Cyklob: Känner flera Modoiter som tror likadant som du gör. Själv tror jag att Modo i såfall kommer ha en ruskig fördel av hemmaplan. Vi får se om Timrå plockar fram kämpaandan de är kända för. Då kanske det blir otrevligt för resterande lagen.
Per HApps: Det är väll bättre att ni kanske få lite motgångar nu och ta revanshen i slutspelet ?. Jag kan dock bara tala för mig själv, men jag vill absolut inte att Modo får möta Timrå i kvartsfinal för då åker Modo ur direkt det vågar jag lova.
timrå_ik: Ja det är bra.Idag får vi se om dom vill vara med och kriga för en 4:e plats om inte ja då blir det stryk.Det är upp till spelare o tränare nu att knyta näven.Och kommer dom upp i nivå med i höstas ja då vinner dom.Hjärtat hoppas på vinst huvudet nöjd med oavgjort.Men det är inte fy skam det heller.Tyvärr så är jag på 50årsfest från kl 15:00 men har nallen på så att jag kan få resultat.Och jag kan nämna att dom som gillar hockey där håller på frölunda allihop.Så jag får vidarebefodra resultaten till dom,med risken att få en öl över mig men det tål jag.Bara det inte går bra för fröl.men som sagt dom löser nog detta dilemma.Bäva månde det lag som får möta dom i slutspel.
Ambroo: Tack!! Äntligen någon som ifrågasätter kentas matchning med Robban som center.
Tycker man kväver robbans bästa egenskaper genom att lira honom som center!! Har känt frustration när jag återkommande får se att Robban som center, i match efter match.
Sen att matcha lirare med cement handleder i powerplay och att låta bli att uttnyttja Rynos offensiva kvaliter är är bara jobbigt att se.
Jag vet att Ryno har stora brister i sin defensiv men att lira med Wennerberg i ett läge där vi har svårt med målgörandet måste man ju bara köra med som har de rätta egenskaperna.
Hoppas inställningen är ruggigt mycket bättre än senast för annars blir det noll i dubbel bemärkelse igen!
dr-nix: Ja Lauritzen har helt klart många kvaliteer..håller med, men det verkar lite lättare för Nubben & co att hitta många bra på flankerna än i mitten..därav känslan för att få hit naturliga centrar.
htikare: jo, och han kan t.o.m. lyckas rätt så väl men han verkar ju inte producera i AS (iof så är det inte lätt när det går dåligt för laget)...Hmm det är väl bara att vänta och se. Han är trots allt ganska ung och allt kan hända i hans karriär. Personligen skulle jag nog ha värvat Lauritzen före Larsson om jag var i position att göra det beslutet.
dr-nix: Centrar som Larsson är ..är ju en nyckelposition..det behövs kanske 4+1 sådana till nästa säsong alltså 4 ordinarie o en som kan.. o har spelat på bägge positionerna.
Man ser att det inte fungerar bra i år med Hahl borta o Robban är definitivt bättre som kämpande vinge i en mer friare roll.
I ett slutspel är det nog en riktigt stor fördel om Hahl dyker upp så vi får spela med fyra vana centrar. Tycker Larsson är en center att satsa på för fjärde kedjan.
wap.hockeysnack.com Ambroo: varför jag drog upp Bajen är rejält OT. Men det visar att klubbens olika avd är på väg nedåt. Snart så kör Hogdalingen dom i sank också. Nu lämnar vi Bajen och hoppas ni får fler barer i arenan. Tur folk känner en så man slipper köa där ;-)
Tjalle: Apropå texten i din länk; "Nordgren har en bra stil som går hem hos fansen och trots att han inte är någon naturlig målskytt har han gjort näst mest mål i vårt lag bakom Mariusz Czerkawski, säger Reto Klaus, general manager Rapperswill." Man kan ju undra vem som scoutat honom...
65selander: Gratis Holk, vill köpa pulver, eller hur var det nu igen?;-) Ja ingen tvekan om det, men Linkan är ju bohem ut i fingerspetsarna och lär ju knappast byta Kungsholmen mot en tvåa på Solhemsvägen... Visst måste vi ha ett Sthlmslag och DIF är som du säger det enda dugliga. Bandy och Stockholm känns iofs inte så viktigt i min värld, men alla sporter behöver ett huvudstadslag.
Frella: Vilken tredje och fjärde? Wennerberg håller inte alls och Johan har tappat sen han var i Ryssland, men det är lätt att glömma att han är ung. När det gäller Svensson så gnuggas det på rätt bra, men där händer det lite för lite i offensiven. Jag tror han skulle må bra av att få en riktig Robban bredvid sig för kemin med Wennerberg stämmer inte alls. Hallin är Crippe-klonad, bra i var 7:e match och man har väl väntat i 7 år nu på att det ska hända nåt. Nilsson är speldum, vore det inte för att det fanns sarg och att den var rundad i hörnen så skulle han ha trampat loss till Indal. 3 mål från hans sida i år är väl inte direkt hallelujah! Att ha en offensiv kraft som Ryno på sidan är misär...
wap.hockeysnack.com Ambroo: Springer man på Stureplan så har man näsa för alt :-) Bremberg och kinderägget är några som har gjort bra i DIF. Stockholm behöve ett till lag i ES för att få upp tempen igen. Tyvärr så duger varken Gnaget eller Bajen till det. Ramlar DIF ur så är det godnatt med hockeyn. Snart är bandyn väck också om fordringsägarna sätter stopp. (lite OT)
Ambroo: Känns som varken tredje eller fjärde mår bra av hur det ser ut i formationerna i dagsläget. Kedjan med Wennerberg-Andersson-Svensson må ju vara bland det sämsta man sett på en is i år. När sen Haliin och Nilsson börjar få upp lite ånga då spelar man med en tredjelänk som jobbar bra, men som knappast förser sina kamrater med passningar eller hittar rätt position i offensiv del av banan. Men visst Robban är ovärdelig i BP, en av landets bästa förmodligen. Återstår att se om han kommer upp i gammal Robban-klass även i fem mot fem när han väl får yttra igen.
65selander: Kan man ha hjärta för nåt dylikt om man inte springer runt på stureplan alt. är högt uppsatt pösmunk? Löta (Söråker) är navet! Tja, det var snack om Daniel Larsson, men han står under kontrakt ett år till...
Frella: Jag tycker att Robban kvalar in på sina kvaliteter. Får han vara hel med en riktig försäsong i ryggsäcken så är han helt klart en tillgång i bp och i en checkingline. Som det är nu så är det nästan synd om honom, fattar inte varför Kent-Mikal envisas med att centra honom... Kedjan med honom, Andersson och Svensson var väldigt lyckad i inledningen av säsongen och känns som en given fjärde den kommande.
wap.hockeysnack.com Ambroo: Har säkert stöts och blött förut men var tog Challes Djurgårdshjärta vägen? Men Söråkers stallgård går nog inte av för hacker heller. Tror ni att han får med sig någon från DIF's lag till er?
dr-nix: Lauritzen är jag också sugen på, men frågan är hur man resonerar nu när det är en del kanoner på ingång. Vi har ju redan spelare, dessutom unga sådan. för tredje och fjärde. Jag tänker på Regin, Andersson, Sundh, Svensson och ev. Axelsson och sen ska ju Robban också få plats...
Ambroo: jo tänkte mest på den där artikeln i st.nu som sade att han var aktuell.. Det skulle dock vara trevligt om spelare som Lauritzen, Zetterström m.fl. skulle kunna ta en plats i TIK....
Föresten jag sitter funderar lite smått varför Alexander Larsson är aktuell, visst han är säkert lovande och allt det där men Niklas Zetterström borde ju nästan vara mer aktuell.. han har ju samlat ihop hyggligt med poäng i Sundsvall och det är väl inte så dåligt för ett bottenlag (no offense IFSH fans).... Han har ju dessutom ett förflutet i TIK..
Tjalle: Väntat, för ingen är väl förvånad över att Hynning "plötsligt" blev aktuell, eller hade nån räknat med båda? Nu går jag bara och väntar på att Warg ska signa (vi ligger bäst till) och att Hållberg ska gå ut offentligt och nobba dem (väljer mellan FBK och TIK)...
Hahl Bundy: Zacke är givetvis med på listan över tänkbara namn, men han är knappast det hetaste alternativet och tur är väl det för annars hade jag fått dela påse med dig.
Var det inte Ambroo som sa att MoDo var avskrivet för hans del? Att han väljer mellan Färjestad och Timrå.