1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604780 inlägg · 6212 ämnen
2942612 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Sinnessjukt vilken träff DIF har fått på en sån som Josefsson. Sen att han NHL backen kom över säsongen med.

Men å andra sidan så hade vi ju haft en helt annan första säsong on Lander och resten av hemvändarna kommit hem också.

Patrick Polly: Hans minors salary är bara $85,000, ingen större vinst pengamässigt jämfört med SHL. Men det är en chans alla hockeyspelare hade tagit.

steveroper: Ja det kändes helt osannolikt att han skulle ta en plats i Panters. 9 poäng på 49 matcher i SHL är ju ingen pang succe direkt. Anledningen till att han nämns i sammanhang som succe var ju att han kom till SHL med lite eller inga förväntningar på sig. Åker man till NHL, eller AHL för den delen, finns det massor med förväntningar.

Om han åkte dit för att ta en NHL plats så känns det väldigt naivt. Åkte han dit för att tjäna 5MSEK i AHL så kan jag köpa den tanken. Men han räcker bevisligen inte till för det heller.

Jag håller med om att hans rådgivare nog tänkt mer på pengar kortsiktigt än vad som är långsiktigt bra för Anton.

Zäta75: Dom är nog snäppet bättre än oss tyvärr. Fokus får ligga på att greja playoff och sprattla sig vidare därifrån. Andra lag i ligan förstärker, men vi har inte råd med det. Så jag har svårt att tro på nåt stordåd.

2942612 · »