Eventuellt verkar Kalle K vara på väg bort från Timrå. Sahlstedt är fortfarande ett alternativ, precis som Joakim Lindström(lite chans efter hans AHL-äventyr) och Janne Laakkonen.
Klara att försvinna: Krykov
Klara rykten att förvinna: Kalle Koskinen Modin(NHL) Kiprosoff(NHL) Berg(NHL) Z:a(NHL)
Andra tveksamma: Hagos(NHL) Hedström(NHL, SAIK) Lars Jonsson(NHL) Manderville (Tyvärr)
Rykten nyförvärv: Kalle Sahlstedt, Hv71 Janne Laakkonen, HPK Joakim Lindström, MoDo
Kerstin_k: Vi har alla olika åsikter, men som jag ser det är en typ Chara, Frögren osv. att föredra istället för en typ Jesper Jäger. Jag gillar spelartyper som Nilsson, Hedström, Sanny osv. Det måste givetvis vara en blandning av lite av varje för att fungera och där har jag fullt förtroende för "Nubben" och övriga inblandade att avgöra vad TIK behöver bäst.
Baker: Det blir nog svårt att hitta en back som är uppåt 2,10 lång men jag förstår vad du menar. Hårdare tag är nog inget dumt recept eftersom det funkat för både DIF och FBK.
Kerstin_k: Men han kunde reta gallfeber på Wernblom. =) Kommer aldrig glömma när Werner blev så vansinnig att han lyckades surra till sig en 10 minutare ..... eller var det ett matchstraff??? *hjälp jag börjar bli gammal! Seniliteten kommer med stormsteg*
Baker: Du såg väl hur det gick sist när Timrå försökte värva en stor "skrämmande" back - Schnabel. Han hängde ju inte ens med i Timrås uppspel och var om möjligt än slöare när det kom till motståndarnas uppspel.
Jag föredrar en back som kan åka skridskor, slå passningar och dundra på med slagskott utan att tveka.
Olle: Dom flesta håller måttet, men det jag skulle vilja se är en typ Chara som verkligen kan stå upp när det hettar till eller rättare sagt "skrämmer" motståndarna att inte komma för nära mål. Jag förespråkar ingen våldshockey men jag vill se rejäla tag.
Laken: Kan väl gissa mig till att det ser ut ungefär så här:
Målvakter:
Klara: Kimmo Kapanen Jimmy Danielsson
Backar:
Klara: Teemu Aalto Sanny Lindström Pär Styf Mats Hansson
Lär stanna: Johan Svedberg
Kan lämna: Kalle Koskinen Finland Lars Jonsson Leksand eller Boston
Namn som kan vara på ingång? Eric Moe Timrå J20 Etablerad back, ännu inget namn.
Centrar:
Klara: Kristian Gahn
Lär stanna: Yared Hagos
Lämnar: Valeri Krykov
Namn som kan vara på ingång? Kalle Sahlstedt HV71 Frans Nielsen MIF Mikael Lind Brynäs Jimmie Eriksson Skellefteå Helst en klasscenter
Yttrar:
Klara: Magnus Nilsson Christian Söderström
Lär stanna: Niklas Nordgren Kent Manderville Robert Carlsson
Kan lämna: Jonathan Hedström Skellefteå, Anaheim Per Hallin
Namn som kan vara på ingång? Janne Laakkonen HPK Joakim Lindström MoDo Lars-Erik Spets Trondheim Sebastian Lauritzén Sundsvall Jonas Lindström Timrå J20 Henrik Österholm Timrå J20 Oscar Johansson Timrå J20
Till sist så vore det såklart en höjdare om ryktet Sami Kapanen äntligen förverkligas. Han kan spela såväl back som forward dessutom. Om det någongång ska hända med honom så är det nu då Kimmo troligen gör sin sista Timråsäsong 2005/06.
Baker: Bra defensiva backar har varit ett problem iår då Kosken aldrig kom upp i normal standard. Han kan dock bli nyttig igen nästa år med en ordentlig försäsong och NHL-fritt. Kanske skulle toppa upp mandy med en transatlantisk defensiv back...
Baker: Är det verkligen så tunnt på backsidan? Hade Svedberg spelat istället för Berg så hade vi rent av kanske varit i semi nu. Knyt Svedberg fort som fasen när man slipper Berg nu. Aalto, Styf och Sanny har väl presterat rätt bra?
Denna kedja tycker jag har fungerat bra och Genborgs spelstil påminner om Hållanders. Så Genborg tror jag stenhårt på om han får dessa två rutinerade rävar bredvid sig. Jag hoppas att denna trio kan bli ... | Läs mer
Klara att försvinna:
Krykov
Klara rykten att förvinna:
Kalle Koskinen
Modin(NHL)
Kiprosoff(NHL)
Berg(NHL)
Z:a(NHL)
Andra tveksamma:
Hagos(NHL)
Hedström(NHL, SAIK)
Lars Jonsson(NHL)