1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598794 inlägg · 6213 ämnen

nu är det för lugnt..

nu är det för lugnt..
Jaha..nu är det lugnt..
ingen har nämt något spelar köp,sparka peo
att det är kallt i ladan, bara målvakerna har fått
lite skit..detta känns inte bra innan matchen...
Hmm..

Sv: nu är det för lugnt..
Klart att det är lungt idag ska negotrenden vända

Japp, idag går det bra. Jag drömde hockey i natt och om en massa mål gjorda av killar i röd-vita dräkter (med en örn på). Det måste betyda något =)

Dessutom har jag käkat gröt och proppat i mig vitaminer inför matchen, det kan bara inte gå fel nu! =D

HEJA HEJA HEJA TIMRÅÅÅÅÅ

Vist är vi väll alla nöjda med att laget faktiskt inte ligger sist, och ännu gladare över att styrelsen fortsätter med sitt stöd till lagledningen. För givetvis är det väl så att det vänder av sig självt ? Inget annat elitlag i någon annan sport skulle väl agera annorlunda ? (så som att byta ut hela lagledningen, bänka spelare som inte håller måtet och värva mer än bara en frälsare). Skämt åsido, ansvaret för Tiks framtid vilar i styrelsens händer. Frågan är bara hur vi supportrar kan sparka styrelsen om inte den uppfyller sina åtaganden, nämligen att agera kraftfulllt i tid, och inte bara låta tiden utvisa om Tik under nästa år skall möta bobcats eller Modo i derbyna.

alltid lika underbart med mikaela..
skulle finnas mer som är som du..

gud: Du vet väl vad som händer vid en (högst osannolik) förlust..
Då dyker alla goa killar/tjejer upp..

DartV..
är man medlem i TIMRÅ IK så kan man påverka..
jag är medlem i bajenfotboll och där avsatte vi supportrarna
nästan alla i styrelsen på årsmötet..se hur det slutade SM-GULD..

DartV: Det ryktas om att de som styr i timrå förbjuds att läsa tidningar, internet och all annan form av massmedia som kan komma att påverka det läge som råder.

Skämt å sido: Det ligger en hel del i det du säger. Frågan är när man ska kalla det panik. Det är som sagt en hel del poäng att spela om. Men poängen ska ju fördelas lika vilket innebär att alla lag har lika många poäng att spela om. Skillnaden är att alla andra lag "tar" poäng och vi står och tittar på (känns det som.)

Vad gäller derbyna så är det minst lika roligt att vinna mot bobcats som att slå Modo. Skillnaden ligger i alla de andra lagen. Man är lagomt upphetsad att gå från ladan med en vinst typ 11-1. Det ger inte speciellt mycket. Nästan skönare att förlora mot Brynäs med uddamålet...

Jag håller med dig om att det är dags att börja fundera kring termen panik. Frågan är bara om klubbledningen gör detsamma. Låt oss hoppas det.
Om det då nu är panik så är vi åtminstone denna säsong tvimgade att förlita oss på den styrelse vi har idag. Men om vi nu är överrens om att paniken närmar sig är då frågan vad vi som supportar kan göra för att hjälpa till ?

Jag har i alla fall lite förslag:
1/ alla trogna supportrar lockar med sig 1 kompis extra till varje match, detta skulle ge sköna extrapengar till klubben, för att inte tala om trycket på läktaren.
2/Minst 2 trummisar till, fler koskällor, tutor och blinkande lampor och en lika enträgen klack som mot VF sist, så tar vi garanterat platsen som elitseriens bästa klack.
3/ Vi startar en insamling kallad rädda Tik, som leds av supporterklubben och skall syfta till ett nyförvärv till. Om alla bearbetar sina egna företagskontakter kommer flera hundra företag få frågan om de är beredda att bistå i kampen mot kvalserien.

Och för det sista:
Vad gör vi sittandes hemma framför datorn när vi borde vara på väg till hallen ? Jag packar i alla fall i hop och med klar och kraftfull stämma beger jag mig mot en efterlängtad hemmaseger för Tik.

DartV: Hade en ganska intressant diskussion i går vad det var vi behövde. är det ngt man saknar i laget idag är det en "riktig" ledare. Målvakter, forwards och backar ska kunna vara så pass bra att det inte ska stå och falla där.

Men en ledare... Problemet är hur man hittar en sån nu?? Det krävs mkt hjärta för att ta ett sånt ansvar. En kille som kan ta det i Timrå hittar man inte så lätt.
Jag tror att Lindholm skulle kunna bli en injektion.

Det bästa skulle ändå vara att övertala Huss att "joina" leken igen.

Kanske en ny vice trummis visar sig idag...då ordinarie är på vift utav några underliga anledningar...

Nyvaken men det känns bra inför dagens match ändå.
Dags att bryta Färjestads segersvit!

Vid vinst är alla glada här, vid ev. förlust så kan ni väl försöka skriva något positivt med all negativitet som utlöses.

I eftermiddag tror jag stenhårt på vinst. oftast är det då vi är som mest negotippade som spelet lossnar.
Jag har min bild framför mig. 4-2 till Timrå.
Bäst att dra.... Taxin väntar...

250 kg kärlek..
glöm inte att smeka whiskeyn ikväll...
4-2 låter bra

gud: Whiskey?? Jag dricker sprattelvatten. Ibland måste man tänka ekonomiskt......
en taxi till ladan kostar 200, inträdet 90, tillbaka till kojan 220 (stannar vid en mack och köper lite korvar.)
Redan där har man passerat smärtgränsen.
Sedan ryktas det i stugan om att det är utgång i kväll. Våga vägra är inte lönt.
Om jag får gå på hockey så ska vi minsann kunna hitta på annat ikväll. Så låter det.

Så whiskey känns "för" dyrt.
Kanske en liten vid hemkomst. Som sagt sprattelvatten och juice- lowbudget så det förslår.

PS: Jag är inte en av dem som skämmer ut mig. Jag skulle kunna jämföra mig med en ledare. Jag har rutin och tillför dessutom många med sunda åsikter vad gäller alkoholens verkningar i vissa stadier. Lite mer hockeykunnande och man hade kunnat värva mig.

« · 23651