19.00
K 08 Lördag 120331 16.00
K 09 Tisdag 120403 19.00
K 10 Fredag 120406 16.00

Kommentera

Sv: Lilla SM 2012

T T: Tack TT!

Helt vansinnigt. Man måste boka Viasat Hockey ett helt år trots att man bara vill ha en månad och dessutom betala för en helt hockeyfri sommar???? SKANDAL!!! Så får man inga nya kunder.

Kommentera

Sv: Lilla SM 2012
T T:Brace yourselves ladies and gentlemen, Niklas Jihde kommer till byn! *asgarv*
Kommentera

Sv: Lilla SM 2012
timrasuppi08: Det finns inget spelbolagserbjudande om Viasat i några månader?
Kommentera

Sv: Lilla SM 2012
Kattgubben: Men jag gillar huvudkommentatorn (kommer inte på namnet) han är bäst just nu. Bättre än Niklas Holmberg t o m.
Kommentera

Sv: Lilla SM 2012
T T:ah just det... han med "radioutseende".. vad tusan heter han. Per Forsberg?
Kommentera

Sv: Lilla SM 2012
Kattgubben: Det kommer garanterat inte att bli något 'Timråspelaren' från honom. Bra påläst, bra inlevelse.
Kommentera

Sv: Lilla SM 2012
T T:Ja, han är oerhört professionell. Lika påläst som Chris härenstam fast lite mindre "slamsig"
Kommentera

Sv: Lilla SM 2012
T T:

Niklas Holmberg?
Kommentera

Sv: Lilla SM 2012
Bissett_19: Jag försökte att redigera men jag har blivit blockerad. Det är en sammansvärjning.
Kommentera

Sv: Lilla SM 2012
T T: Praise the lord!
Kommentera

Sv: Lilla SM 2012
timrasuppi08:Så kan man bete sig när man har ensamrätten på nåt. De går direkt på vår svaghet och utnyttjar den. Vi kan ju inte se skiten nån annanstans så vi har inget val, och i ett desperat ögonblick sitter vi där uppbundna på ett kanalpaket vi egentligen inte ville ha från början. Maffiametoder......
Kommentera

Sv: Lilla SM 2012
T T:

Dessutom är det väl fegt att redigera eller hur var det nu?;)
Kommentera

Sv: Lilla SM 2012
Bissett_19: Absolut, men man vill ju inte sprida desinformation heller.   ;)
Kommentera

Sv: Lilla SM 2012
timrasuppi08:  Jag är Visat kund ,skulle få betala från 15/3-1/5=359- + 15 dagar ca:180-
Kommentera

Sv: Lilla SM 2012

Nybbe: Man kan ju välja viaplay annars för 199kr per månad eller ca 70 spänn per match.

Hur många matcher sändes samtidigt ifjol? Var det alltid två? Kan tänka mig att en uppskattning av TV-tid annars är 1. Djurgården, 2. Leksand, 3. Örebro, 4. Timrå IK.

Kommentera

Sv: Lilla SM 2012

Kattgubben: skulle nästan sträcka mig så långt att per forsberg är den bästa kommentatorn jag hört, i klass me dom bästa på radiosporten när det gäller inlevelse :) sen att han kan förbannat mycket skadar inte :)

Frella:

du menar att om man köper viaplay så kommer dom inte sända alla matcher ? :O

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Lilla SM 2012
SuperMupster: Jag hoppas ni är ironiska nu. För jag tycker Per Forsberg suger hästpung rakt av.
Kommentera

Sv: Lilla SM 2012
Magnus Rövarn : inte det minsta. han är riktigt bra, precis som jag sa nedan :)
Kommentera

Sv: Lilla SM 2012
SuperMupster: Eftersom du smajlar mig rakt upp i fejset då´rå så drar jag slutsatsen att det är spegelvänd diplomati vi använder oss av i uttrycken kring denne Fooooorsssbuuuuurggggg.
Kommentera

Sv: Lilla SM 2012
Magnus Rövarn : Undra om Challe Cam uppstår i Kvalserien på Viasat? Tänk er Niklas "Hallå där" Jihde påannonsera i sändningen. "Efter pausen blir det en exklusiv konfrontation och diskutabel tuppfäktning från Timrås omklädningsrum mellan Jonathan Hedström och Challe Berglund, hör allt i sin helhet - bara på Viasat!"
Kommentera

Sv: Lilla SM 2012

SuperMupster:Viaplay kan nog funka. Det har du rätt i..

Snart är det Leksand-Malmö förresten, på nyss nämnda viasat hockey. dags att börja darra inför våra kommande kvalseriekombattanter!

Kommentera

Sv: Lilla SM 2012
Magnus Rövarn :smajlar o smajlar, jag vädrar min åsikt o du är välkommen med din :) man jag vidhåller att han är en av dom bästa :)
Kommentera

Sv: Lilla SM 2012
SuperMupster: Då åberopar jag maktmissbruk av virtuella symboler i cymberrymden å det bestämdaste ;-)
Kommentera

Sv: Lilla SM 2012
Magnus Rövarn :Tja, varför inte! :) Sen kan nåt busfrö från Timråbåset gärna ta en liten smidig tripping på Jihde när han glider över isen med kostymen för att ta intervjuerna. Vi kan behöva lätta upp stämningen i all förtätad ångest. :)
Kommentera

Sv: Lilla SM 2012
Vet ej om någon nämnt det, men ViaPlay lär ju sända KS, och det krävs ju ingen bindningstid samt att det är rätt mycket billigare. Känns ju som sagt rätt saftigt att binda sig på 12 månader för att få se 10 matcher.
Kommentera

Sv: Lilla SM 2012
Michael90: man behöver inte bida sig12 mån,  jag 1 1/2 mån, Via Play=bredband eller nyare box
Kommentera

Sv: Lilla SM 2012
Gabbe Karlsson gjorde just ett snyggt PP-mål.....
Kommentera

Sv: Lilla SM 2012

Michael90: "Känns ju som sagt rätt saftigt att binda sig på 12 månader för att få se 10 matcher."

Viasat sänder väl AS också ;-)

Kommentera

Sv: Lilla SM 2012
Blizzard: 5 ser man hemma, 2 åker man med på, 3 får ses på tv hos någon god vän som har den kanalen där TIKs match går. Så var det hela löst  =) 
Kommentera

Sv: Lilla SM 2012
Blizzard: Hemma = Live Eon
Kommentera

Sv: Lilla SM 2012
Team Stenbeck ser starka ut.
Kommentera

Sv: Lilla SM 2012

T T:malmö blir manglade

storslagsmål på g

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Lilla SM 2012

Kattgubben: Svedberg från båset, är Niklas där också?

Nä, det var Johan...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Lilla SM 2012

T T:haha, ja det verkar inte bättre... han var ju nära att få en snyting sa han :D

EDIT: aha, jag trodde du menade innebandy-jihde ::P

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Lilla SM 2012

Nybbe: Man behöver binda sig på 12 månader på Viasat Sportpaketet via Digital-TV.

Kommentera

Sv: Lilla SM 2012

Blizzard: Sant. :) Är väl rätt sunt att börja planera framtidens TV-tittande redan nu. Deprimerande att man sitter och kollar på AS nästa säsong..

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Lilla SM 2012
Inför förra kvalserien var vi sämre än vad vi är i år. Och klarade oss.

Det kan vara lätt att glömma i dessa nattsvarta dagar.
Kommentera

Sv: Lilla SM 2012

Per HApps:

kom inte en viss Kimmo Kapanen med en ilgrön hjälm o storspelade då ?

vi skulle haft han detta år med...

Kommentera

Sv: Lilla SM 2012
Per HApps: Men KS lagen var ju sämre oxå än i år.
Kommentera

Sv: Lilla SM 2012

SuperMupster: Där kan man ju göra en väldigt god liknelse till årets Ahlqvist, minus den gröna hjälmen då. Sen kan man ju välja att se det positivt och då se att Ahlqvist kommer med bättre statistik och från en bättre liga än vad Kapanen gjorde då.

Jag satt bara för en liten stund sen och kände ett mått av upprymdhet inför KS, tänkte att det kanske kan bli ganska roligt ändå. Minns 2002 med lite värme. Sen jag gick igenom matcherna från 2002 swehockey-vägen och greps av total panik.

Första bortamatchen (tillika omgång ett) mot det ES-lag som följer med oss ner kommer bli fullkomligt vidrig att se. Och då förväntar jag mig att bortaresandet kommer få en jävla skjuts också. Finns inga som helst ursäkter för att inte närvara på den matchen.

Kommentera

Sv: Lilla SM 2012

Hahl Bundy: Äääh, det där är ju fullkomligt omöjligt att jämföra. Men vill man lida på eget initiativ så kan man försöka göra jämförelser.

Jag nöjer mig med att vi helt enkelt får se. Omgång två i KS. Då får vi jämföra. Nu är det lönlöst.

Kommentera

Sv: Lilla SM 2012
Knylan: Exakt , det är då laget behöver sina fans på allvar. Visst att ekonomi och ev svårt att få ledigt från sina jobb kan ursäktas. Men det är verkligen då man ser vilka som är de riktiga fansen som sluter upp på dessa ångestresor. För mig är det en självklarhet att justera med jobb på bästa sätt, minst 2 bortaresor blir det iaf. Minst! 
Kommentera

Sv: Lilla SM 2012
Knylan: Ja du har nog rätt där. Varför plåga sig mer än nödvändigt?
Det är nog som det är ändå.
Kommentera

Sv: Lilla SM 2012

Hahl Bundy: Precis. Vill man hålla på sådär så kan jag förstärka ångesten för alla hockey-emos och säga att vi inte hade en suck mot SSK under försäsongen. Samma SSK som ligger femma i Allsvenskan just nu, två poäng från att missa topp sju, femton poäng från topp tre. Nu strör jag salt i era sönderkarvade handleder. Jag fullkomligen häller salt.

Nä, nu tycker jag ärligt talat att det snart börjar bli dags för att ändra fokus. Slut på all kollektiv manlig gråt och istället ta oss an Kvalserien 2012. Med värdighet. 2002 hade vi fyra bussar från Sundsvall/Timrå till första matchen mot AIK en onsdag. I år, när Timrå IK har fler supportrar än vad man hade 2002, så bör vi kunna överträffa det. Vi hade supportrar på varje bortamatch under resterande KS då också, även i Boden och Bofors. Det vill jag se i år igen.

Kommentera

Sv: Lilla SM 2012

Det finns en klubb som är mer än villig att byta situation med oss. Uppsnappat på Redhawks " Går Malmö till kvalserien så är Svenska dagbladets Bragdmedalj given. ".  

Kommentera

Sv: Lilla SM 2012

Focus Kvalserien NU... Mr Andersson, du kan börja med att flytta C:et från Granath till Hallin eller Hedström. Hjärta måste in, capice???

FORZA TIK...........alltid, alltid.........

Kommentera

Sv: Lilla SM 2012
Friman SR: Var in och kollade på Malmös Blogg.Vi Timrå har 10 Twitter spelare bla .Murley, undrar hur hans Twitter ser ut?
Kommentera

Sv: Lilla SM 2012
Nybbe: skaffa twitter och titta själv. så svårt är det inte.
Kommentera

« · 1465091