Nubben ska ha träffat framtida tränaren senaste dagarna enligt texten. Där tänkte jag genast på Stridh, om nu Nubben följde med upp till Luleå förra torsdagen. Sedan kom jag och tänka på att HV var här i lördags och Anton Blomqvist kanske vill leta nytt ändå fast han har kontrakt? Är ju ändå en Nubbenvärvning.
Villervalla: Med tanke på att Nubben säger att det kommuniceras ut efter säsongen och att det än så länge inte sipprat ut nått som liknar ett rykte med tränare utifrån, så tror jag faktiskt att det blir en intern lösning. Även om det är det sista man hoppas på.
X-Län: Ja men tur vi inte är så gamla att vi glömt den... minnena är väl snart allt vi har. Räcker 3 poäng till för att hålla Ät K.. öhh jag menar Ägg, bakom oss tror ni? Skulle vara såååå jävla skönt med en trea i morgon. Om inte annat så slipper man se en massa stöddiga brynäs-trynen här inne.
JanneH: Älskar det klippet! Pääjärvi och Lander leker i det bytet. Nånstans i Magnus kropp gömmer det sig.... självförtroendet kanske behöver en boost.
Redan imorgon kan det vara nere på två poängs differens. Sista omgången lär kunna bli en rejäl nagelbitare.
Vad härligt det är att påminna sig om att vi tagit 3 av 12 poäng mot Clöbben. Det faktumet kommer med stor sannolikhet att bita ett fläskigt köttstycke ur röven på oss när det väl är slutspelat.
BlackBay: Ja den härliga 8-0 mot SAIK där Pääjärvi gör ett konstmål (Pääjärvi har nog inte gjort mål sedan 2008 f ö) och Nate DiCasmiro gör hattrick. Allt med Nannes "vi är dom tuffaste" i bakgrunden
JanneH: SAIK har inte varit utanför slutspel sedan säsongen 2008 när slog dem med 8-0..... (typ senast Pääjärvi räknades som målskytt). Vår förening skulle verkligen behöva granska vad den klubben gjort rätt för att lyckas alla dessa år. Det är sjukt imponerande för en relativt "liten klubb"
Zäta75: Jag är väldigt pessimistisk. Tror det finns en överhängande risk att vi nollar. LHC däremot, de kan mycket väl ta 5-6 poäng på sina återstående matcher. Tar de 6 är de definitivt förbi oss, men även 5 pinnar kan räcka då vi lär tappa i målskillnad gentemot dem.
JanneH: Luleå och Brynäs är feta utmanare. Sen kan du vara säker på att Växjö kommer att vara där och jävlas. Drar även Färjestad ur hatten. De kan mycket väl överraska.
Andersson: Brynäs hemma i morgon. Logiken säger förlust. Brynäs är i bra form och vi har förlorat mycket mot dom i år. Men vem vet, vi kanske reser oss och gör en stormatch som vi ibland kan göra mot bättre lag.
Tycker att man bör hitta tillbaka till de kedjor som har fungerat tidigare och inte hålla på att laborera fram och tillbaka som ofta har skett på senare tid. Skapar ingen säkerhet utan blir motsatt effekt. Nu har det varit en del skador och sjukdom men ändå.
Om vi tar en vinst 3p i nån av de 5 återstående matcherna så måste Linköping ta 3 st trepoängare av de 5 återstående matcherna. Det är tveksamt att de gör det. Så 3p till för oss bör räcka. Varför inte ta det redan mot Brynäs hemma i morgon? Frölunda och Färjestad borta tror jag blir svårt att ta 3-poängare fast inte omöjligt förstås. Bästa chansen är väl Örebro borta, men dom brukar vi ha svårt mot som ni vet.
Kanske blir det så att allt avgörs i sista omgången mot Växjö hemma där vi tvingas att ta 3p för att gå till slutspel? Växjö kanske inte har något att spela för då får man hoppas.
JanneH: Går vi vidare från åttondelen så kommer vi räknas som sämst rankat lag i kvartsfinal vilket gör att vi möter seriesegraren Skellefteå tyvärr.... vilket är synd då vi skulle haft betydligt bättre möjligheter mot Frölunda. Skellefteå har tyvärr passat oss väldigt illa.... länge.
Låt dä rinna lätt i strupuslingen rabbuslingar i da å ladd tusen 🥳🥳🥳 Sola skin å imorgon komm Brünass tä Timrå Isstadion å då jävvla gäll dä å var på tårna!!!💪💪💪 Lillörta å nu fir vi hårt 🎉🎉🎉 Imorron spräng vi grinna å DALLAS måla igen 🏒🥅🏒🥅🏒🥅🏒 Tork ä över 👊👊👊 MOT SLUTSPEL 25/26 🤟🤟🤟 HALLELUJA 🙏🙏🙏
JonteD: Jag kommer aldrig kunna döda ett rådjur, okej de är otroligt goda men de har naturliga predatorer som tar dem. Rävar har jag också svårt för om de inte är sjuk, så nyfikna djur och man kan få dem att äta ur handen. Nä jag ska nog inte vara jägare egentligen.
Cobbel: Jag gick ut i trädgården o skramlade lite i matbaljan som jag har till rådjuren o dom kommer på en gång då o dom nästan alla äter äpplen ur mina händer de kan lyfta fram de bästa hos även en jägare då blir man glad!!🤣🤣🇱🇸🦌🦌🦌
Modano: Jag tror faktiskt att IFK tvingade bort sig själv från IP för att få lite billigare planhyra, IFK:s ekonomi var tyvärr inte bra då men nu är man ikapp med skulderna efter typ 40 år.
Egentligen är jag Kubare och stöttade dem precis med ett säsongskort även om jag kanske inte kommer gå på så många matcher. Jag hade nog inte varit på en fotbollsmatch (förutom sonens) sedan IFK låg i Allsvenskan förrän ett par år sedan på några Kubenmatcher. Känslan när Kuben mötte AIK på IP i Svenska cupen var faktiskt oslagbar, nästan som när Timrå gick upp mot Karlskrona.
Cobbel: Lilla farbrorn tackarrr för lite stöd av du!! Jag blev gladare nu iaf kommer att vara TIMRÅIT tills jag trillar av pinnen o kommer att fortsätta som vanligt o sponsra junisarna blev bara så ledsen över på hoppet!!🤣🇱🇸🇱🇸