1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577864 inlägg · 6216 ämnen

Mora IK - Timrå IK 2007-01-18

819969 · » Till forumet


Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Retrotröjorna var väl till matchen 2007-02-03 15.00 Timrå IK - Mora IK????
Då ser vi till att slå boogey-teamet då istället, med finkostymen på...;-)

FORZA TIK......alltid, alltid.........
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Rayman: That's the spirit!!!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Hallå där..lite perspektiv på saker och ting. Senaste matcherna:

Malmö (b) SEGER
Modo (h) SEGER
SAIK (b) SEGER
Frölunda (h) SEGER, KROSS!
Luleå (h) OAVGJORT, förlust i sudden.
Färjestad (b) förlust
Mora (b) förlust, skitmatch

Timrå har alltså tagit 13 poäng på de senaste sju matcherna och har tretton poäng ner till nionde plats. TROTS alla skador. Båda nollpoängarna är på bortaplan, mot lag som TIK har svårt mot.

Saknar hjärta tror jag knappast de gör..trötta och slitna är de säkert, det vore konstigt annars. Med tanke på skadeeländet tycker jag att grabbarna ska ha en eloge för att de fortfarande hänger med så bra.

Ville bara påpeka att jag inte ser någon som helst anledning till panik för att de spelat dåligt i två matcher.
/POSITIVE ARNE
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
mikenomad: Sedan måste jag säga att TIK under den senaaste en och en halv månaden, med visst undantag för de tre vinsterna, ser ut som världshistoriens tröttaste hockeylag. De åker inte till båset, de hasar sig dit när de ska byta. Känslan jag får är att spelare "sparar sig" när de är på isen för de får logga på tok för många minuter.

En högenergispelare som Jonte med en halvtaskig försäsong drabbas nog hårdare av sådant.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
lincoln: Ja för fan.... och kom ihåg att han forfarande leder interna poängligan, nu kanske det inte är så konstigt då Pärssinen och Hahl och alla andra med för den delena har vart borta ett tag, men ändå.....
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
mikenomad: Ja, visst går det tungt för Jonte, men jag tycker ändå att man är ute och cyklar i artikeln. Kanske inte i innehållet, men i själva konstaterandet.

Hallå??? - Varenda gubbe i VF och LHC måste ju vara större floppar?

Elller?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
mikenomad: Men Hedström själv påtalade redan i somras att han inte är någon frälsare, mer en grovjobbare. Jag är rätt säker på att man vet vad man skrev kontrakt med.

Att Timrå går tungt nu är ju självklart. Lyft bort tre av fem i alla andra lags förstafemmor så får de också det tungt. Jönsson/Nordström/Rohdin, Bäckström/Månsson/Sjödin, Davidsson/Åkerman/Pettersson, Bartecko/Renberg/Saravo osv osv osv.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
actionleif: Fint slut på intervjun ..

"hälsningen till Timråfansen är glasklar.
– I'll be back. Det är inte min stil att ge upp. "
Kommentera


Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
mikenomad:

Särskilt dessa rader är lika sanna som de är tråkiga att inse:

"Någonstans har nog också Timrå gjort ett fundamentalt fel i sin tro på Hedström som offensiv frälsare. Visst, han är en högklassig ytterforward då han gör det han är bra på, men Jonathan Hedström är ingen spelare som ensam bär en kedja eller höjer sin omgivning. Utan en stark center bredvid sig, är Boliden-sonen ungefär lika nyttig som Peter Nylander." (Saxat ur hockeycentralen).

Ska möjligtvis vara det sista som inte riktigt stämmer då. P. Nylander har sedan sin återkomst varit betydligt nyttigare!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Kerstin_k:

Är bara att instämma i vad som skrivs i artikeln!
(Bort)förklaringar som dåligt mående, dålig försäsongsträning, avsaknad av kedjekompisar etc till trots; Jonte är värvad och betald hutlösa pengar för att leverara, om inte mängder av poäng, så iaf mängder av energi och j-a anamma. Han skall gå i bräschen och vara en positiv inspiration för sina lagkompisar, i synnerhet så här i motgångens stund! Inget av det här har varit synligt sedan den erbarmliga formsvackan inleddes i höstas.

Aningen glädjande iofs att läsa om honom i dagens ST, där han rannsakar sig själv och lovar bot och bättring. Bara att hoppas att så sker, för jag kan aldrig tänka mig att Nubben betalade dyra pengar i någon form av välgörenhet gentemot Jonte den här säsongen och är nöjd om han börjar "betala tillbaka" först om något/några år...
Grovt tjänstefel och missbruk av föreningens pengar isf!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Lite fel tråd att dra det här i kanske. Och det kanske redan är postat, jag hittade dock inget när jag scrollade förbi två sidor här.

Hur som helst; Jonte Hedström utsedd till vinterns flopp av hockeysverige.se
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
NuMo: Det är ju jävligt enkelt: förbjud alla speluppehåll för allsköns obskyra utlandstjänstgöringar! Timrå har i alla år kommit tillbaka som förlorare efter alla Karjalavarianter på cuper och skit som iscensatts av våra konkurrenter för att få oss att hålla käften och ligga ner! Se där, Sune Hjort: en konspirationsteori utan internationella bankirer och finansmoguler, ja om man bortser från Foppa dårå!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
htikare: Ja, ibland undrar jag det också... Men titta under min profil på skadeläget så ska du se att (skade)läget ljusnar allt mera. Även om vi får vänta ett bra tag till på Hahl, Lotvonen och Pärssinen.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
lincoln: Jag lider oerhört med eran situation med skador och så. Knyt ihop klackeskorna och kämpa på så vänder det.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Laken: ´Hur? skulle vi kunna sluta bland de fyra främsta med den så gott som kroniska situation vi har vecka efter vecka med dom bästa spetspelarna inte tillbaks förrän 8-10 omgångar återstår av grundserien som typ Pärssinen o Lotvonen för att inte tala om Hahl!

Nej personligen är jag nöjd om vi kommer åtta med sånt oerhört slitage på så få spelare i antal under så lång tid så ser jag det som i stort sett uteslutet att hamna bland de "fyra". Vi har minst Brynäs Hv Fbk o modo
före ossiallafall

Men jag har gärna fel..
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Karln ska spela VM, basta. Äger ju ES.
Rk No Name Team Pos GP + - +/-
1 7 Sjödin, Tommy Brynäs RD 41 39 18 21
2 24 Sundström, Niklas MODO RW 41 34 19 15
3 10 Skröder, Per-Åge MODO RW 41 32 17 15
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Laken: I ST står att läsa efter matchen att Warg fick en klubba under ögat och skadade sig. Vet inte mer än så och undrar därför om nån annan vet mer...
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Kattiz: Nä...har nog aldrig vare sig skrivit eller trott att det skulle vara den allenarådande anledningen! Men även om jag tycker att Kenta har gjort underverk i TIK under de här åren så tillhör jag skaran som välkomnar beslutat ett byta tränare nu.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
mikenomad: Nu var jag inte seriös i uttalandet om att Nubben också skulle få gå. Var bara en replik på ditt resonemang om att det inte var så konstigt att Kenta nu får lämna klubben i diskussionen om juniorerna. Det är ju knappast därför som man nu går skilda vägar!

Även med låga förväntningar från alla andra så har nog inte en junior samma låga förväntningar på sig själv. Hur förödande är det inte för en juniors självförtroende om denne gör dåliga byten i sin debut, som resulterar i baklängesmål inför ett par tusen åskådare? Jag tror inte att någon vill utsätta en junior som normalt inte platsar i laget för något sådant.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Laken:

Ingen som verkar vilja svara på dina frågor tydligen...
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Laken: Det kan ju vara sant, Men nu är det som det är..

Men jag kan erkänna att det är lite surt med förluster..

Men när slutspelet börjar, då j****r ska vi vara med på allvar..
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Inga nya skador då, eller?
Vad hade hänt med Warg?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
kamsen: Om vi bara sluppit skadeeländet så hade vi vunnit serien i överlägsen stil, det är jag helt övertygad om.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Laken: Håller med.

Det är väl slutspel som är målsättningen, sen att det gick så j***a bra under hösten ska man väl inte gå in å säga att man måste vinna serien för att känna sig nöjd..


Nej nej, Kämpa Timrå

vi ska till slutspel med många friska och hela spelare då!!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Poffa: Jag postade detta häromdan, men jag gör det nu igen, bara för att ytterligare statuera exempel: 

"Seger mot Luleå, så underbart. Återigen gör vi bara en riktigt bra period men vinner. Och nu är vi tvåa och förbi lillebror i tabellen. Från och med nu kommer försprånget bara öka."

Inlägget skrevs den 7 december, och visst stämde detta under en period när ni drog ifrån rätt rejält när vi var nere som allra mest på botten och kälade. Men då ni låg före oss enbart tack vare bättre målskillnad efter den förra omgången så haltar din analys rätt så betänkligt. Frågan är hur väl MoDo hade presterat med samma typ av skadeproblem som Timrå.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Snälla, kom ihåg vilka jävulska skadeproblem vi har! Vi går på tre femmor.
Slutar Timrå bland de fyra så har man gjort en bragd! Blir det slutspel så är det klart godkänt.
Men redan till nästa match kanske några av de skadade spelarna kan vara tillbaka.

I Timrå tycker man helt enkelt att juniorerna är för dåliga för att få speltid.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
mikenomad: Inga problem med att ha överseende, frustration vet man som Mora-supporter det mesta om ;-)

Ang frågorna om hur matchen såg ut, det var det en ganska snäll tillställning, Mora hade lite flyt för en gångs skull, med ett mål tidigt i andra, och sen en sen tvåa när dom spelade fem mot tre.. Och ett riktigt viljemål av Tuokko i numerärt underläge i början av tredje, sen var det uppgivet i Timrå..

Ha de så gott och hoppas på en bra match i Timrå den 3/2!!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Kattiz: Nä, Nubben ska INTE lämna sin post! Blanda inte ihop rollerna nu, det är inte Nubben som tar ut laget. Att han tycker så är inte samma sak. Tror dessutom att detta uttalande gjorts i andra sammanhang än mot den bakgrunden att TIK haft halva A-laget på skadelistan större delen av säsongen.

Jo, junisarna borde fått speltid. Ett gynnsammare läge som junior att kliva in i hetluften än den här hösten och vintern får man leta efter. Det är totalkris på spelarfronten i A-laget, laget går uselt spelmässigt. In och kör, avlasta de etablerade. Förväntningarna är låga, det kan inte gärna gå mycket sämre! Ingen kommer hänga en stackars junior som rycker ut när nöden är som störst.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Kattiz: Timrå hade bra många duktiga grabbar som låg högt i +/- statistiken i j20 i fjol samt att dom låg högt i poängligan. Dom låg före många spelare som spelar elitserie hockey idag. Så att timrås junisar är för dålig är bara struntprat.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Laken: Du menar väl HUR MÅNGA nya skador att rapportera?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
mikenomad: Men då borde ju Nubben också få lämna sin post då även han säger att man inte ska ta upp juniorer i A-laget bara för att de är juniorer och att våra juniorer just nu inte ens platsar i där.

Juniorerna platsar nog inte ens i Sundsvall Hockey. Är det rättvist att ge dem fullt förtroende i elitserien då eller är det bättre att låta dem utvecklas mer först?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Thomas W: Tack! De orden värmde..:-D Ang. BB:s sätt att uttrycka sig så ha överseende, frustrationen är återigen hög bland osss tikare.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Thomas W: Hmm...
Hur kan man inte gratulera till 3 pinnar efter ett sånt inlägg

;=))

Grattis!
Kämpa på ni med!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Vem som helst får gärna svara menar jag.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Thomas W: Har inte följt matchen.
Hur såg det ut? Spelarbetyg?
Några nya skador att rapportera?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Bragd-Birger: Synd att du tycker att vi i Mora har ett menlöst lag från en meningslös ända av detta jävla land, vet inte vilken ända du syftar på men synd är det att du tycker så!

Själv tycker jag att Timrå varit en favorit då Mora spelade i AS, tycker fortfarande att dom spelar en hockey jag gillar, Mora behövde poängen er än Timrå idag, med tanke på att dom drullat till det mot både Malmö och Djurgården så va en vinst idag nödvändig..

Hoppas ni får tillbaka era spelare så fort det går, kan inte fatta att ni spelat så pass bra med 3 femmor så länge, respekt!!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
mikenomad: Jag är en samarit. Nyheter är viktiga. Varsågod. Trevlig kväll.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Frisco: Nämen tack så himla mycket, känns som väldigt nödvändig information du förmedlar. Vadan denna plötsligt självpåtagna "goda samarit-roll" från din sida?

Gör dig inte dum, det blir bara pinsamt!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
mikenomad: Nä där har du en poäng, menar ni har ju otroligt många unga duktiga spelare, som jag personligen tror skulle kunna göra bra i från sig i elitserien. Men får dom inte chansen så försvinner dom ju från klubben.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
mikenomad: I det dagliga umgänget mellan kloka, vackra och måttfulla tikare och... de där andra från norra länsänden så får man nog acceptera att det ges och tas lite.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Cyklob: Dina frågor är helt berättigade och vi är många som har frågat oss just detta! Kanske inte så himla obegripligt ändå att TIK efter 5 år byter tränare...
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
mikenomad: Återigen. Jag bara förmedlade.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
knaskamilla: Utan att försvara "skämten" om inavel så borde väl t.om du vara så socialt kompetent att du inser att det är lägre än Glocalnet att dyka in i en motståndar-GB och göra sig lustig över det lagets förlust!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
lincoln: Jag kan hålla med om att det vekar vara någon sorts förbannelse över Timrå och skador denna säsong. Men som jag skrev nedanför i stället för att kalla upp en junior kedja som fjärde kör man ju slut på dom spelarna man har och som är hela. Samt att många spelare i Timrå verkar ju haft ljumsk problem och då är ju frågan hur bra tränade är spelarna ? eller har dom kört någon konstig träning eller vad kan det bero på ?.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
knaskamilla: okej då...sorry...men som sagt
enklare att skämta när det går bra - antar att vi all är lika goda kålupare där.

Men kan du inte hålla med om att vi fått så vi tiger med skador nu?
Eller?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
lincoln:

"Frisco: Äh, fy fan va lågt!

Det här har passerat gränsen för vad som är roligt, det borde du också inse."

Det var konstigt skrivet, tycker jag. Jag kan räkna upp massor av saker som är värre. Skämt om inavel, t.ex.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Poffa: På tal om Virus, så har han blivit mer objektiv på slutet. Man blir inte lika upprörd på honom längre. BTW tror att det var ett tag sen det skrevs något i Anti-virustråden
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
"Sex av Boforsspelarna insjuknade i tisdags - ytterligare fyra i går.
- Som det är nu så har jag inget lag. Om vi tvingas spela så får vi försöka ställa upp, men som det ser ut i dag så är 0- 5 ett bra resultat, säger tränaren Niklas Czarnecki."

Nämen ojdå... vad synd det var om dom!!! Så har vi haft det hela säsongen ;=)))

Man får lust att ta till den här publiksiffre ramsan "HAR VI PÅ TRÄNING!!!, HAR VI PÅ TRÄNING!"
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-01-18
Teamreux: Ja, det här med J20... det kan ju i alla fall avlasta var 3e varv eller nått.

Det här är ju nästan fysisk misshandel av de som lirar

Påminner om mitt inlägg från i morse:...
Kommentera

819969 · »