Jag har för mig att 2 junisar skulle vara med i träningsgruppen vid återsamlingen, vilka blir det tro. Edwin Annerstedt borde vara en, vilken blir den andre? En till forward skulle jag tro iaf.
EXPLORERSMÅLAND: Tycker också alla kan fortsätta swisha. Pengar behövs. Nubben behöver en ny väst! Huss behöver en ny slip! Bortastå behöver personal! Tandläkaren behöver ny borr! Baren behöver mer öl!
Pucken: lagt åtta rader euro jack pot!! all eve tuell vinst går till ANTON LINDMARK!! VI är m”svält födda”” på spelaer när junisarna//ung tupparna ska ta BRAGD GULDET till svea rike,,, kan,ske räcker till en ””prick skytt”” om jack poten landar i medelpad,,,hehe,, man kan hoppas ialla fulla fall!!!
Jag tänker såhär kring Lundmark: Det lär inte för Nubben varit självklart att Kundmark blir kvar länge i USA eftersom alla vi här, hockeymedia och Lundmark själv var minst sagt förvånade över flytten.
Tack och ta emot såklart men eftersom vi hade kontrakt över detta år och nästa så måste det funnits med att han dyker upp igen.
Lilja tänker jag att det ligger närmast till hands att lösa utlåning på så han får spela. Han behöver det för sin fortsatta karriär men vi behöver forwards på den här sidan av nyåret.
Jag tror det är tuffare att leverera stjärnor som kan producera så vi får stötta det vi har och dom får fan räta till sig grabbarna med och tuffa till sig i offensiven. Lander och Hartmann måste verkligen köpa att Wedda är borta och steppa upp skottandet!
Lander har det i sig att skjuta gubbhörn så bara rappa till beslutet så vi inte drar allt i täck!
Vi ska se hur det blir men det finns ändå chans till att grabbarna lyfter sig nu när dom haft gott om tid att stålsätta sig för JVM.
För framtiden så frigörs ju medel när Dalle drar till Schweiz så någon form av producerande anfallare ska vi fan kunna lösa.
Back är mer frågetecken inför nästa år… Hardegård räcker uppenbarligen inte till men får vi köra med Freij nästa år så finns det potential där för lite styrka i axlar och höfter så kan han bli ett större offensivt hot.
Han ser isen skitbra! Han har kylan! Lite mer pulver så!
Alla ni som oroar er för syftet med swishkampanjen och vad pengarna ska gå till. Jag har lugnande besked till er. Att Timrå IK får in för mycket pengar i plånboken är inte ett akut problem vi behöver hantera för stunden!
Ska man ta Nubben på orden med engångsföreteelse med Swish, så behövs ingen Swish nästa säsong när Dahlén och Juel och ev. nån back ska ersättas och minst en spetsfrwd till ska in i laget. Va bra.
Söderöver: Ja läser man mellan raderna så verkar mkt av denna kampanj handla om att få honom spelklar till 18 dec. Orsaken lär väl sippra ut förr eller senare. Om inte annat kanske Flashback har några sköna teorier. Troligen är det "bögarnas fel"
Söderöver: Ja alltså detta var inte kritik av själva swishen i sig. Mer en fundering på om vi verkligen har råd med att signa en spelartyp som Lundmark till nästa säsong?
För om Boyce signar så står vi på 16 forwards. I och med att Dahlén skall ersättas med 2 spelare.
16 forwards som innebär att det med vår tighta budget kommer vara en stor risk för utebliven spets. På back eller forwardssida där det måste sparas in.
Förstår man Nubben rätt så skulle ju Lundmark inte anslutit om inte Wedda gått sönder. Utan vi hade "hyrt" ut honom till nått lag denna säsong. Ja det låter ju väldigt suspekt i min bok då vi ändå hade behövt spelare även om Wedda varit hel.
Maktankan: Jag förstår inte riktigt. Vi hade inte haft råd att värva in Lundmark utan Swish. Budgeten kommer väl inte bli större nästa säsong, men det ser fortfarande ut som att vi behöver ersätta Nässén utöver Dahlén.
Får inte ihop ekvationen hur vi skall ha råd med Lundmark utan att det påverkar vår så kallade spets som skall in?
Woody Jokinen: Ja vi kör en till swishkampanj i januari innan deadline och tar in en sniper målskytt för resten av säsongen om det finns på marknaden. Denna swishkampanj har visat att vi lätt får in pengar.
JanneH: Heja! Swishat hår med, och jag kan tänka mig att fylla på med mer om det kniper, inte minst med tanke på att han är tänkt att ansluta på min födelsedag! Vore en fin present, tänker jag! 😎
Cobbel: Wässlan tycker jag låter som en toppen idé!
Jag vill inte lägga Lundmark i ett förväntat Messiasfack.
Jag tycker signalen till Anton ska vara det du gjorde för oss ifjol vill vi se mer av!
Åk skridskor! Jaga motståndarbackar! Fullfölj tacklingar! Skym målvakter! Skjut hellre snabbt än bra så fort läge ges!
Kan Anton hitta tillbaka till det kan han bli en publikfavorit igen och få en balanserad roll och tillvaro här i Medelpad.
Wässlan är ansvarstagande spelare med lite mer ”smartness” än Lundmark men lite mindre tyngd i spelet. Nu tycker jag att EP tar ett större defensivt ansvar än jag är van från honom och därför tror jag Wässlan skulle vara ett bra alternativ när Genborg försvinner.
Wässlan har satt två mål på senare tid där han skaffat sig bra lägen och tagit bra avslut.
Den kurvan bygger jag gärna vidare på!
Inget är ju ristat i sten här heller men jag tycker spontant att det är en bättre avvägd lösning på formationer.
Jag tycks kanske haft rätt i teorin i går att 300 000 är för att täcka lönekostnader för Lundmark i tre månader? Eller är det delar av kostnader för Wedin? Luddigt trots Nubbens förklaring i ST, haha. Likväl blev det några hundra till på förmiddagen.
Så har ex-timråspelarren Eisenmenger gjort sitt i ytterligare en SHL-klubb. Här får han väl det slutgiltiga beskedet som säger att den här ligan är alldeles för vass för honom.
Hypocrisy: Ja inte skulle jag gråta om vi lånade ut Lilja. Han hänger inte med i tempot, och han är alldeles för vek i närkampsspelet. HA är nog en passande serie för honom.
Smörgåsen : Det känns ju spontant som att Dalle och EP är beroende av en kille som orkar ta det jobbiga jobbet i den kedjan. Genborg har ju varit perfekt för dem, han har både skills och tyngden i sitt fysiska spel.
Tycker att din idé med att boosta Lundmark med lite spel tillsammans med dem kan vara en bra sak. Tänker att det kanske inte hade varit helt fel att låta Walli alternativt Westfält köra lite tillsammans med dem.
Alla ni som oroar er för syftet med swishkampanjen och vad pengarna ska gå till. Jag har lugnande besked till er. Att Timrå IK får in för mycket pengar i plånboken är inte ett akut problem vi behöver hantera för stunden!