actionleif: Jahapp tråkiga nyheter idag om man bortser från Backes förlängning , om Hahl lämnar vill man värva A.Johansson , och om Regin lämnar blir det Bastiansen , två STORA minus där , och Man säger nej till Lasse J , och vill hellre ha en Norsk back ,, vi kan sluta drömma om några finska eller svenska bra backar , Timrå letar efter spelare som Skrbek och Holos och vi har redan värvat en medelmåtta , det är alltså tänkt att Moe och Erixon ska ha en fast backplats , om detta blir sant kan vi räkna bort en Semifinal ...
Ambroo: Det har jag för dålig koll på för att kunna svara på. Jag skulle helt klart vilja se Jonsson i Timrå nästa år, men inte om det innebär att vi inte kan värva en eller två flyktande centrar. Så bra har han trots allt inte varit... Skulle du ge 300-400000 i lön för Jonsson? Min känsla är att han inte är intresserad av Timrå... Men det har ingen sanningshalt i det, bara en känsla.
Jensen_12: Vi har väl en lönebudget som kan matcha de flesta andras och allra helst Brynäs som är på väg att lägga fram ett kontrakt åt honom. "Hoppas på att han är en ny Strålman" ja det kan man ju göra, men det är väl knappast rätt läge? Det vi måste ha in är ett par etablerade och någon ungdom i stil med Ekman Larsson.
Ambroo: Men knappast för vilka pengar som helst, någonstans känns det som det finns en gräns. I alla fall för Jonsson som trots allt inte är nån stjärna enligt mig iaf. Holös känns som en otroligt spännande spelare men knappast det vi behöver just nu med nuvarande backbesättning. Det skulle ha varit om Lotvonens optionsår inte löses ut av Timrå... Men det lär juh inte hända...
Ambroo: Instämmer. Sen kanske våran ekonomi inte är bland topplagens. Men det är klart, Holös utvecklas fortfarande väldigt mycket och ses nog mest som en PP-back av något slag. Kan ju alltid hoppas på att han är en ny Strålman, eller liknande.
Tycho: Kosta vad det kosta väl, snudd på iaf. Vi är i starkt behov utav en sån back (nästan hela hockesverige med för den delen) och vill man bli bäst, som man gör gällande, så finns det inga genvägar.
Ambroo: Eftersom de helt klart har varit i kontakt med hans agent så är väl det troligaste att han själv tackat nej eller att han har helt orimliga lönekrav om inte han är intressant längre. Annars känns det otroligt konstigt enligt mig iaf...
Jensen_12: Är man inte intresserade av Jonsson så är det tjänstefel. Man blir ju nästan orolig om man går efter vad Gunnar Svensson säger om Holös: "– Han skulle gå in bland fem backar i de flesta elitserielag." Vi har väl inte ambitionen att vara ett lag i mängden och det vi behöver är en back som petar fem, inte en som går in bland dem.
Kom igen nu Linkan! Nu avskriver vi Andreas Johansson och värvar den här killen istället! En av mina favoriter visar att han fortfarande håller klassen www.eliteprospects.com/player.php?player=12627
ÄlskarTIK: Låter mycket bra att man inte stressar saker, Andreas Johansson känns lite fel, är ju ganska gammal och ingen som producerar enorma siffror. Varför inte Lars Jonsson är aktuell är konstigt
Kevin O Shea: Det är inte denne man: eliteprospects.com/player.php?player=15713 som man syftar på då? Har för mig att det stod någonting om honom och Timrå i Dagbladet eller något liknande...
TikRikard: Ja, jag minns inte... känns som det var 100 år sen man såg någon. Ett tag fanns det ju gott om dom. 93 hade Brynäs Denisov, Davydov och Boldin... de 3 var ju roliga att se. Men sedan minns man ju grisar som Sergei Bautin i Luleå som var en Lance Ward kopia. Starostenko gjorde ju succe i Timrå också. Jag tycker vi borde kontakta Alexander Ovechkin :)
Dom tjänar så bra hemmavid nuförtiden. Ska det inte höras nåt snart om Timrå IK?, några nya in och några gamla bort, det kan bli större omsättning i Timrå än ni tror, eller inte...;-)
Tom Topp: Nu ni e Lilla farbrorn på plats o ska se nåra matcher i chokladlandet! Ni får kika efter nån galning i Timråtröja!! Lite påverkad av öle e man redan!!🤣🇱🇸😎