1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607830 inlägg · 6213 ämnen
2975030 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Montén Python: En som jag tycker e riktigt bra o duktig han e tyvärr tränare i Örebro just nu han är både sympatisk o en duktig tränare som på någe sätt får med sig spelarna på tåget hela tiden men..... Nu blir man idiotförklarad för all framtid!!🤣🤣🇱🇸😎

Montén Python: Karlunden är ju bra mycket mer chansning än Filander och Tuurula i så fall.

Karlunden hade en säsong som huvudtränare i Almtuna.
Har varit tjänstledig från bankjobb för att känna på tränarkarriären.

Njae, den känns lika pigg och fräsch som projekt Freddan.
(Visst han tog upp oss till SHL, men visade sig väl där inte vara en SHL mässig tränare)

Nu är det ju spekulationer.
Men om det stämmer, varför kan inte Nubben överraska en på ett lite "positivt" sett nån gång i så fall.

Filander eller Tuurula vore ju nått som många andra lag i SHL hade kunnat se som ett piggt val. Men Nubben väljer sina vägar. På gott och ont.

Rödovit : Vem hade du helst hoppats på? Så vet vi vem ska ta bort…

Nisse på Mon or: Jag tycker personligen att Filander vore lagom mycket nytänk medan min egna favorit Tuurula kanske vore FÖR mycket nytänk i det här skedet.

Rödovit : Zzzzzzzzz trött, tröttare och tröttast om det blir Karlunden. 😴😴😴😴

Per Hallin och Molinder som ass?

Åhh vad man känner friska dofter av framtidsvisioner!

Ni kan räkna med att fett ollonet från donken är spår… ett
Avgå alla!!!11! Eller Nubben isf

Hank: Jag kan ta hand om sociala medier

Stridhsyxa:
Haha ja även om jag läser din ironi så har du väl egentligen inte fel på det när det är unga utvecklingsbara spelare vi kommer fylla på med.

Stridhsyxa: är det säsongen man är tillbaka i SHL?

Maktankan: Tuuruia och Filander är väl lite nytänk. Resten not so much. Karlunden känns som gamla fotspår.

Rödovit : jag vet att Timrå söker spelare som är redo till säsongen 29/30. Så nu kan du spekulera.

Jag tyckte att Klas Östman verkade vara en klok tränare senast han var i SHL . Hur han är nu vet jag inte

Rödovit : stridh och Karlsson kan vi räkna bort utav olika orsaker .

solbacken: kan verkligen lugna alla med att det inte blir Monten

Nisse på Mon or: Vilka möjliga anser du är nästa steg?

solbacken: Då får Nubben också 3 .... minuter på sig att lämna kommun

Rödovit :
Nej, Det är Monten.
Han får ett avtal på 3+ .

Rico01: Då skiter Timrå i detta med att "ta nästa steg".Och resten av ass. coacherna blir säkert kvar också. Nä, låter inte bra. Blir Nubben kvar också?

Andersson:
Har inte hela listan nu i huvudet men kan säga att det är någon av följande:

Karlunden
Stridh
Östman
Filander
Karlsson
Stråhle
Tuurala

Så får ni fritt fram att spekulera.

Rödovit : Då är nog även jag böjd att gissa på Karlunden.

Rödovit : Om du inte vill säga vem , kan vi få se den '' längre listan '' ?

Rödovit : Kanske ska lägga till att han står med vid namn i artikeln som St publicerat.

Nisse på Mon or:
Vad jag hört är dom i närmast klar med ny tränare men ingen av dessa 3 så du kan andas ut. Han står med som namn på den längre listan men kanske inte den jag helst hoppats på av alla nämnda.

Söderöver: ja och Didde har ju inte fart som sitt signum…

Ligans mest uppoffrande spelare i egen zon men han är inte svinsnabb…

Är det någon mer som reagerat över att Didde ofta kommer upp högt med armarna i närkamper?

Det har inte kostat utvisningar än men känslan är att det kommer att komma någon form av rättelse kring detta från domarna förr eller senare…

Mellan m0d0-ledare samtalen klämmer jag in:

Skönt att Näsans lägstanivå som han faktiskt visade upp var under dom där två matcherna där han kände att han var ok nog att spela efter feber men under pågående influensa…

Jag vet att jag frågade om han var ok under ena eller om det var båda matcherna för fyyyy vad svag han var under dessa två matcher…

Skönt för honom själv iaf att få en förklaring.

Vi sliter lite när han saknas för då har vi typ Freij, Sundin och nästan Pilö med lite fart under rören när spelet vänder. Forsmark, Hardegård och Sheriffen är inte ligans snabbaste när spelet vänder hemåt.

Där saknas faktiskt Nässén.

Hockeydynamit97: Fast förutom den sekvensen ser han ju väldigt fin ut. Bra skridskoåkning, rör på pucken, tar initiativ. Tycker definitivt att det finns en hel del bra komponenter där

bar mofftak: apropå något helt annat. Kan vi lasta lite pengar på Eero Täräväinen när vi ändå tar Barkemo. En dubbel swoop. Känns som precis vad vi behöver

Rip Kirby: Dödsstöten var nog när man signade Freddan som assisterande. Karlin har ändå någon sorts hockey IQ. Med förlängningen av Hinken förklarade man sig vara nöjd med HA.

Rip Kirby: Passande ändå att modos forum har en bild på titanic i modofärger som sjunker .....

Andersson: Det stod klart redan när man helt oförklarligt förlängde med Hinken som sportchef..?!

I och med kvällens resultat är det alltså nästan helt teoretiskt klart att MoDo missar uppflyttning till våren

Tänkte exakt samma sak i den sekvensen!

Hockeydynamit97: Passar perfekt i Timrå då

Burskydd nyss och tappade på puck till farlig chans haha...

Hockeydynamit97: Tycker folk kan spana in Barkemo och få en uppfattning om hur han är som spelare.

Ska bli intressant att kolla på Kalmar snart. Matthew Struthers har sett jäkligt fin ut efter jul.

EXPLORERSMÅLAND: årets sämsta sparkning av en tränare. Helt meningslöst

Montén Python: Like...va ä Karlina???😳😳😳
Uppladdat:

500x0-screenshot20251208151922instagram_lAcwXCAqcSZ1waQ.jpg

Montén Python: ÖIK 2-0 mot vsk!! VA!!!! SEMJONOVS!!!VA 🤣🤣🇱🇸

Nisse på Mon or: Freddan va, snart i Timrås bås va. Nubben va, sa förlåt va. Freddan va, sa det är lugnt va, vi drar ett streck över det va. Freddan va, en man med stor respekt va, kan komma och gå som han vill va, hej svejs va.

Men han har levt ett tufft liv va, tränat 22 klubbar i sitt liv va. Men han känner många i branschen va, de säger de är lugnt grabben, vi fixar ett jobb va.

Vargher85: det finns ju ingen ledare i laget. Dom flesta vill ju glida runt och plocka in månadslönen!

Vargher85: bra fråga. 3-1 Ssk

Nisse på Mon or: En seriös fråga: Nu har man bytt tränare en gång. När är det dags för spelarna att rannsaka sig själva?

Vargher85: modos hockeysnack vill skeppa Freddan va redan.

Hank: De roligaste ja läst på länge!!!!🤣🤣🤣🤣🇱🇸

Vargher85: Ha blir bara sunkigare och sunkigare för varje säsong.

Helt urvattnat. karlskoga är ju inte ens grisiga längre. 🥲

Nisse på Mon or: Mer än halva matchen har gått. Modo har fem skott på mål. Men det är en rolig liga. Roligare än SHL.

Rip Kirby: men dom är en bra plantskola. Dom måste bara förstå sin plats i hierarkin.

Hank: Kan ställa upp som sportchef.
Jag har mailat Nubben om Patrik Karlkvist en gång i tiden när han lirade div 1 hockey! 🤓👍

2975030 · »