{3627}: ”oj oj oj vad många direktskott, vilket bra powerplay” säger dom i studion, ja det är ju inte så konstigt när vi spelar med världens minsta box. Varenda skott är ju livsfarligt.
Tänker inte jinxa men jag tror inte vi är mogna för SHL-spel. KHK är större, starkare, smartare, bättre tränade och mer disciplinerade. Har vi ens fått ett skott på mål än? Å andra sidan, det är hockey vi talar om. Minns en match förra gången vi var i elitserien då vi åker till Jönköping med 10 juniorer och en reservmålvakt och vinner med typ 0-1 med 50 skott motade.
Rip Kirby: sist jag skrev storkross vann vi med 5-2 . Så jag säger väl storkross igen ikväll då mot KalleK. Tämligen säker att Timrå kommer köra över KK.
tjobba: Tvärtom för min del. På hemmamatcherna är tröjan självskriven (fram till nu?) Första förlusten såg jag på TV, med tröja på.. och det gick som det gick. Vid segermatchen var jag hemma hos min särbo men glömde ta på matchtröjan.. 😂 Frågan är nu hur jag ska göra ikväll??
Sputnik: Till alla er som tar er matchen ikväll så ska ni veta att vi som inte på ett eller annat sätt kan ta oss dit så är vi med er i tanken och ger er ännu mer styrka. Timrå IK är dom bästa..............Önskar er och laget lycka till från oss hemma supporters
Sputnik: Nu börjar pulsen smått stiga på vägen till Karlskrona. Fy vad skönt det skall bli att få se på livehockey utan Fredrik" KHK" Warg som tjatar om KHK:s förträfflighet...
Man kan väl för fan tycka att Timråpubliken förtjänar en ynka vinst på hemmais under det här kvalet...
Jag tycker de allra flesta spelare gjort klart godkända prestationer hittills!
Under kvalet är min uppfattning att Haukeland varit klart under sin potential vilket varit förödande.
Boyce och Berglund tycker jag inte ska skämmas för sina prestationer iaf. Dom gnor på och är i vägen håller motståndaren på utsidan utöver att dom checkar fast kolan och bobbo i deras zon när dom ska vända spel...
Johan Johnsson däremot är inte densamme... det är mindre fart och mindre driv på mål nu... det är synd för han är en potentiell joker i alla matcher.
Erik Karlsson kompenserar upp dock. Han klev verkligen in i direktkvalet med inställningen att mer fart mer utmana är på sin plats!
Det uppskattas.
Jag vill ha upp Hauke i spelet igen annars har inte jag något emot att Brattström får chansen en match. Han har gjort flera riktigt bra matcher men haft svårare än Hauke med kontinuiteten.
Man kan ändå inget annat vara än stolt över året som varit!
Jag skulle inte gråta om vi blir kvar i HA heller då jag tycker hockeyn som spelas är trevlig att se på!
Det känns däremot riktigt surt att KHK ska fortsätta i finrummet...
Andersson: Svårt det där, Hauke har verkligen inte varit trygg i kvalet. Samtidigt är han erfaren, har varit i den här positionen förr och vi vet vad han kan. Är ju en sjukt viktig match, vore jag Freddan skulle jag ha enskilda samtal med de båda och utifrån dessa försöka avgöra vem som känns mest redo för uppgiften. Målvaktsmässigt vet vi vad vi får, det är två bra målvakter. Gäller att känna in vem som är mest "där" just ikväll...
{8399}: Det blir röd o vit hockeydynamit för hela slanten!!! Höken står på huvudet i målet o spikar igen backarna styr ut deras forwards i hörnen o resten åker åttor runt deras backar o JonteD med det största Timrå hjärtat genom tiderna stänker in mål på mål!! Kämpa timrååååååås stolta furor för varandra och märket på bröstet!!!!!!!!
Låt att göra som de gör i min halsusling nu.. Låt de rinna lätt i Karlskronas kazze!! Låt mig gråta glädjetårar ikväll när vi vunnit.. Älska Timrå IK I med och i MOTGÅNG ALLTID ❤ FORZA TIMRÅ IK 👊 👏 💪 🎉
JonteD: Håller båda tummarna för er ikväll. Känns konstigt att hålla på ett lag såpass hårt i en serie som neutral åskådare Men förutom att ni spelar en ishockey som jag finner mer underhållande så vore en seger för Timrå , en seger för sporten och ett finger till SHL (som ju tyvärr mitt lag är en del av)
Veteranolle: ikväll kommer Timrå att ladda med den vassaste och kraftigaste hockeydynamiten som någonsin skådats!! Kämpa timrååååååås stolta furor för varandra och märket på bröstet!!! Vi ger aldrig aldrig upp!!!!!!!
{8399}: gäller att ladda om och lura hjärnan lite. Vi är endast två vinster ifrån en sjunde och helt avgörande match nere på Skånes gröna slättmarker.
Gör vi det till synes omöjliga? Ja då går vi upp. Blir det som det brukar? Ja då har vi en spännande silly season som kan hålla en borta från den gräsliga fotbollen i ett halvår.
{8395}: Tänk vilken avslutning på säsongen Timrå IK bjuder oss på. I kväll en match som blir så spännande och så mycket i potten nästan som en sjunde match i SM finalen. De flesta hockey lag har tagit semester för länge sen men vi bjuds fortfarande på hockeydramatik. Tack Timrå IK och låt hockeygudarna vara med oss så vi får ställa oss biljettkön till onsdagsmatchen. VI ÄR TIMRÅ OCH VI GER ALDRIG UPP !!!!
Sputnik: Jag tror Freddan är klar för fortsättning, Nubben har ju sagt att han har muntligt klart med typ 17 spelare. Tror inte de bestämmer sig bara sådär utan att man vet vilken tränare man får.