1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581953 inlägg · 6215 ämnen

Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03

1539649 · » Till forumet


Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03
Blizzard: Det är ingen som har hittat presskonferensen från igår?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03
Knylan: hoppas iconen vet att det är repris bara...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03
Knylan: Kör bara med Viasat Sport, jag räknar fortfarande med kvalserien igen.   ;)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03
T T: Annars så gjorde RDW precis 1-2 på C More Sport...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03

"På Elitserien Play kan ni se highlights direkt efter matchen"

Måndag, Rögle och Timrå...äh, vi skiter i det och gör kväll...

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03

Knylan: Hos hockeyligan är målet upptaget som PP1.

Konstaterar samtidigt att Mat Robinson noterades för 30:24 istid ikväll.

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03
Ännu en fråga: har Rögle-sekretariatet strulat till det eller varför räknas inte Gunnos 1-1 som PP1-mål?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03
Kattgubben: vi gjorde ju en sån där krystad match mot AIK sist där vi var spelförande i 50 minuter men aldrig lyckades förvalta chanserna. Det känns lite symptomatiskt för oss i år men kan man bara låta bli att ge dom de enkla målen och sparka in några själva (helt sjukt att vi inte lyckas göra mål på den där sparksituationen med öppet mål ikväll) så ska vi kunna vinna. Men snacka om dödsmatch det kommer att bli...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03

Olle:Visst är det så, visst är det så! Nu vet jag inte hur pass bra värdemätare den här matchen var, i sanningens namn. Men börjar vi få backskotten (gärna på ett tillslag) att fungera är ju mycket vunnet där helt klart. Det ska bli spännande (läs:nervöst) att se hur det kommer se ut på torsdag mot AIK. Jag har ingen föraning åt endera hållet faktiskt :O

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03

Kattgubben: Fast ikväll får ju vi massor av skott, centralt från backarna på blå. Det tycker jag är ett rejält fall framåt. Ganska bra skott var det också. Jag tycker inte att man kan förvänta sig forwards av vår rang att göra solonummer och bryta sig in på kassen, det hör inte till vanligheterna. Sargspelet får vi nog acceptera och istället vara glad om man kan skapa trafik på kassen när vi ändå avlossar så många fina backskott som idag. Det är vår nyckel till enkla mål för vi har ju alla sett hur forwards som crippe och Friberg förvaltar sina chanser.

Och då ska dom alltså tillhöra bland det bästa vi har offensivt.

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03
Knylan: jag gillade också 3-1an. Visade redig styrka när han åker in i smeten o skyddar puckenbehåller farten och bara rundar o lägger in den... Nice! Ok han är inte direkt blixtsnabb i rörelsemönstret som robinson men han har tyngd i det mesta han gör så än så länge gillar jag vad jag fått se från honom. forza nubben!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03

superfalle:Tjaaa du, bekvämt och relativt riskfritt att åka ut mot sarghörnen. Det gör inte lika ont som att komma in i skiten mitt framför kassen. Kan tänka mig att om man ligger på mycket speltid är det ett sätt att spara energi så man håller hela matchen ut, men visst.. det görs fan inte många mål därifrån det ska gudarna veta...

Sen är ju defensivt skickliga lag ofta ena jävlar på att "tvinga ut" anfallen till sarghörnen också.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03
Blizzard: nä fy faan va less jag är på den här sarghörn grejen . Jag kan inte fatta vad dom ska dit och göra
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03
superfalle: och de säger ju en del om tex crippe och hedström....varför i helvete gör inte dom mer i matchen när en 100kg back åker slalom mellan rögle spelarna som om han aldrig hade gjort något annat, näe då slarvas det och tempot är på noll ifrån både jonte och crippe!

Tur att det fanns en kall och inte lika "timrå-hjärn-tvättad" spelare i laget som körde sitt race utan att ha hunnit hamna i "timrå-tänk" än, dvs sarg. 

Det som kan vara bra med sådna här kort värvningar, dom har inte hamnat i boxen än, dom gör inte dom där rutinmässiga sargdejterna.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03
Modano: dra inte för stora växlar av den här insatsen av honom nu . Rögle var verkligen helt värdelösa . Att man ens kan få göra två såna mål i den farten är makabert . Dom stod bara pch tittade puck
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03
Knylan: Generellt gör vi så jäkla mål att jag skulle uppskatta en målgest om han så dansade Macarena.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03
DJ Hemp: de förstog man ju! han passar ju som handen i handsken i vårt Un pour tous, tous pour un-lag!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03
Både Crippe och Hagos fick assist i dagens match  ... nu lossnar det  :)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03
RDW har franskt påbrå men detta finns långt tillbaka i tiden, har han själv sagt i en intervju.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03

The great one: Tänk vad enkelt det kan vara när man bara vågar bryta sig in framför mål, blir alltid farligt. 3-1:an var mycket härlig att se. Han utnyttjar sin storlek på ett väldigt bra sätt där. 

Jag tycker absolut att man ska försöka komma fram till en förlängning med snubben, just på grund av hans storlek. Ryms han inte på sex backar sen när Persson (och eventuell lockoutback) är tillbaka så kan han mycket väl vara någon som kan stå och bröta framför mål i PP, lirat forward har han ju gjort förr. Dessutom verkar han vara en skön snubbe. Gillar när han tar målfirandet ända ner till Jocke t.ex. 

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03
The great one: Jag tror han kan vara en Forwardlösning met tung stark har ju spelat det med nu när Strålman kan vara på G
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03
Har jag sagt att hockey är en underbar sport...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03
Är vi säker på att det verkligen är RDW och inte en lockoutspelare nubben smugit in i truppen? Båda hans mål höll foppa-klass...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03
lincoln: precis! Hoppas innerligt att grabbarna är redo att jobba ner ett hårdare aik!
Man kan inget annat än att tacka perra för hjälpen o hoppas att grabbarna i timrå tar över o gör sig själva rättvisa!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03
Skönt men en liten pro timrå arto i kommentatorsbåset med!
Försvars spelet är verkligen så där bra som det måste vara igen nu...
Hoppas innerligt att man inte dyker upp efter jul med det spel man visade upp efter senaste uppehållet...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03
söder över: En titt i tabellen ger vid handen att dagens seger var ofantligt viktig, men att torsdagens match är ett snäpp till på richterskalan. Vid förlust idag skulle vi kunna varit nio (!!!) poäng efter AIK när de spelat ikapp... Även om det kanske inte är supertroligt att de skulle vinnit alla tre hängmatcherna.

Vinst på torsdag så kan det finnas ett liv efter jul! Och spm sagt, nu är Ouäögle avhängda och klara. Ingen Eldebrinkeffekt nu bara tack...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03
söder över: En titt i tabellen ger vid handen att dagens seger var ofantligt viktig, men att torsdagens match är ett snäpp till på richterskalan. Vid förlust idag skulle vi kunna varit nio (!!!) poäng efter AIK när de spelat ikapp... Även om det kanske inte är supertroligt att de skulle vinnit alla tre hängmatcherna.

Vinst på torsdag så kan det finnas ett liv efter jul! Och spm sagt, nu är Ouäögle avhängda och klara. Ingen Eldebrinkeffekt nu bara tack...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03
Mmm myyyyyyysigt! Petad i as glödhet i es... Är det lockout så!

Jag gillar verkligen den här matchen väldigt få individuella misstag och öppenbar gameplan som följs av ALLA! Vi kan bättre men det var riktigt stabilt av alla idag!

Jag blev nervös när vi gick ner i fart där i tredje men då straffade juh oooägle ut sig själva ur matchen så det löste sig juh bra.

Ingen får gnäll idag det enda jag vill såga är våran nervositet där...

Extra plus bland alla godkända får lundström demen erixon och gunno

Sjukt skönt!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03
liston: Nej, de har söpit! Kollar man på hockeyligan och swehockey så har vi AIK hemma på torsdag. Cmore...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03
Timrå Icon: Har inte kunnat följa matchen alls i kväll. Därför väldigt skoj att komma hem och konstatera att Timra IK tagit tre poäng av bandyklubben där nere igen.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03
liston: Härligt att "William" visar att Sebbes mål från i lördags inte var nån slump :)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03

Signa upp Demén Villaume på 10 år - nu! ;-)

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03

Greven:

Karl är ju en skridskovirtouse!

Jädra skön seger, men, har vi spelat klart inför uppehållet?

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03
hubbenorlen: Ja det har var fanimej ett underbart undantag :-)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03
Bragd-Birger: Och nu ska jag komma ihåg att motståndarlagens negativa trender inte alltid bryts mot oss. För då hade Aaltonen gjort mål och sett till att Rögle vann.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03

Skön seger! Rögle var sämre än vi någonsin var förra säsongen. Jistanes!

5/6: gött!

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03
Som Röglesupporter har man alternativen att gå och hänga sig på vinden eller skratta bittert åt den här långdragna tortyren. Jag väljer - efter viss tvekan - det senare, och gratulerar uppriktigt TIK till att ha grävt fram och återupplivat "vår" gamle RDW till en form som jag inte sett sedan typ 2007-tidigt 2008. Grattis till poängen, ni förtjänade dem!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03
Johan J: R2D2! KLASSFÖRVÄRV !!!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03
Så majestätiskt! Tack Nubben, vilken jävulskt fingertoppkänsla karln har med värvningar!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03
erathoo: å där kom den Demman igen..... Nice!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03
superfalle: Kung Nubben!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03
hahaha, underbart!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03
Förläng kontraktet med karl´n.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03
Kattgubben: Tror nog det blir så, haha!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03
Hahahahaa . Va faan kommer den här killen ifrån . Vilken djävla kejsare.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03
VI BEHÅLLER HONOM VA???
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03

Kattgubben:Tig!

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03
Nu är jag nervös... gillar inte våran temposänkning... vi blir så jävla bajsnödiga med en ledning i matcher...

Åka grillor o panga... det är bara det som gäller nu
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03
hubbenorlen: Ja, han har varit bra, tycker även att Sebbe och Dahlrot har blivit bättre. Persson tillbaka och Nisse känns väldigt på sidan.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2012-12-03
33 gånger pengarna på att Rögle vänder och vinner...
Kommentera

1539649 · »