1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606577 inlägg · 6214 ämnen
2998719 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Stridhsyxa: Klockrent! 👌😄😅

Stridhsyxa: Jag tror på Heikinen, självklart inte som ersättare till Dahlen men tror han kommer knapra in några mer mål på Dahlen-potten nästa år. Väldigt tydligt att han behöver nån som kan bana upp och sätta han i bra lägen för hans skott är det inget fel på. Lilja, Hartmann, Westfält, Pääjärvi har jag väldigt svårt att de ska fylla några större mål-hål efter Dahlen

Stridhsyxa: dags att sätta uppspelen

Montén Python: just ja, dom också! Mot SHL-redbull-superleague-betmore 2037! Hopp finns.

bar mofftak: Jag tänkte också Tälje, men den där tränaren som du tar upp kan ju bara dra eller nåt, så dom går bort därför. AIK kan vara en kandidat. Fullständigt säker på att dom åker ur direkt är man också. Även säkrare än m0d0.. hur nu detta ens är möjligt..?

Stridhsyxa: Ja och sen kommer väl Landers söner på det...

Montén Python: Annars får sonen rädda oss om en sisådär 17-20 år.

Vargher85: Får trösta oss med att Dahlén kommer hem en dag. Oavsett division...

Stridhsyxa: Jo så är det. På förhand är truppen sämre nästa år och titta hur det går nu. En kämpaseger imorrn mot Öje skulle ju höja slutbetyget något.

Stridhsyxa: Är lite inne på ditt spår här, vi ska överleva denna säsong först. Vi kan börja prata nästa säsong när vi löst problemet som är på ingång nu.

Annars kan de mkt väl vara vi som är nästa lag liemannen HV käkar upp i slutet av säsongen.

Andersson: Vi är i omg 49 nu och kval är fortfarande ett reellt hot. Med Dahlén i laget… Vi saknar fortfarande ersättare till framför allt Hållander men även Kapanen (tekningar, center). Vi är redan mitt i ”det kan gå fort”. Nästa säsong är troligtvis avslutning på starten av det kan gå fort.

99% säkerhet att vi går minus på Dahlén-två andra. Då har vi inte ens ersatt det vi saknar denna säsong.

Alla i hela laget måste slå personbästa upphöjt i 54. Eriksson ska vara totalt gjuten i en topproll. Genborg ska vara ett jävla monster 24/7 och totalt odödlig. Freij ska vakna på rätt sida varenda dag och bli ett jädra spelgeni. Då kan vi hålla oss över vattenytan med sänken som Lilja, Heikkinen, Hartmann, Forsmark osv.

Köp en trisslott om vi har en bättre tabellplacering 26/27 än 25/26. Sanningen.

Vargher85: Får vi inte in nån sensationell ersättare till 54 (dvs 25 mål 50 poäng fysiskt spel) så går det fort.

Andersson: Såg just Oskarshamn avgöra mot Almtuna. Play in i HA alltså... Det är där vi kommer vara om två, tre år om inte skutan ändrar kurs snart. Fy fan.

bar mofftak: Hehe. Jag tror man får räkna med att Östergötland/Småland/Blekinge/Halland/Skåne har mer än 4 lag i SHL. Då är Kalmar ingen dum addering, bl a av egoistiska Timråskäl.

Maktankan: "Södra Sverige" tänker jag. Men du har en poäng i att Kalmar nog kan vara en väldigt fin räddningsplanka, de har inte hundratals miljoner att köpa spelare för. Kalmar och Tuuralas säsong förjänar kanske att sluta i SHL.

bar mofftak: Vadå, den delen av landet, undrar en Kalmarbo? Växjö kan mycket väl vara enda lag från Småland nästa säsong. Nu tror jag du tar HV och även Oskarshamn givna i ekvationen. Däremot tycker jag att brist på tradition och brist på vettig hall (fin, men pytteliten) talar mot Kalmar. Men det skulle vara gott att få ett par "hemmamatcher" på hemmaplan. Dessutom är jag övertygad om att KHC blir en go räddningsplanka i så fall. Bl a Tuurala och Diaco är redan borta inför nästa.

Rip Kirby: Svårt val i år. Det hade varit kul om SSK tog klivet upp, men de har en tränare som man inte unnar någon framgång och han är ett sånt sänke att de knappast har någon chans. Löven är ändå från Norrland men de har minst 6 fingrar och är allmänt avskyvärda. Kalmars resa är jäkligt rolig men vi behöver verkligen inte ett till lag från den delen av landet i SHL. Både MoDo och Freddan har haft sin chans i SHL, bra ekonomiskt för oss men de kan få gotta sig ett år till i HA. AIK kanske? Hyfsad resa för oss och de har nog inte riktigt ekonomin för SHL.

Rip Kirby: I kväll får vi hålla på Mora, eller nåt
Oskars - Almtuna är lite för ojämnt

Andersson: Jaha, vilket brödgäng ska man hålla på i SHL-kvalet nurå? Nu lär Löven mosa precis allt som finns i vägen, vilket jag trippel-hatar redan nu..

Andersson: Får bli utländska spelare i den klassen i så fall, för såna svenska spelare kommer vi inte knyta till oss.

jk: Mjo, men spelare i ungefär den klassen ..... eller just ja, vi är ju Timrå

Andersson: Ja, dom två är väl nästan det minsta vi kan begära.

Andersson: Tror du kan fetglömma spelare med kontrakt över 26/27 samt 27/28 redan nu.

Skulle vi få Carl Persson (Malmö) och Rickard Hugg (Skellefteå)
som ersättare till Jonte skulle det kännas rätt bra.

Lägre kvalitet då blir det oroligt och kvaltankar.

Dakkan: Kom inte med nåt lite positivt här nu. 😁

Modano: Bara för att andra inte har presterat betyder inte att Walli har det som krävs. Han är bra på sin grej thats it. Som kommer bli enormt viktig i de avslutande matcherna.

FrOllik: Håller med. Kedjan med Lander Wedda och Lundmark har inte varit speciellt bra. Krävs ändring i kedjorna.

FrOllik: Du tycker Hartmann har det i en producerande kedja? Haha Herregud har fått 100 chanser i pp och spela högt upp 2 första Ja jävlar vad han vräkt in poäng 🤣blir inte yngre har haft sin peak Walli är det bra ålder på finns mera att hämta

Stridhsyxa: Ja det är allvar nu! Hoppas verkligen att dom förstår det och inte är invaggade i nån falsk säkerhet att det ordnar sig.

De måste spela samtliga matcher som är kvar som om det vore en game 7. Åker de på ett i arslet, kriga ännu hårdare!

Modano: Jag tycker inte att Walli platsar i en producerande kedja. Han är som bäst när han får spela tung forecheckande hockey. Han har varken spelsinne eller tekniken för topp 6. Dock varit hyfsat framför mål i PP. Måste ta sin roll om han ska vara kvar tycker jag. Han är inte offensiv spets i mina ögon

FrOllik: Har varnat för detta ett tag nu. ”Det är lugnt, tre lag måste gå om oss” är en illusion när vi har ett lag som absolut kan gå resten av serien utan en poäng.
Nån match till utan att vi löser poäng då jävlar sitter dom i skiten mentalt, på riktigt. Detta lag kommer aldrig klara av en avgörande i omgång 52 och absolut inte ett kval.

Det första Tommy bör göra är att köra på MAX 6 backar, helst 5. Det är allvar nu, slut på leken.

Lite skrämmande när man lyssnar på dagens Sanny och Svensson. De går igenom spelschemat för Leksand och lagen ovanför osv. Svensson tror att Timrå ligger illa till om Leksand går rent med tanke på hur deras spelschema ser ut och Timrås ser ut och hur Timrå sett ut på slutet. Tyvärr måste jag hålla med. Går vi noll mot Öret blir det riktigt nervigt mot FBK som fortfarande har chans på topp 6. Blir inte lätt.

Blir det avgörande om det går mot kval eller inte mot Växjö åker jag ner på navet innan match och köper allt dom har.

Nä nu krävs en enorm jävla mobilisering av exakt samtliga i laget. Grejar vi 1 eller 2 pinnar till så är vi safe.

Jag vill inte se Lundmark kvar i kedjan med Lander och Wedda, nån med mer erfarenhet där tack. Sen ser jag gärna en mer aktiv coachning om matchbilden behöver ändras.

Zäta75: Det blev ju dock ganska lyckat med värvningar som Hanzl och Rattie.

Montén Python: Dåligt utformade kontrakt är också en del av problematiken. Kombinationen långa och dyra kontrakt är högrisk. Kombinationen långa kontrakt med spelare med osäker leveranskapacitet är också högrisk. Vi har gott om båda.

jhnd91: Exakt.. håller med han tar vi!

Storstrimma: Vi har ju förvisso Freij som jag tror tar ännu större steg till nästa säsong.

Men jag är ju en av dom som skrikit mig hes om att vi saknar en offensivt hänförande förstaback.
Något vi inte haft på många år.

Och ja, nog ser det alarmerande svagt ut offensivt även bland forwards till nästa säsong. Dessvärre med flertalet spelare som sitter på nått år för mycket på kontrakt och sen den oförklarliga förlängningen med Mr "finns ingen bättre back för pengarna" Forsmark på det.

Nej nog tycker jag man kan ifrågasätta viss del av hur vi byggt nuvarande lag. Även om allt inte hänger på Nubben.

Smörgåsen : "Nu är vi ju safe från att ramla ur kommande år."
Ja men om Dichow mot all förmodan inte skulle vinna ett kval så kan vi väl för säkerhets skull starta en pandemi i mars månad... VARJE ÅR!!!

Smörgåsen : Pilö har faan inte varit sämre än nån annan back denna säsong men vi har nog med breddbackar så då är det väl givet att inte förlänga för att göra plats för något mer spetsigt. Tyvärr lär man väl bara ersätta honom med någon annan breddback

Storstrimma: Faktiskt nästan positivt överraskad att de där 11 ens tillsammans lyckats få ihop hela 27 mål

FrOllik: Bryt med Walli är du totalt blind??? En av få spelare som klarar av fysiskt spel jobbar stenhårt bevisa att han är klart bättre än glida, mysa Hartmann när han fått mera istid och framför allt i pp där han går in tar o ger stryk. Håller med om bryta med hela dvärgkedjan Levinsson Lilja Heikkinen knapp allsvensk nivå på skiten sen Pääjärvi Boyce ett måste att få bort in med yngre spelare där.

Kommer bli en oerhört tuff nästa säsong, det räcker inte med att ersätta Dahléns produktion med 2 spelare.

Vi behöver minst 2 spelare till som kan bidra 8-10 mål framåt/PP.

Vår försteback som spelat PP typ hela säsongen står på 2 (!) mål

Ingen av nedan 11 spelare når över 4 mål på 50 matcher och har tillsammans 27 mål som Dahlén själv har.

Levinsson, Westfält, Lilja, Lundmark, Linus, Pääjärvi, Svensson, Didrik, Forsmark, Nässen, Pilö.

FrOllik: Pilö och Nässén behöver vi inte bryta med då kontrakten går ut

FrOllik: Är så förbannat besviken på Linus S... Tycker också Rögle ska bryta med honom så han kan gå till Timrå.

FrOllik: Vem är Linus S, är det en ny spelare som vi inte har fått in än som vi ska bryta med? ;)

FrOllik: I en perfekt värld.

Smörgåsen : Lilja bryt, Heikkinen bryt, Westfält bryt eller halvera lön. Hej då Magnus. Walli får vara kvar om han bara accepterar en roll i fjärde.

Pilö bryt, Linus S förläng ej. Hardegård, sänk lön.

Bryt med JJ förläng med Juel.

Min önskan.. knappast troligt.

Smörgåsen : Det borde kunna rädda situationen på ett mer än önskvärt sätt.

Rip Kirby: Grejen är väl att dom inte får sätta spelarna hur som helst i AHL om dom är draftad i 2:a rundan? Vilket alla dessa 3 är? Så vi ska ju i så fall ha 1:a tjing om dom inte tar en plats i NHL.

0tto: Exakt. Nu är vi ju safe från att ramla ur kommande år.

Rip Kirby: Nubben i all ära. Han är en legendar i Timrå och har gjort mycket för föreningen. Men hans tid är över. Han lyckas inte med värvningar nu som han gjorde för 20 år sedan när hockeyn såg annorlunda ut. Finns en anledning varför både han och Samuelsson inte fick vara kvar i HV. De är lämningar från stenåldern vad gäller hockey, fossiler som inte är gångbara i dagens hockey.

Det är av största vikt att vi får in riktigt bra ersättare till Dahlen, 2 st forwards som det pratas om. Dessa måste vara riktigt vassa. Minst en nordamerikan bör det vara enligt mig. Men jag är tveksam, mycket tveksam om Nubben mfl kan lyckas att göra bra värvningar som eventuellt kan rädda kvar oss i SHL.

Men blir mörkrädd när man läser artikeln i ST om hur man tänker och hur laget kan se ut nästa år.

Det ser mörkt ut Timråvänner. Men vi ger inte upp även om det troligen kommer att bli ännu mörkare.

2998719 · »