ja tror att denna summa är i paritet med va lundmark kostar resten av säsongen o att man ev vill ha kvar eventuella reserver för ytterligare ett nyförvärv vid behov i vår
SKRIDSKOSKENAN: Vad menar du nu? Var nånstans har jag sagt att vi inte behöver förstärkning? Enda jag tjatat om. Påpekade bara att folk tycker det är märkligt med en kampanjj för en 3/4e spelare. Och skulle Timrå bara fått in 1000kr så hade Lundmark stått på isen den 18e ändå.
Nisse på Mon or: klickar du på länken i inlägget skriver de ju mer om det. ja tycker inte att man ska informera allt för detaljrikt heller. ’pengar behövs, de är till de här ändamålet. vi behöver ansvara för att budget håller’ räcker.
blir konstigt om man ska gå in på kontrakts detaljer eller framtida planer där pengar kan behövas
SKRIDSKOSKENAN: jag har inga problem med swishkampanjer, och historiskt har jag bidragit mer än de flesta. Men just denna är lite underlig. Borde nog informeras lite bättre om syftet.
jk: Absolut, jag håller med dig till viss del. Men Djurgården har samtidigt kört fler än 1 swishinsamlingar sedan Timrå gjorde det senast också. (Minns inte exakt hur många)
Min personliga åsikt är att gör man det för ofta (typ 1 gång per säsong) så kanske man måste förklara saker och ting mer ingående.
Nisse på Mon or: jo, o skulle väll säga att vi har gjort ett helt ok trupp bygge sett till att vi har en av de lägsta budgetana, vi är just nu en bra bit från bottenstriden o närmare topp 6 än ingenmansland 👍🏻 att lundmark skulle komma hem va väll inget man räkna med o kan finnas massa anledningar att man behöver injicera kassan för att lösa allt.
en anledning är kanske att vi knappt fyllt arenan en enda gång hittills o har ett rätt dåligt publik snitt
Niikeliito: fast då borde man ju verkligen göra en Wikegård grej över det hela. Kan ju gå riktigt illa ifall det kom fram att Swishkampanjspemgarna för Lundmark egentligen gick till att ta in en t.ex Lilja.
Cobbel: va fan,,, det ä klart LUNDMARK ska komma hem!!vaRit ”””over there””” och kommer hem igjen som en MKT STArkare och bättre samt säkrare spelare… måste ””lätta””” på lädret om man ska ha KVALITE på isen… är man en TIKARE så swischar man över!!! Min hjärte klubb får peningar när dom behöver,,, skickat 700 KR redan,,, kanske mera imon om min BETT går in,,, hehe
Cobbel: sen ser det väl extra lustigt ut eftersom han har kontrakt med oss. Men det kanske ligger något i att Florida krävde en slant för att släppa honom tidigt? Även om jag tror att de bara hellre inte ville fortsätta pröjsa för någon som aldrig kommer ta steget till NHL.
Cobbel: Jag tror att han redan är klar, över fler säsonger än bara den här.
Men jag tror samtidigt att det är (från klubbens sida) ett ypperligt tillfälle för att köra en insamling för en till spelare (antingen nu eller lite längre in på säsongen)
Synct: jag tänker ,3 spelare till Jwm,wedin skadad. Då är Lundmark ett bra alternativ. Blir fler skadade ,står vi där. Vad finns på marknaden då ? Tror han fortfarande förhoppningsvis är utvecklingsbar. Tror det är ett bra alternativ just nu
NDR: det hade dock som några varit inne på tidigare, varit klädsamt att. Göra som Djurgården, Wikegård gör en video där han förklarar läget och ber om hjälp ekonomiskt. Här kommer det en bild ut och till vilken spelare de gäller.
Jaja vi får vara glad att Lars Backlund inte skickar en tweet att det gäller utköp av Lilja
Cobbel: Jag får en dålig känsla av att Nubben vill skriva långt kontrakt med, vi har nog med breddspelare på dyra, långa kontrakt. Jättebra att få in Lundmark, men till rätt pris.
Vargen: Tycker du ställer befogade frågor. Känns verkligen sådär om vi ska behöva swisha för Anton Lundmark. Inget ont om grabben så, jag gillar han och hans leende & energi å allt.
Men ska känner att om vi går ut med en swishkampanj så hade man kanske önskat sig nån som är lite vassare på att hitta nätmaskorna bakom målvakten.
Hoppas alla är med på vad jag menar nu. Jag är glad för Lundmark, men fundersam varför vi behöver swisha för en 3/4 lina gubbe.
Vargen: Om ni inte satte på era kusiner däruppe i norr kanske du förstått att en sådan här swishkampanj går till klubben och inte direkt till spelarens lönekonto.
SKRIDSKOSKENAN: Jag förstår det, vi behöver pengar. Men det här är nog i SÄRKLASS den "lägst rankade" spelaren någon förening startat en swishkampanj för, vad jag vet.
Synct: ja kan faktiskt tänka mig en miljon anledningar varför klubben behöver en ekonomisk injektion sett till läget vi är i. inte enbart pga saker som genomsyrat kontraktet med lundmark.
Swishkampanj för att kunna värva tillbaka en 3:e, 4:e lina spelare, ja det är nog fan värre än jag hade trott, med allt. Hans marknadsvärde kan ju knappast ha exploderat då han inte platsar i AHL.
Rico01: Jag har inget problem. Reflekterade bara över att om Lundmark inte är tillräckligt bidragande för den pengen han får så har du ju inte stöttat föreningen för din peng utan du har stöttat spelarens kassakonto. But you do you. Jag tycker det är märkligt att starta swishkampanj för en spelare man uppenbarligen inte har råd att ta tillbaka.
Rico01: Det praktiska med Swish-kampanjer är att det är pengar som går rakt in i klubben. I motsats till souvenirer, kioskbesök och annat där bara en liten del av din peng genererar i vinst som går in i klubbens kassa.
Nisse på Mon or: växjö värvar erik andersson från danmark o hv flirtar med en pensionerad robert rosén. marknaden är så död den kan bli o då är lundmark inte alls ett dumt namn att få in.
är väll bara bra att vi inte agerar vårdslöst med vår ekonomi ?
Timrå Isstadion: Har Hartmann kvar att ge i topp6 nästa säsong? Han är inne på sin sjunde säsong i SHL där han inte har producerat på den nivå man ändå förväntar sig av en topp6 spelare, och då har han spelat med Dahlén en hel del. Han kanske kan användas på annat sätt dock. Tydligt är det att det kommer behövas spets när Dahlén drar, och det kan jag verkligen inte se att det ska finnas i befintligt trupp.
Nisse på Mon or: Lundmark har fått en signon bonus på runda miljonen SEK av Florida när han skrev på sitt kontrakt. Skulle tro att dom vill ha tillbaka en del av dom pengarna för att släppa honom. Business med andra ord.
Timrå Isstadion: Wedin glömde jag, inte Hartmann. Centrarna undantagna. Linus Eriksson tror jag på, men både Lander och Pettersson har väl tappat en del.
Äsch, vi får in en riktig glädjespridare i truppen som tamefan sliter som ett djur å pumpar på. Man kan ju också tänka att TIK behöver 300 k för Lundmark, så att det ska räcka till att teckna EP 40 för resten av pengarna vi har på hög i våran förening. Oavsett utfall tycker jag att det är positivt att dom öppet bevisar att det krävs. Jag pallar inte nån neggo suprise i ekonomin framöver. Så kan man bidra med det lilla tycker jag att man ska det :)
Nisse1: Det är väl för fan inget konstigt med att han skrattar till, han lär nog ha tänkt att fan så kass jag är och istället för brinna av fullständigt så döljer han det i form av ett flin.
Nä fan, jag tycker Emil ska ringa dig och ... | Läs mer
Låt dä rinna lätt ikväll 💪💪💪
HALLELUJA 🙏🙏🙏