Nästa säsong vill jag att laget har den gamla, goa röda färgen på sina ordinarie tröjor. Vi som minns de "goda åren" kommer ihåg tidningsrubrikerna - "De röda djävlarna slår till igen" - efter vunna fighter. Rött är Timrås grundfärg - vi hejar "röd och vit, hockeydynamit" mm. Varför då i herrans namn är grundfärgen vit idag??? Psykologiskt är en vit tröja det sämsta tänkbara färgalternativet, om man ska tänka i dom banorna. En spelare i vit tröja uppfattas som betydligt mindre än en i röd, exempelvis. Det finns forskning som stöder den teorin. Nä, fram för det röda matchstället som ordinarie och lägg det vita åt sidan.
RunarUp: Bara vi får in reklampengar så skiter jag i tröjans utseende just nu helt enkelt. Nu måste föreningen börja jobba upp ett eget stabilt kapital. Om det går ut över tröjan, so be it! Anser jag. Med respekt för att alla tycker olika.
Vi som minns de "goda åren" kommer ihåg tidningsrubrikerna - "De röda djävlarna slår till igen" - efter vunna fighter.
Rött är Timrås grundfärg - vi hejar "röd och vit, hockeydynamit" mm.
Varför då i herrans namn är grundfärgen vit idag???
Psykologiskt är en vit tröja det sämsta tänkbara färgalternativet, om man ska tänka i dom banorna. En spelare i vit tröja uppfattas som betydligt mindre än en i röd, exempelvis. Det finns forskning som stöder den teorin.
Nä, fram för det röda matchstället som ordinarie och lägg det vita åt sidan.