1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601910 inlägg · 6213 ämnen

Sarkastiska rader från Text-TV...

Sv: Sarkastiska rader från Text-TV...
Johan J: Det brukar inte vara särskilt fåordigt och är inte så nu heller. Om du manövrerar dig fram till matchrapporten så inser du nog det.

Lulekickan: Jo

Lulekickan: Visste väl att jag skulle bli tvungen att dra ur dig det...

Johan J: Vad? Länken finns på förstasidan. De flesta brukar lyckas hitta rätt.

Lulekickan: Slutsatsen måste vara att jag är påverkad av något sätt eller? Måste vara segerns sötma i sånna fall, går inte runt på något annat.

Johan J: Nej, någon sådan slutsats har jag inte dragit. Möjligen är du blind och i så fall kan jag nog inte hjälpa dig - matchrapporten finns inte i blindskrift.

Lulekickan: Attans också - finns det EU-medel för det? Skämt och sido. Hur många går det i Delfinen? Strax över 5000 idag. Vet du vad publikrekordet är?

Johan J: Efter ombyggnaden eller före? Publikrekordet efter ombyggnaden är väl mellan 5 500 och 5 600 har jag för mig. På onsdag blir det fullsatt, dvs ett par hundra fler än rekordet. Vet inte vad rekordet var i gamla Delfinen, men det är nog en bra bit över så många som Delfinen egentligen tog in. LL eller Albert kanske vet.

Lulekickan: Efter ombyggnaden menade jag. Vilken kapacitet har COOP Arena? Har du någon uppdaterad siffra?

Johan J: 5 700 personer är kapaciteten.

Bergius: Hm. Underligt att de inte lyckas fylla hallen mer än så. Visst, Timrå har varit uppe och hälsat på tre gånger redan under grundserien samtidigt som det är sändningar på televisionen från Luleå ikväll men det är trots allt lördag och första matchen i slutspelet.

Johan J: ja har inte hört publiksiffran men, däremot 3904 personer i kempehallen. Det kan inte vara sant. Mer bortskämd publik får man leta efter. I en kvartsfinal.

Arena Delfinen Publikkapacitet: 5 600
Publikrekord: 6 300.
Meriter SM-guld: 1996
Största segern: 11–2 mot Modo (1992

---------------

Nytt publikrekord för seriebasket i Sverige med hela 7011 i Delfinen.

Bergius: Ja, och då ska ha i åtanke att Modo haft förhållandevis lätt för Frölunda i serien så laget var inte på något sätt uträknat i förväg. Det var länge sedan rullhjulen gick till 5 500 i Kempis.

Johan J: Final 1 mot Färjestad förra säsongen var det fullt i kempis

Bergius: Enligt Aftonbladets elitserieguide 2002/2003 har ombyggda COOP Arena en kapacitet på 6620. Publikrekordet ligger på 6300 enligt samma källa. Får inte riktigt ekvationen att gå ihop.

ModoAnte: Ja, då är det med runda svängar ett år sedan. Hoppas Modo tar igen underläget och vinner mot Frölunda. Ni har lyckats förr...

Johan J: Den kapaciteten gäller vid basketmatcher då de har tillstånd att ta in folk där det annars är is också. Basketen lär heller knappast ha lockat några 6 300 den här säsongen så var de fått den siffran ifrån vet jag inte.

Johan J: En förklaring till den usla publiksiffran kan vara att matchen gick på canal+.

Johan J: Det som stör rätt fett är att ingen enda sände fighten mellan Luleå och Timrå via televisionen. Alla andra matcher kunde den som ville på något sätt se.
Jag tycker det är ren och skär skandal.

Det finns visst fler än Ankan och Challe som onekligen har något mot Timrå IK. Eller så har man räknat så jäkla fel att man inte kan reparera felen som blivit! Vem hade inte räknat med Timrå i slutspel?

Lulekickan: Hur välunderrättade källor Aftonbladet har kan diskuteras med andra ord. Kan ju inte vara Pontushallens siffor de tagit heller.

ModoAnte: Ingen dålig gissning. Dra bort några hundra för de som har Canal + hemma i Örnsköldsvik så finns det fortfarande underlag att fylla Kempehallen.

Johan J: Matcherna mot TIK är inga publikfavoriter, fast på onsdag blir det fullsatt i vilket fall som helst. Drygt 5000 pers är fullt godkänt för en tikmatch, om än det är slutspel.

Bergius: Arenan tar 5 800 vid hockeymatcher.

250kg kärlek: Håller med dig. Skriva i tidningar kan media göra men att sända direkt från matchen, nej, så långt sträcker de sig inte. De tittar hellre på vilka potentiella publiksiffror de kan få på televisionen än på vad som presteras rent sportsligt på respektive arena.

250kg kärlek: Nästa omgång är det någon annan kvartsfinal som inte TV-sänds, så förhoppningsvis jämnar det ut sig.

Lulekickan: Är det Modo som lockar mest publik där uppe? I ett slutspel ska väl egentligen inte motståndet avgöra hur många som sluter upp?

Johan J: Matcherna mot DIF tror jag lockar flest åskådare. Det är alltid roliga och tuffa matcher. Dessutom har DIF för vana att förlora i Coop Arena/Delfinen.

Lulekickan: Luleå är hyfsat starka i golfbollen också va?

Johan J: Ja, fast Hovet är nog ännu mer våran favvoarena. Den här säsongen har vi vunnit samtliga matcher mot DIF, varav en med 5-2 på bortais, så jag hade inte direkt grinat ihjäl mig om vi fått möta dem i kvarten. TIK hade jag velat spara till ett senare tillfälle.

Lulekickan: Jag har alltid tyckt att Johanneshov varit bättre än bollen men nu när jag börjar bli gammal och drabbats av dålig syn tycker jag att publiken står för långt ifrån isen. Har sett två matcher på Hovet iår och haft samma upplevelse. Det är två klassiska arenor, Scaniarinken i Södertälje och Rocklundahallen i Västerås som jag tycker är överlägset bäst i det avseendet.

Lulekickan: Luleå vann med 5-1 borta mot DIF, inte 5-2 som du skrev.

Zoogin: Skrev jag 5-2? Nåja, jag menade 5-1. Matchen innan vann vi också med 5-1, fast då hette motståndet MooDoo.

250kg kärlek: Media vs. Norrland borde du egentligen skriva. Funderar man över vilka matcher som TV-sänds så är det sällan de TV-sända matcherna där något norrlandslag är inblandat som också sänds från Norrland. 2 norrlandslag i kvarten kommer förmodligen sist i prioritet hos den fjollträskbaserade massmedian, tyvärr.

Lulekickan: Det stämmer bra det.

Lulekickan: Anledningen är enkel. Mediabevakningen är en direkt funktion av pengar. De stora pengarna finns varken i Luleå, Örnsköldsvik eller Sundsvall om vi ser till underlaget för televisionsbolagen.

Money talks!

Eller hur Fagemo?

Johan J: I det här fallet hade en bevakning i COOP Arena varit mer investerade pengar än i andra fall. Kommer det 3900 personer till en kvartsfinal i Ö-vik så förtjänar varken laget eller supportrarna en TV- bevakning. Publiksiffran i Ö- vik är inte det minsta förvånande. De är inte större intresse för hockeyn än så här. Kanske mest för att de blivit så bortskämda med att föda upp talanger i parti och minut. MODO sänder man när de är i final. Då finns det intresse. Fan, det gäller ju att vara känna vibbarna.

250kg kärlek: Det är lätt att vara klok i efterhand även om den låga publiksiffran i Kempehallen inte kommer som någon överraskning.

Johan J: Delvis lär det ju handla om att det är större chans att få matcherna TV-sända om det finns ett eget produktionsbolag på plats.

På B svarar jag Gäsp!

Johan J: Det har väl varit kassa publiksiffror i Twin Peaks hela säsongen.

Johan J: " Nyhetsflödet på Luleahockey.se är också skralt som vanligt. Fåordigt rapporteras på klubbens officiella hemsida om förlusten. Precis som förväntat från Norrbotten..."

Vad menar du med det?

Sven Savage: Han kör samma stil som //J. Ytterligare kommentarer överflödiga.

Sven Savage: Utagerat

Johan J: Aha, är det så man gör. Ursäkta mig om jag testar:

1. Johan J från Stockholm - där har man en riktig fjolla.

2. Utagerat

Hmm, du har rätt. Känns bra.

Rapporterna bryr man sig inte om. Här är det resultatet som räknas! 3-2 mot synnerligen hemmastarka Lule på bortais är dagens skörd, vilken ger ett oväntat drömläge inför fortsättningen...

DJ Hemp: Tjenare Hemp!

Grattis till segern. Sedan elitserien startade är ni det enda lag som enbart har vunnit slutspelsmatcher. Braingar där!

Sven Savage:

Hey Savage!

Känns lite mysko att stå på varsin sida av tekningscirkeln nu, då vi kamperat ihop så mycket förr om åren... Detta måste jag först konstatera!

Men du ska förstås veta att om ni trots allt lyckas betvinga oss, så blir jag först... hmmm, *lite sur*... Sedan hoppas jag att Lule går hela vägen!

Men okej, tack för ditt grattis! För stunden kan vi tyckas vara bittra fiender och... ja, jag jublade glatt när TIK vände på steken idag! Uppväxt i S-vall, du minns...

Vi har enbart vunnit slutspelsmatcher... sedan elitserien startade 1975, ja! Dessförinnan ser knappast statistiken lika fin ut, minns bl a 0-11 mot "Pölsa" på 60-talet...

Har du kvar din H-läktare där hemma...?!

Valeri Krykov ryss? Ja åtminstonde om vi får tro Åke Åkerlund när denne skriver rapport från mötet Luleå - Timrå ikväll.

DJ Hemp: Jodå, H-läktaren är kvar. men du skall veta att vi saknat dig på senare tid, när det hettat till i matcherna. Har prövat on-off-taktik och annat du genomförde vilket hjälpte lule gott, men nu, när det finns kanaler, swehockey, sprotradio, livehockey...det är svårt att hantera. Ibland slår vi av, som förr i tiden, men ibland fungerar det inte alls?

Vi kan nog ta att få stryk av TIKarna om det går juste till, som tidigare i kväll. Har svårt att tro annat än att de flesta av oss helst skulle vi se er som mästare om ni slår ut oss. Hittills är ni som ett elitseriens frankrike, under frankrike-VM i fotboll. Eller snarast en kombination av frankrike och åshöjdens bk.

Jag gissar att vi kan förbli vänner fast vi står på olika läktare nu. Händer det något där vi tvingas in i olika fållor kan vi säkert slåss klart om saken och sedan skaka hand. Vi är ju inga pölsor heller...

Lycka till i fortsättningen! Och olycka till också ; )

Johan J: Det har hackats på Fagemo i ST idag, skäälvaste sportchefen gav honom en pik för hans otacksamhet mot TIK, som ju väckte hans slumrande talang till liv.

Kan det vara så att stackars Linus har haft nån rådgivare...agent?

Han kanske känner sej som oss andra som klev på Ericsson när det såg så jävla bra ut, och klev av pengar i madrassen, det ger ju ingen utdelning...

« · 227674 · »