1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598735 inlägg · 6213 ämnen

Micke Lindholm

Sv: Micke Lindholm
Skadebenäägen, sa Bull!

Stefan: Jag är sedan Huss var här första gången 95/96 ett stort fan av honom men det känns som om Huss gjort sitt på plan nu... Tror att han kan komma att bli en mkt bra tränare så småningom, han är en vinnare...

Så visst känns Lindholm idag som ett givet val mellan dem... Lindholm skulle nog med sin inställning o ledarskap få igång TIK i år igen...

Stefan: Tja Huss har gått till Allsvenskan och Lindholm la av, helt rätt.

Själv skulle jag ta Huss av nedan redan angivna anledningar.

Verkar som om det är delade meningar angående Lindholm/Huss i Timrålägret.

Jag hade hellre sett Lindholm än Burra i MIF igen tex... anser inte att MIF är i behov av "målskytt" a¨Burakovksy hade hellre sett en lagspelare av rang i Lindholm som kämpar och sliter över hela planen.

Glömmer aldrig hans ansikte efter vändningen mot Färjestad i kvarten för några år sedan...det kallar jag kämpa ansikte

...uhmm Lindholm var säkert en helt underbar spelare men är inte han lite gammal nu....låt honom vila han har gjort sitt på plan

dr-nix japp han börjar bli lite smågammal... men åldern är inte allt... se Raymond Bourque 40bast när han lade grillorna på hyllan i somras :)

snälla säg inte att du jämnför Lindholm men Ray Bourque en av världens bästa backar genom tiderna imho..

dr-nix: Visst det skiljer i klass mellan dem, men de delar samma passion o hjärtat för hockeyn...

Stefan, Jimmy & alla andra: Visst kan man dela samma passion för hockyn som stjärnspelare men inte hjälper det om inte kroppen, tekniken eller talangen hänger med.

Min morfar har nästan samma passion för hockeyn som Ray B men inte platsar han i TIK för det.

polly just det jag tänkte skriva :P
var upptagen... haha

Polly: Tja, han platsade rätt bra för 6 månader sedan... Kom ihåg att det är en strak ledargestalt/lagpappa vi behöver mest, skulle man värva Lindholm så är det inte för hur många mål han gjort på senare år...

Patrick Polly:
Du verkar inte ha förstått det här riktigt ändå..Din Morfar kanske är en mycket duktig ledare vad vet väl jag?

Jimmy: Tja det beror på vad man menar med rätt bra. Jag anser att han Inte var en av Timrå's bättre spelare under fjolåret. Ledarskapsmässigt kanske han hade en roll att fylla, men jag tycker Huss var bättre ledare och ishockeyspelare.

MIke: Vad är det som gör dej så hilma klipsk då ?

Polly: Jomen Huss spelade bara halva säsongen ifjol pga skador... Hans kropp tål inget mer det är därför han slutat...

mike66: Han är en kanon ledare! Vi kanske ska värva honom till TIK då. Undrar just om jag får en värvarpremie för tipset??

Patrick Polly:
Bara han är över 50 och är en bra ledare både på och vid sidan av planen annars får det vara. Helst en käpp ska han ha också. Dubbelmedade skridskor går nog också att få fram tror att HH hade ett par såna liggandes.

Nä dom skulle ju Friskan låna...f-n..Ja men broddar går väl det dä med.

« · 25199