1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600138 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 05/06

Sv: Silly Season 05/06
TiK: Har du några mer smaskiga rykten?

Laken:
inga fler rykten men jag kan säga att frans nielsen, janne laakkonen ,peter regin är klar..
kom ihåg vem som sagt de när det släpps bara! =P

TiK: Ny målvakt blir det också, då inte Jimmy blir kvar i stan.

TiK: Jag gissar att du kommer att påminna oss, så det är nog ingen risk att vi tillåts glömma. ;)

tallkotten: Så, vart är Jimmy D på väg?

Lauritzen: Det vet jag inte, inte han heller skulle jag tro. Men kvar blir han iaf inte.

ståpäls: haha rätt de! ;P
men nått om en målvakt vet jag inte än det ända jag vet är att inte jimmy blir kvar..

JimmyH: Hur har du tänkt med Johan Svedberg då
får inte han plats?

Ett nytt långtidskontrakt (5 år) med Hagos skulle sitta fint...
Även Sanny borde vara högprioriterad att binda upp för ytterligare några år redan nu trots att han har ett år kvar på kontraktet.

supp: supp: Jo men han är inte klar för fortsättning ännu. Men helt klart kommer han platsa. Hans rookiesäsong lovar mer än gott!

I övrigt kan jag meddela att Peter Regin och Janne Laakonen kan bli klara redan denna vecka.

Frans Nielsen blir klar så fort MIF teoretiskt är borta från elitseriespel, vilket inte heller lär dröja så länge nu. I så fall gör han en Fagemo, förhandlat med annan klubb under brinnande kval.

Mikael Lind var för övrigt het igår, 1 mål och 2 assist. Dock så är det ännu oklart var han hamnar nästa säsong.

Per Hallin blir kvar i klubben två säsonger till! Det gillar jag!

Han håller helt klart bra elitserieklass.

När detta kontrakt går ut har han gjort 7 säsonger i klubben. Han känner nog ett stort hjärta för föreningen han tillbringat hela sin seniorkarriär i.

Nu fattas Robert Carlsson och Kent Mandervilles signatur så ser det stommen bland våra yttrar bra ut. Stannar Jonathan får det ses som en bonus.

JimmyH: Där kom ett spontant JA! när jag läste ditt meddelande.. Pelle är nyttig och gör sitt jobb bra. Hoppas det ska släppa ordentligt till de kommande säsongerna.
Nu börjar lagbygget att ta form. Väntar också på Mandy och Robban... Hoppas verkligen att de blir kvar.

Härligt med Hallin! En spelare jag gillat från första början. F ö en jävligt cool värvning när det begav sig - från allsvenska SSK:s avbytarbänk till elitserien. Numer tillhör han, sin begränsade effektivitet till trots, Timrås kanske viktigaste spelarkategori: pacemakern. Utan dom stannar Timrå.

"Timrås lag börjar bli mer och mer komplett"

Tolv spelare varav två målvakter, vill nog få in lite fler spelare innan jag kallar det "komplett" :-) 

TIKbiff: Ja, en och annan spelare till bör komma in innan man kan kalla det komplett :)

Finns det några antydningar till att Mathiasson skulle komma hit om Malmö åker ur? Eller är det, som jag hoppas, bara rena spekulationer? Personligen anser jag att Timrå IK klarar sig gott utan hans tjänster.

Apropå frågan, är Mackan aktuell eller vad är det frågan om ?

tjobba:

Det är väl rykten här inne, men frågan är om TIK är intresserad av hans tjänster? det var väl ändå så att vi tillslut tackade nej inför denna säsong när han insåg att det inte skulle bli något av med proffs äventyret, då signade han kontraktet med MIF.

JimmyH: i övrigt kan jag meddela att peter regin och janne laakkonen redan är klar..

TiK: timråik.nu kan stänga sin sida, det räcker med att vi har dig. ;)

ståpäls: haha ni får väll se om jag har rätt först..men de har jag lovar! ;) =P

TIKbiff:
Fel! Matthiasson valde själv att säga upp avtal som löpte även 04-05.
Kontraktet gällde 2+1. dvs år 3 obtionsår.

Kimmo Kapanen
Karri Rämö

Teemu Aalto - ?????
Niklas Nordgren - Kent Manderville/????? - Jonathan Hedström/Janne Laakkonen

Sanny Lindström - Lars Jonsson
Per Hallin - Yared Hagos - Robert Carlsson

Pär Styf - Mats Hansson
Magnus Nilsson - Kristian Gahn - Christian Söderström

Johan Svedberg - Anton Strålman
Patrik Wallenberg - Peter Regin/Frans Nielsen - Lars-Erik Spets

kvasten:

Ja det vet jag, stämmer att han valde att bryta sitt kontakt med TIK men detta för att pröva lyckan utomlands, nu blev det som det blev i och med NHL strejken, han fick ju bara erbjudanden av sämre lag som inte var intressanta för honom. Mathiasson ville då tillbaka till TIK men då fanns det inte plats för honom i vår trupp, vi hade redan dom spelare vi behövde samt väntade på svar ifrån Fredrik Modin. I det läget hörde MIF av sig med ett erbjudande som han nappade på.

Rätta mig gärna om jag har fel. 

Modifierat - förbättrat?

Kimmo Kapanen
Karri Rämö
Jimmy Danielsson (utlånad?)

Teemu Aalto - ?????
Niklas Nordgren - ????? - Jonathan Hedström/Janne Laakkonen

Per Hallin - Yared Hagos/Frans Nielsen - Kent Manderville

Pär Styf - Mats Hansson
Magnus Nilsson - Kristian Gahn - Robert Carlsson

Christian Söderström - Peter Regin - Lars-Erik Spets

Laken: Vilka e Karri Rämö, Peter Regin, Frans Nielsen å Janne Laakkonen,?

Josef i Kungsör: Kolla min användare så finns det länkar till statistik iaf... =)

Josef i Kungsör: heh, du har hängt med märker jag :) (om du inte driver med oss dvs)

Karri Rämö - 18årig Finsk målvaktstalang

Peter Regin - 18årig dansk "supertalang" (så beskrivs han iaf ungefär)

Frans Nielsen - 21år är han väl?, spelar i Malmö och har väl varit deras bästa center eller något sånt (vet inte riktigt, skiter ärligt talat fullständigt hur MIF spelar)

Janne Laakkonen - 23årig finsk anfallare som tydligen är eftertraktad av flera ES lag (har jag för mig iaf), verkar vara en hyffsad poängplockare.

Det är väldigt väldigt ungt på Timrås önskelista i år. Hoppas att det inte visar sig vara fel att satsa så. Skulle dock villa ha en etablerad center, inte Micke Lind, till laget. Hoppas någon sådan ansluter i framtiden!

Kerstin_k: Jag håller med. Nu vill man att Nubben plockar fram några riktiga ess ur ärmen. Samtidigt vill man ju se flera av de gamla rita på för några år till: Svedberg, Robban, Manderville, Hedström, Hagos.

Jag saknade Rajamäki i årets slutspel, han var grymt bra ifjol mot LHC i kvarten bl.a. Stor tung defensiv back som höll rent i egen zon. En sån behövs till nästa säsong.

Hur blir det med Koskinen?

Ice Tea: ST-artikel nummer ett, även Robban har skrivit på.

Intressant att det tog femton säsonger för Pettersson och Pettersson att bli tidernas mesta Timråspelare. Det brädar Robban på tio. 50% fler matcher på en säsong alltså.

Ice Tea: ST-artikel nummer två. Nielsen och Laakkonen är klara. Nielsen gör alltså på sätt och vis en Fagemo. Förhoppningsvis med mer lyckat resultat än Floppemo.

Bra påskrifter det där tycker jag, eller vad säger ni?

El Maco:

Vilken svikare! Skriver på för en annan klubb under pågående kvalserie när det egna laget är i ett pressat läge.

Jag som trodde Timrå var alldeles för goda för att ta in sånt i sin trupp.

Albert Hall:
Det är ju bara rykten, eller har dy nyligen pratat med Nubben och fått det bekräftat?

Per HApps:

Den som lever får se. Jag läste bara innantill.

Albert Hall: Förtydligande från Nubben i länken!

El Maco: Nja, Robban sätter ju rekordet redan under sin nionde säsong om han får ihop 28 matcher.

Tycker Silly Season känns lite tråkig så här långt. Skulle vilja ha en rejäl chockvärvning som vare sig jag, TiK, ST, Dagbladet eller någon annan ens haft i åtanke. Lite som när Bosse Ahl blev klar en gång i tiden.

Men det börjar i alla fall klarna.

Mv
35 Kapanen

Backar:
Okänd-Aalto
Svedberg-Styf
Lindström-Strålman
Hansson-junior (Troligtvis Moe)

Forwards:
Nordgren-Okänd(Hagos/Lind/Persson eller annan)-Laakonen
Nilsson-Gahn-Carlsson
Söderström-Nielsen-Hallin
Okänd(Spets/Lauritzén/Lindström)-Regin-Manderville(förhoppningvis)

Albert Hall:

Brydde mig inte så mycket när Fagemo skrev på, inte heller nu. Om man har ett jobb och vill byta arbetsgivare vill man ju inte vänta till sista sekunden direkt. Därför är det helt naturligt att man kommer överens muntligt lite tidigare och ritar på senare tycker jag.

ST vill förstås vara snabbt ute med nyheten även fast de bara fått nys om att denna muntliga överenskommelse är gjord. Låt så vara, tror spelarna försöker prestera bra ändå i sina nuvarande klubbar på sluttampen. De är ju proffesionella trots allt? = 0 )

Tycho: Skönt att vi har en sportchef som inte dementerar när nyheterna läkt ut. Det enda han skriver är att inget är klart förräns det står på timraik.nu.

Finns ju annars en sportchef i ett lilagult lagsom minsann aldrig förhandlar med spelare under pågående säsong men ändå så hamnar de i hans lilagult så fort säsongen är färdigspelad.

Albert Hall:
Angående "fagemofaktorn" så tycker jag att det är en viss skillnad att släppa nyheten när man i princip redan är klar för nedflyttning än att göra som Fagemo... Göra det trots att laget sannolikt är kvar i ES...
Det är säkert fler agenter för MIFare som i stort sett har klara kontrakt och bara väntar på att det skall bli även teoretiskt omöjligt för MIF att bli kvar i ES.
Okej! Under kan ske.... Men om MIF är kvar i ES nästa säsong skall jag äta upp min fleecemössa på premiärmatchen!

Jag tror att Nielsen är ett kanonförvärv. Ung kreativ och framåt!

Kimmo Kapanen
Karri Rämö
Jimmy Danielsson (utlånad?)
Kommentar:
Kimmo är given förstemålvakt, bara han är frisk och kry. En bra och lovande backup behövs dock om skadeproblemen skulle återkomma. Danielsson blir utlånad?
-------------------------------------------------------------------------------
Teemu Aalto - ?????
Niklas Nordgren - ????? - Jonathan Hedström/Janne Laakkonen
Kommentar:
Jag tror tyvärr att Hedström går till NHL om det kommer igång eller till Skellefteå om de går upp. Då blir Janne Laakkonen en bra parhäst till målskytten Nordgren då Laakonen verkar vara en strålande passningsläggare (se hans statistik).
Men vem blir FÖRSTEcenter i Timrå nästa säsong??? Aalto behöver en stabil och defensivt skicklig backkollega när A-K Berg drar tillbaka till NHL.
Per Hallin - Yared Hagos/Frans Nielsen - Kent Manderville
Kommentar:
Om Hagos lämnar oss ersätter Nielsen som andrecenter. Hallin är nära sitt definitiva genombrott och förtjänar en plats i andra femman. Manderville är hjärtat och inställningen personifierad. Lindström defensiv så Jonsson kan ge sig ut på lite offensiva utflykter...
Pär Styf - Mats Hansson
Magnus Nilsson - Kristian Gahn - Robert Carlsson
Kommentar:
Gahn en stabil center utan att glänsa. Nilsson och Carlsson får sköta grovjobbet. Styfen är aggresiv och har ett bra skott. Hansson borde få chansen nu.
Christian Söderström - Peter Regin - Lars-Erik Spets
Kommentar:
Backparet känns tveksamt, kanske dumt att para ihop två så orutinerade backar brevid varandra men jag ser ingen bättre lösning. Svedberg mycket bra i sin debutsäsong. Strålman mer offensiv. Kedjan känns spännande! Dock kanske för lite muskler?

HUR SER ERA FÖRSLAG UT INFÖR NÄSTA SÄSONG???

TiK: Måste säga att jag blev otroligt besviken idag när jag läste ST och döm om min förvåning när jag får se att Franz Nielsen är klar?!

Mig veterligen är Mif Redhawks mitt inne i ett brinnande Kvalserie och lirar för sin existens. Jag har tidigare fördömt Luleå Hockey, Färjestad, Lindman och Fagemo för deras utspel under pågående säsong.

Jag blir förbittrad när sådana här nyheter läcker ut. Oavsett hur det ligger till i den här affären så är djävulskt dålig stil av Mattias Eriksson att brisera en sådan här "bomb".

För övrigt första gången jag är gruvligt besviken på Mr Eriksson. Han har brustit i ansvar mot både Timrå IK, Mif Redhawks, Franz Nielsen, Kent Norberg m fl.

Det är emot god journalistisk ed att utforma en artikel på detta sätt.

Hoppas jag slipper se sådan här smörja i fortsättningen.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

ernie eagle: Det är väl inte Eriksson som har gjort fel utan han/hon som har läckt!

65selander: Håller helt och hållet med dig. Det har varit ett jäkla snack här inne om hur grisiga FBK är och att de gör klart med spelare under seriens gång och sedan smyger om det. Det visar sig ju att TIK är lika goda kolsupare.

Visst hade det varit smidigare för Timrås del om denna information inte läckt ut och visst hade Eriksson kunnat fortsätta vara "kompis" med Nubben om han inte skirivt detta, men Eriksson är en journalist och han tog denna gång sitt jobb på fullaste allvar. Han granskade verkligheten och levererade fakta(?) och brydde sig inte om att dessa fakta slog illa mot både han själv(han lär ju i framtiden inte få så mycket info av Nubben) och en klubb han formodligen gillar. Stort av honom!

Eskas: För att TIK skulle vara lika goda kålsupare skulle Nubbens kommentar på hemsidan varit: 'Vi är djupt upprörda över dessa osmakliga lögner som idag publicerats. Det finns ingen sanning i detta, och jag funderar på att stämma tidningen för förtal och ärekränkning!'...

Fatta skillnaden. Klart Nubben är sur, det finns en anledning till att man vill hålla sånt här hemligt. Därmed inte sagt att reportern gjort fel. Nubben har sina skäl att agera som han gör, reportern sina.

Mattias Ek kommer från Expressen och med kvällstidnings-vokabulär blir
"aktuell" lika med "klar". På Expressen behöver man ju aldrig dementera
någonting eller be om ursäkt om det senare visar sig vara fel. Men ska Mattias fortsätta jobba på en lokaltidning får han nog anpassa sina metoder.

ståpäls: Jag rättar mig själv (till skillnad från Expressen). Eriksson heter han.

ernie eagle: håller helt med dig!
men nån som börjar tro mig nurå? =P

65selander: Han gjort ett jävligt stort fel. Så jävla kåt på nyheter är jag inte att jag inte kan vänta en vecka till innan det offentligörs en övergång och bläcket på kontraktet torkat klart.

Nu är iofs Mif jävligt illa ute i KS men det har en viktig match ikväll mot Skellefteå. Vad sänder det här ut för signaler?

Vi måste ha respekt för varandra och nån jävla ordning på torpet får det ändå lov att vara.

Tummen ner och kalkonstämpel över detta "scoop".

TiK: Jag har alltid trott på dig eftersom jag haft likadan info som dig.

Själv hoppas jag väldigt mycket på en rutinerad och stabil back som har kapacitet att spela 30 min per match. Exempel på sådana backtyper kan vara Tommy Sjödin, Peter Andersson, Daniel Tjärnqvist, Per Gustafsson.

Sedan kräver jag en högklassig förstecenter.

« · 532352 · »