1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581723 inlägg · 6215 ämnen

Mora IK - Timrå IK 2016-03-08

1733997 · » Till forumet


Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
jå1: Nej jag tror inte heller att Forsberg vill vara ass coach utan att han vill uppåt i systemet och det skulle självfallet vara ett steg tillbaks. Jag gillar verkligen Roger och hans engagemang. Men det finns några saker som man kan fundera över som tex hans brist på aktiv matchcoaching, vi har dessutom på dessa 2 säsonger han varit här sugit i PP. Men samtidigt skulle det vara intressant att se hur han skulle hantera ett lag som har mer spets och tyngd och kan lyckats sätta de många chanser man faktiskt skapat i sina matcher. Skulle vilja se procenten på alla matcher vi vunnit skottstatistiken i år, då det känts som vi vunnit skotten i princip alla matcher vi spelat men brustit i målproduktionen. Med lite mer tyngd och spets skulle vi legat betydligt högre upp i serien det är min åsikt.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
Sputnik: Ser gärna att Forsberg fortsätter nästa säsong. Men om Uffes tillträdande innebär att vi får ha kvar sonen så köper jag det också.
Jag vill verkligen att Jonathan fortsätter utvecklas i Timrå IK ett år till. Både för hans och vår skull.
Tänk er han och Elias ett år äldre. Det kan bli hur bra som helst.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
Sputnik: Tror inte Roger är så sugen på att kliva åt sidan.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
cally47: Skit i sanningshalten. ;) bara kul att det börjas snackas lite igen efter ett par svältfödda år. Men jag skulle nog inte säga nej till en konstilation som Modano skrev tror jag, om Dahlen som huvudtränare och Forsberg som sidekick.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
Sputnik: Stämmer. En som satt på raden ovanför mig under en hemmamatch sa att Dahlén ska ta över till nästa säsong. Sen om det stämmer eller inte låter jag vara osagt.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
Sputnik: Då kan det ju vara helt taget ur luften..
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
Modano: Har för mig att någon här på HS som sa att denne hört från någon att Dahlen skulle vara aktuell för nästa säsong. Minns inte vem dock, men personen skall ha hört ryktet under en hemmamatch om jag inte minns fel.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
ja man får väl vara nöjd med avslutningen av denna säsong ändå, äntligt lite hopp igen.

Men känns ändå lite kluvet när de hade ett sånt jätteläge att få till en direkt avgörande match på hemmaplan, känns inte riktigt som energin räckte till för att ladda om till denna match.

Det jag kan tycka är lite märkligt är att laget väljer att resa hem söndag kväll efter leksandmatchen istället för att vara kvar att kunna ladda ordentligt till denna med mycket sömn och energipåfyllning...en lång bussresa hem, sova lite träna lite sen bussresa ner igen känns inte som optimal uppladdning till denna typ av match tyvärr!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
Modano: Tyngd med rutin vore inte fel. Gärna en back som klarar av direktskott med.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
jå1: Vet bara att han har vart i snack med tränare o nubben som bollplank i vad som krävs för att ta steg uppåt. Med rätta värvningar och att få behålla rätt spelare så går vi upp nästa säsong är övertygad om det. Behövs bara lite tyngd storlek gärna 1-2 från Nordamerika
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
Knylan: Dan Pettersson är ett utmärkt exempel på spelare som tar sin roll i PP med bravur, alltså ställer sig som en kloss och ger sina andra spelar utrymme då han tar på sig typ
2 försvarare på köpet. Tyvärr så har väl
Västervik haft kass PP statistik överlag som oss men varit en lagmaskin på annat sätt.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
Sputnik: Ja, det är märkligt på många sätt. Jag kan alldeles för lite hockey för att begripa mig på det också. Vi behöver nog få in spelare utifrån som kommer ifrån en annan kultur där de varit tongivande i PP i sina tidigare klubbar och där de också lyckats bra. Dan Pettersson är väl ett ganska bra exempel på en sådan spelare.

Mycket handlar väl om kollektivt självförtroende och att verkligen få igång ett PP tidigt på säsongen, att laborera sig fram till ett slagkraftigt spel under säsongen fungerar bevisligen ganska dåligt. Det hade också varit intressant att se vart PP:t hade tagit vägen i år om Lindgren och Johnsson kunnat få vara med på riktigt redan från start också.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
Knylan: Jag har också varit inne på och tjatat om PP. Vi kan fortsätta att vara så fundamentalt sämst på den spelformen. Känns som det satt sig i väggarna att vi varit så kassa I ett par säonger nu. Det är också något som Forsberg har misslyckats med, känns inte alltid som han lagt så mycket fokus på den spelformen, men det kan ju vara min egen uppfattning med.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
Modano: Vart kommer ryktet om Uffe ifrån?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
Dundee: Jo jag kollade om klippet och jag hade hört fel. Han sa att vi har något spännande på gång för kommande säsonger. Tyckte första gången att jag hörde han säga inför kommande säsong med bestämd form. Aja jag får skylla på hans Dalmål. ;)
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
Sputnik: Jag tolkar allt det där snacket som medias enorma sug efter att kunna gräva fram klickisar. Precis som Leksandsexperten Bäckström sa under livesändningarna så är ju frågan om det ens funnits en diskussion om vi inte fixat Meca.

Jag tror säkert att Roger är intressant för SHL i någon form. Men ska jag spekulera kring hur han resonerar så kittlar nog tanken på att bygga vidare på det vi har nu ganska så mycket också. Jag tycker även i fortsättningen att vi ska lägga nästan oproportionellt stora resurser just på ledarsidan. Den här klubben behöver kloka och framförallt skarpa hjärnor, personer som kan bygga den här föreningen stark utifrån de förutsättningar som råder.

Han är en sanslös pådrivande istränare, sen vet inte jag i övrigt. Kanske behöver vi någon annan som har yttersta ansvaret för att just klara av matchsituationer bättre.

För övrigt så hoppas jag att man, i diskussioner kring kontraktsförlängningar, beaktar hela säsongen. Visst, väldigt många har lyft sig, men från och med nästa säsong behöver vi vara med på allvar. Jag forsätter att tjata om PP men det måste vara slut på harvandet i den spelformen nu, annars omöjliggör vi högre tabellplaceringar.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
Sputnik: Tror och hoppas Uffe Dahlen tar över med Forsberg som 2a
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
Sputnik: Vet att dom pratade tidigare om i något klipp att om Timrå får behålla talangerna så kommer det bli ett ruskigt bra lag nästa år.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
Sputnik: menar han inte att laget kan bli intressant om vi får behålla våra talanger då?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
sargad: Vad tror/tycker vi HS experter om Tränare Forsbergs fortsatta tjänster? Han har ju fortsatt kontrakt men jag såg nått klipp där det ändå fanns lite olkarhet när Forsberg sa att Nubben och han skulle sätta sig ner och prata om framtiden.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
EArk: Hur vi än vrider o vänder på det.. Den här säsongen bör summeras som ett steg framåt. Gott.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
El Maco: När börjar j20 kvalet?
Tror ni man tar med några seniorspelare, som Mora gjorde för något år sedan eller tror ni dom förlitar sig på ordinarie spelare+ Dahlen och pettersson?
eller det kanske bara fungerar i j20 grundserien, någon som har koll?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
Det är ikväll som vi skulle ha haft en Peter Antoine i båstet och en 4-5 Killer i laget som kunde ha mosat deras målvakt och ett par spelare..men!
Vi tar nya tag nästa sesse...
Nu spelar vi av matchen på torsdag och sen börjar arbetet att rensa i laget!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
Timrå gör absolut ingen plattmatch, utan krigar på så gott de kan. Mora vinner rättvist.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
Andersson: Klart alla som kan skall sluta upp och ge Kapten Hallin ett värdigt avslut!!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
jå1: Enligt klippet som finns uppe på st om avslutningen på slutspelserien m.m, tror det är mittmedia som står bakom klippet. I alla fall så säger ena reportern att Timrå kommer göra en intressant satsning till nästa säsong. Vad han menar med detta och vad han sitter på för information vet inte jag men det låter ju lovande. :)
Kommentera


Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
Där dog det... :/ :'(

Men ändå...


Stort jävla tack för underhållningen denna säsong och jag är jävligt impad av killarna!

Dom jag gnällt över har också rätt till beröm..

Molinder bla har under andra halvan av säsongen levererat precis vad man kan förvänta sig. Smarta beslut med pucken lite strö mål och en del ASS samt starka tekningar.

Jag mår jävligt gött över detta Timrå IK!
Kommentera


Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
Smart! Nu får vi loss spelare till J20-kvalet precis som planerat
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
Tycker ändå vi går o tackar för denna säsong och dyker upp i hallen på torsdag o dessutom köper nånting i kiosken
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
söder över: Bara någon vecka sedan de behövde få in miljonbelopp. Kanske cashar in nu med framgången? Jaja, tack för denna säsong Timrå, nästa år tar vi ett steg till!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
söder över: Skillnaden är tränaren
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
Ja det syns att Mora har det vi inte har...

Synd att dom byggt det här på pengar dom saknat...

För visst har det varit skriverier om Moras brist på stålar redan under vinterns gång va?

Jag är impad av Mora alltså! Kompletta!

Bra målis

Starka backar med bra spelförmåga och starka passningar...

Bra starka och snabba frw som kämpar bakåt med diciplin och även klarar att vara ruskigt vassa framåt...
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
Jämtlandsfil: ejdsell har inte riktigt funkat idag. Han har potential men fipplar lite väl med pucken...
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
Kanske spela Dahlén och Wedin tillsammans. Två som kan låsa upp ...
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
söder över: absolut, nu sjunger vi:
IN MED PUCKEN I MÅL, IN MED PUCKEN I MÅL......
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
erathoo: känns korrekt dömt faktiskt...


Men det hände något iaf...
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
söder över: tveksamt, tror tyvärr inte det.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
den var aldrig inne va?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
jå1: Dags för några av de äldre att kliva fram och hänga nån balja nu, man kan inte bara förlita sig på att Dahlen ska fixa biffen.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
Bragd-Birger: 3 mål i en period gjorde vi senast förra matchen, det går att göra. Känns avlägset dock, ser ut som om vi inte orkar hela vägen ikväll.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
söder över: vi måste vända spelet snabbare, precis som dahlén säger. Vi behöver verkligen in ett par backar i laget som kan slå snabba förstapass.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
Visst kan man vända 0-3..men det finns tyvärr INGET som tyder på det.
0-1 målet..så billigt. .
0-2 målet. .krypa ner i arslet på Mattsson.
0-3 målet. .går vi bort oss totalt.
Usch..en Bloody Mary el två nu så man kommer igång till slutakten.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
El Maco:
+1 som man skrev förr :)
Empty the tank nu boys, allt är möjligt! Ett tidigt mål tack.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
Ok, är det någon gång det är dags för mirakel så är det typ nu. Tycker Timrå kämpar på bra, men Mora är ett nummer större. Får inte till några ordnade anfall, dock har det inte saknats målchanser. Lite surt att inte någon förvaltats.
Smålalligt försvarsspel på två av målen också, sen är det väl ett Mattsson borde tagit.

Halmstråna nu är väl att a) det svåraste som finns i hela världen är att leda med 3-0, b) att Mora tidigt börjar backa hem så att Timrå kan få tid att börja anfalla mer strukturerat, samt c) att Timrå får in en tidig puck och Mora faller i okontrollerbar panik.

Inte mycket till halmstrån, men som sagt. Mirakel sker bara när dom är nästan omöjliga.
Kommentera


Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
3-0 till BIK. Almtuna borta gnager nu... Men vi har lärt oss mycket i år. Bara bygga vidare.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
Bara att ta av hjälmen och buga. Mora är bra nu...
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2016-03-08
Mer då? Hur spelar vi? Går vi in för avslut?

Ne vi går in med dumpaojaga och kör fast...

Byt tanke där för fan...

Rakt in avslut och returer!
Kommentera

1733997 · »