Smörgåsen : Lyssnade på en podd som behandlade både Red Wings och Griffins och det som var oroande var att samtliga deltagare var mycket imponerade av Eddie Genborg. Man spekulerade i att han absolut kunde ha en chans att ta en plats i tredje eller fjärdelinan hos Detroit. Om han visat upp sin allra bästa sida, så är jag böjd att hålla med. Detroits 3:e och 4:e lina måste förändras radikalt inför nästa säsong. Så plötsligt känns risken att Eddie kan ta en plats lite större.
Gath som skriker på varenda spelare att dom behöver kriga mer och viskar i Wallis öron om att han ska sänka motståndarna. Kittlar lite i pungen ändå.
Det som går obemärkt förbi senaste veckorna och som jag ej sett hittills i detta forum är konstellationen Karlunden/Molinder bakom Gath. Molinder tror jag kan vara väldigt nyttig, för det visade han med Ante. Men Karlunden.. BP och backcoachen. Sämsta resultatet där på extremt länge. Man förlängde med honom för att han är en skön typ bara? Kittlandet i pungen försvann där nu...
Tom Topp: och även Timrå IK såklart!! betyder otroligt mycket för Fille. Vill familjen hem redan nu så skulle det vara realistiskt men inte så troligt för jag tror hela familjen trivs väldigt bra där borta. Ungefär lika troligt att Dahlén skulle komma tillbaka till oss från NHL när vi var i Allsvenskan eller vänta nu, det gjorde han ju :) så det finns alltid en chans men den är minimal…tror vi får vänta ett tag. Har vi tur kanske vi får en minihemvändarera i Dahlén, Emil och Fille inom några år ;)
Sen kommer EP40 också för att lira med brorsan…allt detta beroende så klart om vi är kvar i SHL annars är det bara Jonte vi får jubla över :) och Elias kan ju tycka att Sundsvall/Timrå är en för liten stad!? Vet inte riktigt vart hans Timråhjärta ligger nu för tiden?
Smörgåsen : Jag tror att fan i mig att vi har signat en Jonte 2.0 i Kivenmäki för JÄÄVLAR va duktig han är när han får vända o vrida i anfallszon o titta noga så sitter passen på blad hela tiden!!!!! Jag tycker att han är bland de bästa spelare som jag sett förutom Jonte på jävligt länge och han tappar nästan aldrig pucken när han väl fått tag på den!!!! Hoppas att de är flera härinne som sett samma sak om inte då måste jag reklamera synundersökningen!!!😎🤩🤩🤣🇱🇸
Maktankan: jag vet inte om du lyssnade på podcasten, men det var hon reportern som tog upp Rattie. Nubben mötte direkt med att han såklart finns på en lista (annat vore tjänstefel) men ingen man tagit kontakt med.
Tycker även det är talande att Nubben tar upp hans sjunkande produktion och att man inte vill chansa. 21 - 13 - 5 (8.6) är helt klart en illavarslande trend på någon som är närmare 35 än 30.
jk: Nubben är verkligen glasklar om att Rattie inte är aktuell :-):
- Vi har inte stängt någon dörr, sen är inte han den vi kommit längst med eller förhandlat med på så sätt. Men det är klart att Ty finns med på vår bruttolista vi har över spelare som det finns ett intresse för, säger Norberg.
- Ty Rattie har ju spets. Det är klart att det ryker en hel del poäng i powerplay, och Ty är en powerplay-spelare om man säger så. Han gjorde det fantastiskt bra när han var här sist, säger han.
- Han hade ett tufft fjolår. Vad det beror på vet inte jag. Men sen han hamnade i Schweiz har han ändå gjort nio poäng på elva matcher. Vi vill ogärna chansa på de här positionerna. Det måste kännas tryggt med de spelare vi tar hit. Så vi har inte skrivit av någon egentligen.
Tror du att det finns intresse från hans sida och komma tillbaka? - Ingen aning, i och med att jag inte har frågat än. Men just nu har det varit mycket fokus på centerjakten.
Maktankan: finns fler rykten än det som ST skrev om? som bara var deras reporter som hittat på? nubben sa väl att rattie fanns med på nån lista men att det inte ens pratat med honom.
Knylan: Hans assist ikväll ser inte mycket ut för världen om man kollar den en gång, men han gör en liten paus precis vid blålinjen för att hitta rätt läge för att skapa yta och hitta en 2-1 läge för sina medspelare. Riktigt hög klass på den aktionen.
Nisse på Mon or: Han är fullständigt överlägsen på den här nivån. Visst, poängen trillar in för honom men ser man till hur mycket han genererar offensivt så är en-två pinnar per match i grov underkant. Hittar genomspel ingen annan ser, jag tror faktiskt inte att han behöver specifikt en målskytt att spela med i och med att han använder sig av alla alternativ precis hela tiden. Det viktigaste är nog att medspelarna hela tiden håller sig aktiva och spelbara.
Upplys en okunnig: om det handlar om Ty Rattie, varför då ett artistkontrakt? Helt enkelt för att det sparar pengar, eller finns det annat som spelar in?
Gathlopp: Jo vet det men hoppas utveckling fortsätter och det blir förlängning bra ålder också. Ingen som hört något om Hållander inte spelat något på lång tid nu gjorde 3 matcher i AHL men sen borta igen. Är det måne BOMBEN han vänder hem trivsel familj skadan ??? Önske tänkande såklart 🇦🇹
RYGG HANS: Ja jag tänker spekulera lite, och jag tror att det kommer att dröja ett tag innan den byggstenen kommer in. Dom viktigaste pjäserna är satta och den tredje finns det tid att vänta på.
Hur många varv till ska skivan behöva snurra? Vi kommer att värva tre ersättare för 14 och 54. Två av dem är klara. McLaughlin är en, Kivenmäki en annan, men Forsell är inte den tredje. Han ska ses som ersättare för 23 och en bättre bredd som höjer såväl konkurrens som kvalitet bakom topp 6. Vi jagar en potentiell målskytt från den högsta hyllan vi kan nå. Förhoppningsvis är han det tyngsta namnet vi kommer att sajna
Kan vi gå vidare nu? Varsågoda att spekulera fritt. Tack på förhud!
Angående Kivenmäki. Känns som han inte behöver gå på 100%. Han vänder och vrider och motståndarna kommer inte åt honom. Hittar pass väldigt lätt. En riktig målskytt bredvid honom kan bli jävligt bra.
NotAChipmunk: Hoppas låter lite naivt i mina öron. Tycker att vi träffas utanför SCA Arena vid nästa fullmåne och blotar en tupp, för att vara på den säkra sidan.
Gathlopp: Har redan fått det då han var en av få forwards som gick in i tung trafik och klart bättre än Hartmann när det gällde PP att ta ge stryk framför målvakterna och backar och ge utrymme åt andra
Nisse på Mon or: Tror inte det uppmärksammas här inne, så länkar
En spelare man verkar tro på. Hoppas vi kan få utveckling på honom. Skador lär komma så då får man väl anta att han står först i kön av juniorerna att plockas upp.
Hur många varv till ska skivan behöva snurra? Vi kommer att värva tre ersättare för 14 och 54. Två av dem är klara. McLaughlin är en, Kivenmäki en annan, men Forsell är inte den tredje. Han ska ses som ersättare för 23 och en bättre ... | Läs mer