General_Moisio: Jag tror inte heller att Regin lirar i Timrå. Jag tycker faktiskt att det känns som att Smolinski-ryktet kan vara sant. Jag hoppas, iallafall.
Jensen_12: Att det var saxat från hockeysverige.se´s kommentars-spalt gör ju att detta ryktet bara är en my s.k "Jeff":( Men vi får väll hoppas att det är sant, även fast han är 36 bast.
250kg kärlek: Det kanske är en deal för att slippa knuten kring övergångssumman? Timrå lägger ner kraven på pengarna och får tillgång till Regin om han inte tar en plats i Ottawa. Alla inblandade, inklusive Regin, blir nöjda (?)..
haggen: Regin måste först bevisa att han inte har något med NHL att göra. Sedan blir han nertvingad i AHL. Väl där har han kanske en chans att visa vad han går för. Om han inte lyckas kanske (jag säger kanske) kan han återvända till sveriges elitserie. Regin besitter en enorm talang och det skulle förvåna mig om han inte spelar med ett annat farmarlag (om han inte får plats), i stället för Timrå. Sedan finns där säkert en klausul att han kan återvända till Timrå IK. Men jag skulle tro att det är det sista Regin vill.
Jensen_12: Den som drömmer om Regin får antagligen fortsätta drömma. Ska han spela i Timrå IK så bestämmer Ottawa det. Föga sannolikt att de bestämt sig redan innan Regin fått en chans.
haggen: För mig är det märkligt om Regin fortsätter i Timrå IK trots att han är tingad av Ottawa. Draftad är en annan sak, men är man tagen av en klubb antar jag att man vill ha denne på sin hemmaplan.
Nej, Regin kommer att slutföra det han påbörjat, att ta en plats i Ottawa. Alla andra eventuella historier är påhittad, tro mig.
Däremot skulle vi behövt en sådan som Regin. Pålitlig rackare som alltid var att räkna med.
haggen: Ja men han sa vell till Media att han skulle ta sig från farmarligan och uppåt och jag tror han menar det. Sen tror jag att Ottawa vill att han ska spela i farmarligan istället för Sverige och Elitserien för att han ska komma in i dom små rinkarna...
Regin kommer inte att spela med Timrå IK nästa säsong. Han har kontrakt med Ottawa och har som ambition att spela in sig i laget. Våldsamt mycket silly nu.
Blizzard: Hedström känns inte sådär jättestabil. Han har ett hjärta för klubben men tillhör och hör hemma i She left you. När (och det har det redan gjort) hatstämningen kring Hedströms val att gå till Timrå för ett år sedan lagt sig bland Skellefteå-fansen, så är han naturligtvis välkommen tillbaka till Skellefteå. Där lär han avsluta sin karriär. Märkligt vore annars.
Jag håller med Kevin O Shea en aning. Vi har ingen trotjänare som vi kan luta oss tillbaka mot. Vi har Zäta som antagligen har 3-4-5 år kvar på sin sessior i NHL. Det är också den enda spelare som man sådär kan tänka sig kaptensbindeln.
Fredrik Modin i all ära men har sett dagens ljus, han har inte mycket kvar att ge. I övrigt finns det inte så många på marknaden som skulle kunna axla kaptensrollen om vi inte ser det på lång sikt. Och lång sikt i hockeyn är inte lätt.
Blizzard: Visst saknar man den gamla jonte, slitvarg och poänggörare(och retsticka). Jonte ska inte vara den spelare som har mycket puck, han är i grund och botten en avslutare.Den jonte vill vi se!
Frella: ...å andra sidan har vi väl ett dussin spelare man bygger ett lag kring. Inte fel att ta in en klasscenter (vem det än månna vara) på ett ettårskontrakt, nu när marknaden är så mättad.
Cartman: Sannolikheten att han vet något om detta är..? Tämligen lite. Ingen av de personer som vanligtvis har lite insyn i föreningen här inne har sagt nått om detta. Och här brukar det mesta diskuteras. Visserligen var det nån som skrev samma sak här inne förra veckan. Att det skulle presenteras en ny center. Men mer än så har det inte diskuterats.
Jag väljer att tro att kommentaren i den där artikeln är BS. Varför skulle människan skriva det i en nyhet om SSK? Nej, dynga är det tror jag. Men jag skulle gladeligen bli överraskad precis som kommentaren i nyheten säger.
Samma kille som sa att timrå hade värvat en förstacenter som skulle presenteras nästa vecka skrev nyligen att spelaren kommer bli en överaskning för många.
TRL: Men det var alltså Smolinsky och inte Rafalski såg jag. Men de där kommentarerna på Hockeysverige, särskilt de på engelska, ska man ta med en väldigt stor nypa salt.
TRL: Visserligen är Timrå IK en kanonförening att vara i men att han skulle bryta sitt kontrakt med Stanley Cup-mästarna för att flytta hit känns lite avlägset.