Stort beröm till hela laget, tränare/ledare och fans MEN fortfrande gäller detta!!
DJ Hemp: Finns du ens på vykort du Henke? "75 elitserieomgångar som inte så mycket betyder"... Det säger du på ett hockeyplank på fulllt allvar, du må la skoja eller??? Du föringar dessutom mitt ständigt höga blodtryck nu din räkel vilket jag då inte kan göra...
Doktorn ordinerar 26 allsvenska fotbollsmatcher att titta på och sedan dör du i tristess... What's the name of the game motherfucker? Hockey, hårdrock....och att segla som faan...
FORZA TIK...........alltid, alltid.......
Redigerad kommentar
Djurgården, Solna AIK och Slöddertälje borde bilda ett gemensamts tattarlag, jävla sopor. :)
För övrigt så var jag riktigt nöjd med Timrås spel, känns riktigt bra!
superfalle:
Jag hatar La Liga. Så jävla ointressant. Två lag som gör upp om titeln. Och jag är neutral inför båda. Ser fram emot EM. Särskilt nu när Sverige är med. Hoppas att vi gör bättre ifrån oss än senast. Var ju ganska värdelöst i den avgörande matchen mot Ryssland den gången. Nu snackar jag 2008.
För mig handlar det mest om att ha ett lag att genuint hålla på. Då leder mig Giffers in på svensk elitfotboll. Högsta serien i världens största sport. Som jag själv har spelat i fast inte på den nivån. Svårt att fatta engagemanget eller?
superfalle:
Jag tänker nog att de flesta förutom de jag nämnde är opajas. Särskilt vi inom GIF Sundsvall är jävligt seriösa och professionella. Jag drar många djupa andetag nu och säger att den här gången ska vi lyckas hänga kvar i den här skiten. Men det är inte helt enkelt alltså. Små marginaler är det för fan. Men Giffarna har satsat precis allting rent organisatoriskt och till och med jag går för Mr Åkeby. Jag har välsignat karln ta mig fan.
Ishockey är bara roligt när det kommer till kritan i samband med kvalserien och sånt där. Annars vet jag inte. Njuter som fan nu när Timrå spöar skiten ur expertisen men tidigare under säsongen... Hur jävla kul var det då?
orion:
Visst, jag håller med. Att ingen annan jävel bryr sig spelar egentligen ingen roll...
orion:
Javisst och då vi hålla till godo med ca 75 elitserieomgångar som inte så mycket betyder. Vinnaren av serien åker ut i kvarten och det sämsta laget (förhoppningsvis inte vi) klarar sig kvar genom goda förberedelser inför kvalserien (hur många omgångar?).
Varför inte bara köra en någorlunda rak serie som inom fotbollen? Skit i Nordamerika för fan! Så att man orkar bry sig redan från september för en gångs skull.
Finns ju många så kallade pajaslag inom svensk fotboll i eliten så varför kan inte motsvarande vara tillåtna inom hockeyn?
Mjällby, Häcken, Åtvidaberg, Syrianska, Gefle etc...
Redigerad kommentar
DJ Hemp: Djurgården ut borde vara ett incitament till Svenska Hockeyförbundet att utöka ligan till 14-16 lag.
Svenska mesta mästarna måste mästra...
bobrov:
Har jag verkligen skrivit såna saker som det ligger nåt i? Minns jag inte riktigt. Men jag minns att det krävdes 21 poäng för oss i KS 2000 (sju vinster och tre torsk). Då var det knappt. Hela 25 poäng tog vi 2002 men då var det liksom överlägset TIK och Leksand som fixade kvalserien. 13 poäng efter halva skiten lovar ändå gott. Kanske att det duger att glida fram på en skena resten av KS nu om vi kirrar DIF även i E.ON? Vore ju mumma att skicka ut mesta mästarna ur eliten...
Redigerad kommentar
Knylan:
Jag har förståelse för denna din ståndpunkt. Själv fick man ju hålla till godo med gaphalsen Niklas i hela matchen när den visades. Lagom underhållande kan jag känna. Var är Bosse Hansson?
Och förresten, jag skulle gärna vilja se matchen från läktaren på Hovet. Var finns denna möjlighet?
Blizzard:
Jag blev också glad. Kände att nu jävlar har vi medvind. Verkar inte som att något kan stoppa oss. Tänker lite på KS 2000. Då blev det oro efter sex raka vinster och sedan tre raka förluster. Visst att vi fixade det mot NH90 hemma i sista omgången men jag tänker att det mycket väl kan bli en reaktion mot DIF hemma nu härnäst. Då blir det panik här på HS.
Och utanför ens fönster ligger nedbrända broar som aldrig mer kan återuppbyggas...
Redigerad kommentar
Olle: Så är det självklart också, stockholmsklubbarna har ett väldigt bra klientel i klackarna ur stämningssynpunkt. Röststarka män i skiftande, oftast yngre, åldrar. Det går inte att mäta sig med de oerhört stora klackarna dom har att tillgå, Djurgårdsklacken bestod av hela kortsidan idag kombinerat med deras aktiva sittplats. Det ser likadant ut på AIK:s matcher.
Det går som sagt inte att mäta sig med det, man har oerhört stora supportergrupper, men vi måste försöka maximera effekten av den klack vi har. Därför måste det sluta klappas hela tiden.
Så: ni som läser detta och känner igen er som personer som klappar händerna frenetiskt, försök att dra ner på det. Sjung istället. Använd rösten.
bobrov: Jag hittade på viaplay. Jag klickade på leksand-Rögle o där var matchen.
Skitlätt :/
Knylan: Den stora skillnaden, om man nu ska ta DIF som exempel (vilket kanske var fel av mig), är väl att där står det väldigt många unga män. Det är ju lättare att "äga" arenan då. I Timrå det här året så har ju publiken svikit (av förklarliga skäl) och när man inte kommer upp i den röststyrka som behövs så får man heller inte med sig sittplats. Egentligen ska dom ju nästan "skrämmas" till att följa efter, det måste till ramsor som bygger på skrik och växelverkan, inte långrandiga verser.
Kollar man på DIF där då tex så SJUNGER dom ju tom igenom avgörande spelsekvenser i matchen, ramsorna slutar liksom inte bara för att Holmqvist prickar ribban (vilket han oftast gör).
Olle: Absolut, det handlar om många beståndsdelar för att hitta en perfekt ramsa som den du nämner eller DIF:s ännu bättre "Kämpa - Djurgården" som dom kör precis just nu i reprissändningen. Enkla korta ramsor blir oerhört mäktiga om man dessutom kan involvera hela publiken.
Men detta klappande alltså, det är ett sattyg. Det fungerar jättebra ibland men det är just det att folk ska klappa till allt. Under sändningen nu så hör man i princip ingenting av vår klack, jag stod där själv också, men man hör ett maniskt och konstant klappande. Tänk om man kunde omsätta det i röststyrka istället.
Olle:
Jag är överhuvudtaget inte imponerad av TIK-klackens ramsor eller agerande. Det kunde vara så mycket bättre. Desto mer imponerad är man av lagets förmåga att vinna jämna matcher. Något måste ha hänt mellan transportsträckan ES och nu när det verkligen gäller, i KS.
Får vi stryk nästa match samtidigt som Rögle och Bofors vinner så är det en pinne ner till allsvenskan.
Jag vill inte lägga sordin på glädjen men det är sååååå små marginaler.
Knylan: Nu är jag ingen läktarexpert och heller ingen mästare på det här med ramsor men man måste utgå ifrån att det är mer än bara själva ramsan som bygger trycket. Jag har funderat på det här ett tag, ur ren psykologisk synpunkt, och det är nog som du säker, klappande drar ner på intensiteten i sjungandet. Den där banala "Kämpa - Öka"-ramsan som modoiterna (?) brukar köra är ju exemplarisk. Den bygger på att öka trycket för varje runda istället för att, som vanliga ramsor, börja starkt och sedan dala. Samma sak med järnkaminernas "Hardy nilssons järnkaminer - johanssons järnkaminer".
Såna ramsor eskalerar och bygger tryck. Sånt imponerar. Sånt får folk att vilja ta i mer allt eftersom, inte känna "äh nu har jag gastat i 2 minuter, nu får det vara bra".
Olle: ÖJODLJÖHMCPGÅPS¨ÅDÄÖGELPJYCNMQWEFÄLÖÅZ-K.ÖSÖJG4ÄHLÖWL'ÄTCH,ÄÖ,Ö,TRÄP,BE,BÄÖE,DRÅM,B¨ÅPÄETRÄPMBVŨPÄE,BVÖOFLMXZK ASCLDNMI'PEROÖMBÖXCLZ-A'
DB ĨÖÄÅPIDRY JKYT5 J75
BRYR SIG!!!!!!!! TIMRÅ IK
Olle:
Visst, det stämmer. Och hittills har jag fått rätt. Vi borde fixa det här nu. Så jävla coolt att vinna allt med uddamålet. Ärligt talat har jag inte riktigt hunnit bli nervös ännu. Vill egentligen inte skriva TIK + KS 2012 = Sant men det är svårt att låta bli : )
Blizzard:
Javisst, nu känns det bra. Men så länge kontraktet inte är helt säkrat kan man liksom grubbla vidare ett tag på vad fan man sysslar med egentligen. Man sumpar ju en del också...
Edit: I det där sista är det mig själv jag syftar på och inte TIK.
Redigerad kommentar
Nu när man hör klacken lite svagt i bakgrunden så slår det mig återigen på vilket fruktansvärt onödigt sätt vi klappar sönder precis varje ramsa. Ni som brukar stå i klacken på hemma- och bortaplan: försök att trappa ner på klappandet. Det driver bara upp tempot och dränker sången.
Se Djurgårdsklacken som ett bra exempel på hur lite man behöver klappa händerna egentligen. Stå med händerna i fickorna och låt rösten tala istället.