Hej hopp. Minns ni när Dahlén skulle välja klubb i Shl. Det slutade med att han trodde att han skulle ta plats i NHL. Efter det blev det Timrå när alla klubbar hade spikat sina trupper. Men det kan inte varit långt ifrån att det blev Växjö. Nu lämnar han Timrå för pengarna. Hel rätt att tänka på sin pension. Men han kunde haft ett par SM-tecken nu om han valt Växjö. Nu kan han spela hela karriären utan att vara nära att vinna något. Så det skulle vara något fint i att han han får avsluta mot just Växjö. Lycka till!
Nisse på Mon or: Var det kanskae bara ett sammanträffande, eller spelade inte Eriksson nått byte ihop med Lander senast mot FBK. Jag minns att jag reagerade på det och tänkte att det nog inte är en dum idé att testa han med just Wedda och Lander. De fick fint snurr just det bytet med.
Kruxet är att jag tycker vi tappar en dimension utan Eriksson som center.
Röda Tallen: har också svårt att första detta. Antar att han värvades som en tilltänkt poängspelare för andralinan men TS har konstant satt han med brunkare i tredje eller fjärdelinan. Inte lätt att producera mycket poäng med dessa kedjekamrater
Sanny i expressen, Dahlén är helt ovärderlig för Timrå. Tilldelas den spelare som visat prov på sina ledaregenskaper och varit en bra lagkamrat på och utanför isen. Vinnaren är... Anton Lander, Timrå IK.
Tim Barkemo knappt gjort ett misstag på hela säsongen.
Tycker synd om Heikkinen. Han har blivit totalt misshandlad av TS hela säsongen. Knappt fått någon chans tillsammans med bra spelare. Han kämpar, sliter och skjuter mycket. Typ den enda i laget som kan skjuta direktskott. Har fått harva med Lilja, Levinsson/Westfält hela säsongen. Jag skulle vilja veta varför han aldrig fått en ärlig chans. Förstår om han är besviken.
Nisse på Mon or: Wedin, Lander och Eriksson det var en oväntad kedja ja. Man vill kanske toppa upp och köra de bästa i topp 6 oavsett position. Blir intressant att se hur det går
Ja, vi bör bryta med Lilja, Westfält och Heikinnen. Även Pääjärvi men är tveksam om så kommer att ske då han är en hemvändare och har en lång historia i Timrå. Man tycker kanske ändå att han kan bli användbar i boxplay m.m
Pyrret: kanske snarare Heikkinen som bryter med Timrå? Står på 17 poäng på 49 matcher. En hel skrälldus brunkare har sämre stats.Tror inte Heikkinen är först i kön för brutna kontrakt.
Det var det här med kravställan. Förlora sista 7 matcherna och sumpa en närmast bergsäker play in-plats men ändå är det inget fiasko enligt Nubben. Det är fan inte en inställning som är ok på elitnivå. Där har vi själva essensen till att vi är den lilla bonnaklubben vi är
Timrå har haft ett dåligt kvartal.
Men det är väl tillfälligheter...