1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

Silly season 08/09

« · 937940 Till forumet


Silly season 08/09
Kenny Jönsson. Vilken kanonstart på denna tråd. Fanns det någon substans i ryktet från i somras?
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
T T: Hur är det med Esa Tikkanen då, och Ulf Dahlén och han den där som står och stänker? Värva!
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Paddan: Dahlén hade väl "kontrakt", men spel blev väl aldrig riktigt aktuellt. Du menar Dimitri Starostenko. Ingen har nog hört nåt om "Dimman" som i likhet med Professor Drövel försvann, men inte i djungeln utan i de djupa skogarna i Irkutsk. Esa kommer alltid att ha varit aktuell. Det bara är så.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Dream Team:

Du glömde Reto Von Arx!
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Dream Team:

Proffesor drövel regerar, fan vad jag vill att den serien börjar igen
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Tycker Nubben borde lägga ett extra öga på Mattias Beck i AIK... där är en kille som alltid är på rätt plats vid rätt tillfälle. Han har näsa för mål och blir bara bättre och bättre. Kontakta nu innan "storklubbar" som HV, Färjestad och Frölunda hinner före.
Kommentera


Sv: Silly season 08/09
TRL: Jag lånar eliteprospects rader om Beck; "En snabbskrinnare med bra teknik och hyfsad målkänsla på allsvensk nivå. Kreativ i sitt spelsätt, men något ojämn." Såna har vi sett komma och gå.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Ang Mattias Beck

Hv lånade han från Oskarshamn för två
säsonger sen.En speedig och målfarlig
forward ...i Allsvenskan.

I ES räcker han inte till.Han är alldeles
för lätt och hade svårt att hävda sig i
Es lite som Arlbrant i SSK.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Ambroo:

Dessutom behöver han nog inte oroa sig över att HV skall rycka i honom. Under hans tid i Oskarshamn gjorde han 8 matcher i ES och 10 i slutspelet för just HV. Att det fanns bättre alternativ då det gäller sprattel i fjärdelinen framkom med all tydlighet.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Laban: Nu när Sanny-grejen blivit "offentlig" så kanske du kan delge oss lite mer angående Hahl och Pärssinen?
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Et tu Brute: Precis min mening. Ska det värvas med ambition så ska det först och främst värvas spets. Att fylla upp en fjärdeline finns det unga/hemvävt till. Det är liksom inte varje dag man hittar en Brunnström, Axelsson eller Klasen...
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Hahl och Pärssinen måste kontraktereras
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
saxat från Jimmys blogg...

"Det där började redan då Bulla stals på 70-talet och Timrå åkte ur elitserien. HV71 is the devil...

He he
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Ambroo:

Hänger mycket på om Hv lyckas få loss
Andreas Karlsson från Tampa Bay.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
är det någon här som vet hur mycket sanning de ligger i att Nordgren och Månsson är klara ?
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Snoop: Lika mycket sanning som att Jimmy ska börja på dramaten.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Snoop: Nordgren är inte klar. Men Timrå ligger bra till i hans fall. Men någon Månsson lär vi nog aldrig få se i Timrå IK.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Laban: Hur som helst så får Hahl finna sig i att vara tredjelänk bakom Davidsson och Hrdina på centerpositionen... Troligt? Näe!

För vem/vilka skulle Pärssinen vara ersättare för?
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Laban:

På tal om marknadsvärde då och nu. Det som lockade ner Bulla på 70-talet var en fritidsledarutbildning på Mullsjö Folkhögskola. Inte ens Honken kunde stå emot detta eminenta erbjudande året efter :-)
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Men vafan… Sånt här retar ihjäl mig. Det borde finnas en sträng regel som innebär att spelarna under säsong och kontrakt ska ge fan i att diskutera framtid med konkurrerande klubbar. Har man kontrakt med en klubb så bör det vara 100% fokus på den klubben som gäller tills kontraktet går ut och inget tissel-tassel i korridorerna. Nu är visserligen inte Sanny nån superback direkt men hamnar killen i HV nästa säsong kommer jag verkligen inte önska honom lycka till. Kommer svida betydligt mer att bli av med Hahl och Pärssinen i så fall. Men inte fan ska HV kunna värva 3 Timråspelare !?
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
RocknRolf2: Det kan väl aldrig vara möjligt att dom värvar 3 stycken landslagsspelare från oss. Lönerna och speltiden lär väl sätta käppar i hjulet för HV. Även om lönerna kanske inte är den avgörande frågan. Men herregud, jag har svårt att tro att Hahl och Pärssinen är sugen att gå från en stjärstatus-tillvaro till en mer "en-i-mängden-tillvaro". Förutsatt att dom verkligen trivs här i Timrå.

Nej, jag tror att det hela, precis som i Sannys fall, är rykten. Och lär så vara ett bra tag framöver.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Ett litet försynt inlägg i HS och det blir fullt uppror och artikel i AB. "Laban" måste vara mycket belåten över sitt lyckade mindgame.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
T T: RTS el. STR el. vad det nu var mindgame:ar ganska bra också.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Kerstin_k: Rikus dam har dessutom nyss fått jobb i stan och det må ju väga in.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Kerstin_k: Men det en sak i dessa rykten som jag inte sett diskuteras ännu.
Om jag inte minns fel ville Kenta forsätta ännu ett år i Timrå.
Men klubben valde att inte förlänga kontraktet. Kan de va så att de inte är alltför svårt för Kenta. Att tala varmt för dessa spelare inför HVs klubbledning. Dessutom var han vad jag kan förstå omtyckt av laget. Så visst inflytande har han säkert över spelarna.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Ambroo: Hur som helst så måste Regin förmodligen ersättas. Vem var den finske centern som du var inne på i fjol?
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
T T: Petri Kontiola, men han lär knappast vara aktuell;
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Ambroo: Det är väl lika bra att besöka danmark igen i jakten på ännu en spelskicklig och klubbteknisk center? :)
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Ambroo: Eller den här...
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
JimmyH: Chansen är väl knappast större, men bägge går iofs dåligt därborta.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Ambroo: Alla som någonsin har spelat i Kärpät är högaktuella ;)
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Ambroo:

Varför inte denne?
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Sune: Kärpät var det ju som gällde sa Jimmy och då måste ju Juha ligga bra till?
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Sune: Vi behöver en back ..jag röstar för SUNE stefani....
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
htikare:

Själv röstar jag på denne!
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
T T: Även om jag tror att du överdrev så är det ju knappast Labans förtjänst att det står en artikel om Sanny Lindström i Sportbladet......eller någon annan skribent här på HS för den delen.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Ambroo: Den här spelar ytter med Pyörälä och Hahl ikväll....
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Sune: Ja det kanske vore nåt en spelare som både tillhört modo o Timrå
en medlare....lite tunt med poäng men ändå....
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
...så undrar jag om det är den gode Teemu Aalto som målat för finnarna i förlustmatchen mot tjeckien ikväll?
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
mikenomad: Hmmmm....kunde svurit på att jag skrev förra inlägget under rubriken "Appropå nånting"....
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Skarin:

Tomas Ros är en riktig Copycat..
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Kollade förövrigt Finlands Line-Up på swehockey, Riku och Mika lirade i första kedjan, för er som undrade.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
JimmyH: Jukka Hentunen har även spelat i samma kedja med Pärssinen, både i sm-liiga och i landslaget. =)
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Nubben har ju det han gör framöver, det är en sak som är säker när man läser artiklarna i ST och Dagbladet här bredvid..
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
actionleif: Ja, inte känns det tryggt inte. Skit.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Ja alla dessa rykten, usch men det är klart att det blir rykten kring Riku Hahl och Timo Pärssinen, då deras kontrakt går ut samt att de tillhör våran fruktade första femma.

Regin har man varit iställd på att han försvinner, men om han gör det så lär det vara till NHL han beger sig.

Johan Andersson har sin bror Erik kvar i ytterliggare en säsong så honom borde man kunna lyckas att hålla kvar i laget. Dessutom när man nu även verkar vara intresserad av deras tredje broder Oscar så klart att vi ska ha en Andersson kedja nästa år.

Riku Hahl är den kugge som jag tycker man måste jobba hårdast på, Pärssinen är grym men Hahl är bättre dels för att han är center.

Den där von arx har vait uppe på tapet ett fler tal gånger kommer han nångång eller? Han kan bog bli en värdig ersättare till Regin.

Men som nubben säger att han är orolig, gör mej bara glad för då kommer han verkligen jobba för att behålla de som skall behållas i Timrå.

Sedan att ha Päjärvi och Lander i en fjärde kedja med en annan lovande junior center skulle ju inte jag må dåligt av.

Som sagt vi lär inte kunna behålla alla pga ekonomi men kontraktera lite junisar för en 4 kedja och lägg mer pengar till en första andra lina.

För nästa års tredje lina är ju redan kontrakterad

Hynning E andersson Axelsson

Vi har ju dessutom Pyörälä, Jonte, Tenkrat som skall vara kuggar i första och andra linan. så lägg stora summor på tre spelare sedan bygg en junis formation som 4 så vi kan få stommen av egna produkter. ska vi få en sådan framöver måste vi ju planera bygget efter det också.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
lungan: Det finns ju ett antal backplatser att fylla också o där vill jag se ett par riktiga klassbackar, tack.
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Hahl Bundy: Jo det finns ju det men vilka har vi kvar då?

Jonsson är ny i laget och kommer bara bli bättre och bättre.

Marttinen är ny i laget och kommer bara bli bättre och bättre.

Lotvonen bara han är hel och frisk så är han bra han med.

Vi säger så här hur bra var strålman första säsongen i timrå?

Vad talar inte för att Moe kan bli det i år vi vet vilka fina passar han kan leverera samt inför nästa säsong kan Marttinen ta den platsen.

Appropå Moe han lär man kunna behålla utan tveckan samma sak med Ericsson

Nu har vi 5 av nio backplatser klara för nästa år.

4 kvar. Styf kommer avsluta sin karriär i Timrå han tror jag man behåller

Någon av Koskinen Kokko och Sanny lär man kunna behålla vilket gör att man bara har två platser kvar att fylla.

ett nytt första backpar. Lars Jonsson lär inte vilja forsätta i NHL och vad han lär väll välja HV eller Timrå men om HV snor Sanny lär det kanske bli Timrå!

En plats till ja vi tar väll Kenny Jönsson :)
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
Kolla lite nu HV har 12 spelare där deras kontrakt går ut.

Sedan HV lär behålla Jukka V. samt Hrdina har kontrakt

Vad talar för att Hahl vi spela som tredje center eller att någon av Jukka V och Hrdina skulle göra det inget

Min slutsats blir om HV vill ha Hahl lär Jukka V inte få nytt förtroende, han till Timrå då. Det är väll en värdig ersättare?
Kommentera

Sv: Silly season 08/09
lungan: Nej, ingen värdig ersättare till Hahl men kanske Pärssinen. Ingen ersätter Hahl :)
Kommentera

« · 937940