1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581114 inlägg · 6216 ämnen

Nyförvärv?

682590 · » Till forumet


Sv: Nyförvärv?
htikare: Målgörare välkomnas naturligtvis särskilt, oavsett hur de gör mål.

Mer hjärta-mindre marketing bullshit.
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
iggy: Ja Mandy får hemskt gärna vara kvar..mer tveksam då på backsidan ..
21:an tycker jag är tveksam..vi behöver nog fler ALLSIDIGA!! backar som både har skridskoåkning o BRA SKOTT o där tycker jag allsvenskan har några riktigt bra backar i Ejdepalm växjö Sondell Saik Hersley Malmö m.fl riktigt riktigt bra skridskoåkare i kombination med egenskapen att skjuta hårda distinkta direkskott i mål något Tik behöver till nästa säsong!
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Simpan: Manderville måste bara vara kvar.... i kommade lagbygge !!
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Är det Laken som skrivit det här.... ;-) dags och jämföra listorna *ler*
själv åker man ut med alla sina tre barn och skriker Timrå till slutspelet !! PURE JOY !! genom ståplats och ut till Strimmahallen KOM IGEN TIMRÅ !!
Kommentera

Sv: Nyförvärv?

Dream Team:

Så Timrå vill bli Ryno Rockers..? 

Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Dream Team: Oj, hoppas att Lill-kenta övertygade på honom. Det vore ju onekligens pännande att få honom till laget.
Kommentera

Sv: Nyförvärv?

Så har även jättetalangen Johan Ryno varit på besök hos Timrå, fast det var inte igår, precis. Saxat från Dagbladet:

"– Jag var där och träffade klubben då Sverige mötte Slovakien, säger Ryno.
• Var det ett bra besök?
– Ja, det såg ut som att det var bra däruppe i Timrå. Men jag har även pratat med Anton (Strålman) hur det var och han är väldigt nöjd. Jag träffade både Kent Norberg och Kent Johansson och diskuterade framtiden.
Draftad av Detroit
Johan Ryno har gjort 21 poäng på 31 matcher och är född 1986. Han mäter 195 och väger 95 kilo, men är trots sin storlek teknisk och duktig på små ytor.
Han gjorde succé under junior-VM och är draftad av Detroit. Men Timrå är inte enda laget som finns med i dragkampen.
– Jag kan inte klaga på intresset och jag sitter i en bra situation till nästa säsong. Nu är det några matcher kvar och efter det så räknar vi med att besöka några klubbar. Hittills är Timrå den enda klubben som jag varit och träffat.
• Vad blir avgörande när du ska bestämma dig?
– Tränaren kommer vara väldigt avgörande."

Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Frella: Danielsson har verkligen gått framåt i år, bra skridskoåkning, teknik och vilja. Men han tar mycket idiotiska utvisningar för snack mm, varit avstängd dom senaste 4 matcherna för en vansinnigt onödig grej, spec som han räknas som en av de bästa i AIS och behövdes i kampen om kvalserien. Behöver mogna på den sidan, men det kan nog Lill-Kenta fixa, då kan han bli en överraskning i ES.
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Frella: Jadu, det där med juniorer kan man ju träta till dödagar. Det jag tror är att vi kommer att få se en hårdare satsning nästa säsong för att undslippa ytterligare en säsong som denna. Frågan är om det kommer att rymmas några juniorer i den? Jag är tveksam, men håller givetvis tummarna.

Jag hade helt glömt bort att Ryno var intressant för Timrå. Ytterligare ett namn från allsvenskan (?), ung och lovande. Men det var inte han jag tänkte på i mitt tidigare inlägg ;)
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Kerstin_k: Om man nu går händelserna i förväg och Timrå skulle få både Ryno och Danielsson. Betyder det då att det är uteslutet med juniorer i truppen igen, eller ska man plocka upp någon egen. Sen värva kvalitetsspelare resten? Kan bli en intressant silly season detta.
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Dream Team: Tja, det låter ju som ett okej nyförvärv. Vad jag vet så är det inte den enda spelare från AS som fått kontraktsförslag inför kommande säsong.
Jag hoppas att man försöker värva utvecklingsbara, unga spelare som visar sig lovande i AS och ackompanjerar det med några tunga, etablerade namn.

Just Danielsson vet jag inte så mycket om. Men om han har fått en nytändning kanske det kan vara värt att satsa på. Han har ju gjort helt okej med poäng i alla fall. Inte vidare gammal i alla fall så man tycker att det borde finnas en hel del att hämta där.
Kommentera

Sv: Nyförvärv?

Almtunaforwarden Nicklas Danielsson har tydligen varit på besök hos Timrå och fått med sig ett kontraktsförlag med sig hem. TIK försökte tydligen in i det sista värva Danielsson inför det sista transferfönstret men affären gick i stöpet. Bättre lycka nu då, kanske. Saxat ur Dagbladet:

"Han gjorde 26 matcher i Brynäs som 18-åring, 47 som 19-åring och bokfördes för 30 under fjolåret. Men när NHL-proffsen kom in i serien fick Danielsson börja om i Almtuna. Den här säsongen har han gjort 31 poäng på 33 matcher (14 mål+17 assist).
– Min utveckling stannade upp något i Brynäs, men att komma till Almtuna har blivit någon av en nystart för mig, säger han.

Draftad av Vancouver
Nicklas är draftad av Vancouver i femte rundan 2003 som 160:e spelare och spelade junior-VM för Sverige 2004.
– Min styrka som spelare är att jag åker mycket skridskor och har bra teknik. Jag har ett hyfsat skott, men behöver jobba en hel del med defensiven."

Kan [url=eurohockey.net./players/show_player.cgi?serial=37521]detta[/url] vara något?

Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Talangscouten: Bra. Börjar bli less på dessa rykten nu.
(Kolla dina mess).
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Talangscouten:

Klar ska det vara...
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Maraca:

Sluta skriva skit. Varken Pärssinen, Hedström eller Nordgren är kvar.

Nordgren blir nog kvar nästa år i Carolina också.

Ikväll är tre poäng ett måste annars är säsongen över...
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Denna säsong blir det nog inga fler. Behövs inte heller.

Nästa säsong kan vi se fram emot Pärssinen, Norgren som ska vara klara för TIK nästa säsong. Hedström klar han ochså om inte Skelefteå går upp.
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Baker:

"– Som det känns nu så blir det inget fler nyförvärv. Det är inget som känns aktuellt just nu. Så, nej, jag tror inte vi kommer att värva något mer, säger Norberg. "

Ha! Än finns det tid för rykten och spekulationer! Nubben uttalar sig något luddigt "Så, nej, jag tror inte vi kommer att värva något mer", innebär det att dom redan har värvat tre spelare till eller? Kan nån med säkra källor klargöra om det verkligen är slutvärvat eller inte..?

Tycker, för att vara lite seriös, att Timrå gör rätt som inte värvar några fler spelare. Det duger gott med dem vi har fått. Nubben har gjort ett grymt bra jobb. Nu kan man ju hoppas att Pärssinen, det envisaste ryktet på hela gästboken, spelar med Timrå nästa säsong.
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Nu är det slutvärvat för Timrå...
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
RödVit: Nu börjar man tappa hoppet om matchklar Rosa ikväll...:(
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
NewYorkboy: Det finns bara en i hela världen som kan svara på den frågan o han är ryss o gillar vodka...Annars är det bara att hålla span på Timrås hemsida där det förmodligen ropas utt först.
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Berglund: vet nån om Rosa ska spela ikväll
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Berglund: Rosa ska det ju vara
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Laken: Ja, så länge dom inte snor Rose från oss så
Kommentera



Sv: Nyförvärv?
Tänk om Krykov kommer tillbaka och spelar ett sista slutspel för Timrå...

Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Helg Ernest: ja så är det!! sen kan man inte skjuta 3 meter över mål som mot modo.. när man är 4meter framför!!
Det duger inte i mina ögon... ska man spela i elitserien får man nog prestera lite bättre än så!
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
SaraS: Med alla dessa nyförvärv som rammlar in i pari och minut.
Så måste ju någon sitta på bänken.
Med mina ögon sett så tycker jag han verkar vara en av kandidatern till att nöta bänk.
Kanske är det han känner själv också, eftersom han inte tackar klacken som resten gör.
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Laken:
Alla som inte är med mig är i mot mig..
Då ska dom krossas,brännas och få leka med dockor..;)

Skönt att du inte känner dig träffad..

Har tidigare tagit upp att jag skriver burdust och
väldig klumpigt ibland..

Är både på gott o ont likadan i verkliga livet..
Har någon gjort något bra får den personen veta det och
har han/hon gjort en mindre bra sak så får den också veta det ..


Sedan i vissa fall efter en jädra massa upprepningar av ett
fåtal skribenter blir man rent ut sagt förbannad och då kanske
blir mitt språk mer grottig..


Tyvärr så är alla inte lika begåvade att skriva så saker o ting
bara "syns" mellan raderna..Jag är mer för rakt på sak..

Thats it..

FORZA TIMRÅ IK..
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
gud: gud: Mot de som inte håller med dig. Mot de, som enligt din uppfattning, är alltför för negativa.
Inte för att jag känner mig träffad men ändå.
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
RedEagleJkp:
Hehe..Älskar dig med..

Synd att du missar matchen ikväll..
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Sune:
Usch vilken idiot jag är..
Känner mig nästan som en Moodooist


Laken:
På vilket sett menar du??
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Sune: Och eftersom ni två verkar gilla varandra extra mycket så kan ni ju ta resten via brev. Så slipper vi andra pajkastning.
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Laken: För att han är ägare av en oerhört aggresiv frisyr. Måste leva upp till myten och legenden om sitt eget jag... fast innerst inne är han bara en liten krambjörn.
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Laken:

Han är alltid aggressiv mot alla...en sann människovän :)
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
gud:

Aha...men nu säger du ju mot dig själv eftersom att jag varnade för kvalserien samtidigt som du var inne på samma linje före säsongen. Undrar vem som idiotförklarar sig själv :)
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
gud: Varför så aggressiv i ditt skrivande?
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Sune:
Redan innan säsongen gick jag ut med att jag skulle
vara glad om vi slipper kvalserien..

iofs så gör jag det varje år för att hålla mig på jorden

Kanske fler härinne som borde anamma det??

Detta med idiotförklara dig skötte du alldels förträffligt
själv utan min inblandning..
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Helg Ernest: Vad tror vi händer med Crippe? Är det kanske precis vad han behöver, eller tröttnar han helt?
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Helg Ernest: Är de nå ny spelare på g???
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
iggy: Crippe ?
Menar du att han är bänkad ?
Äntligen !! ( c :
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Sune: Ta en Valium, eller du, ta två....
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
gud:

Men vad nu då...är du helt plötsligt rädd för kvalserien? Du som hånade mig och närmast idiotförklarade mig för att jag pratade om kvalserien för några månader sedan. Jaja... även du var väl tvungen att inse vart det lutade åt nån gång antar jag...
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
gud: Inte behöver du använda citationstecken på "vi". Vi vinner ju.

Men jävlar om dom förlorar. ;)
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
gud: Egentligen inte. Vi har fortfarande inititiativet i egen hand. Vi har matcher kvar mot Mora och Brynäs, vinner vi dem styr vi själva över utgången. Sedan väntar naturligtvis besvikelser och succéer även i slutomgångarna, men det här borde vi faktiskt klara.

Om vi piskar Mora (som möter Brynäs i denna omgång) på torsdag är vi redan nära strecket!
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Kval hit o kval dit.

Tycker att ett kval skulle vara bättre än att det ska vara slutspelat ;-)

Timrå år för bra för att åka ur så ett kval skulle vara ett antal spännade matcher. Skulle TIK mot förmodan åka ur i ett kval så är dom inte ett lag för elitserien.

Själv tror jag att det blir slutspel.
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
gud: Nej, nu är guldet klart!
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
keni: Samma undran som tidigare...
Att Timrå och Pärssinen är överrens är redan känt! Frågan är om Timrå och Zug har kommit överrens???
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
Visst är det helt underbart med att "vi" får
in nya spelare som förhoppningsvis höjer
Timrå IKs spel..

Men vi kanske ska ta ett djup andetag och
och skita i hybrisen som väller in hos oss..

Det är en del saker som ska klaffa för dom nya
så att dom kommer in i Timrå Iks spel relativt snabbt..

Och om vi ska ha chansen att nå ett slutspel så är
det även en del resultat från andra matcher som ska
ramla in rätt för "oss"..

Allafall jag hoppas att vi siktar in oss att utöka poängen
ner till kvalstrecket i första hand..Sedan är det ju inte heller
fel att åtminstonde ha häng på en slutspelsplats..

Men det viktigaste..Bara "vi" slipper ett ovisst kval..

ikväll så är det en mycket svår match i Jönköping
och jag hoppas att "vi" får med oss en poäng..

Det är en seger för mig..

FORZA TIMRÅ IK..
Kommentera

Sv: Nyförvärv?
arf: håller med dig, OM får man sådan information som troligtvis sägs i förtroende av nån styrelseledamot eller nån anställd så kan det vara meningen att man ska hålla tyst om det... tills klubben officiellt släpper DET och det ÄR KLART.
För det har hänt flera gånger att pressen ( jo dom läser hockeysnack bl.a ) har lyckats få fram uppgifter som har spridits till andra klubbars sportchefen och som har lagt upp storplånboken och dom mindre föreningar ( Timrå IK mfl ) har blivit snuvad på en gobit......tänk på det keni mfl. Men visst är silly sesson en del av hockeylivet.....men man behöver inte skriva ut namnet.... jo förresten Brett Hull snart klar för Timrå ;-)
Ikväll går VI för Vinst !! Forza Timrå, Jantunen Rosa och Crippe !
Kommentera

682590 · »