1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581756 inlägg · 6215 ämnen

Modo - Timrå IK 2005-11-22

627143 · » Till forumet


Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
Bo Bly: Han menade nog inget illa. Alla älskar olika.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
Bo Bly: Om det är mig du menar så frågade jag mig högt ut i luften. "Ström vad gör du på isen?" Vid Timrås toppning, Ström fick av mig också en annan skopa skit vill jag minnas, men kommer inte ihåf vad jag skrek då. Men så gjorde han ju sin bästa match i TIK-tröjan mot Modo hemma också =)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
Du så kallade Timråsupporter som skämde ut dig i Ö-vik.
Stod och skrek och spydde galla över Timråspelare.
Kan du försvara ditt handlande?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
TIK-Supporter: Här sysslar vi inte med att göra spelare glada. Vi spelar hockey o hockey går ut på att göra mål.Man måste nog röra om i grytan lite.Det här var bara ett förslag nåt måste ju göras.Men det är klart börjar vi vinna ock göra mål då blir spelarna glada.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
htikare: Det låter som att basic avslutsträning behövs. Se öppningarna mot nätet INTE målvakten eller stolparna när man får en chans.
Funkar i alla lägen i alla divisioner och åldersgrupper.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
TIK-Supporter:

Nu var inte jag på matchen igår, men en gissning angående skottstatistiken kan vara att vi hade ett ganska dåligt försvar (vilket vi haft några gånger tidigare) men en mycket bra målvakt. Eller också är Timråspelarna bara experter på att inte träffa luckorna när de skjuter på mål. (Anledningen till att vi inte får till så många skott vore f.ö. intressant att veta, då vi haft det problemet i flera matcher den här säsongen.)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
Poffa: Calle Johanssons skridsko...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
TIK-Supporter: Skotten vi skjuter är ofta i halvmeterhöjd o gör bara motståndarmålvakterna uppvärmda det verkar som alla målvakter gör fantominsatser mot just oss..Vehanen Mora! Krizan modo osv.
..!
Tror skotträningen borde inriktas på att lyfta puckarna högre från nära håll..
handledsövningar..Vi har också fina frilägen men puckarna hamnar ofta
för lågt!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22

actionleif:

Och tittar man på Aftonbladets repris så ser man att det är Greens klubbspets som är sist på pucken.

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
NuMo: T.o.m SVT har i rubrik "Modo vann på timrås självmål"
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
TIK-Supporter: Det är väl inte Kenta som skjuter skotten på planen ?
enligt initierade källor ( dagbladets sportavdel.) så specialtränas det avslut och det ser riktigt bra ut - snart lossnar det och Nordgren kommer hem... grabbarna vill mycket och spelar som oftas bra ! det kommer, det kommer, bananer bananer där borta i skyn ...trazan apansson ;-) PS ropa skandal och pinsamt när säsongen är slut och om vi har åkt ut ! SLUTSPEL nästa - vi vinner vi vann !!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
kungsbacka: Men ska vi bänka det bästa så går vi efter Boork och Miettinen och Walhenberg i brynäs är inte direkt glada.

tror vi inte kan bänka spelare tror det bara blir frustrerade.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
kungsbacka: Bänka hela jävla laget låt hela J-20 spela en elitserie match det skulle vara riktigt coolt, skit samma om vi torskar, tro iof inte att vi skulle det men..

En riktigt korkade men intressant idé
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
TIK-Supporter: Man kanske skulle bänka några rutinerade spelare ock lyfta upp nån junior.Då sätter man lite press på en del spelare som inte ger 100%. Nää ni kan behålla den mediakåta skrikegård nere hos er.Jag tror inte att kenta är problemet utan i första hand spelarna.Det är för tidigt att börja tvivla på kenta.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
Nej men kanta kan väll börja jobba som psykolog han som hela tiden pratar omödmjukhet.

Timrå behöer ingen jävla ödmjukhet, Vi måste ha en jävlar annama för att kunna vända detta sjukande skepp som verkar sjuka fortare en WASA him self.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
TIK-Supporter: [Lill kenta mot Wikegård]

Nej nej nej. Jag vill inte ha Lill-Kenta på hockeykväll.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
Detta är skandal, Timrå vinner skotten i alla matcher.

Jag fattar inte hur inte puckarna kan trilla in, det är pinsamt.

igår 19 skott modo 36 skott Timrå, lägg av gjorde modo 1 på 19 skott borde minst Timrå gjort 2 på sina 36 skott.

Detta är pinsamt.

Timrå har allt för att kunna rubba de allra bästa,
Men snälla fixa hit två målgörare och det måste ske i nästa transfer fönster.

Men nubben kan väll lika gärna skriva kontrakt nu så spelarna blir inspelade i laget på träningarna.

eller vem vet ett tränar byte borde kanske vara på sin plats, Lill kenta mot Wikegård.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
RTS:
Bara synd att 100% av Rocken Roffes 95% är
tjat och upprepningar..

Det är därför att folk vill "strypa" honom mellan varven
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
Frella: Ja du!!! Även om man ä en amatörtränare ,så har jag inga råd till Kent-mikael. Men...om (säger om),Sloan gör mål på torsdag.så kan ju supportrarna slänga in lite -------,ja ni vet va jag menar!!!
Förexten ta med några klasar till EON och vräk in dom på isen OM TIK tar ledningen!! Kanske det lossnar då!!!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
Herminator: Det är bara att inse at RocknRolf2 har haft rätt i 95 % av sina inlägg, kritiken är klart befogad på Tik värvningsansvariga.
Sanningen är jobbig men Något måste göras annars är degradering oundviklig.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
Resultatet speglade knappast matchbilden, men får väl anses rättvist då Oksa räddade oss flertalet ggr igår. De chanser vi skapar ju pinsamt lättlästa för en motståndarkeeper. Måste säga att det känns som ett friskhetstecken att Manderville "ryter" till i ST angående målskyttet, men håller inte med om det som står senare i artikeln att det är för många yngre som inte gör jobbet. Snarare är det de äldre såsom Ström och Sloan samt stommen såsom Crippe och Gahn som inte gör sitt.

Dessa fyra var så dålig att klockorna stannade igår, bra då att Kenta toppar med dessa när en minut återstår...

Inte för att sparka Kenta lär vara rätt väg att gå, men detta är första året som man tvivlar på honom.

Vidare så bör Sloan skickas hem omedelbart, tom sämre värvning än Ström, samt att man bör plocka upp en junior, och bänka någon av nämda ovan, kanske kan det iaf väcka någon ur målskyttsdvalan.

Så länge man inte tror på det man gör, så kommer det heller aldrig att lossna. En psykolog kanske inte vore så dumt? För någon junior lär vi inte få se...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
Helg Ernest: Jo, jag har sett tv-bilderna. De visar precis det jag säger. Green stöter in pucken. Absolut tydligt hade du kunnat se det om du var i hallen och tittade på reprismonitorerna där, men jag antar att du inte har några ögon, så du hittade väl inte dit.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
NuMo: Här har du länken, för du är väll för enögd för att hitta dit själv.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
NuMo: Då har du inte sett TV bilderna ?
Gå till Aftonbladet bla. och kolla .
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
JimmyH: Jag hävdar fortfarande att Green spelade in pucken med klubban. Stod ju bara någon meter bakom målet så jag tar mig den friheten.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
NuMo: Nu var det väl vi som gjorde det enda godkända målet i matchen, tyvärr så var det i fel kasse dock.

Men det är väl inte så mycket att säga än att vi har ett för dåligt anfallsspel. Även om det var fler öppna lägen för än vad du gör gällande.

Vi gör en bra bortmatch såvida att vi bara släpper in ett mål och har det mesta av spelet i både period två och tre. Anfallspelet är dock tyvärr för tamt.

MoDo imponerade nog knappast på vare sig dig eller mig i denna match, överlag ett av sämre "derbyn" detta millenium. Men ni vinner ändå, vilket i sig får ses som imponerande kanske.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
actionleif: Hade det varit missar på öppet mål som man missar för att isen spelar spratt eller liknande, så ok. Faktum ör att målvakten stod i vägen för skotten, det fanns inga parametrar som gjorde att puckbanorna förtjänade bättre öden än de hade. Det är inte så svårt för mig att se verkligheten som den är, i stället för att behöva fantisera om en annorlunda värld där allt går precis som man vill. Fakta talar för sig själv i det här fallet. Ett friläge är inte värt att gå i mål om man inte tar avslutningen t.ex. Räddar målvakten så är inte pucken värd att gå i mål, varför skulle den vara det. Men en puck som felaktigt döms bort är värd att bli mål. Vi vann med 2-0 således. grattis till oss, nu är det sju poäng ner till träsket.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
Det skrämmande i år är ju att jämfört med senaste katastrofsäsongen så gör vi inga mål - INGA, INGA INGA....

Det är faktiskt skrämmande vad lite som produceras. Är det fler än jag som i princip bryter ihop så fort motståndarna gör ett mål., eftersom man då vet att det är mer än 50% chans att vi inte kvitterar över huvud taget.

Detta är det stora problemet.

Jag skulle vilja se ny taktik.

Vi har testat denna här modellen:
1. Kör skiten ur motstsåndarna med vansinnes offensiv första tjugo - 0-1
2. Soppa torsk.... Noll ett står sig, eventuellt ökar motståndarna på till 0-3
3. Crippe gör några meningslösa reduceringar.
4. Vi jagar med uttagen målis....

Fan vad jag är less på den där matchbilden. Det ör u inte längre någon ide att lyssna på webradion. Det är nästan en befrielse att slå på sportradion, höra Jonasson och får höra att TIK är utspelade trots 124-8 i skott...

Kanske vi ändå skulle testa ett annat spel....jag menar... det ger ju ingenting med den här mongo-offensiven

Vad fan ska vi göra - jag börjar bli desperat....

Detta kan sluta precis hur jävla illa som helst
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
NuMo: Nej visst vi säger så.. det låter så fint så .. att man aldrig lär sig att aldrig börja diskutera med en Modoit .. det kan inte vara lätt att se världen genom era ögon
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
NuMo: Dags att sova snart? Du verkar trött :)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
actionleif: Man kan väl inte vara värd fler mål än man gör heller. Ett skott i magen på målvakten är inte mer än det.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
NuMo: Ja vi säger väl så då ..
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
actionleif: Modo gjorde ju dessutom ett till mål som felaktigt blev bortdömt för hög klubba. Modo var värda 2-0.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
RocknRolf2:
Bara att hålla tummarna...
over and out
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
NuMo: Tittar på bilderna på aftonbladet och står fast vid att den tar på Calles skridsko och in ..
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
orion: Jag tror om man bortser från en talanglös sportchef.
Så måste man ju få ha lite skrupler.
Det är Das Boot... tråden som saknas. Ett vinnande koncept.

Ähh orkar inte bry mig, det går åt helvete i allafall.

Inte kval, inte heller slutspel om inte Bananklasarna börjar hagla snart.
Får nog fylla hela "Lada" med banan träd.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
TIKbiff: tydligen valde man en mellansäsong. Trots bonuspengar osv. från nhl vågade man inte göra några ekonomiska utsvävningar. Så nu får vi glatt leva med kvalseriehotet.

Blir det kvalserien så har förresten både Malmö och Skellefteå mer varierande lag än Timrå. Och knappast sämre målvakter.
01/02 gick Timrå till kvalserien med ett betydligt bättre lag än vad man har i år.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
NuMo:

1. okej .. såg fel på alla reprisbilder.. inte lätt på en så liten skärm ;) .. dock så har ni ju en skärm iaf ..

3. räknade till två kanonlägen för manderville och ett för robban.. fanns fler fina lägen för mål så att modo var värda 1-0 kan jag inte riktigt hålla med om ..
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
RocknRolf2:
Här sitter man nykter och börjar hålla med dig roffe ;-)
Det har nu gått 22 omgångar och det lossnar inte för TIK, INGEN timrå spelare finns med bland dom 25 bästa i poängligan i ES, vi har lyckats göra 41 mål framåt (bara LIF är sämre med 35) vi har släppt in 54 mål, faktiskt lika många som frölunda men dom producerar ju framåt (87 st)
Så vad göra? någon riktig målskytt verkar ju inte finnas, ALLA lag letar ju en sådan, då finns bara en sak kvar, täta bakåt, lägga pengarna på en målvakt i världsklass som lägger sig i topp bland ES målvakterna, kanske släpper max två mål per match,,då KANSKE vi har lite flyt och kan fixa detta, som det ser ut nu så är jag glad bara vi slipper KS, slutspel skulle vara en skräll iår. Frågan är vad TIK gör med pengarna, vill dom göra en rekordvinst denna säsong? pynta en jumbotron cash? vad är målet?

Nu tycker jag att något måste hända i nästa transferfönster, annars är det KS som gäller....
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
actionleif:

1. Green sköt in pucken.

3. Timrå sköt en massa ofarliga skott från dåliga håll och vinklar. Modo spelade dåligt, men var värda ett-noll.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
4. Kempehallen håller nästan samma klass som Gärde
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
ganska nyligt hemkommen från kempis kan man konstatera följande :

1. Målet var riktig röta.. gick i en båge över oksa för att sedan ta på calles ben och in.

2. Timrå saknar grovjobbare.. laget vimlar av målskyttar men ingen som gör det där tuffa arbetet i sarghörnen (obs ironi)

3. Timrå var värd 3 poäng idag 19-36 i skott speglar matchbilden väl, Modo riktigt dåliga idag..
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
Strindlund: Förmodligen en 3 sitts soffa
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
gud: Ibland blir det lite långt mellan "Avgå-Kenta-inläggen"
Då går jag in på Brynäs hemsida, Byter Boorken mot Kenta och kan glatt hata vidare!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
Per HApps och Herminator: har ingen lust att namnge min källa nej. Men kan ju säga att det är en annan etablerad skribent här som är betydligt närmare Nubben än vad jag är.
Sedan tror jag inte heller att man tänker chansa på nåt dyrt. Det är inte Timrås stil.

Poffa. kul, jag orkar inte ens försöka överträffa dig. säger bara Ö-vik. Det räcker.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
Jesse P: Ja vi ligger ju inte på 11-plats som Wikegård tippade.
Det är ju ett sätt att se på det som en skräll.
Förmodligen är man väl alldeles för negativ själv.
Men vissa här skrivande retar ju upp en. Ähh jag skiter i RR hädanefter.
Hoppla Wennerholm!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
Kent Norberg är med all säkerhet en bra sportchef men jag gillar inte att han försöker göra vin a vatten.
Det blir bara värre år efter år och det slår tyvärr tillbaka till slut.
Var det inte till denna säsong som lediga spelare ville till Timrå ,så har ju inte fallet varit förr om åren om man säger så.

Dom tydligaste exemplen är Oksa och Laakonen vad är det för typ av scouting om jag får fråga?
Det luktar kvalserien lång väg och väl där så räcker varken målvaktspelet eller målskyttet till mot lag fulla av självförtroende.
Pisstråkigt när vi nu hade etablerat oss på denna nivå.
Angående dagens match så släpper vi som vanligt in ett skitmål, klar målvaktstavla tyvärr, i övrigt så är det pinsamt att inte göra ett enda mål när man skjuter 35 skott på mål.
Men det klart oturen grinar oss som vanligt i ansiktet eller?
Det är ju pinsamt att skylla på otur när man gör mål på 6% av sina skott på mål bara Leksand är värre.
Laget räcker tyvärr inte till framför mål med 20 st gnuggare så är det inte så konstigt kanske.
Nu är det bara att bryta ihop och komma igen
Forza TImrå
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
Mr pesemist: Håller med!! det finns att hämta i allsvenskan ..Moras Bastianssen är ett exempel på en spelare som håller för elitserien o gör det bra det finns minst 5-8 till som gör det..Dock Säkert svårt nu att köpa loss men någon enda borde gå att få loss...i dec. det skulle också kännas tryggare inför den avslutande delen av säsongen..skador brukar ju
tillkomma.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
RocknRolf2:
Så då tror du att han inte jobbar på att förstärka laget med en målskytt?

Om ja, ge mig bevis
Om, nej snälla lägg ner
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2005-11-22
roligt ändå att wennerholm av alla nu säger att timrå har skrällat

Och här sitter vi och gnäller?
Kommentera

627143 · »