bearkiller79: Sisådär...nu börjar det likna nå´t. Inte helt otroligt längre då att det blir Tärnström nu när det börjar samlas allt mer kött på benen ang. det ryktet. Först Actionleffes lite mystiska konstaterande häromveckan att det är kul att Dick är klar för oss, nu det här! :-)
Vore isåfall en mycket välkommen förstärkning, skulle täcka det hål Strålman lämnade efter sig i PP om det där med Dick Tärnström skulle visa sig stämma.
Time will tell, underligt att inte media fått nys om det isåfall (en av grejorna som får mig att tvivla på ryktet).
Kerstin_k: bomben är förmodligen Dick Tärnström, jag var och tränade på Step In idag och vem var där med dom övriga TIK:arna om ingen mindre än självaste Dick Tärnström så jag tror att han är den s.k bomben som Ambroo smusslar om. Obs ! detta är sanning !!! För övrigt skall tilläggas att även Frans Nielsen dök upp med Peter Regin...
Ge mig en värvning! Orkar inte vänta så mycket längre. Den förmodade bomben trissar ju upp förväntningarna oerhört. Ambroo för fan, ge oss ett "det är klart med..." :)
Rooster23: Japp, Nubben kör numera klimatneutralt och gräver fram Thor Heyerdahls Kon-Tiki ritningar och paddlar iväg i solnedgången på jakt efter nya fynd. Skynda dej! Kontraktet går ut om bara 4 år!
Kerstin_k: Han lär juh inte tjäna så mycket mer i farmarligan än här i Sverige, så då känns det som helt fel beslut att åka över. Han behöver minst en säsong till i sverige för att kunna ha möjligheten att klara sig bra i NHL.
JimmyH: Sant. Men frågan blir således om det är värt att ta den chansen redan i år eller om det är värt att chansa på att stanna i Timrå och utvecklas ytterligare och sedan ta chansen (Om den nu kommer då vill säga). Allt handlar givetvis om det du säger. Frågan är bara vilken chansning Backlund tar. Själv hoppas jag, och tror jag, att han stannar här i Timrå.
Bragd-Birger: Ja, man får ju hoppas att han lärt av Liv. Det är fortfarande en bit kvar innan han tar plats i NHL. Står AHL skrivet lång väg om han drar redan i år
Tror inte för ett ögonblick att Backlund drar till NHL redan i år. Det vore, fanimej, rent ut sagt korkat. Han är bra, och i sina bästa stunder väldigt bra, men han har väldigt mycket kvar att jobba på. Dels rent tekniskt, och dels mentalt. Jämnheten och lägstanivån måste upp ett par snäpp. Annars blir det en säsong i farmarligan och Stefan Liv av alltihopa. Helt i onödan.
lincoln: Backlund har kontrakt. Men NHL har rätt att erbjuda kontrakt även till dem som står under kontrakt. Och de svenska klubbarna kan inte stoppa en ev övergång.
mikenomad: Visst har väl Backe kontrakt? Artikeln i ST är lite diffust skriven (ordet NHL står tex aldrig), men visst är det väl i så fall bara NHL som kan bli aktuellt? Eller hade vi honom bara på ett år så att vem som helst kan hugga?
Rooster23: Vore naturligtvis heltrist att loosa Backe. Positivt dock att föreningen inte blundar för riskerna och bara sitter med armarna i kors, utan agerar lite förutseende. Man lärde sig nog en hel del av dråpslaget häromåret när hela 1:a-kedjan försvann dagarna innan nedsläpp. Inget ont som inte har nåt gott med sig....
Rooster23: "Enligt Thomas Johansson så söker klubben nu världen runt för en eventuell ersättare."
Man får en vision av Nubben stretande upp för inkaleden mot Machu Picchu, på kamelrygg genom Mongoliet, på skidor över Antarktis kisande över vidderna..
Kapten Lindow: Mest oroande känns det ju med Backlund. Det är aldrig speciellt lyckat att leta målvakt i sista stund. Men jag skulle bli rätt förvånad om han åker över faktiskt. Annars kanske alltid Corey Hirsch finns att tillgå.....
1: Spel i Sverige inget alternativ för Strålman om han inte skulle ta en plats i NHL. Jag har iofs ingen koll på Leafs back uppsättning, men det känns kanske inte som ngn jätterisk att Anton ska behöva harva i AHL.
2: Timrå letar efterträdare till Backlund (enligt ST). Nu är han väl inte direkt förlorad för klubben iofs. så det är väl mer oroande än tråkigt kanske. Roligt för Backlund, oroligt för Timrå!
3: Ducks kvitterade till 2-2 i matcher efter en 5-3 vinst nu i morse. Vore väl lika bra om Zäta fick vinna Stanley cup så fort som möjligt så han kan komma hem och lira hem sm : )
Tycho: Du skrev Butch: Underskatta inte den information man kan få när man rör sig i samband med de som jobbar inom en idrottsklubb. Skarin tex har lång erfarenhet av kontakter genom sitt engagemang i supporterklubben och ännu mer nu när han är med i arrangemanget på matcherna. Klart han får bättre kontakt med människor inom klubben som vet om ev nyförvärv osv. Då får man förhandsinformation.
Konstigt att inte PHapps vet nått? Han som formligen häckar på kansliet, alla fall några gånger i veckan. Fler med honom, som har väldiga inside kontakter.
Ang. detta om alla silly ryktena o skället på Ambroo med flera. Jag skiter nästan fullständigt om alla dessa rykten är falska eller sanna. Helst vill man ju att nåt är sant men oftast är det inte det o det är därför allt är silly.
Själv tycker jag o många säkert med mig, att alla de här "heta" silly ryktena har livat upp denna vår. Alla spekulationer, o allt surr. Kanonkul. O nånstans i denna silly karusell finns det en uns sanning o ibland en hel sanning.
Att folk går i taket för det, har jag svårt att fatta, men så är jag en trög rackare också, en lycklig sådan dessutom!
Butch: Underskatta inte den information man kan få när man rör sig i samband med de som jobbar inom en idrottsklubb. Skarin tex har lång erfarenhet av kontakter genom sitt engagemang i supporterklubben och ännu mer nu när han är med i arrangemanget på matcherna. Klart han får bättre kontakt med människor inom klubben som vet om ev nyförvärv osv. Då får man förhandsinformation.
Ambroo har jag dålig koll på men vet att de saker han säger har en stabil grund, däremot kanske han är för självsäker för sitt eget bästa... =)
Sune: Hurredu pojken. Många av alla rykten de sista åren kan även jag styrka med egna kontakter. Kan vara rykten om spelare på väg hit/på väg bort eller andra godsaker som varit av intresse.
Butch: Jorå för farao. Vi som har lite blick har även bra koll. Sedan att det inte alltid blir som det är tänkt är ju inte särskilt konstigt. Så är det ju med allt. Men att Ambroo skulle sitta här och hitta på falska rykten. Det är bullshit.