1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581106 inlägg · 6216 ämnen

Modo - Timrå IK 2012-09-15

1517061 · » Till forumet


Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15

Mathias: någon som läst jankens text på tikare.se?

kan ju inte annat än att hålla med i allt han säger, för modo är laget man hatar mest av allt men ändå laget som skulle vara det jobbigaste att inte ha kvar i elitserien...

för det är något speciellt med att få retas med alla i min omgivning som håller på modo när man slagit dom :)

Kommentera


Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
renen:Det finns ju fler helger på en säsong än det finns derbyn, så jag ser inte varför man måste välja egentligen....
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
bj21: känns lite både och, visst är det härligt med derby på en helg men ekonomiskt tjänar man på att möta sexiga Växjö på aj lördag istället för en tisdag i november.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
bj21: håller inte med, med ekonomin vet jag inte, men tycker inte alla derbyn ska vara på vardagar. Ett derby på en helg är det ultimata, man laddar hela dagen hemma utan jobb, man knäpper några bärs och man får den där riktigt härliga helgstämningen som kommer fram med ett derby. Plus att det blir lättare för folk att åka långt och se sitt lag då om man inte bor i staden. 

Derby på helgen is the shiiit! 
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
arnio:Alla derbyn kan och borde spelas på vardagar. Bättre ekonomi att ha andra matcher som Rögle, LHC och HV på helgerna! 
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
matte1: man kan nästan undra om han som la spelschemat är modoit. Dom tre första matcherna mot lag vi haft riktigt svårt för i fjol plus hv o Färjestad i match fyra o fem för att vi ska få så svår start som möjligt... men vi ska minsann pissa på dom som en vis man en gång sade
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
En fråga. Om jag säger om derbyna mellan Timrå och Modo skulle bli en så kallad högriskmatch, skulle det innebära större kostnader för klubbarna?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Firade 40år igår. Fick fira 2 bortapoäng mot Modo också, en riktigt bra kväll mao. Hoppas att vi jagat bort både AIK och Modo spöket nu :)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Per HApps: Äääh det här är nog bara ett gäng småungar med nyårsraketer.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Per HApps: Brynäs-AIK fick ju flyttas från en Lördag förra säsongen då polisen sade nej. Kanske någonting sånt kan ske när det gäller matcher mellan Timrå och Modo också.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Ska bli spännande att få se hur säkerhetsfolket kommer att ta sig an nästa gång det är derby i E-on Arena.

Verkar som att fokus på epitetet högriskmatch har ställt in skärpan på Modomatcherna. Så oerhört sorgligt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Dream Team: Nä men det tragiska är väl ändå att det finns sådana som vill slåss och kasta sten efter en hockeymatch?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
En storm i ett vattenglas igår verkar det som. Saxat från Timrå supporteklubbs sajt på FB:

"För att förtydliga!!!
Inget hann hända i Ö-vik! Det hade kunnat hända men avstyrdes på ett kanonbra sätt av vakter, publikvärdar och polis på plats! En snyting var vad som hann delas ut sen var det stopp!
All cred till säkerhetsfolket i Nolaskog! Poliseskort och avspärrade korsningar på väg ut ur stan!"
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15

Främlingslegionen slogs tillbaka hårt men rättvist, vi har två målvakter som duger gott och målskyttar finns, gäller bara att det lossnar, Önerud, Rhodin, Friberg mfl. 

Försvarsspelet ser stabilt ut långa stunder men i det offensiva kan det bli bättre, vi måste komma till mer skott och framför allt backskott, Sebbe och Robinson kan vi kräva mer av där. 

Bagarn är tillbaka i gammal gott slag och Söråkers most famous visade att Gretzky-takterna sitter i än. 

Vi har ett väl komponerat lag denna säsong och vi har dessutom en skön bredd som kommer bli väldigt viktig längre fram i serien.

Inga större växlar skall väl dras av detta egentligen på de två första matcherna, riktiga värdemätaren kommer på lördag då vi verkligen får se vart detta lag står. 

En fräsch Hedström på detta och en Nordgren i kalasform så är nog inte slutspel en omöjlighet.

"Bätte en tyst Nordgren än en Müllrande skog.",

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Paddan: Instämmer helt och hållet. ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15

Hälge: Intressant att se Timrå ikväll, det lär nog bli åtskilliga poäng till så länge som ni kan hålla er till att spela samma spel som ikväll. Fast det känns samtidigt som att Torp fortfarande är lite timråit, med tanke på de gratispoäng han bjöd er på ;)

Sen måste jag säga att som MoDoit så skäms jag fruktansvärt att höra vad några mentala kalhyggen planerat att iscensätta. Skulle jag fått bestämma skulle dessa "intelligenta" individer förbjudas att besöka elitseriearenor under åtminstone den närmaste säsongen. Sanna supportrar behöver inte ta till knytnävarna, eller kasta sten, för att stödja sitt lag.

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Modano: Till 06.00. Alltså i dryga 5 och en halv timme till.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Nån som vet hur många timmar NHL har på sig ??????
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
By the way så ligger vi 1 i powerplay statistiken :)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
73Sjöbba: I'm forward
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
HV71 och Timrå ligger 2:a bägge två enl Swehockey. Känns ganska ointressant just nu dock, det viktiga är att vi startat säsongen på ett bra sätt. Ska bli intressant att se om/hur laget utvecklas under säsongen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Blizzard:I'm back. :)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Timrå Icon: du är ju nykter så konstiga ord du använder
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Timrå Icon:
SVT-Text säger 2:a 
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15

Timrå Icon:

Om du frågar TJ så är vi 2:a. Alltid.

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Per HApps: Ligger vi inte 3:a förresten...? Skit samma.
Vi är snart etta ändå.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Per HApps: Puss och go' natt :-)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Timrå Icon:
Puss påre !!! 
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Per HApps: Sov gott! Jag lovar att vi inte ska prata om varken genusfrågor angående hundar eller promiskuöst leverne syskon emellan :-)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Blizzard: Kan man inte kräva neutrala moderatorer till skillnad mot vad vi ser i i ES och hockeydomarna då?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
By the way så kommer jag att somna gott snart med vetskapen om att vi "just nu"  ligger 2:a i tabellen :) 
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Hursom ruskigt skönt med seger ikväll. Jag skulle vilja drista mig till att säga som Boork, det här kan vara en momentum match för oss denna säsong. Vem vet?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Patrik Källstr: Du är ju lite roliga iaf men du var ett halvete förra säsongen, lär dig av det och ta lite skit nu så kanske man kan gilla dig sen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Jack Daniels: Det är jag sällan :-).
Möjligen på julottan
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Blizzard: Jag håll med du. Ikonen är inte nykter.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Blizzard: Det är nog inget större fel på honom.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Blizzard: Ah, jag mår fruktansvärt dåligt. Det som hände idag är nu historia!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Patrik Källstr: Bra idé. Du verkar ju faktiskt rätt schysst
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Jaja, nu skiter vi i detta. Dricker lite Ouzo och lyssnar på UFO istället!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
So it begins..
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Kanske får införa Disciplinnämnd för supportrar också
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Patrik Källstr: Jag skulle definitivt skämmas om några supportrar från mitt lag skulle kasta stenar eller slåss, oavsett hur långt borta jag skulle vara, för de representerar ju ändå mitt lag och min förening. Anser lilla jag iaf...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Jack Daniels: Inte mitt problem att några Modoiter långt ifrån min hemstad har fått lite för mycket alkohol i sig...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
73Sjöbba: Stenkastning idag, öppet brev om att stenkastning är dumt imorgon.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Patrik Källstr: Beklagar att du inte har vett att skämmas över dina egna. Fy f........ Vad patetiska ni har blivit!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Dream Team: Det är sånt där som gör att man vill åka upp dit på nästa bortamatch
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Dream Team: Jeanette kan väl gå ut och be pojkarna lugna ner sig?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Dream Team:Undra om det är supporterklubbens ordförande som ligger bakom det? :)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Blizzard: Tur du hade ett L där på slutet.
Trodde vi skulle möta Mota nästa
Kommentera

1517061 · »