1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598907 inlägg · 6213 ämnen

Så kan det gå

Så kan det gå
Tror allt kan få sin upplösning på fredag eftersom då har AIK- LIF borta och det de som är nyckelmatchen men det förutsätter att TIK tar en 3 poäng i Boden vilket kan bli knivit men chansen sitter i AIK då tar stryk av Leksand och då kommer AIK på 20 poäng för dom är nog klar med 3 segrar på hemmais, det betyder att TIK måste ta minst 5 poäng till och då mot Boden som blir en nyckelmatch och sen ta 2-3 poäng mot Bofors och Löven, nån match mot Leksand i en avgörande match blir lite väl tufft för det finns inget lag som lägger sig frivilligt, jo det finns ett tror jag det var Falun mot Bollnäs i bandy för juniorer tror jag det var det blev visst 50-0 och det räckte med en 30-40 mål så visst finns det läggmatcher.
Boden tror jag defitivt inte lägger sig dom vill nog visa att Norrbotten är starkast i Norrland

Sv: Så kan det gå
Timrå vinner mot Boden 3 Poäng där....Men det som man är mest rädd för nu,det är ju matchen mot Bofors-Kanonerna!

Ja, vi skänkte bort 2 poäng till AIK idag som nu är med i matchen igen... Idag hade vi en jättechans att rycka ifrån istället kröp de närmre... Nu möter vi Boden och Bofors borta, 2st grymt svåra matcher, såna lag är alltid starka hemma... Sedan är det bara att hålla tummarna för Leksand på Fredag, vinner Leksingarna den matchen så räcker 6 poäng för oss på de 4 matcher som är kvar (Bod b, Bof b, Löv h, Lek b)... Mardrömmen är att vi ska bli tvingade att slå Leksand borta i sista, så illa får det bara inte gå... Nu får vi jävlar i mig kämpa...!

Om matchen idag:
Matchen hade 2 aktörer som retade gallfeber på mig: Peter Andersson och David Printz...

Den förstnämnde tillåter ena sekunden höga klubbor i ansiktet o brutala nedrivingar, den andra sekunden kunde han ta ut för en halvslö tripping... ´Bara en sån sak som att han bara skakar på huvet när David Printz brutalt skickar in Pelle Hallin med huvet före in i sargen gör att jag kraftigt ifrågasätter att han ska få vara Domarbas hädanefter...

David Printz skickar först in Pelle med huvet före i sargen, det hade kunnat gått mycket illa, i hans nästa byte kliver han in o åker direkt fram till Per Hallin kör upp klubban i ansiktet på honom o trycker till... Kan bara vara för att vilja skada... Då rasade tom Zäta som åkte fram till Printzen o gav han en rejäl utskällning...

Om matchen så är Timrå alldeles för inneffektiva o spelar för dåligt i Power Play, måste bli mer rörligare där, matchen borde varit avgjord redan efter första perioden... Niklas Bäckström i AIK-målet var dock isens kung denna afton... I spel 5 mot 5 hade Timrå mycket svårt att komma in på mål, mest skott utifrån...

Draget:
Gör som mig, räkna till 100 och så börjar du om med inlägget, också andas du in och ut långsamt, men visst förstår jag din frustration efter Gnagarmatchen!

Iaf så såg Bofors starka ut av det jag såg här hemma i ladan och dom visade också ikväll att dom inte är att leka med efter segern mot grislöven hemma!

7-2 hemma i ladan var väl lite för stora siffror som inte gestaltade matchen mot Bofors tycker jag och jag själv är lika orolig som dig att vi får ruskigt svårt att ta poäng där nere!

Var därför som jag tyckte att vi skulle ha dängt dit Gnagarna ikväll så hade vi haft råd med en förlust nere i Karlskoga och en i Knätofsland, nu blire tajt som en oskuld!

Mot Boden ska killarna bara gå ut och göra sitt jobb och ha den rätta inställningen så ska vi bara ta 3 poäng där uppe! Blod Svett & Tårar är vad som krävs! Okej att Leksand tappade poäng där uppe men det var i premiärmatchen och Boden är nu defenitivt avhängd och det talar till vår fördel. Vi vinner med 5-2 mot Boden!

Boden verkar ha gjort en bra match i Leksand av målskillnaden att dömma. Bör nog tas på allvar. Dessutom lär de skämmas efter att ha gjort en slät figur hemma mot AIK inför största publieken sedan Färjestad var på besök i allsvenskan för tio år sedan.

Peter Andersson - en skandalöst feg domare.

El Maco:
Jo visst 4-0 är väl ett rätt smickrande resultat för Boden och det ska ingen ta ifrån dem, och klart att vi ska ta dom på största allvar men jag själv räknar kallt med en 3:a däruppe! Av det jag såg av Boden här hemma var inte mycket att hänga i julgran, ok skillnad på hemmaplan för Boden men 1 poäng på 6 omgångar och ingen på de 5 senaste matcherna övertygar knappast!

Jag räknar också med att vi tar Lövet hemma ska väl tilläggas. Kommer att skippa Bodenresan och göra allt för att följa med ner till Karlskoga istället där laget med all sannolikhet kommer att behöva allt stöd som de kan få!

Hoppas för allt i världen att det är klart inför den sista omgången så jag slipper åka ner till Knätofsland!

Krossa Boden!

AIK - Bofors IK 3 - 2 efter straffar
Leksands IF - AIK 2 - 1
AIK - Bodens IK 5 - 1
AIK - IF Björklöven 3 - 1

Kanske så här eller vad tror ni?
AIK slutar på 19 poäng!

Timrå Vinner mot Boden 3 poäng där...sen tar vi minst 1 poäng mot Bofors-kanonerna!Löven hemma 3 poäng borde det kunna bli!
Sen avslutar vi med att spella 2 - 2 mot Leksand borta men vi vinner igen på straffarna!

Timrå avslutar Kvalserien med 23-24 Poäng och spelar i Elitserien igen!

Boden hade dessutom många borta i dagens match mot Leksand pga en magsjuka som härjar i truppen....
Så 0-4 mot Leksand är verkligen bra med tanke på detta!

« · 76441