1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581717 inlägg · 6215 ämnen

Nyförvärv?

« · 620385 Till forumet


Nyförvärv?
När öppnar transferfönstret igen?

Kimmo Kapanen?
Niklas Nordgren?
Richard Lintner?
Wernblom Magnus?
Svensson Jens?
Söderberg Carl?
Söderberg Anders?
Markus Matthiasson?
Corey Hirsch?

+ att man kan flytta upp några duktiga juniorer.
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Laken: Wernblom ?? Har du slagit i huvet eller nått ??
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
-Gurra-: Han kan i alla fall stå framför mål och böka in några puckar.
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Laken: Eller välväxte Andree Persson Växjö född -83
193 cm 98 kg Rightare
med ett stenhårt skott 3 mål idag mot nybro!!
el. Nybros Jonny Ågren i samma klass som Jens Svensson
Linus Persson Hammarby passningar i lätt foppaklass
Johan Ryno fysik, handleder .sp-sinne ..m.flera

Håller med dig i allsvenskan finns nog en del att hämta...
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
htikare: Ja varför inte?
Roligt med lite nya förslag det var just det jag eftersökte!
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Laken:
Eller så litar vi på dom vi har och låter Lillkenta spela ihop den befintliga truppen. Det finns väl ingen sportchef i Sverige som i dagsläget INTE söker efter en målskytt. Vad är då oddsen för att vi skall få hit en målspottare av klass?
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Känslan av att läsa Timrås gb numera: Deja vu...
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
rupert:
Eller kan man vara så dum att kalla det upprepningar??
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Per HApps: Och hur vet vi att till exempel att Krykov stannar?
Nej, dessutom vill jag ha än mer konkurrens i truppen!
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
gud: Ska sträcka mig till att vara så anarkistisk jag vågar i denna hårt kontrollerade gb; Vad jag menar är att när samma argument vänts och vridits på vecka ut och vecka in kan det ibland vara lite uppfriskande med en stunds "lallande", lite hederligt fåneri, sarkasm eller ironi. Ja, som det vissa stunder kunde vara in the good old days.

Det behöver inte vara svart eller vitt, dvs många gånger "lallades" det med finess...det var inte fyllsnack hela tiden. Numera ska vi hålla oss till reglerna...och eftersom jag skriver detta under helt fel trådrubrik lär jag bli raderad...tjohej!
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Laken:
Konkurrens om platserna i ett hockeylag är ett måste, annars riskerar man att spelarna soffar till sig. Men det är tränarens jobb att se till att sånt inte sker, och sportchefens jobb att se till att det är kamp om platserna.

Själv föredrar jag Lillkentas metoder med ödmjukhet som den främsta ledstjärnan framför tex. Boorkens avstängningsmetodik. Det som inte fungerar på småbarn fungerar inte hellre på hockeyspelare.

Sedan anser jag att Bragd-Birger är den starkast lysande stjärnan på HS-himlen för tillfället.
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Per HApps:
tja har han inte "spelat ihop" den befintliga truppen efter 21 omg så lär han inte göra det senare heller.... finns ingen i dagens trupp som senaste säsongerna hängt in fler är 7-8 baljor/säsong så varför ska det hända nu helt plötsligt?

Oddsen att hitta en pålitligt poängspruta nu?... tja.... Orzagh verkar då gjort succé i Luelå i varje fall.... Minns för några år sedan att både FBK (hyvänen) o Frölunda (Kallio) hittade poängsprutor mitt i säsongen.
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Per HApps: Det är klart att vi skall lita på de vi har..men det hindrar ju inte
att det kan vaskas fram någon enstaka!.. förstärkning ändå o blir det inte
nu i dec.för att bredda truppen (kvalserien undanbedes.. slutspel önskas )så hoppas vi på några kanske 3-4 spetsförvärv till våren..
tycker det skulle fördelaktigt om vi fick några gärna välväxta spelare som
komplement kring Crippe, regin. nielsen så att de kunde få ytterliggare
manöverutrymme för sin mycket fina tekniska skicklighet..o energi

Tex. Calle Söderberg mellan Robban o Crippe (el.Niklas Persson!!)
el. Ryno OIK, Andree Persson Växjö. Marcus Jonassen A-tuna på sidan avRegin el. Nielsen ..

Men till dess..hoppas o tror vi naturligtvis att det riktigt LOSSNAR.. för
de talanger vi redan har..
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
BlackBay:
Är det någon som har info ang Hallin och Styfs skador?
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Per HApps: Jag är rädd att Kenta nu efter ett antal år i klubben blivit alltför mycket "kompis" med spelarna i truppen? Men jag hoppas att så inte är fallet. Kenta tillhör Sveriges absolut bästa ishockeytränare och honom vill jag gärna ha kvar.

Sedan anser jag att RocknRolf2 är den starkast lysande stjärnan på HS-himlen för tillfället.
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Laken: Det blir inga fler spelare. Krykov ut i december och säsongen slut i februari. Då får Nubben tid till att knyta till sig bra spelare och jobba vidare på spelare som t.ex Anton Strålman. Sedan kan vi vara med på allvar nästa säsong.
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Bergius: Bara vi undviker kvalserien så är jag nöjd.
Kommentera


Sv: Nyförvärv?
Per HApps: Jag hoppas samtliga spelare i dagens trupp känner den ödmjukheten inför sin uppgift.

Vi SKA klara detta!
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Per HApps: Ja, men det är ju synd att dom devalverar.
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Per HApps: TACK är alla länkarna, ryser när man läser och så närvarande
till att man håller på ett lag med anor och KULTUR !!
Ödmjukhet och HÅRT arbete nyckeln till det mesta ! Nu nyper vi Modo på minst 3 poäng ! Sloan blommar ut och Crippe dra i väg ett slagskott så ribban blir böjd men går ändå in ! i NÖD och LUST !!! TIMRÅ IK !
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
iggy: Styfs fasthet
Calles kanon
Sheriffens stjärna o vapen
Regins rekyl
Sloans bananklasar
Strålmans utstrålning

Det skall nog gå vägen iallafall mot modo o mot slutspel..
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
htikare: ABSOLUT !!! + Nielsens spelsinne och Robbans ibland underskattade jävlarannama och TEKNIK ! han har lyckats dölja den väl i 7 år.... Vi är TIMRÅ och vi ger.....
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Enligt dagens Dagblad så kan Wahlberg vara ett namn för TIK, Wahlberg som för närvarande sitter i frysboxen under Boorks ledning. Miettinen känns kanske som ett bättre förvärv, men honom släpper nog inte Brynäs. Betyder detta samtidigt att Krykov bestämt sig för att flytta hemöver vid nästa fönster? Vore detta fallet så skulle vi ju må bra av ännu en spelare, utöver Wahlberg.

Oavsett så känns det trots allt intressant då han kan göra poäng, även fast han knappast betecknas som en arbetshäst.
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Frella:
Det är nog säkrast att Nubben kollar upp med RR2 om det är okej eller inte innan dom skriver något...
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Mikael Wahlberg och Tommi Miettinen skulle vara två fina nyförvärv tillsammans med att Nodgren och Kapanen komme tillbaka.

De spelare vi ska ta bort är Nilsen mot Wahlberg och Ström mot Miettinen sedan ska vi ta in Nodgren så vi får en aningen bredare trupp om det skulle dyka upp ytterliggare skador.

vi ska inte hälla vatten över huvudet i för tid.

Skulle möjligen sessutom kunna byta ut Sloan mot Corey Hirch om inte Kapanen vill komma tillbaka.

Oksa måste bort, han skapar inte den trygghet ett lag behöver för att kunna ha fokus på att producera, tror timrå tänker för mycket defens just nu.
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
TIK-Supporter: Du vill alltså ta bort en forward och ersätta honom med en målvakt ?
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
TIK-Supporter: Skulle man ersätta Oksa så ska man definitivt inte byta mot ännu en puckmotare. Byter man ut Oksa vill iaf jag ha en målvakt. Och med målvakt menar jag en tät målvakt som suger åt sig puckarna, vilket knappast Hirsch gör.

Kapanen känns som att han kan vara på väg tillbaka, efter jul då. Frågan är om man vill det, jag är mycket tveksam. Värvar man Kapanen får han rätt höga förväntningar på sig direkt av fans. Frågan är om han kan infria dem då han förlorat nästan varje match iår, och släpper in i snitt nästan fyra mål per match. Självförtroendet lär inte vara på topp där iaf.

När han kom mitt i säsongen hade han allt att vinna, nu har han allt att förlora...
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
TIK-Supporter:Håller med dig helt ang. Ström.. men Nielsen som blir 22 år i
april kan vi inte byta bort o samtidigt behålla Gahn som blir 34- snart
o Även om han är ganska bra fortfarande! så talar tiden emot honom
dessutom är han väldigt ofysisk i sitt spel.. ogillar uppenbarligen tacklingar
Nielsen kan däremot förbättra sig mer o mer även fysiskt åldern är för honom o tekniken har han redan..
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Frella: Jag håller med dig där. En målvakt (även Kung Kimmo) med dåligt självförtroende till ett lag med dåligt självförtroende kan ju bli ett riktigt ledsamt äktenskap...
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Frella: Sedan så är ju spelstilen annorlunda i Finland. Han spelar dessutom i ett lag som är nykomlingar i SM-LIIGA och man har inte den bästa ekonomin. Han får ruskigt mycket skott på sig varje match också.

Det skulle va superskoj att se Kimmo tillbaka i rödvitt, och visst skulle han få höga förväntningar på sig, med tanke på vad han uträttat här tidigare.

Frågan jag ställer mig, är det verkligen värt att chansa?
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Alltså, det finns nog antagligen ingen som inte vill se Kapanen åter i rödvitt. Alla älskar Kapanen. Men det finns ingenting som garanterar ett positivt utfall av det hela, OM han nu skulle komma tillbaka efter jul.
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
ALLA: Har det stått något konkret om att Kapanen ska vara på G tillbaks eller är allt bara "lösprat"?
Vet det stod i Dagbladet(tror jag det var) att han trivdes o längtade tillbaka till Timrå ...men....

Vet någon något mer säkert är jag tacksam om eventuell länk info eller dylikt...
Tack på förhand....
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
tjobba: Nja vill nog inte se Kimmo tillbaka i Timrå igen. Risken att en hjälte slutar som en stor flopp är för stor. Minns när Bosse Ahl var tillbaka en sväng för någon säsong sedan, inte riktigt samma sak kanske men som sagt risken för fiasko finns och det vore synd.
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Bergius: det var ingen vacker återkomst det inte :S
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
TIK-Supporter:

Mikael Whalberg vill jag inte se i TIK-tröjan. Vi behöver inga lata divor till truppen!
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Talangscouten: Med tanke på den rådande situationen på marknaden kanske Whalberg kan visa sig vara ett bra nyförvärv. Lill-kenta kanske kan få fason på honom. Som jag fattat det så är han, trots allt, en kompetent ishockeyspelare. Men jag har å andra sidan inte vidare bra koll på honom.

Om han nu skulle ansluta till TIK skulle jag inte bli förvånad om Kenta lyckas mangla in honom i laget och tänket i laget. En ny omgivning och Kentas ödmjuka synsätt kanske får honom att helt ändra på sig. Det vet vi ju inte förrän han har provat. Men hur man än vänder och vrider på det så är det i slutändan en chansning från Timrås sida om man nu skulle välja att värva honom.

Han kan ju också ha fått smeknamnet "Lat diva" felaktigt av media. Vi vet ju sällan hela bakgrunden av det som skrivs i tidningarna. Men återigen, jag har ingen större koll på just honom. Min poäng var bara att han kanske kan ändra sig med ny omgivning och ny tränare som använder sig av andra metoder än Boork gör. Det kan kanske, på dagens marknad, vara värt att chansa med honom?
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Talangscouten: Ska vi ha något nyförvärv vid denna tidpunkt så är det nog till stor del sånna spelare vi får inrikta oss på. Att hitta en arbetshäst och målskytt i allt, ála Gunno, känns ganska långt bort i nuläget.

Men i det läge vi nu befinner oss i så kan det trots allt vara rätt att värva en Wahlberg typ, så länge han gör mål/poäng, och vi vinner, så är jag nöjd.
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
tjobba: Nej nej nej och återigen nej. Plocka för guds skulls inte tillbaks Kimmo Kapanen.

Ni minns Boo Ahl va? Jag har lärt mig av misstaget. Jag trodde på Bosse i hans comeback, behöver jag säga mer än att de gick käpprätt åt h-e.

Dåliga covers får mig att spy. Fläcka inte ned minnet av en legend. Låt mig slippa gråta blod. Låt mig slippa slita mitt hår. Låt mig få le åt minnet av Kimmo "Väggen" Kapanen även i fortsättningen.

Han är förbrukad, slut, finito, ärrad, bränd - de facto!

Respect!

ALLTID RÖTT,ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Ny målvakt måste väl ändå vara det mest krystade i nyförvärvsväg. Nog för att Oksa fortfarande har en del att bevisa, men...ska han göra mål också?
Den som anser att det är på målvaktssidan Timrås brister finns nu är dum i huvudet.
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
ernie eagle:

Helt rätt !.

Nostalgi passar tydligen det Timråska kynnet, Hirsch, Lind, Mathiasson, Kapanen är inget att bygga upp nåt med längre, dom är fina att minnas, men det är nya tider nu.

Tror även Boorken har rätt angående divan han petat, Visst det är skeetsvårt att få hit målskyttar i nuläget, men jag tror säkert att det dyker upp nån såsmåningom.

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Frella: okej man vet inte om Wahlberg skulle få en nytändning i tik..kanske
men han är på väg mot 34 o kanske lite "halvmätt"..men Kenta är ju o andra sidan boorks motsats med sitt lugna sätt..det skulle W. säkert uppskatta nu!

Men jag kulle i dec. vilja ha en spelare med det här omdömet av det egna laget..."Aggresiv som få vinner X massor av närkamper, är ofta på rätt ställe vid rätt tillfälle o har en härlig målkänsla..3 mål från X:s klubba imponerar. Skarvade in det första o plockade ner en öppnande passning freån X med handsken innan han bröt in på mål vid det andra. Fickäven spela en hel del i numerärt underläge o har växt ut till en av lagets absolut bästa o viktigaste spelare".
Nej, det var ingen saga utan sas idag på den allsvenska klubbens egen bedömning av sina spelare han har nu gjort 9 mål o 2 passn. på 14 omg.
HONOM VILL JAG HA TILL VÅRT KÄRA TIK! ..tex. (el. någon liknande)

Andree Persson växjö lakers snart 23 år
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Bragd-Birger: Det beror väl lite på hur man ser det. Kenta verkar ju inte pigg på fler nyförvärv.
"• 36 mål på 18 matcher – målskyttet har klickat för er så här långt?
– Nja, men...äh, gör man lite mål får man se till att släppa in färre."
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
RocknRolf2: Ska vi tro Nubben kan vi lägga ner tankarna på nåt nyförvärv. Enligt honom skulle vi inte hoppas på det, största chansen till en målskytt är att Gunno väljer att åka hem igen.
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
RocknRolf2:
Alltså har du rätt, vi måste ha en ny stabil målvakt som
max släpper in ett mål per match för att vi ska bärga lite tre poängare.
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
RocknRolf2: Det där Kenta säger fordrar en hel del eftertanke innebärande att har man en uppsättning spelare som resurs då ska den användas på bästa sätt.
Den diskussionen om hur laget ska komponeras saknas helt på detta forum om man bortser ifrån de "laguppställningar" som till och från presenteras. Vilka spelare passar bäst ihop för specifika situationer. Vilken uppställning och taktik mot lag x som spelar enligt y osv.
Kom igen ge debatten mer substans.
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Kerstin_k: Wahlberg känns tveksam tycker jag, blev han inte bänkad under kvalserien förra året också under liknande omständigheter.
Varför inte Tommi Miettinen? På läktaren i dagens match också, där Wahlberg tagits till nåder, och spelar.
Boorken skulle ju ha en sittning med Wahlberg och Miettinen idag - kan Miettinen vara på väg bort?
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Kimmo Kapanen, Kalpa
Niklas Nordgren, Carolina
Svensson Jens, Nybro
Andrée Persson, Växjö
Mikael Wahlberg, Brynäs
Tommi Miettinen, Brynäs
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Laken: Nordgren och Miettinen köper jag - resten är jag tveksam till.
Låt oss minnas Kapanen som den hjälte han är/var !!!
Wahlgren vill jag absolut inte se...
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Laken:
Någon som vet när nästa fönster öppnar och hur länge det är öppet?
Samt hur det ligger till med Hallin & Styf?
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Laken: Känns som:
Kimmo Kapanen, NEJ
Niklas Nordgren, JA,JA,JA om det skulle utveckla sig så.
Svensson Jens, NJA,släpps knappast.
Andrée Persson, NEJ
Mikael Wahlberg, NEJ
Tommi Miettinen, JA, om han lämnar BIF
Kommentera

« · 620385