1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582985 inlägg · 6215 ämnen

Ser väl trevligt ut?

« · 437381 Till forumet


Ser väl trevligt ut?
Lag M V O F ÖV ÖF Mål Poäng
1 Frölunda HC 9 7 1 1 0 1 34 - 12 22
2 Timrå IK 9 5 2 2 1 0 28 - 21 18
3 Linköpings HC 9 5 1 3 0 0 27 - 19 16
4 Luleå HF 9 5 0 4 0 0 27 - 25 15
5 MODO Hockey 9 3 4 2 1 0 26 - 22 14
6 Färjestads BK 9 4 2 3 0 0 23 - 23 14
7 Mora IK 9 2 4 3 1 1 24 - 26 11
8 Djurgårdens IF 9 3 1 5 0 0 23 - 29 10
9 IF Malmö Redhawks 9 3 1 5 0 1 18 - 32 10
10 Södertälje SK 9 3 0 6 0 0 16 - 21 9
11 HV 71 9 3 0 6 0 0 20 - 33 9
12 Brynäs IF 9 2 2 5 0 0 20 - 23 8
Kommentera

Sv: Ser väl trevligt ut?
Petra: Mycket trevligt. Kommer att kännas fint att bege sig ut på stan med den röda fina halsduken nu när vi gått om östgötarna. ;)
Kommentera

Sv: Ser väl trevligt ut?
Chief: Och det kommer ni även vara efter morgondagens match. För då har Pingarna förlorat ytterligare en match :)

Intressant med tabellen är att av de fem första lagen så kommer 3 från den nordligaste derbygruppen.
Mao Norrland är bäst! ;)
Kommentera

Sv: Ser väl trevligt ut?
Det skönaste med det här måste väl ändå vara att ingen av stjärnorna målade idag? Ta det inte fel.. men tja, vi har ju en bred repertoar av målgörare och inte bara en stackars kedja att förlita oss på :)
Kommentera

Sv: Ser väl trevligt ut?
geggelundin: Inga nya smaskiga rykten???
Kommentera

Sv: Ser väl trevligt ut?
Portello: Det har jag försökt få mina östgötska vänner att förstå också, men hittills har de varit skeptiska. En del av dem har motiverat sin klentrogna inställning med "Men kommer inte du därifrån...?" Vad de menar med det har jag ingen aning om...

Jag håller en tumme eller två för er i morgon. :)
Kommentera

Sv: Ser väl trevligt ut?
Chief: Akta dig så du inte förkyler dig när du går runt i bara den rödvita halsduken... ;)
Kommentera

Sv: Ser väl trevligt ut?
Paddan: Jag tänkte nog inte gå runt i bara den faktiskt. Fast iofs så skulle den ju märkas desto mer då...
Kommentera

Sv: Ser väl trevligt ut?
Chief: Så du tror att den skulle stjäla fokus från vissa andra delar av kroppen..?
Kommentera

Sv: Ser väl trevligt ut?
Chief: Tja, då får du ju verkligen uppmärksamhet hos Linköpingskillarna ;)
Kommentera

Sv: Ser väl trevligt ut?
rupert: Förmodligen, men det kommer vi aldrig att få veta. Som sagt, tänkte nog komplettera utstyrseln med mer kläder än så.
Kommentera

Sv: Ser väl trevligt ut?
Chief: Acceoearer som är TIK relaterad har alltid en positiv inverkan på det motsatta könet. Naket som klätt.
Kommentera

Sv: Ser väl trevligt ut?
Robban: Märkligt nog tycks inte det stämma här nere i Linköpingstrakten. Jag förstår ingenting. De kanske är färgblinda?
Kommentera

Sv: Ser väl trevligt ut?
Chief: Hmm, hur är färgseendet hos ett albinolejon?
Kommentera

Sv: Ser väl trevligt ut?
Chief:
Nu missade du en härlig match och i Januari så får vi hoppas att du har möjlighet att ramla ner till oss i Götet...

Roligt med 2 poäng i en rolig och fartfylld match..Synd att Timrå inte orkade hålla 2 -1..Känns nästan som Frölunda spelarna var lite chockade över Timrås hårda forchecking och tvingades ett flertal gånger
till lätta misstag...

Lite tråkigt att dagens domare inte lät spelarna spela ut men nu efter matchen kan man konstatera att han var lika dålig åt båda hållen..

Ännu en gång kan man konstatera att Svergiges mest fyllda arena tyvärr är något av medgånspublik..bu rop när laget kanske skulle behöva den fullsatta arenan som en sjättespelare??

Som mike66 berörde i ett tidigare inlägg så kan man konstatera att Sanny inte ligger bra till hos domarna..av de 3 utvisningarna så var en riktig..Och tyvärr så blev det mål för Frölunda när en av dessa mindre riktiga utvisningarna avtjänades...
Kommentera

Sv: Ser väl trevligt ut?
gud: Hmm, kan det vara så illa att både Sanny och Boden"spelaren" Andrew Peters är förföljda av domaren? ;)
Kommentera

Sv: Ser väl trevligt ut?
Paddan:
Sista utvisning som Sanny åkt på var en parodi på hur en domare försökte hitta en utvisning..Högard tror jag var det stöp som stucken gris..fast Sanny knappt rörde honom..

Lite kul att denna gång var det tom några Frölunda fans som höll med mig att det inte skulle ha varit en utvisning...

Boden spelaren har jag ingen koll på så han får jag passa på denna gång..;0)

Sanny är HÅRD..Jäklig hård...;0)
Kommentera

Sv: Ser väl trevligt ut?
gud: Vad jag har förstått så har Andrew Peters i princip redan "vunnit" utvisningsligan i Norra Allsvenskan.

Trodde det var omöjligt för Lärking att drilla ännu mer under matcherna, men tydligen var det fullt möjligt.
Kommentera

Sv: Ser väl trevligt ut?
Paddan:
Nu var det inte Lärking som dömde utan det var Lahti..
Och han brukar vara något bättre än vad han visade idag..
Men turligen så var han lika kass åt båda håll...
Kommentera

Sv: Ser väl trevligt ut?
gud: Äh, blandade ihop de där L-killarna. Men det är knepigt vad en "snabbis" från en ryss kan resultera i.
Kommentera

Sv: Ser väl trevligt ut?
Paddan:
Kanske det var det svenska domare ändå behövde..
Lite synd bara att nivån ändras så fort så både spelare o publik inte fattar ibland...
Kommentera

Sv: Ser väl trevligt ut?
gud: Höghardh kanske stöp lätt men de gjorde en och annan Timråit under matchen oxå. Känns som det bara är att chansa och kasta sej just nu så påker troligen motståndaren ut.

Vart höll Fredrik Modin hus? Otroligt blek insats
Kommentera

Sv: Ser väl trevligt ut?
mok:
Ett tag så undrade jag med om Modin var med i dag..
Han var osynlig hela matchen...

Det måste ha känts skönt för Sami Salo idag..Som ni
Frölundaiter tog emot honom...
Kommentera

Sv: Ser väl trevligt ut?
gud: Zäta var desto ettrigare får jag säga blev orolig många gånger då man såg nr 20 dra över blålinjen :)

Jo Salo kännde sej nog välkommen och tyckte han visade prov på bra spel. Han har ju inte spelat på en månad. Lugn , klok och inga förhastade beslut. Sen fick man se lite prov på hans mycket tunga skott som säkerligen kommer bli nyttigt. Hoppas han manglar den rödhårige i FBK på tisdag med!
Kommentera

Sv: Ser väl trevligt ut?
Just nu är väl Timrå världens bästa lag, eller?

Hetast i elitserien - seger mot serieledaren.

Zlin (Martin Erat, Roman Hamrlik & Petr Cajanek) och Sparta Prag (Jan Hlavac, Karel Pilar, David Vyborny, Josef Melichar & Petr Nedved) dominerar i den tjeckiska ligan - men inget av lagen knäcker väl den rödvita hockeymaskinen?

FORZA TIMRÅ!
Kommentera

Sv: Ser väl trevligt ut?
klm: Låter bra det där med världens bästa lag även om det är en dröm. Men du kan få leba i din drömvärld ett tag :)
Kommentera

Sv: Ser väl trevligt ut?
mok: Vaddå drömvärld? Du snackar just till en berest och belevrad journalist som sett lite hockey i sina dar och har perspektiv på det han snackar om.

KLART VI ÄR VÄRLDENS BÄSTA LAG JUST NU!!!

ThE bIg ReD mAcHiNe HaVe CoMiNg To StAy In ThE tOp Of ThE sOcIeTy!!!
Kommentera

Sv: Ser väl trevligt ut?
ernie eagle:

Frölunda leder fortfarande serien. Alltså bästa laget;)
Kommentera

Sv: Ser väl trevligt ut?
mok: Det ligge mycket i vad han skriver, nämn ett annat lag som skulle vara bättre just nu då?
Kommentera

Sv: Ser väl trevligt ut?
mok: Lite ironi och hyffsat hårddraget, men en rätt kul tanke ;)
Kommentera

Sv: Ser väl trevligt ut?
Ambroo: Om vi nu räknar bort FRölunda som ni idag spelade oavgjort mot och vann i förlägning (vi leder ju faktiskt serien ännu) så finns det nog en del ryska och tjeckiska lag som klår er :)
Kommentera

Sv: Ser väl trevligt ut?
mok: Just för stunden känns det som att TIK är det bättre laget eftersom de till slut stod som segrare.. Visst det finns lag i Tjeckien och Ryssland som är bra, men är de bättre?
Kommentera

Sv: Ser väl trevligt ut?
mok: Att räkna bort de ryska lagen var så klart oförsvarligt gjort av en kille som har klm som signatur och CSKA:s logga som symbol. Har tyvärr dålig koll på vilka som dominerar därborta just nu. Nån som vet?

Frölunda är så klart bra. LHC var bra för sådär en dryg vecka sedan, är klart sämre nu. Det är väl de tre det står mellan i elitserien i alla fall...
Kommentera

Sv: Ser väl trevligt ut?
klm: Ingen koll alls där borta nu e säkerligen samma gamla lag som tuffar på. Dom 3 i ES just nu ja... kan svänga fort. Den som lever får se.
Kommentera

Sv: Ser väl trevligt ut?
Den europeiska sammanställningen ger följande resultat:

Tjeckien: Domineras i nuläget av Hamé Zlín, Sparta Praha och Slavia Praha. De första två lagen har 33 respektive 33 poäng av 39 möjliga. Ruggigt starkt. NHL-förstärkta Rabat Kladno (bland annat med Jagr) verkar vara på G. Just nu bara sexa i tabellen.

Ryssland: Starkt förstärkta Dynamo Moskva (sex NHL-spelare av hög kaliber) och Cherepovets Severstal (bara en hemvändare) dominerar efter 17 omgångar. CSKA bara sjua, Lada sexa.

FORZA TIMRÅ!
Kommentera

Sv: Ser väl trevligt ut?
Paddan: 101 min på 9 matcher är bra jobbat.
Kommentera

Sv: Ser väl trevligt ut?
Stort grattis till segern säger jag.
Kommentera

Sv: Ser väl trevligt ut?
Upptagen hela gårdagen har jag inte kunnat skriva av mig glädjen på HS!
Två pinnar mot Frölunda BORTA!!!
Kanooon!
Me det var väl meningen att vi skulle ha extrapinnen. Ledning tills det var 1.13 kvar....
Hoppas! HOPPAS att grabbarna inte ser Brynäs hemma som en mumsbit, utan verkligen ligger på.
Det enda som kan fälla Timrå i morgon är en underskattningstorsk!

TIMRÅ IK MOT SM- GUUUULD!
Kommentera

Sv: Ser väl trevligt ut?
Janken:
Det ser onekligen bra ut, backarna fortsätter att fabricera mål. Att man dessutom gör det med en gubbe mindre, visar en stor styrka.
Tror inte man bara ställer in rören på tisdag mot Brynäs, laget har inte den mentaliteten. Tror inte skadeläget kommer att påverka läget i laget, men det blir en tuff vecka.
Kommentera

« · 437381