1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580603 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 07/08

897679 · » Till forumet


Sv: Silly Season 07/08
actionleif: Snacka om korttidsvikariat.
Kommentera


Sv: Silly Season 07/08
T T: [url=www.yeti-games.com/downloads/yeti_wallpaper_deluxe.jpg]MoDo's nyförvärv[/url] verkar då veta vad issport är för något iaf. Ge honom chansen först vetja.
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
actionleif: Wow liksom!
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
thha och Helg Ernest: Det känns tryggt att ni förstår allvaret...
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
thha: Tänk om han signar på för någon annan ES klubb.
Vilken baksmälla
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
Ambroo: Ta hit Manderville!!!
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
Ambroo: Ja han gjorde ju 103 poäng på 42 matcher i Schweiziska andraligan.. Det om något är ju imponerande.
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
T T: Vi kanske skulle plocka hit Lee Jinman?
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
T T: Ja nog kan man säga att jag hade förväntat mig en spelare som varit nära att ta en plats i NHL men inte lyckats. Nu får man en kanadensisk version av Socker Conny.
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
T T: Idel storklubbar på den mannens meritlista.
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
Yetman på artistkontrakt? Det är nästan så att man blir lite besviken på Modo.
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
Och Malmö fick en nästan jämngod ersättare till Tolsa..

hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc/18411.htm
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
Per HApps: Den där sidan kommer kanske att försvinna från hockeymagasinet, det tänker jag med tanke på att den ena halvan av arbetsstyrkan på hockeymagasinet också nu driver den bästa transfersidan i svensk hockey någonsin i www.eliteprospects.com
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
Per HApps: Skandalöst vilken dålig uppdatering! Att skylla på semestertider köper jag inte.

Nu får de ansvariga skribenter sluta grogga och fälla ihop solstolarna samt komma in i matchen.

Upp till bevis!
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
Har denna sida slutat med uppdateringar?
hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc/hm/transfer/elitserien/
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
JimmyH: Jo ja vet men Sebastian har ju fick ju ingen chans att komma till TIK när han va i S-vall heller .. De va ju därför han stack till Bofors.
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
Uddan: Skarin startade ju en tråd här igår där han satte upp kedjor inför nästa säsong. Jag har svårt att se var Sebastian Lauritzén skulle kunna slå sig in där.
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
Helg Ernest: För att han spelade me Bofors. Timrå gav han ingen chans.
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
Varför spelar han med Likping?
Sebastian Lauritzen (NY)
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
Mathen mot Björklöven har blivit flyttad! Se länk
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
mikenomad: Det jag eg. vänder mig emot beträffande media är att det alltid tycks intressantare att fokusera på negativa saker, oavsett om det rör väderkatastrofer, fågelinfluenser (den är tydligen utrotad nu eller helt enkelt inte "inne" då det inte skrivits om det på säkert ett halvår) terroristhot eller sport...
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
MorganaLefaey: Det var ett litet pressmeddelande jag avsåg...men nu ska jag inte gnälla mer enär Expressen har en blänkare i nätupplagan om att han är klar! :-)
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
mikenomad: Nu kan man väl iofs hålla med om att de faktiskt brukar haka upp sig på ett visst antal ämnen och där gärna göra en story av något som man egentligen redan vet och läst där förut. Men då ingen nyhet kom upp om att han lämnat Timrå så har i alla fall jag och de flesta andra som tycker det är intressant full koll på att han blev kvar och varifrån han kom osv.
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
mikenomad: Överflödig, onödig information brukar inte hindra kvällsdrakarna i andra fall...tydligen säljs mkt lösnummer på att om och om igen skriva om Foppas skavsår el. Zlatans toabesök inför landskamper etc.

Det här innehar ju iaf intressant information för den bättre bemedlade hockeypubliken i Sverige.
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
mikenomad: Självklart så kan man gå ut med en kort notis om att hotet är undanröjt men som jag uppfattade personen i fråga så lät det som om han/hon ville ha en stor artikel om sensationen att han blev kvar med statik och allt. Det skulle i så fall ha blivit ganska onödig artikel då alla som läser tidningen redan läst om vad han gjort osv.
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
MorganaLefaey:

Förstår inte riktigt vad som är "dubbelinfo" med att rapportera om att en spelare som för några dagar sedan med stor sannolikhet (enl. tidn.) skulle försvinna till NHL utan en enda ES-match nu blir kvar, att det hotet är undanröjt?
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
Djurgårdsfansen verkar ha noll koll...

från deras forum:

"Ser man på dem lag som med all förmodan kommer slåss om den sista slutspelsplatsen som är SSK, Mora, SAIK, Luleå och DIF så känns det inte som dem andra lagen är så starka kontra DIF. Kanske att man får räkna in Timrå i den här kategorin då man ha tappat en del viktiga pjäser i Strålman och Warg men även värvat en del intressanta spelare i Mika Pyörälä och Fredrik Hynning med flera men med ett stort frågetecken på tränarsidan"


Slåss om slutspel? Man skrattar ju så att man håller på trilla av stolen. Nu när Tenkrat är klar kan ju förbundet skicka upp pokalen på en gång!
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
mikenomad: Desto skönare i vinter då, om det blir succé! Lång näsa åt TV4, Expressen, Aftonbladet, DN, SvD och GT.

Jag fyrar av en klassisk kommentar från den icke medietränade Micke Renberg:

"Jag skall jubla utav bara helvete".

När det hela är ett faktum alltså.


Annars har ju Tenkrat rätt roliga initialer. Tidningen här i stan heter ju PT.

Och bland medarbetarna hittar vi ett bekant ansikte - MICHAEL LINDGREN!

Just precis. Den där snubben som vaktade kassen i ett otal matcher för PHC under 90-talet mot Sundsvall/Timrå, S/T Hockey och Timrå IK.
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
Tycho: Samtidigt så har de väl redan skrivit om att ni värvat honom och det blir väl lite dubbelinfo om de skriver om det igen. Dessutom så är det väl inget som säljer lösnummer om man skriver samma information igen.
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
Tycho: Tysta ner eländet lixom...ler. Tydligen roligare att skriva om fiaskovärvningar och diverse misslyckanden. Gäller ju inte bara i TIK:s fall utan alla ES-klubbar...
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
mikenomad: Det enda expressen gjorde var att ta bort artikeln att han skulle försvinna... =)
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
Kvällsdrakarna var inte sena att kraxa skadeglatt när det visade sig att PT ev skulle dra. Nu när han är klar är de inte lika intresserade av att uppmärksamma händelseförloppet....Gratulanterna verkar inte direkt stå i kö. :-)
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
friskan: Det har jag väl aldrig sagt. Det var väl denna tråd vi skriver i som jag åsyftade. Lite jobbigt att scrolla igenom all nostalgi i "fel" tråd. Det är ju en silly-tråd.

Nostalgin kommer alltid att återkomma. Allting hänger ju ihop. Det trodde jag var glasklart?!
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
Helg Ernest: Det känns som ett krav att spelaren ska vara rightare, vi har gott av den andra sorten...
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
Inte hade det gjort ont om han spelat i TIK
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
Kerstin_k: Härligt! nja nån garanti finns ju inte att han ska bli skitbra,men förutsättningarna finns ju helt klart,och vill han tillbaka till Nhl så är det upp till bevis nu,en plats däröver får man jobba ihop.
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
73Sjöbba: hehe satt å funderade ett tag innan ja kom på att de va regin. :)
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
Uddan: Sry, hjärnsläpp!
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
73Sjöbba: Regin. skulle ja tro att han menar!
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
Forward: Vart de så många matcher? Sen så matcherna han spelade på slutet va ju inte nån höjdare från hans sida.

Tycker ändå att Kokko,Styf,Koskinen va bra. Visst dom hade ju sina mindre bra matcher dom åxå men över hela säsongen va dom mer än godkänd.
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
Tvåtallar:
"Skulle inte förvåna mig om när man summerar året till våren har P.R, spelat dom flesta matcher i första femman"


P.R,???
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
Forward: Och så var det klart på Timrås hemsida oxå =)
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
Uddan: Men dom matcher han spelade i TIK, han gjorde väl 30 matcher?
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
Tvåtallar: mm de är ju om Hahl är skadad. Annars har han nog svårt å kliva in som förste center.
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
Forward: Lotvonen??? Han va ju skadad eller såg du nån video från när han lirade i Leksand`? =)
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
Forward: Baclund får en förlupen puck på nått skadligt ställe eller så sträcker han sönder ljumsken på en träning och får dras med det rästen av säsongen
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
Uddan: Nja, det tror jag inte på :)
Men är de bara jag här som har konstiga känslor över TIKs backbesättning?
Styf? Inte bra förra säsongen (såg seg ut)
Kokko? Gav mig hjärtklappningar
Koskinen? ja...skadeglad person
Lotvonen o sanny var bra.
Forwards ser bra ut.
Men som sagt backbesättningen ser tunn ut. Eller är det bara jag som är extra neggo idag bara för att jag måste jobba...
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
Uddan: Skulle inte förvåna mig om när man summerar året till våren har P.R, spelat dom flesta matcher i första femman
Kommentera

Sv: Silly Season 07/08
Forward: Nej Kalle är ju totalt genomtränad iår... =) Han kommer att chocka alla genom att va skadefri sin sista säsong i TIK dressen.. :)
Kommentera

897679 · »