1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607996 inlägg · 6213 ämnen
2976988 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
”Ingen haligali nu boys”

Episk kommentar av Tommy.

Hur lagkaptener hanterar motgångar "annorlunda"...

Fasen vad jag kommer sakna Tommy nästa säsong oavsett vem som blir ny huvudtränare! Matchavsnittet var 👌🏼
Hans hockeykunnande skojar man inte bort oavsett om hockeyn utvecklas hela tiden.

Skapligt "säkerhetsbälte" på Jontes vänstra axel....

Aljd: Jag tror absolut inte på att Karlin blir nu tränare vad jag läser men blir han det är jag fine med det. Drömnamnet som han säger att det inte blir är nog Stridh. Tja det är bara att avvakta och se vem det blir men mellan raderna så verkar det bli någon i organisationen och då borde Karlunden vara den man siktar in sig på.

Nytt matchavsnitt. Färjestad hemma, 8-2. Det är bara upp till oss själva...

Matchavsnitt!

Puckat: Ja precis. Det kändes ju på Tommy som att det familjära är bra till viss del. Men att det får inte bli på bekostnad av vinnarmentalitet som sagt.

Jag tycker fortsatt att det inte bara suttit i spelares inställningar. Även utan hur hela vår förening framställer sin approach.

Vi skulle behöva kaxa till oss lite, ända från spelare till kansli och sportslig ledning.

Tom Topp: Ååh det är så trevligt och familjärt i Timrå🥰
Absolut, jättebra att spelare och ledare trivs, men börjar bli så trött på att höra det nu. Måste få in lite mer kravställan och vinnarmentalitet nu

Stridhsyxa: Sjukt bra intervju! Nu vill man bara att Tommy skulle skriva 5 års kontrakt!

X-Län: ja drömmen vore ju 5 år med the next Lill-Kenta. Sm-guld vågar jag inte drömma om men om vi kunde etablera oss som ett lag på övre halvan som kan vara med och utmana vore ju najs

Stridhsyxa: ”vilka frågor du ställer! Hur ska jag kunna va det när jag har match imorgon?”

Skrattade rakt ut. Kommer sakna människan Tommy.

Tom Topp: haha ja. Skam den som ger sig.

Stridhsyxa: en till tränare som tycker det! Det kanske börjar sätter sig snart!

Stridhsyxa: flera gånger trycker han på att vi ska skilja på sak och person. När vi tävlar då tävlar vi, då får man lägga undan den familjära känslan. ”Man kan ha en gapande tränare men jag tror på att spelartruppen ska driva det”.

Mycket beröm för gemenskapen, men visst vill han ha in lite mer tävlan. Det många här varit inne på.

Som jag skrev efter segern i lördags. Hur den matchen utspelade sig så tror jag att den här gruppen kan ha greppat det nu. Där gick hissen upp. Ser med spänning fram mot avslutningen.

Stridhsyxa: ”sen är min önskan med Timrå att man ska förstå att man kan vara en riktig utmana hela vägen. Det har jag sagt till dom, att det kan vara lite väl mycket mellanmjölk.”

”jag upplever kanske att dom kan ställa lite högre krav på sig själva….den här processen är lite mer spelardriven tycker jag. Men jag tycker att vi går åt rätt håll.”

Montén Python: kan det ha varit denna spelare som nämndes i Domustrappan månne?

Montén Python: hoppas vi kommer in i en era likt lillKenta med nästa tränare.

Rykande färsk podd med Tommy Samuelsson i Hockeypuls.

Montén Python: Säkert inte i vår prisklass eller realistisk. Men en med utgående som hade varit väldigt trevlig...

Avskum: ironin lever och frodas

Cobbel: I Dahléns kaliber blir nog svårt att fylla exakt.

Men den finns definitivt inte i SHL. Som inte redan har kontrakt..

Minns inte namnen, men har för mig att Fille i Domustrappan hade spånat på lite svenskar i bra ålder från AHL. Och att det fanns nån med väldigt bra underliggande siffror i bra ålder, som skulle kunnat vara av intresse?

Montén Python: Vad har vi för svenska namn i Dahlens kaliber som cirkulerar i AHL/NL med utgående kontrakt då?

JanneH: Vad hände med Nubben och han typ lät övertygad om att det kommer vara utländskt inslag till nästa säsong, till att det skall bli helsvenskt?

En "rutinerad" och en "lovande" forward låter det som att det landar i dom 2 värvningarna som skall fylla Dahléns skor.

En av dom måste finnas på en högre hylla än vad som nu finns tillgängligt i HA eller i SHL.

Jag tänker då som är svensk och finns tillgänglig i nån av våra 2 högst serier.

För nu får det vara slut med Westfälts, Heikkinens och Liljas. Absolut att de jobbar bra och hårt och hela den biten. Men nu måste det in ren och skär spets till nästa säsong.

Kan absolut leva med att vi försöker hitta en "Genborg" i den utvecklingsbara unga spelaren.

Men vi måste ju ta in nån som levererat på minst SHL-nivå innan, helt seriöst.

Hoppas att man blickar mot AHL i så fall, alternativt att det kommer loss nån svensk från Schweiz till nästa säsong.

Att karlin nämns är skrämmande, känns som en typisk nubben värvning och för att jag lovade en bekant att bli modoit om Karlin tog över Timrå..

Så finns det någon sanning i det är nog mitt hockey intresse på ordentligt spel…. 🥺🥺🥺🥺🥺

SKRIDSKOSKENAN: Jag hoppas på Anton Blomqvist efter att HV har åkt ner.

Eugen Sandberg: rögle klarade av att ha den gamle malmö spelaren hansson i båset utan att gå i konkurs. björklöven fixade att ha skellefteå profilen wallson utan att de va tomt på läktarna.

ja tror nog vi fixar detta om de skulle bli så. kommer som vanligt döma efter resultaten. de enda ja vet är att ja vill ha en yngre taktiker nästa säsong. någon som är mer framtid.
tommy har gjort de jättebra men ja är faktiskt frågande om han hade varit rätt man nästa säsong. utan dahlen i år så vette sjutton var vi varit i tabellen. nästa säsong vet vi att dalle inte finns där. tommy är trygg o var rätt person denna säsong, nästa vill ja ha någon som är lite mer otrygg o ”vågande”. tror tyvär det är de vi kommer behöva när truppen riskerar tappa spets

Ja hörd ett rykte??🙄🙄
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Uppladdat:

500x0-screenshot20260126193502google.jpg

Nu när Edin ändå är igång och trycker på publicera…

Kör ett matchavsnitt med och se om inte det kan sälja några stolar till imorgon?

Vavavavava???

TRYCK PÅ KNAPPEN!

TRYCK PÅ KNAPPEN!

TRYCK PÅ KNAPPEN!

Bobby Hahl: japp skrev också det. Spännande namn.

Nu kommer jag att svära i kyrkan men sjuk som jag är har jag alltid gillat Karlin (på riktigt). Tycker han kändes listig och jävlig i Västervik, som att han ändå fick ut maximalt under förutsättningarna och lite samma sak i Modo. Modo hade ju skräptrupper denna SHL-sejour.

Min kärlek till Timrå avgörs inte av detta tränarval, i alla fall inte innan vi börjat förlora matcher som förr i tiden. Jag kommer fortsätta lägga mer pengar än rimligt och, jag kommer läsa allt jag kommer åt och läsa in mig på den nya tränaren oavsett vem det blir. Till och med Karlin. Absolut ligger det honom i fatet att han älskar Modo, men om han lägga det åt sidan, vem är jag att neka honom ljuset? Litar helt på att Nubben gör sitt absolut yttersta i att hitta rätt tränare till oss, och han gör ett extremt mycket bättre jobb än jag skulle kunna göra.

In nubben we trust. Alltid.

Sv: Silly Season 2026-27
Ska det vara helsvenskt med en mer etablerad som ersättare till Dahlén så kanske Fagemo kan vara på tapeten. Verkar ha fastnat i AHL, taktar mot lägre poäng än föregående säsong och har inför denna säsongen bytt lag. Kontraktet går ut denna säsong.

Edit: såg fel, kontrakt till 26/27.

Knappt nå biljetter sålda till imorn?!?! löning nyss?!?!, alla behövs!

Montén Python: Pärssinen räknas som svensk ;)

Jönköpingsposten rapporterar att vår nya mv F. Dichow är skadefri och tränar för fullt, och är uttagbar för matcher denna vecka.

Jåkkinen: Vill dom tömma hallen så kör dom på det

jk: Vafan, det lukta Modoiten mer & mer

JanneH: tror inte man ska ta Nubben 100% på orden heller. Varför skulle han visa alla kort just nu? Både spelare och tränare kan vara klara i detta nu. Han har ju vetat att T.S ville sluta redan i november.

Labanlasse: Ju längre HV sitter fast med A. Blomqvist, desto bättre för övriga hockeysverige.

Maktankan: både Östman och Filander känns svåra. Filander är ju oavlönad i ytterligare nån säsong i Tyskland och Östman är ju svår som du nämnt

Pyrret: Håller helt med dig. Dahlen måste självklart ersättas på rimligt sätt, det mesta övriga materialet känns som det kan utvecklas eller i sämsta fall vara kvar på samma nivå. Det som lite oroar mig är att Nubben slår fast att Dahlens ersättare med all säkerhet blir svensk.

DrCox: Nej, skrev jag redan i morse. Det går skitbra, han har flyttat ner hela familjen, etc. Han kan mycket väl vara det drömnamn som Norberg fått nej ifrån.

Stridh borde vara drömnamnet! Sedan så sätter jag en liten slant på Östman, trots att han är i Schweiz! Känns lugn och trygg och borde kunna vara bra för yngre killar!

DrCox: vet ej

Pyrret: Dahlen har just tangerat klubbrekordet i antal gjorda mål under en säsong, ett rekord som Hållander satt förra säsongen. Med tanke på hur lite mål övriga i laget gör så har vi inte råd att tappa sådana spelare. Nubben måste visa jävligt mkt fingerspitzgefuhl i värvningen av Dahlens ersättare. Om vi kan ersätta Dahlen med BÅDE Jonathan Ang och Herman Träff då skulle jag känna mig tryggare.

Andersson: Är Östman villig att lämna en trivsam och välbetald tillvaro i schweiz?

Stridh lär vi inte få. Filander kan va dyr. Tror vi behöver rutin, speciellt utan 54:n Jag röstar på Östman, rutinerad och sympatisk herre som dessutom vunnit tv-pucken

JanneH: Varför skulle vi ramla ur nästa år det där snacket är så överdrivet.
J20-killarna ett år äldre och en stabil kärna. Visst Dahlén drar men han kommer ersättas med kompetent spets inte snack om annat.

Montén Python: Unga lovande tränare i all ära men det läget vi kommer befinna oss i trupp mässigt nästa säsong så ser jag helst en äldre rutinerad tränare. Gärna en som mestadels haft framgång men huvudsaken tränaren inte blir skvätträdd om det ramlar in en 6-7 förluster och börjar ändra i allt möjligt helt på måfå. Tommy gjorde säker en analys att det finns risk för det nästa säsong och att han hellre avslutar med flaggan i topp istället för att ramla ur.

Labanlasse: Tack men nej tack. Behåll honom.

Han kan snacka, ja och där slutar väl det positiva kring Blomkvists styrkor som tränare...

2976988 · »