1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581692 inlägg · 6215 ämnen

Nu händer det saker

« · 1111510 · » Till forumet


Sv: Nu händer det saker
250kg kärlek: haha ja den där bloggen var då riktigt usel. Iaf det där senaste inlägget jag knappt orkade läsa klart.
Kommentera

Sv: Nu händer det saker
Laken: Riktigt dålig blogg om du frågar mig. Tycker den saknar relevans och utmålar Stefan Lindqvist som den stora boven. Är tämligen övertygad om att det krävs betydligt mer "grävande journalistik" än att enbart "anta" att Linkan är den stora boven.
Kommentera

Sv: Nu händer det saker
Laken: Jag förstår att du vill poängtera att det inte var din. Men det var nära :)
Kommentera

Sv: Nu händer det saker
Laken: Vilket svammel!
Kommentera

Sv: Nu händer det saker
Yellowcard: Såja! That´s the Spirit!
Kommentera

Sv: Nu händer det saker
Länkar till en Timrå-blogg - inte min!
Kommentera

Sv: Nu händer det saker
Hahl Bundy: Jo och sen så kommer vi ju få spela många fler matcher också eftersom vi kommer till final=P
Kommentera

Sv: Nu händer det saker
Yellowcard: Ekonomiskt borde väl vara minst lika bra i ett slutspel efetrsom man tycker att det borde vara fullsatt då också.
Dessutom tär det inte lika mycket på oss hardcorefans som i en KS. :)
Slutspel- Check!
Kommentera

Sv: Nu händer det saker
Frella: Hamnar vi i kvalserien lär vi vinna ekonomiskt på det, lär väl vara fullsatt (?) på varje match typ... Men däremot skulle det tära sönder oss hardcorefans... Så det är ju inget alternativ!

Nåja, vi får hoppas Sonnenberg levererar och gör rätt för sin lön och bidrar till att vi går till slutspel. Som bekant har många av fansen skrikit efter nyförvärv och att sportcheferna ska agera!1!1! Så nu när de gjort det med en ganska så bra snubbe så har vi nog ingen rätt att beklaga oss över att det också kostar.

Men generellt, hur man än värvar hit och dit så kan vi inte förlita oss på en ny kille ska göra allt jobb - det är fan i mig dags att hela laget nu verkligen ger ALLT!! Och det innebär att kämpa varje period och inte i slutet av matcherna! Jävulen vad jag vill se vinnarskallar imorgon... DÖDSVIKTIG match... ahh..
Kommentera

Sv: Nu händer det saker
Per HApps: Han lär dra in runt 2,000kr per byte han gör :P
Kommentera

Sv: Nu händer det saker

Nu när Gurra har lyckats räkna ut att han kostar 46.000 per match, här kommer lite tips vad han kan räkna ut på sin reklamräknare:

1. Kostnad per byte?
2. Kostnad för varje utvisad minut.
3. Kostnad för varje avslut
4. Kostnad för varje missad tekning

Kommentera

Sv: Nu händer det saker
T T: Har ingen länk som bekräftar detta men har för mig att man ifjol sa att slutspel var en nödvändighet då man lagt mer pengar än någonsin på spelarbudgeten. Kanske att man inte gjort det till i år men fick känslan av att man gjorde det för första gången ifjol vilket också skulle förklarat viss snålhet även i år. Men mest spekulationer från min sida.
Kommentera

Sv: Nu händer det saker
Frella: Att budgetera med slutspel låter inte likt Timrå IK i allmänhet eller TJ i synnerhet. Det påståendet får du gärna vidimera på något sätt.
Kommentera

Sv: Nu händer det saker
Laken: Tilläggas bör väl, innan du börjar skrika, att man hade kunnat valt en annan väg i våras/somras, men ändå...
Kommentera

Sv: Nu händer det saker
Laken: Nu kanske du förstår varför man inte kunnat värva tidigare?
Kommentera

Sv: Nu händer det saker
Laken: För att inte backa tror jag att TIK hade behövt spela slutspel för att orka med Jontes lön...Tror att man precis som ifjol budgeterat med slutspel och satt lönerna därefter.
Kommentera

Sv: Nu händer det saker
Laken: Inte mer än 200-250K, annars är det ingen idé
Kommentera

Sv: Nu händer det saker
RocknRolf2: Men tänk också på att Dee-Caz så klart kommer att kosta mer om han blir kvar efter tryout-perioden.
Kommentera

Sv: Nu händer det saker
Men kom också ihåg att vi sluppit lönekostnaden på 3-400 000/mån (?) för Jonte, sedan han lämnade (11/11).
Jag vidhåller att det var bland det bästa som kunde hända Timrå IK, han hade kört fast totalt här! Även om jag önskar honom lycka till i framtiden.
Kommentera

Sv: Nu händer det saker
Karjalainen verkar lite blyg.
Kommentera

Sv: Nu händer det saker
Laken: Under en mille för båda, inte alls så farligt! Bra!
Kommentera

Sv: Nu händer det saker
650 000 * 1,15 (15% skatt) = 747 500 för resten av säsongen vad gäller Sonnenberg.

100 000 kronor efter skatt för en månads tryout vad gäller DiCasmirro.
Kommentera

Sv: Nu händer det saker
Blizzard: Han får inte betalt per match utan det är vad han får för resten av säsongen delat på hur många matcher det är kvar av grundserien.
Kommentera

Sv: Nu händer det saker
För att alla (inkl. min själv) ska förstå hur mycket det kostar att värva.
Kommentera

Sv: Nu händer det saker
Hahl Bundy: Ser att Ros anser att Bagarn är underbetald och det kan mycket väl vara så med tanke på att han inte ens var etablerad när han värvades hit, men tappar vi killar som Pyörälä och Hynning så ska det nog finnas ekonomi till att ge honom ett kotraktsförslag av marknadsmässigt värde.
Kommentera

Sv: Nu händer det saker
Skarin: Ja, inte känner jag mig trygg iallafall. 4- 5 namn med Bagarn i spetsen borde förlänga så fort som möjligt för att jag ska börja sluta bita på naglarna o hinka i mig losec.
Kommentera

Sv: Nu händer det saker
Lill-strimma: "DiCasmirro kan du ta bort från uppställningen. Han blir inte kvar efter januari månad om han inte rycker upp sig en sisådär 50- 70%! "

....tydligen inte, Men jag tycker han gör det bra i de osynliga. Han står framför mål (enda jävla spelaren) och han försvrarar Backe!

dagbladet.se/sport/ishockey/tikkollen/1.439454


Btw, 46 000 kr/match för sonnenberg, ja man kan ju nästan vara säker att han inte missar några matcher ;-) 15 matcher kvar 46 000kr, men han spelar inte förns på lördag så det blir 14 matcher

14*46 000= 644 000kr

kommer han få samma lös i eventuelt slutspel/Kvalspel?
Kommentera

Sv: Nu händer det saker
Hahl Bundy: Vore trevligt om Linkan började förlänga med spelare ur den befintliga truppen också någon gång.
Men, det kanske är för tiiiiiidigt än.
Kommentera

Sv: Nu händer det saker
RocknRolf2: Jag har hyfsade vibbar ang. Sonnenberg. Enl. Linkan är dom ju inte oäviga till att snacka förlängning även nästa säsong om han är bra.
Kommentera

Sv: Nu händer det saker
100 papp för De-caf tycker jag inte är så farligt. Men visst går det åt extra kulor nu för att man hade hjärnsläpp i somras.
Annars förstår jag inte varför Challe inte matchar MPS mer (Ta Oscar Sundhs plats!) och varför Björn Svensson återigen får spela i förstakedjan.

Sonnerberg tror jag inte är nån kille som blir kvar länge i Timrå, men visst, han kan säkert fylla upp efter Håkan Bogg iaf. Bra att man värvar!
Kommentera

Sv: Nu händer det saker
Loma: Ha ha jaa, Jag är billigare än Dee-Caz o jag kan definitivt parkera framför mål! :)
Kommentera

Sv: Nu händer det saker
Hahl Bundy: När medellönen i elitserien ligger på 65.000 kr/månad, då ligger ändå yngre killar/stjärnor som Hedman, Klasen och Pettersson under den siffran, så undrar man ju varför inte farsan limmade fast både klubba och skridskor på en.
Kommentera

Sv: Nu händer det saker
Om Dee Caz kostar 100000 Januari ut som Nyström gör gällande då är det nåt som är fel. Mycket fel.
TJ har nog kanske rätt när han säger att detta är nästan gratis just nu. Tycker ändå att det riktigt dåligt att päningakarusellen har skenat iväg som den nu har gjort.

Därför så kommer det att bli riktigt tufft för oss nästa säsong när det gäller att få folk att stanna när priserna trissas upp i denna takt.

Inte bra. Inte bra alls.
Kommentera

Sv: Nu händer det saker
Vill bara säga att Herr Nyström tycker att Timrå har panik när man värvar såna som Dee Caz o Sonnenberg, Liksom Brynäs som värvade Wanvig.
Kommentera

Sv: Nu händer det saker
Hahl Bundy: Nä, det där är Niko när han går ut på lokal.
Kommentera

Sv: Nu händer det saker
Paddan: Är hans mamma hans agent?
Kommentera



Sv: Nu händer det saker
T T: Ja, jag såg det. Liksom att att AB tycker att Johan Andersson är kraftigt underbetld o att HV har råd att pröjsa honom.

I have a bad feeling about next season!
Kommentera

Sv: Nu händer det saker
Hahl Bundy: Äh,lyssna inte på snål-TJ. Ta hit Dimitrakos. Nu!!1
Kommentera

Sv: Nu händer det saker
Om detta är sant när det gäller Sonnenberg o Dee Caz, så ser det verkligen mörkt ut:

"- Kostnaden för de här spelarna är ingenting om man jämför med övriga spelare som finns ute på marknaden, säger Thomas Johansson."
Kommentera

Sv: Nu händer det saker
Ice Tea: "RJ måste dom få upp i ES standard. Hjälp karln..."

Tror inget hjälper där. Han bör nog inte få spela mer såvida inte krisen är total.
Kommentera

Sv: Nu händer det saker
Blizzard: tror ni inte att pääjärvi borde spela med någon målgörare som tex pyörälä han skapar ju lägena men får inte i pucken .
annars så tycker jag att sund ska få sitta på läktaren ett tag han är ju förjävla dålig just nu björn s har bara producerat i första linen i fjol kanske borde man para ihop han med brorsan och pyörälä
Kommentera

Sv: Nu händer det saker
Mathias: vem har sagt att det smakar än då:P jag tror det kommer bli en flopp
Kommentera


Sv: Nu händer det saker
Hahl Bundy: Känns inta bra det här.. Sonnerberg kan väl vara OK men att inte förstärka på backsidan betraktar jag som tjänstefel faktiskt. Nu har vi en bred forwardstrupp men svagt och svajigt på backsidan. Inga skador på nån av de bra backarna. RJ måste dom få upp i ES standard. Hjälp karln...

Sonnerberg tror jag är värvad mest för sin inställning annars känns väl just centerrollen osäker men hårt arbete i 60 min behöver ju det här laget lära sig och kanske kan han få laget att fatta det i varje match...

Frågan är hur truppen nästa år kommer att se ut?

Finns ju inga indikationer på att nå'n eller några av toppspelarna blir kvar så det blir nog stora förändringar att vänta.
Kommentera

Sv: Nu händer det saker
Taurus: Kan ju vara svårt att hitta någon riktig stjärna. Så här långt in i säsongen tror jag knappast att någon klubb släpper nån poängkung/backklippa.

Dessutom så har ju Linkan sagt ' vi får se vad plånboken tillåter' vilket antingen betyder att det har gått sämre än väntat ekonomiskt/publik , eller att Timrå bestämt sig för att spara pengar i år.

Som du säger , Backar behövs absolut , och det riktiga sportchefstestet kommer nästa säsong ,m ed alla rykten om spelare som är klar för andra klubbar redan nu (varför kan det inte vara trade deadline för sportchefer och agenterna?)
Kommentera

Sv: Nu händer det saker
Taurus: Tycker det verkar vara samma för alla klubbar som värvar denna tid. Ulmer var väl inte längre önskvärd men har iofs blivit en succé i Modo. Morrison fick sparken från sin slovenska klubb. Karjalainen fick sparken från Ässät och Sonnenberg var inte längre önskvärd. Brynäs värvade Kyle Wanvig och han sitter som 13e forward just nu.

Ska bli intressant att se vad Frölunda vaskar fram om Nordquist blir borta länge. Där finns iaf resurserna att köpa loss spelare.
Kommentera

Sv: Nu händer det saker
Hahl Bundy:

Vad jag känner är att man inte duger till att värva nåt som höjer laget, utan man får ta avskrapet på marknaden!! Är det inte så, så måste det vara nåt fel längre upp! Tror inte detta leder till att laget presterar bättre!!! Sedan att man skiter i backsidan säger ju sitt, som är anledningen till varför tabelläget är som det är!!! Kommer att bli ett helvetetsår nästa säsong med spelare, om dom nu klarar sig kvar!!! STARKT JOBBAT LEDNINGEN!!!!
Kommentera

Sv: Nu händer det saker
andyo: Jag tror på Sonnenberg. Iallafall nu. :)

Men inte utan att det känns som en budget variant när vi Värvar 3 spelare som i stort sett fått sparken.
Dee Caz som kom från spagetti land, tycker jag inte har visat nånting, Karjalainen har fått sparken o tränade med nåt div.1 gäng innan han nu kom hit. Men som back up ska han väl kunna platsa :)
Sonnenberg är den mest intressante o jag hoppas att Linkan har gjort rätt här för en gångs skull.
Kommentera

« · 1111510 · »