1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600139 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 05/06

Sv: Silly Season 05/06
Maggan: ja du det gör vi absolut
men hoppas att Nubben oxå kan vara med och sjunga

RocknRolf2: Håller med, TIK behöver en riktig klasscenter för att jag ska bli nöjd om nu Hagos försvinner och kanske ändå. Viktigt med rutinerade, kyliga centrar som kan hålla i pucken det där lilla extra och som kan slå de oväntade passen. Nu sägs ju Laakonen vara en riktig playmaker trots att han är ytterforward.

Sen behövs det nog en riktigt bra back till som även han kan lugna ned spelet och hålla i pucken som faktiskt Lindman var bra på i TIK innan sluspelet.

Timrå IK anno 2005/2006 - så här borde det se ut:

-------------------------------------------------------------------------------
MÅLVAKTER:
Mika Oksa
Johan Asplund
FÖRSTA FEMMAN:
Sanny Lindström - Teemu Aalto
Janne Laakkonen - XXXXX - Jonathan Hedström? alt. Kent Manderville?
ANDRA FEMMAN:
Kalle Koskinen - Johan Svedberg
Niklas Nordgren - Fredrik Warg - Mattias Wennerberg
TREDJE FEMMAN:
Pär Styf - Mats Hansson
Per Hallin - Kristian Gahn - Robert Carlsson
FJÄRDE FEMMAN:
XXXXX - Anton Strålman
Magnus Nilsson - Frans Nielsen - Peter Regin
Christian Söderström

wap.hockeysnack.com
ja det skulle kännas bättre om vi kunde hitta en 30+ etablerad förstacenter och en stark defensiv back. Jag vet att inte sahlstedt inte är allas favorit men jag tror han klara en förstacenter uppgift. Visst finns det bättre alternativ, men jag tycker han är bättre än inget nytt eller en ny yngling.

Tycho: Var nog ingen höjdare att wappa !
Fast för mig som är dyslektiker går det ju bra att läsa ( c :

Helg Ernest: Verkar lite macintosh får äntligen ett brev från en PC, jag menar:
"macintosh f%r Øntligen brev fr%n en PC"

Så det är alltså dyselektrikerna som jobbar för Bill Gates?

wap.hockeysnack.com
man far halla sig fran åäö

Tycho: Jo, jag fattar precis!
Been there, did It done %t!

Tycho: Vad har du för mobil då? :)

Vi har visst en hjälte ikväll, fast i rödvitt, hmm...

Nubben småregerar, visst!

En sak som talar för Timrå nästa år är att Tellström lämnat Luleå. Han gjorde inte mycket väsen av sig ifjol men man kunde ge sig fan på att han gjorde mål mot Timrå. Där har vi extrapoäng att vinna i "derbyn" mot LHF.

Rent generellt, finns det något lag vars supportrar springer runt och slår sig för bröstet och kallar sig vinnare än så länge? Frölunda är urstarka, där är Silly ointressant utanför egen målgård. En och annan sinnesslö leksing kanske jublar över bröderna Steen? HV storstädar och det kan väl bara bli bättre. FBK har ju sedan länge klart med Ledin. Men i övrigt?

SSK plockar Skröder men har tappat Jocke Eriksson och blir väl av med Stana? Dessutom otroligt överskattade Taavola i båset, det blir tillbaka till niondeplatsen. Som bäst.

LHC ser inte ut att förändras dramatiskt på papperet även om Johan Franzen av någon anledning insett att LHC ska man inte spela för. Problemet för Cluben är väl att de levde väldigt högt på ett fåtal killar som är borta nu när NHL drar igång.

I derbygruppen ser det dystert ut överlag för LHF, Modo och BIF.

Djurgården har det väl inte hänt så mycket hos. Mora satsar finskt, det kan ju bli bra (Timrå!) eller dåligt.

Här i Timråboken gnys det missnöjt mellan varven även om jag inte tycker det finns någon orsak - än i alla fall. Ett par hjältar försvinner men nog känns det klokare med en okej målvakt än en bra som inte kan spela. Vi har fyra man i tre kronor men bara en med kontrakt. Zäta vet vi är borta, må minst en av Hagos och Hedström bli kvar.

TIKbiff: Gamla i mina ögon är Styf, Koskinen, Carlsson, Gahn, Nordgren, Aalto...borde kanske snarare ha uttryckt det som rutin kontra ungdomlig entusiasm.

Centeruppsättningen, ja. Två forwardsplatser återstår, och om Gud är god tar Hedström den ena. Plan B: Manderville. Återstår så en plats. Här vill jag i likhet med de flesta ha en rejäl förstecenter.

Hagos har jag tidigare uttryckt mina tvivel om. Han är väldigt bra på mycket, men vad gäller playmaker-förmåga finns mycket i övrigt att önska. Möjligt att man kan lira honom i en förstafemma med spelskickliga yttrar (Laakkonen) och ändå få en fungerande offensiv, men jag är tveksam. Som jag ser det behövs truppen balanseras upp av en center så lik Krykov som det bara går.

Hur som helst ska det bli spännande att följa fortsättningen. Mitt förtroende för Nubben & co är nästan löjligt stort. Jag köper allt dom kommer med.

ståpäls: "Dream Team: Nubben får svettas på stranden i sommar.
Ett antal andra sportchefer får svettas på kontoret. :)"

Fniss-fniss.....den var bra!

Jag tror att "Nubben" förmodligen är en bland de bästa sportcheferna i landet! Kanske världen?

Marcus: Siemens M65... ;)

Bragd-Birger: Osäkert med Manderville och Jonsson enligt Dagbladet Sport.

Herminator: Se där. Var väl ungefär som man trodde då. Manderville aktuell först efter att Hagos och Hedström bestämt sig. Låter vettigt.

Och lillasyrran gör ett ryck, minsann. Krizan i mål är naturligtvis ett rejält uppköp jämfört med Silo. Antar att det deppas i Luleå nu. Man gick väl, i vanlig ordning, ut med att man hade honom 'under behandling' ? Vilket på lulingska betyder att han var en av alla hundra som, helt på måfå, fått ett kontraktsförslag tillsänt sig. Å andra sidan kanske man inte ska vara sarkastisk mot den strategin, han Ragnar vad-han-nu-heter nappade ju.

Bragd-Birger:

Hmm, vad menar du? Lule har väl inte jagat någon målvakt sedan Tero Leinonen kontrakterades? Fast det visste du kanske inte.

Albert Hall: Fan, det hade jag förträngt. Och jag som ville gotta mig.

Herminator:

Ärligt så känns väl inte Jonsson som någon jätteförlust tycker jag, hade räknat med mer av honom och förstår inte hur han skulle kunna få ett NHL kontrakt i höst även om det blir spel där borta, kan tänka mig att är rätt dyr också,,,nej räkna bort Jonsson och Hagos, koncentrera er på att kontaktera Hedström först och främst.. 

Och både Z och Hedström missar kvällens landskamp....

Bragd-Birger:

Här snackar vi om mix av äldre och yngre, Tommy Sjödin 40 år skrev på för en säsong till :-)

Försäsongsprogram finns på timrå.nu. Hemmamatcher!

ståpäls:

Va? hittar inte,,länk tack.

TIKbiff:

Hittat...

TIKbiff: timråik.nu heter det förstås. Länk har du uppe till vänster.

ståpäls:

Mästacupen kan bli kul ser det ut som :-)

se spelprogram...

TIKbiff: Ser kanon ut. Kan inte minnas att TIK spelat den här turneringen tidigare. Någon som vet?

ståpäls:

22/11  match modo borta, 24/11 match modo hemma....

seriöst, två matcher mot modo på två dagar :-)

ståpäls: Jo, Timrå har visst delgagit i Mästarcupen tidigare. 2001, på försäsongen, och hittills den enda gången. Då förlorade man bronsmatchen mot Frölunda medan Leksand vann turneringen.

Visst spelade man 15 träningsmatcher ifjol? Får det till 12 nu vilket känns betydligt mer vettigt. Men varför envisas man med att möta MoDo varje år?, förmodligen är de väl med i SCA-Cupen oxå. Räcker det inte med att man möter dem 324325 ggr i serien?

Dream Team: Det är en mycket trevlig cup. Var där 2001 och vi var rätt många TIK-are där. Det känns som en betydligt lugnare inledning på säsongen, att åka till Norrtälje med barnen, än att åka till Lugano med Sjöstedt.  :-)

Svenske Hockey fans som tager til Innsbruck.

Er der nogen her på siden som vil sälge billetter til DEN - UKR ved VM i Innsbruck. De blev solgt som dobbelt pakke med FIN - SWE og er derfor udsolgt. Hvis der er nogen som vil sälge eller bytte med billetter til LAT - CAN eller FIN - UKR, så kontakt mig på [email protected]

Och den förste dansken har hittat hit! Välkommen Axel. Kan nog bli fler i vinter nu när vi är det nya dansklaget i ES.

Dream Team: Och DeRouville gjorde en grym turnering. Såg mycket lovande ut.

El Maco: Upp som en sol och ned som en........

El Maco: Mmm.. eller hur. Little did we know..

Gillar inte riktigt det här att man tycks avvakta med Manderville. Om han vill komma tillbaka ska han naturligtvis få det!!!

I flera matcher var han TIKs klart bästa spelare - bla den enda som får godkänt i samtliga matcher mot Dhurgården. En riktig klasspelare. Den rutinen och karaktären behövs nästa år. Han är en sån som kan lyfta ett helt lag.

Vill han komma så kontraktera honom nu!

lincoln: instämmer helt med dig och vad jag kommer ihåg från intervjuven med honnom i tidningen så ville han ju absolut komma tillbax så inget att snacka om tycker jag

lincoln: Man kanske måste ha råd också? Jonte känns fan så mycket viktigare än Manderville i mitt tycke till nästa år, då Jonte kan producera och kämpa frenetiskt i matcherna. Samt hinna med att ta dumma utvisningar. Manderville klarar bara av de två sista.

Frella: tja...håller inte riktigt med dig

Ska inte ge mig in på att jämföra två av lagets viktigaste spelare
Tycker inte att det är desa två man ska jämföra. Tror inte att jag skulle ta något av nyförvärven före varken Jonte eller Manderville.

Manderville tillför massor av psoitiv energi till laget, är ovärderlig (kanske bäst i elitserien) i 4 mot 5 och dessutom en jäkligt duktig hockeylirare.

Vi bör signa båda om vi fhar chansen...om de inte har råd har TIK-ledningen definift räknat bort sig på nyförvärven.

lincoln: Kent Manderville kostar, han är gammal och han är skadebenägen.

Hans inställning och attityd kunde ensam vända matchbilden positivt för Timrå ibland. Ruskig i boxplay.

Men i poängprotokollet saknas det en del noteringar för honom för att han ska bli lika viktig som Jonte.

Båda har dock bidragit med en del onödiga utvisningar under säsongen.

lincoln: Precis som Jimmy säger så blir han inte yngre, var skadebenägen. Dessutom så sitter han ju antagligen på en fet lön, likvärdig Jontes antagligen då det står mellan dessa som det låter. Hade vi signat Manderville så hade vi ju antagligen inte haft råd att fylla ut hela truppen såsom man vill iår med 13 forwards. Då hade vi kanske stått där med 11 forwards igen, varav Manderville kommer i Oktober/November för att slippa skattas.

Även om Manderville gör ett grymt jobb så tar det ändå fram till jul innan han gör sig själv rättvisa iom att han missar hela försäsongen, det är väl kanske också en del som spelar in då TIK vill att alla ska vara med under försäsongen. Ifjol var det väl bara Krykov som hade dispens för det, samt Manderville då som inte kan köra försäsong.

Hårt arbetande forwards har vi ruskigt gott om, det är väl främst i BP man kommer sakna Manderville. Men i just BP har väl alltid TIK varit rätt vassa, så där är jag inte direkt orolig.

lincoln: Nubben vet nog vad han gör.

lincoln:Håller fullständigt med man kan inte spara på två av timrås
bästa spelare den senaste säsongen ! skärpning nubben !!!!!!

Springsteen: Hedsröm prio, vi får se efter VärldsMästerskapet, får vi behålla Jonte så släpps Manderville. Och får vi inte Jonte ja då kan Manderville bli aktuell.

Bergius: Allt Nu!

Springsteen: Men varför kan inte Timrå förse sina matchtröjor med den gamla "grymma" logon?????

rullis: Ifall du vill ha till baka gamla tallarna så kan du ju alltid skriva på tallarna tillbaka.

Länk finns här nere

« · 539819 · »