1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607027 inlägg · 6213 ämnen
2965786 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Rox1: tbf så borde inte domare eller Timrå-spelare behöva ta sig till arenan i detta väder heller. Rögle borde ju kunna övernatta en natt till och sedan se ifall man kan spela imorgon istället, 90+ mil hem för att åka upp senare i år lär väl inte hända

Karlsson74: Han är fortfarande tjejsur verkar det som. Minns att han gjorde en massa skitlistor åt aftonbladet året efter vi sänkte Djurgården och han slutade för hundrafjortondegången.

Han påstog att vi skulle åka ut, hade sämst arena och fulast tröjor.

Så Heiki tillbaka ikväll.

Med Bristedt på isen får vi se upp.

Hans offer i VLX miste ca 80% av synen på ena ögat och skadan verkar vara permanent.

Så skönt att det gick väl för Heiki!

Aljd: Rögle är redan här, tror inte att de ställer in matchen när de har ca 80 mil (jag har gissat avståndet, men ca) enkel resa för att publiken ev inte kan/bör komma.

Andersson: Örebros är definitivt sämst i hela serien utan konkurrens, dom har en ramsa dom drar igång varje gång dom gjort mål i övrigt är det knäpptyst.

Med tanke på det pågående ovädret i Västernorrland och att SOS gått ut med VMA om att undvika trafik känns det rimligt att kvällens hemmamatch för Timrå IK borde ställas in. Prognoserna visar dessutom att vädret väntas förvärras från cirka 15-tiden, och både skolor och företag stänger eller skickar hem personal tidigare för att människor ska ta sig hem säkert. Säkerheten måste gå före.

Karlsson74: Sen gick de ju räkna ut med trasig blyertspenna att han gillar pyro-publiken bäst

Andersson: haha.. otippat att vi ligger så lågt på djurgårdarens lista. 😂 Dicken har ju hatat oss ,om inte alltid så iaf sedan vi enkelt slog ut djurgårn.med 4-0 i matcher..

Fast de är klart , ger man Örebros klack 3 poäng då är det låga krav att bli expert

Hypocrisy: Gissar från höften , DIF först å vi sist .

Edit 12a blev vi , men bara ett plus såklart .
Omdöme ...... Trött Ljudlöst , kallt ..... Lite som Axelssons egna karriär just nu då

Montén Python: ja oberoende av det så tycker jag att Juel ska stå .Man ändå måste.spela in bägge målvakterna utav flera anledningar egentligen.
Några är Skaderisken.och att man alltid ska ha möjligheten att spela den för dagen hetaste målvakten ..

Karlsson74: Juel rånade Rögle på 3 poäng senast de gästade oss. Tycker det är solklart att han skall stå kvällens drabbning!

Det kan stämma att JJ känts som "etta". Men det sagt har ju Juel varit borta med skada i två skeden - 5-6 potentiella matcher, väl? SÅ sidsteppad har Juel ändå inte varit.

Bobby Hahl: Så blir det. Kanske ska öppna en 12 årig Yamasaki, kvällen till ära.

Karlsson74: ja men nu har ju Juel varit skadad. Fast jag håller med om mönstret att de spelat JJ som klar 1a. Vore ju en fin bonus om Juel kommer in och gör en sedvanligt grym andra halva av säsongen

Zäta75: ja det är vansinne om man inte utnyttjar två så bra målvakter till fullo...och framförallt inte utnyttjar förra årets bästa målvakt.

Bobby Hahl: Man ska ta väder och trafikvarningar på allvar. Vilket det tyvärr är lite si och så med..bestämmer mig nog i sista stund om det blir någon match ...men blir troligen inte någon match live för mig .som vädret ser ut .

Zäta75: sluta jinxa nu, du begriper väl att vi inte kan vinna två matcher på raken.

The great one: Inget stoppar mej, jag är där som vanligt :)

Bobby Hahl: Ett mkt klokt beslut!!! Man kan ju inte riskera liv o lem när de varnas som de gör jag hade tänkt åka ner men förnuftet tog över (frugan sa ifrån)!!! 😎🇱🇸🇱🇸

Bobby Hahl: bussar går som vanligt alltid men lär bli något sena

Cobbel: Det är ju röd varning utfärdad där jag bor från kl 15 så det det blir ingen match mer än på TV:n trots biljetter.
Tänker inte riskera att inte komma fram eller bli sittande över natten nånstans.
Tv, en kall o kanske en wirre känns bättre.

Ha det så gott alla…

Timrå Isstadion: Annars kan väl några av de från hockeysnack som är på plats döma istället. Inte partiska ;)

Tallnäs: Det har konstaterats några gånger i tråden, frågan är nu om domarna varit lika pro-aktiva...

Villervalla: Rögle kom till Medelpad redan igår, så det blir match. Frågan är hur mycket publik som tar sig till arenan.

Karlsson74: Ser fram emot att se Juel stå igen ikväll. Han gjorde det mycket bra senast. Så viktigt att ha igång 2 målvakter. Hoppas att man vågar satsa på Juel som etta om han fortsätter att göra det bra även om han ryktas bort nästa säsong.

P A: skulle vara kvällens antiklimax för de få som. lyckats bökat sig iväg till matchen, åså blir det ändå ingen match pg av att dommarna inte tar sig.till match .

Cobbel: 3 poäng ikväll skulle betyda mycket. Då kan vi ligga ensam 6:a om inte Färjestad eller Djurgården också tar en 3 poängare.

Gooode: Enligt chatt i Sundsvalls Tidning så åkte Rögle upp igår precis som du skrev. De är alltså redan på plats så matchen kommer spelas som planerat (om nu inte domarna får problem att ta sig dit).

Karlsson74: De har ju gått ut med röd varning i länet nu. Trots att vädret ska avta något efter lunchtid.

Men det är ju dumt att ge sig ut på vägarna och chansa. Jag har ju levt under en sten, så har helt missat att vädret skulle vara kaos. Så när jag sitter i bilen påväg ned till kontoret i centrala Sundsvall så fick man ju se en hel del bilar som kört fast eller bara blivit stående längst med vägen.

The great one: garanterat...får själv se väder.och framförallt vägläget närmare match innan jag bestämmer om jag åker dit eller ej...men antagligen blir det rätt glest.

Villervalla:

Lär bli glest ikväll på läktarna om denna snö fortsätter falla.

Villervalla: Rögle spelade ju mot Djurgården i Tisdags, borde ju rimligtvis ha åkt upp till Sundsvall igår. Speciellt med tanke på vad väderrapporten sa :)
Så det tror jag nog.

T T: Blir det match ikväll tro?

Fråga till Huss: Varför har inte Lundmark fått #92 ännu?

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2026-01-06
Karlsson74: Bästa i klubben. Inte bästa karriären utanför Timrå.

Svårt att motivera annat med mest mål, mest assist i Timrås historia. Spelat upp oss två gånger och flertal gånger valt bort betydligt mer lukrativa kontrakt från SHL för att spela med oss i Allsvenskan.

Så ja, jag vill påstå att Dahlén är vår största klubbikon genom alla tider!

Oavsett om både Zäta och Lill-Strimma hade stora karriärer även utanför Timrås gränser.
Lill-Strimma till exempel hade ju avstickare i andra klubbar i Sverige etc.

Så mitt mätvärde handlar bara om klubbsammanhang och just och endast Timrå IK här!

Dahlén kommer garanterat att komma tillbaks dessutom. För att fortsätta öka på sina stats i klubben. Han är ett unikum i dagens individualism-hockeysamhälle.

För mig är det solklart att tröjan skall upp i taket den dagen Dahlén lägger skridskorna på hyllan. Den skall synas tydligast av alla!

Karlsson74: Värmhed nätar!! mot rådisarna!!🇱🇸

Montén Python:Dahlen bästa spelare? Möjligen? Iaf Den som gjort störst avtryck i klubben och visar allra mest klubbhjärta... .Dahlen Zäta....bulla och lillstrimma...de är spelare av olika tider. Och både bulla och strimma har spela i andra svenska klubbar. Rent meritmässigt och karriärmässigt är det dock ingen som slår Zäta.på fingrarna.
långt ifrån

JanneH:Citatet är Från journalisten som skrev artikeln jag länkade!

Montén Python: vem är citatet från? Knappast Dahlén för han var väl inte född när Bulla var aktiv.

Bulla... vilken jävla kung!!!

Karlsson74: Råttan Törnberg... vilket jävla äckligt svin. En s k "svin-råtta"

JanneH: Hata HV! Kan ha lyckats klämma in ett besök i Husqvarna Garden på lördag, när vi skall neråt trakterna för att besöka svärmor m.m... 👀

Angående "Hat" och Örebro. här kommer lite gammal historia från en artikel från Aftonbladet. Som egentligen belyser Dahléns storhet i Timrå IK.

"Apropå Bo ”Bulla” Berggren och överkänsligheten i dagens SHL.

Jag har varit med om play off i Örebro när han tog ärevarv runt isen efter seger och pekade långfinger åt hemmapubliken hela vägen."

JanneH: Haha. Nä, det är inte många SHL-klubbar som klarar sig när man går igång. För egen del kan jag ha hyfsat överseende med Skellefteå, Rögle (så länge dom inte tar SM-guld!) och faktiskt även Frölunda. De flesta dagar även Örebro, för bleka för att hata liksom. Resten kan mer eller mindre flyga och fara of obvious and unobvious reasons. :-)

JanneH: ja fy fan ..skenan ..den mins man som igår. Sen i situationen efter blev timrås målvakt pååkt av Törnberg..

Barkborren: Härligt... 4 dar kvar till match och hatet för nästa motstånd går redan på högvarv. Örebro who liksom? Nu jävlar går vi all-in på HV hatet igen. Och till er som har glömt/förträngt så säger jag bara skridskoskenan i match 6.

Charliejfz: Äckel HV vill jag se åka ur.. så dryga supportrar man stöter på dagligen. Tar dom sig till slutspel så vinner dom guld såklart...
Jäkla drömvärld dom lever i

EXPLORERSMÅLAND: Blir nog tre pinnar till Timrå nästa match. Är nöjd med 6 av 9 pinnar på tre matcher. Nu börjar det bli viktiga matcher, särskilt kommande ca 15 för slutspel.

Intressant att Öret och HV inte är särskilt långt ifrån varandra i tabellen. Tror att tabellen slutar något i stil med Frölunda, Saik, RBK, sen tre lag där Malmö är starkast , Färjestad alt Lakers (ett av dessa kan sluta allt från fyra sjua) och Timrå är med i diskussionen.

Rip Kirby: precis .. har inga större krav på att de ska vara med och prestera på max redan på lördag. Fast de känner nog sig själv bäst .så vi får väl se . Hur som helst så unnar man dem ju lite firande när man fattar hur unikt och speciellt detta ändå är.

Rip Kirby: jo men en vätränad 20 årings återhämtningsförmåga är förhoppningsvis lite bättre än om en 35 årig "veteran" skulle festa loss.

2965786 · »