1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580488 inlägg · 6216 ämnen

Modo - Timrå IK 2006-11-30

795122 · » Till forumet


Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
andyo: I uppsala! Bättre än 2an iaf!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
Helg Ernest: Men Robert Carlsson då?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
Helg Ernest: Pratade med Robban i tisdags.Fick uppfattningen
att det inte skulle ta alltför länge tills han är tillbaka.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
Laken: Robert Karlsson lär inte spela mer i vinter. Det är då vad jag hört.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
Laken: Håller med, vi får hoppas han håller den nivån framöver också. ;)

Så du menar att du tyckte han var bra nu men inte förut?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
Talangscouten: Jo jag håller med Virus var otroligt bra igår för att vara honom, så där objektiv i en Timråmatch har han nog aldrig varit. Hoppas att han kan försöka hålla samma nivå fortsättningsvis också.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
Talangscouten: Personligen hoppas jag att debatten om "Virus" är avklarad nu. Det finns inte så mycker mer att tillföra där.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
Försöker och uppdatera skadeläget... Eeh, eller varför inte kalla det skadeeländet under min profil.

Någon som har någon ytterligare info. att komma med???

SKADELÄGET (senast ändrad 1/12):

Försöker även bedömma i vilken ordning de kan vara tillbaka.

Johan Andersson - magsjuk. Snart tillbaka.
Kalle Koskinen - armskada. Oklart.
Magnus Nilsson - ljumskadad. Oklart.
Johan Svedberg - axelskadad. Tränar på is igen.
Timo Pärssinen - ljumskskadad. Tränar på is igen.
Peter Nylander - fingerskadad. Tillbaka efter jul?
Mattias Wennerberg - lårbensbrott. Tillbaka efter jul?
Robert Carlsson - diskbråck. Tillbaka efter jul?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
8-1...

Känns ju så där. Spelar ingen roll att vi hade 8 spelare borta (Machulda fick ju återvända hem efter sin fejk skada) 5-1 efter första är åtminstone 2 för mycket. Backlund bör ha tagit något av målen, men största missen var ju den totala avsaknaden av markeringarna. Men men, det är nog alla skador som gör att vi har tappat fokus ändå.

Modo o nolaskogarna trodde dom hade vunnit SM-guldet igår. Kan ej vara svårt att slå 7 spelare + 2 juniorer...

I o för sig så var det befriande att se att vi hade en junior som visade upp riktigt bra kvaliteér. Tänker på Sjölund. Där har vi en spelare som har mera potential än Österholm. Konstigt att han inte har fått chansen tidigare.

I morgon blir det revansch om inte Dahlberg spikar igen totalt. Hade greken fått stått hade vi kunnat räknat in 3 poäng.

En sak till, igår kunde ni väl inte ändå gnälla på virus? Tyckte han var klockren igår.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
wap.hockeysnack.com
Helg e: tyvärr wapar jag så jag kan inte se vad de skriver. Men kanske någon snäll tikare kan sammanfatta det. Sen måste jag säga att är lite imponerad att även om timrå klacken var liten och inte så röststark så körde de på fastän laget spelade som de gjorde. Jag tänker då på allt snack om att bua ut laget mm. Heder åt dem
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
Helg Ernest: Kul att grabbarna vill ha en snabb revansch imorgon
Kommentera


Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
wap.hockeysnack.com
Om man haft det som timrå. Men själv räknar jag inte wargh som skadad för oss tex. Tummen räknar jag dock. Nu måste man väl säga att samtidigt så måste ni ändå vara glada över vad laget presterat hittills och nöjda med att man låg där man låg då ert elände började. Tänk om malmö skulle drabbas nu. Då vet de att de tom skulle få det jobbigt att klara sig kvar. Ni leder fortfarande serien, även om det är med en match mer spelad.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
MorganaLefaey: Det är en tolkningsfråga
Han sa ju detta (Går ej att länka)

Modo gjorde snygga mål mot ett tamt
försvar. Hemmalaget lekte stundtals
mot uppgivna Timrå. Serieettans många
skador har tagit ut sin rätt. -Vi
hade två juniorforwards på isen och
nu måste det här ta slut, sa en
dyster Kenta Johansson efter matchen.

Jag tror ju inte att han menar juniorer när han säger att det måste ta slut.
Jag tror nog snarare att han syftar på alla skador.
Iofsig en orsak till de 2 junisarna.
Är det ingen som har sett någon bedömning av dom ?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
wap.hockeysnack.com
Sen på tal om alla skador.självklart måste det vara jobbigt för laget och självklart spelade det in i resultatet. Man vore dum om man hävdade annat. Men att räkna upp alla och tycka att inget lag skulle klara sig med så många skador anser jag inte att man kan göra. Nyllet ersatte väl wenner, laine någon annan, machulda ingen alls. Samt då att vad jag förstått så är det bara en eller tvåhär som tycker svedberg ska få spela om han är frisk. Missförstå mig inte, alla lag skulle lida enormt om man haft det som
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
wap.hockeysnack.com
2st juniorer på plan. Självklart handlar det också om hur bra dessa juniorer är. Men tror inte många i timrås juniorlag just nu tror på chansen att få spela.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
wap.hockeysnack.com
Helg e: har svårt att se att en hel junis formation kommer få chansen efter att man läst på texttv att kenta sagt något i stil med detta. Vi körde ju med 2 juniorer på isen. Det är tragiskt när ska detta sluta.' låter inte som han tror på de som finns tillgängliga om texttv har rätt. Helt klart var timrå för slutkört för att bjuda upp till dans. Sådant kan man förstå med alla skador mm. Men att klaga på att man hade 2 juniorer på plan kan inte va roligt för de yngre. Finns väl lag som typ alltid har 2st
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
Mappe: Tänkte närmast på det som en Metafor.
Med tanke på deras klagande i kvällspressen, då några hade buat åt dom.
Igår hade dom förtjänade det.

Men förmodlige satt de 2 tidigare enkla vinsterna i bakhuvet och dom mentalt trodde att de var bara att kriga hem 3 poäng.

Så mötte dom ett MoDo som var flera 100% bättre än sist.
Så dom kom aldrig in i matchen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
Helg Ernest: Jo, jag var observant nog att notera det. Det är ändå INGEN anledning att bua ut dem. Sätta sig i baren o supa sig full, rymma fältet och primalskrika på parkeringen Visst! men aldig bua!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
Mappe: Om du är observant, så ledde MoDo med 5 - 1 efter 1 perioden.
Mao. då var det redan försent att börja kämpa.
Ok, underverk har skett förut.
Men knappast mot ett Modo som är inne i en formtopp som heter duga.

Tom Kenta håller med mig! ( c :
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
Helg Ernest: Fan heller att de förtjänade att bli utbuade! Flerparten kämpade och slet som djur (åtminstånde de sista två perioderna) De som är spelbara är oerhört slitna och de gör sitt bästa. Jag skulle ALDRIG bua ut Timrå IK under några som helst omständigheter.

Älska Timrå IK ALLTID och VILLKORSLÖST!!!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
J@£#£# så kaxig dom blir i Övik för en vinst :-)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
Fyra matchere kvar innan uppehåll. Skulle gissa på 3 p och 6 p skulle kännas som en vinstlott. Mer än 6 p är inte försvarsbart.

Jag vet att det låter konstigt men bara ingen av de skadade spelarna drabbas av några längre konvalescenser så ser jag bara den senaste tiden som ett renande stålbad.

Timrå IK - Skellefteå AIK Frölunda Indians - Timrå IK
Timrå IK - Färjestads BK Timrå IK - Mora IK
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
Mats Edström:

Inte har jag svikit IFK. Mina sympatier för denna förening kommer alltid att bestå. Om du någon gång besöker Giffarnas forum skulle du förstå. Men det är svårt att supporta ett division 2-gäng som ständigt klantar sig bara för att föreningen är ens moderklubb. Som gammal spelare i såväl IFK som GIF kommer jag för alltid att uppskatta båda dessa klubbar. Det är inte många lag som jag verkligen gillar: IFK Sundsvall, GIF Sundsvall, Timrå IK, Selångers SK, Hammarby IF... Jaji, inte många SM-guld där inte... Fan, det är bara "Bajen" som har lyckats! Bedrövligt och patetiskt att man alltid ska hålla på fel inhemska lag...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30

DJ Hemp: Svika IFK sådär...din avfälling!!!

Må dina baciller och åkommor aldrig drabba mej! 

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
Nån som vet vad Bagarn lider av? kolera, malaria, ångest, eksem, utslitna nagelband??? Anyone???
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
Mats Edström:

Tack för att du delgav mig din CV, Mats! Nu faller alla bitar på plats. Ärligt talat har jag därmed all förståelse för dina sympatier. För min del föreligger något liknande, men på senare år har jag på alla sätt renodlat mina sympatier till att omfatta Timrå IK och GIF Sundsvall. Mitt hjärta räcker inte längre till för fler lag än så, förutom då några strölag i andra länder samt inom andra sporter...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
Vill bara påpeka att i matchprogrammet idag så sade Oscar Sundh att det var härligt att återigen få spela i Sveriges bästa ishockeyhall, Swedbank Arena.

Idag räckte ni inte till, men med alla skador samt att ni envisas med att spela nyckelspelare så sanslöst hårt, så måste bara orken ta slut någon gång.

Ikväll var den gången, men snart är ni på banan igen!

Ser fram emot nästa match, då kanske det blir en jämnare historia med alla spelare på plats.

Sov gott, det tänker jag göra ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
Yellowcard: Vart såg du Saw III någonstans? Inte har den kommit till s-vall?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
Foyn: Tycker inte man kan säga så mycket om varken Sjölund eller Österholm än. Du ska se att de enda instruktionerna dom fått av Kenta är att spela enkelt och att inte släppa in mål bakåt. Tycker dom borde få mer tid på sig, det här är trots allt helt nytt för dom.

Timrå har ju så vitt ja vet något form av avtal med Sundsvall, men det spelar väl inge jättetalanger där direkt heller.

I dagsläget spelar det fan ingen roll hur dåliga juniorerna är (nästan) för om Timrå ska envisas å bara spela med 3 femmor så kommer det bli ännu svårare än om Timrå kallade upp 3 spelare till (Oscar Johansson och Jens Nilsson är två förslag) så man kan spela med 4 kedjor. På detta sett så avlastas ju dom två första kedjorna väldigt mycket - och kan på detta sätt spela BÄTTRE och dom nuvarande ökade riskerna för skador på dom två första femmorna minskar.

Men det ser ju inte ut som att Kenta gör så utan vi ska spela med 9 forwards + 1 reserv.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
Hualigen... vilken vidrig match, orkade med 2 perioder på olearys sen drog vi och såg Saw 3 på bio istället och nu mår jag fan illa över det också.. vidrigt som sagt!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
andyo: Hallin var inte bländande som tredjecenter. Trodde Riku var självklar.. Men Kenta ville kanske inte spräcka en till kedja?

Har vi spela med samma kedjeformationer två matcher på raken de senaste 20 omgångarna?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
andyo: Dom enda som visade lite vilja i kväll var Sund, Regin , Hahl, Svensson och Junisarna.
Reste må vara helt slutkörda, men dom var långt ifrån bra.

Alla kan vi ha en dålig dag på jobbet, men idag hade dom kolektivavtal på det.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
Helg Ernest: Du kan inte mena allvar? Österholm håller inte det kan alla se ! Sjölund såg dock mycket intressantare ut. Men om Ö-holm är Junisarnas bäste spelare så blir jag mörkrädd.
Dom bästa juniorerna spelar i Allsvenskan. Man måste ha ett samarbete med en sånn klubb. Synd att Timrå inte har det.
Men jag vet inte? Du kanske har rätt? Kanske dags för en renodlad juniskedja?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
Helg Ernest: Men lugna ner dig för fan. Ett formstarkt Modo mot ett skadedrabbat och slutkört Timrå med 3 kedjor varav samtliga inte är tänkta att spela ihop - Då kan det gå som det gick.

Om dom hade spelat på samma sätt med samtliga i truppen tillgängliga kan jag förstå dig, men inte med så många spelare borta samt att de som är tillgängliga fått slita ont de senaste matcherna.

Men jag håller med dig om juniorerna, ta in två kedjor å avlasta. För det dröjer nog inte länge förens Hedström, Hahl, Lotvonen eller Strålman åker på nån riktig otäck skada - känns det som i alla fall.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
Hade jag varit där så har jag BUAT UT DOM.
Idag gjorde dom sig förtjänt av att bli utbuad.
Inte förrän i 3e när "Junisarna" kom in det vart lite fart.

Bänka Styf, vem som hellst måste vara bättre.
När skall Hedström ta av skydden ? Som någon skrev tidigare.
Glidare, det är han tamefaan.

Inn med 1-2 kedjor "Junisar" som avlastning. Dom bevisade ju idag att dom väl duger. Hela laget verkar gå på knäna av både fysisk och psykisk utmattning.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
4EVER: Måste säga att jag blev grymt imponerad över Lindgren senast SAIK var i E.on. Grym skridskoåkning stor förlust för SAIK om han är borta.. Bra för TIK;)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
uhahl: I helvete heller vi ska tvåla dit dom å lägga ytterligare 3 poäng på högen!

Matchtips: TIK - SAIK 5-2

Målskyttar: Hedström, Sundh, Regin, Styf och Moe! (!)

och Wernblom x2 naturligtvis då :)
Kommentera


Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
Dream Team: Nej det fanns det INTE !! Tycker vi spelar alldeles för naivt. Vi trycker på som vanligt och går bort oss. Har man så många skador så måste man spela tightare vilket vi inte gör. Sen är Backe tyvärr helt borta... Förstår inte varför Kenta kör en timeout vid 3an och tar ut han. Skadorna är tråkiga men 8-1 är lite för mycket. Så bra spelare har vi !

Kom igen på lördag nu gubbar !!!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
DJ Hemp: Han var glättig som fan i kväll.....

Har mailat Canal + om hans olämplighet som expertkommentator.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
DJ Hemp: Född i Sundsvall, bodde 11 första åren i Stockholm (Bajen), moderskapet från Kramfors (Modo i modersmjölken), spelade pojkfotboll i IFK Sundsvall och har varit verksam som funktionär i Sundsvall Hockey sedan slutet på 80-talet...Glasklart, eller hur!?!? ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
uhahl:

Deal! ;)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
Shadar Logoth:

Min farsa säger samma sak. Och för min del har jag alltid förknippat fanskapet med Brynäs (spelare) och Löven (tränare). Dessa lag har alltid stått i motsats till allt jag älskat med hockeyn i allmänhet och Timrå IK i synnerhet. Kort sagt: Jag hatar "Virus"! Och jag hatar likaså det Tre Kronor presterade under vitskallens ledning i slutet av 70-talet...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
uhahl:

Deal! ;)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
4EVER: ja vi skjuter upp den
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
uhahl: Exakt ! Som senast i Tre Kronor då var han bra ! Han tjänar ju typ 2,5 miljoner i veckan... Han måste vara bättre.
Vill skicka ett stort tack till Bengt-Åke som låter de våra få vila från landlagsspel. Då kanske vi kan spela 2 mål på träningarna under uppehållet?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
DJ Hemp: Har för mig att farsan sagt att han är Brynäsare...

Kan vekligen hatet Brynäs - Timrå fortfarande sitta fast hos vitskallen....?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
Foyn: Joråå Fredde var den som ville nått resten i tik nja. Ok ni var bara 16 i truppen!!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-11-30
Ni med era skador och vi med våra! Tre nya ikväll, Hadelöv, Prochazka och Lindgren verkar det som... Inte direkt några killar som sitter på bänken heller! ;(
Nää, vi skiter i matchen på lörda´, läker våra sår och lottar skiten istället! Vad säger ni?
Kommentera

795122 · »