”Vi är Timrå vi ger aldrig upp” i all ära, men kom igen. Ställ lite krav. Jag själv var på sittplats, buade, skrek nu får de va nog med bulle och saft. Det duger inte.
Erre92: Men va faan, varför i hela helvete ställer vi inte upp med bästa målvakt och bästa backarna och bästa forwards idag? Nu kommer några här att kommentera att minsann JJ är faktiskt ganska bra ändå och att Forsmark är helt okej fastän han är mjukare än valfri madrass på ikea. Man ska inte heller minsann gnälla på Pääijärvi för att många andra också är dåliga, sådeså!!!
Kollar Luleå - Skellefteå, det är som att titta på en annan sport jämfört med vår match tidigare i dag. Det är mycket intensivitet, kamp, skicklighet, bra målvaktsspel, och bra special teams. Allt som inte Timrå visade i dag...
Cobbel: tycker denna grupp är som jekyll och hyde.
Vissa dagar är allt frid och fröjd och man leker hockey. Vissa dagar spelar man som att dom gått igenom århundradets värsta skilsmässa i omklädningsrummet innan match.
Stridhsyxa: Håller med dig. Det ser så satans menlöst ute på isen. Som att man gett upp å inte vill spela. Ruggigt, RUGGIGT mkt pet med klubbor idag. Ingen som ville in och spela fysiskt och sätta en tackling för att komma igång.
Jaha då har man åkt från Stockholm och tagit familjen till en match. Köpt halsdukar o mössor mm. Sedan fick man försöka förklara varför Timrå inte kan göra mål och varför de var så dåliga 🤣 Nä…Timrå behöver en kanadick eller nått liknande som vill vinna matcher. Någon jädra identitet förutom felpassningar och nya i hörnen.
Djingiskahn: Linköping är 6 poäng efter med hänsyn till målskillnad. Lika svåra program kvar. Play in grejar vi kanske även med noll poäng ytterligare. Definitivt med tre poäng till.
Luleå - Skellefteå säljer garanterat minst 250% mer öl än vad Timrå - HV gjorde. Ledtråd? Vilja, kamp, känslor, spänning och underhållning. Timrå gjorde precis tvärtom.
Montén Python: Dåså. Gaska upp dig för bövelen O SJUNG "BRYNÄS ÄR ETT HOCKEYBOCKEYLAG"" på torsdag smäller det! Vi är på play in plats med 5p ner till Linköping. INTE DÅLIGT OM VI GÅR FRÅN 10e plats till SM Guld!! DET KAN MAN KALLA BRAGD.... Mvh Optimisten
Tycker att det kommer att vara rätt skönt ändå om vi hamnar i ingenmans..För timrå ik upplaga 25/26 har inget i ett slutspel att göra ändå.. skulle bara skämma ut sig i två raka oavsett lag.
The great one: ”Plus, jävligt mycket gnäll på Dalle när det går dåligt. Ja, han har varit usel sedan skadan. Men nu har han hamnat i grubblarläget igen.”
Vi gnäller på förtroendet han får inte på själva dahlén. Varför tolkar folk sina egna sanningar och proklamerar dom? Gör om och gör rätt.
Sen är det NOLL ”grubblarläge” vad får du ens det ifrån? Han stannar innan sargerna för att undvika kanp. Han skjuter fortfarande massor och lägger sina pass. Det är noll grubbla och 110% rädd för närkamp.
Är en spelare så pass påverkad så gör man en björntjänst för både honom och laget att spela honom.
Djingiskahn: Jo klart är man ju "drabbad" av Timrå IK. Och kommer sitta där i soffan nästa match igen. Jag hade också gått på varje hemmamatch om man bodde i trakterna, oavsett tabellposition.
Det är väl mentalt man tar semester. Ungefär som det såg ut som spelarna på isen idag. Och man inser att vi inte är bättre än så här.
Summa summarum. Mentalt är tankarna redan i Silly.
Medgångssupporter, ja det får folk tycka då, men har lagt rätt mycket engagemang och tid på bortaresor etc mest hela säsongen.
cloon: tycker ändå Freij och Genborg inte ska räknas som några floppar. Det gäller att se nyktert på saker och ting. Däremot tycker jag det är betydligt fler än nyförvärven som sviktat. Även TS och övriga ledare.. de har inte lyckats sätta nått framgångsrikt spel över tid.
Villervalla: Aha okej då ber jag om ursäkt. Finns kanske lite hopp då i alla fall även om jag är skeptisk till att det kommer hända några större grejer
Hypocrisy: Nja, riktigt så sa han inte, han sa väl att han inte kommer bryta kontraktet med någon (ensidigt vad jag kan förstå), men att man kan komma överens med spelare att de inte kan få speltiden och rollen de önskar och att man då kommer överens att avsluta.
Hypocrisy: Antagligen! Sa ungefär samma till min stolsgranne. Formkurvan på slutet ser exakt likadan ut som de senaste säsongerna. Före matchen sa jag dessutom att Timrå tar 3-4 poäng på återstående matcher .. efter kvällens match säger jag max 1 poäng.
Jag är orolig för framtiden. Jag är 110% beroende av Timrå, konsumerar allt och åker på det jag kan. Nu sitter jag på riktigt och funderar om jag ska trappa av. Man får ingenting tillbaka, känner aldrig någon utveckling. Varken på isen eller läktaren.
Börjar jag mentalt arbeta på detta nu så vet jag att jag kan vara ren från Timrå till hösten. Att jag ens sitter i dessa tankar i ett seriöst tankeexperiment skrämmer mig. Kan göra det i frustration men detta är något annat, något har svämmat över.
Om jag kan sluta med detta. Hur många andra som inte är lika torsk kommer då att sluta? Fan det är mörkt nu och jag vill bara brinna för något helt annat. Detta ger noll och ingenting.
Montén Python: vaddå "semester"? ""Vi är Timrå och vi ger aldrig upp!"" Jag stöder Timrå i ur o skur och går på varje hemmamatch! Vem är du egentligen?
Cobbel: Vi har nuvarande restaurangavtal. Men vi ser över att öka ytorna. Vår förhoppning är att detta sker redan nästa säsong. Målsättningen är just det att folk ska åka till arenan tidigare och käka/dricka.